facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising
Ревю | 16.03.2010 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Relic Entertainment
Издател:
THQ
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
69.95 лв.
купи играта »

плюсове

Разнообразие от умения и единици

В духа на цялата поредица

Chaos Marines са готини

Въвеждането на Corruption system

минуси

Малко по-комплексна, ако нямате опит в жанра

Когато в началото на 2009 г. THQ и Relic Entertainment издадоха Warhammer 40,000: Dawn of War 2, играта бързо се превърна в любим избор на всички фенове на стратегическия жанр и на митологията на Games Workshop. Година по-късно мрачните космически приключения продължават в самостоятелен експанжън, наречен Chaos Rising. Всъщност макар и определян от авторите като експанжън, той е достатъчно голям, за да ви задържи пред екрана повече от 10-12 часа и спокойно може да се разглежда и като пълноправно продължение.

Нова глава в сагата

Вселената на Warhammer 40,000 е толкова голяма, че е трудно в няколко думи да се обхванат всички образи и преплитащи се истории. Но нека все пак се опитаме: събитията в играта се развиват съвсем скоро след края на Dawn of War и отблъскването на нашествието на Тиранидите. Действието протича на планетата Аурелия, някога процъфтяваща, а сега скована с вечен лед. Повечето от лицата, които ще срещнете, са познати, но като че ли най-голямата атракция на експанжъна са Chaos Marines. Те представляват зловещ и изкривен образ на Space Marines, които почитат Боговете на хаоса.

Именно на заснежената планета ще се разрази поредната битка, а без да издавам прекалено много от историята, ще спомена, че тя може да има няколко различни края, а на всичкото отгоре ще станете свидетели и на предателство в своите редици. Историята в Chaos Rising не е най-силната й страна, но ще допадне на всеки фен на поредицата и със сигурност е много повече, отколкото може да се видите в стандартна реалновремева стратегия.   

Всичко си е просто на мястото

Гледайки как героя ми качва поредното ниво, неволно се замислям колко много са се променили стратегиите в последно време. Строенето на бази и събирането на ресурси вече изглежда старомодно; сега всичко се гради на тактическите решения и умелото комбиниране на способностите на различните единици. Всъщност в това отношение Chaos Rising закономерно прилична на друг продукт на Relic – военният епос Company of Heroes. И тук в основата на геймплея е не движението на безлична маса от единици, бълвани една след друга от заводите ви, а управлението на отбран екип от герои с уникални умения. Ако сте играли оригиналната игра, тук спокойно може да пренесете цялата си малка армия заедно с всички отключени умения и екипировка. Ако не сте или просто искате да започнете на чисто, стартирате играта с предварително подбран отбор на 17-то ниво.

Именно ролевият елемент, на който Relic са майстори, прави Chaos Rising толкова интересна и интригуваща. Тук максималното ниво е увеличено от 20 на 30, така че за вас и подопечните ви стават достъпни нови умения. Различните единици имат уникални способности – някои могат да се придвижват незабелязани от радара на противника, други могат да го обстрелват с гранати от разстояние, а трети просто ги поглъщат. Минавайки една след друга мисиите в играта (общо 20 на брой), ще може да развиете своите бойци, да прибавите нови умения към арсенала им, както и да подсилите екипировката. Плячкосването в играта има важно значение и на моменти може да се почувствате сякаш играете Diablo.   

С какъвто се събереш, такъв ставаш

Oще едно нововъведение в играта прави особено впечатление. Това е така наречената Corruption system, която се определя и развива според вашите решения на бойното поле. Логиката е, че когато се сражават срещу злите Chaos Marines, силите на доброто също могат да бъдат покварени. Промяната може да възникне от относително прости ситуации като това как да подходите към даден проблем или дали ще обречете на смърт съюзниците си, или пък ще се опитате да им помогнете. В зависимост от поведението ви над екипа ви ляга сянката на покварата и някои от уменията се сменят с тези на врага. Така всъщност точките Corruption реално не ви ощетяват, те просто придават различен вид на играта и разширяват допълнително възможностите за нейното изиграване и развитие на бойците ви.

Концепцията за морала в игрите не е нова, а тук винаги е ясно какъв тип решение сте взели. Ето защо не трябва да очаквате някакви дълбоки разсъждения, а просто да се възползвате и от този сегмент. Най-важното е, че включвайки ролеви елементи и подобна морална система, играта става още по-разнообразна и достъпна.

Което си е добро, е добро

Освен пленяващия геймплей, не може да не изтъкнем ролята на звука и картината за създаването на необходимата атмосфера. Отново за разлика от традиционните стратегии, където единиците са просто безлични, тук авторите са се постарали да създадат истински образи, чиито глас и визия ви приобщават към историята. Самата игра пък ползва енджина Essence, познат на всички любители на жанра. Създаден от Relic, той захранва още и тяхната хитова поредица Company of Heroes. Енджинът спомага за някои ефекти, на които може и да не обърнете внимание в първия момент, но определено са оригинални. Скованата в лед Аурелия например постепенно се разпада, понякога буквално пред очите ви, и пейзажът се променя.

За да е обективно едно ревю, трябва да посочим и някакви минуси. Това обаче се оказва трудна задача. Интригуващ епизод от сагата Warhammer 40,000? Да. Разнообразие от единици и умения? Налице. Допълнителен бонус в лицето на Corruption системата? Има го. Тогава какво... Аха, сетих се, макар че не очаквайте да е нещо съществено – ако просто не сте фен на подобни игри и смятате управлението на повече от един герой за прекалено трудно и разконцентриращо, тази игра не е за вас. Комплексният й характер и разнообразието я правят подходящи само за хора, които са склонни да отделят малко време за учене. Ако все още се колебаете, уверявам ви, че си заслужава. 


Второ мнение

Кампанията в Chaos Rising е късичка - до такава степен, че може да я свършите на едно сядане. Това се дължи както на факта, че е около 15 мисии, така и на това, че е изкусно направена и просто така грабва с история и интрига, че не ви се иска да се отлепите от монитора.

Феновете на мултиплейъра обаче са тези, които имат истински повод за радост. Всред тях поддръжниците на Тъмните Богове могат спокойно да изпаднат в екстаз... освен тези, които почитат Slaanesh, защото тяхното свръхчувствително божество явно се е отдало на някакво друго, по-важно за него/нея занимание.

Хаосът, в зависимост от избрания командир, в много по-голяма степен от другите раси си е направо три отделни фракции - Khorne, Nurgle и Tzeentch. Това е така благодарение на херетиците, олтарите които изграждат, и ефектите на богопочитането. Магьосникът е перфектен, ако обичате засадите и подлата игра, понеже е способен да прикрива и телепортира едва ли не цялата си армия. Шампионът на Дядо Нъргъл пък е идеален за почитателите на по-защитния стил и е като лоша воня, от която няма отърване. Ако пък си падате по директния подход и обичате нещата близко и лично, Лордът е вашия човек, ако изобщо може да го наречете такъв.

Освен бруталните ботуши/нокти/пипала на силите на Хаоса, тропащи на бойното поле, всяка от другите раси в играта получава и добре заслужено ново допълнение към армията си. С психичните си способности Библиотекаря и Шантавия Орк са най-забавни, но и новите Тираниди и Елдари също добре си извоюват мястото.

Как е балансът? По-добър от всякога - с няколко трънливи изключения, за които обаче изглежда от Relic добре ще се погрижат с вече обявения първи за играта пач.

Още не можете да решите дали да си вземете отличния Chaos Rising, първото от неизбежно задаващата се поредица от разширения? Още една раса с уникален чар и множество други подобрения към играта не са достатъчни, за да ви убедят? Няма нужда да бързате, защото ако вече имате DoW2, ще можете да играете срещу притежателите му в мултиплейър и сами да почувствате въздействието на Хаоса.

Борис Цветков

 
системни изисквания
OS: Win XP/Vista/7; CPU: Intel Core Duo или AMD Athlon 64x2; 2 GB RAM; видео: GeForce 7800 GT или ATI X1900 с 256 MB RAM
напиши коментар
 

179 мнения
профил »
TheManiac каза на 17.03.2010, 13:50 ?. :

Кърти мивки... но са пипнали трудността, вече не е толкова лесна. И огромен бонус е разчупеността на нивата, за разлика от оригинала, където повечето карти бяха като извадени от калъп.

142 мнения
профил »
Warpld каза на 17.03.2010, 14:44 ?. :

Ех, г-н ЦеКов (този път няма да му сбъркам името)... Толкова рядко пиша, защо все него ми идва да нахраня? Много слаба статия! Не си личи изобщо да е играна оригиналната игра. С изключение на абзаца за corruption-a и едно подмятане за level cap-a, цялата статия можеше да е ревю на Dawn of War 2. Нея вече сме я играли. Искаме да разберем какво ново има в expand-a и да се направи паралел между него и оригинала. Няколко думи поне за multi-то със Space Marines? Ами това, че можеш да си пренесеш героите от оригинала? Няма.

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 17.03.2010, 14:57 ?. :

Благодаря за критиката и правилно изписаното име :) Не съм съгласен обаче, че статията копира ревюто на оригиналната Dawn of War 2. Не трябва да забравяме, че Chaos Rising все пак е експанжън и е повече от логично като такъв да бъде издържан в духа на първата игра. Не бива да забравяме, че все пак съществуват и хора, които НЕ са играли предната игра и те заслужават да получат повече информация относно основната геймплей механика. Новости като въвеждането на Corruption системата и увеличения level cap са надлежно упоменати в текста, както и това, че е възможно пренасянето на бойците ви от DoW 2:

"Ако сте играли оригиналната игра, тук спокойно може да пренесете цялата си малка армия заедно с всички отключени умения и екипировка"

Мултиплейър режимът пък в момента се тества, но според традициите на нашите материали той не се застъпва много при игри, в които той не е основен компонент (както при излезлите наскоро CoD: Modern Warfare 2 и Battlefield: Bad Company 2, например). Но пък за това именно са коментарите под статията, където всеки може да изкаже мнение и да сподели виждането си.

268 мнения
профил »
Минотавъра каза на 17.03.2010, 15:10 ?. :

"МИНУСИ: Малко по-комплексна, ако нямате опит в жанра."

Г-н Цеков, за някои хора този минус е плюс :)

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 17.03.2010, 15:38 ?. :

Разбира се, че високото ниво на трудност може да се приеме както за минус (за повечето геймъри), така и за минус (за по-запалените, които искат истинско предивзикателство). Самият аз например, посочих в статията си за Call of Juarez: Bound in Blood, че играта е може би по-лесна, отколкото би трябвало, защото останах очарован от нея и исках да й се насладя максимално дълго. Независимо от това трябва да приемем, че прекалено комплексният характер би следвало да затрудни по-голямата част от играещите и затова се изтъква като минус, макар че ако се вгледате в съответния абзац, ще видите, че това е от желание за обективност, а не самоцелно. В залючение, идеалната игра просто трябва да борави умело с различните нива на трудност, така че и новакът, и по-опитният да имат възможност да тестват своите умения.

268 мнения
профил »
Минотавъра каза на 17.03.2010, 15:47 ?. :

Не, аз не Ви критикувам, просто изразих лично мнение.

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 17.03.2010, 16:13 ?. :

Аз не се оправдавам, просто изказвам гледна точка :) Разбира се, тук не става въпрос за критика и се радвам, че добрият тон се спазва. Очевидно ти си сред геймърите, които обичат по-комплексната игра и най-вероятно си добре запознат с поредицата. В такъв случай вярвам, че Chaos Rising трябва да удовлетворява подобни играчи. По този повод главният дизайнер на играта Даниел Кединг обяснява в свое интервю как в Relic са искали да балансират максимално силите в играта, така че нито една от фракциите и най-вече новите Chaos Marines да не получи предимство. Според него главното предизвикателство е бил разностранния характер на Chaos Marines, защото те притежават практически най-силните качества. За целта авторите са възприели подход, който наричат "саможертва и пречка", който кара играчите да взимат различни балансирани решения, като например да убиват собствените си единици, за да раждат демони.

601 мнения
профил »
Seigar -X- каза на 17.03.2010, 16:24 ?. :
Редактиран на 17.03.2010, 16:24 ?.

Определено играта е за хора малко по навътре в Tactical RTS. Играта иначе е супер. Бая дълго време я чаках.

399 мнения
профил »
Dreadz каза на 17.03.2010, 17:02 ?. :

Заслужаваше си чакането, играта е по-добра във всяко отнтошение от оригинала(който също си беше много качествен).

25 мнения
профил »
SKzEdd каза на 17.03.2010, 17:12 ?. :
Редактиран на 17.03.2010, 17:12 ?.

Статията е до някъде е добра. Ама много водниста, като я чета ми се иска да дам на играта 4 или даже 3 (лично менение). Пак го има ефекта на старата игра. Даваме на играча една молекула от лора и той се радва като дете с дрънкулка. Това хубаво ама има много по-яки неща от дрънкулката. Но по-коструктивно да го караме.
1."Двигателя"- по-тежък е от старата верися. Хората с по-стари компове сте го усетят.
2. Къде в стаията се споменават новите единици дадени на останалите раси? И заместените герои?
3. Защо пак 1 бог на хаоса? При това най-грозният. Каде е Крон от старата и останалите изроди? Строим храмове на бога на войната, ама понеже зает идва бога на болеста като аватар. ВТФ?
4.Можехте да направите паралено сравнение със старата ДоВ Winter Assault. Само от него сте видите, че кампанята е много по-орязана.
Извод това ,господа, е ДЛЦ или $15 в паричен вариянт.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 17.03.2010, 17:47 ?. :

Само по точка втора съм съгласен с теб иначе статийката е добра. Може би малко кратка, но нека го отдадем на това, че г-н. Цеков е бъзал да се върне към играта ^^

Да, определено Уорхемър вселената не е приятелски настроена към новаци, но нека не забравяме, че оригиналът е всъщност ТТ игра с високо ниво на комплексност подплатено с тонове художествена литература, списания за моделиране и др.

Като цяло единствения минус в експанда, е че Гвардейците отново са НПК-та. Те са ми любимата фракция и 5 в световната класация за най-играна армия. Грешка беше според мен, че не представиха Хаосът още в първото издание на ДоУ2 - все пак те са основният враг на Империята. Но както и да е, важното, е че имаме на лице страхотна стратегическа игра със зарибяваща кампания и страхотен мултиплейър.

Честито на Уорхемър феновете!

25 мнения
профил »
SKzEdd каза на 17.03.2010, 18:10 ?. :
Редактиран на 17.03.2010, 18:11 ?.

Всичко щях да простя само да бяха направили хаоса като хората. Трудно ли им беше да вкарат 3 бога. Съответно на шампиона с които играеш или със харама които строиш.Само с тази стъпка колко възможности се отварят. Поне скина да бяха сменили. Ама то мързела е голямо нещо. По сащия начин с елдара махнаха риперите и сложиха платформи, на мястото на фире драгоните - платфоми. Половината герои са ре-маикове на вече съществуващи в играта единицити (поне главата са пипнали как изобщо са си мраднали ****).
Гедаите хора какво изпускате
http://www.games-workshop.com/gws/catalog /landing.jsp?catId=cat1300033 rootCatGameStyle=. И след като го видите кажете, че е палнотценен експанд.
П.П. Какво стана с героите дето ги смениха? Можем ли да играем със старите?

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 17.03.2010, 20:19 ?. :

http://www.moddb.com/mods/dawn-of-warhamm er-40k-firestorm-over-kronus

За щастие има модове като този. Съгласи се обаче, че Уорхемър вселената е прекалено голяма, за да се побере в един експанд. Според мен си оставят "вратичка" за добавяне на нови неща с евентуалните други експандове.

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 17.03.2010, 22:04 ?. :

Ето пак критикувате статии...

61 мнения
профил »
Axon каза на 18.03.2010, 08:18 ?. :
Редактиран на 18.03.2010, 08:22 ?.

Много добра статия.Играта наистина е доста добра също.VK_ ако се замислиш нямаше смисъл да наблъскат всички раси в 1 игра ,защото нямаше да има как да продължат маркетингова кампания(ако всички врагове на Space marines са в 1-та игра нямаше да има смисъл да продължат играта нататък).А сега просто ще се окаже че примерно сега ще доидат Dark Eldar и ние ще се окажем по средата на битка между Eldar и Dark eldar,докато през това време Chaos space marines правят експерименти е се появяват(от експеримента) примерно Necrons които са разбунтуват и се цепят от Chaos и...

П.П:Някой знае ли нещо повече за Space Marine-играта която обявиха за Xbox 360 и PS3.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 18.03.2010, 11:48 ?. :

Аксоне, приятелю, научи малко лорец бе човек ^^ В Уорхемър света няма "приятели". Дори в Империята постоянно някой води гражданска война и трите и основни армии - Инквизиция, Десант и Гвардия - понякога воюват по между заради политически различия. Най-общо можем да разделим расите на "Ордър" и "Дизордър".

Ордър - Иперия, Елдар, Тау - защото се борят за остановяване на някакъв "ред"
Дизордър - Хаос, Дарк Елдар, Орк, Некрон - защото се борят за собствени интереси и против остановения "ред"

А относно конзолната игра - нищо не е сигурно, освен, че ще еза конзоли ^^


268 мнения
профил »
Минотавъра каза на 18.03.2010, 13:24 ?. :

Ти да видиш сега какво ще стане...

С петия едишън от 2008-а Императорът е на смъртно легло. Дори джаджите от Тъмната Епоха на Технологиите вече не могат да го поддържат жив.

Ако си си мислил. че досега е царяла анархия, изчакай да видиш какво ще стане без стабилизиращото присъствие на Божествения. Като добавим и настъпването на Си'тан, боговете на Некроните, мазалото става пълно...

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 18.03.2010, 15:34 ?. :
Редактиран на 18.03.2010, 15:59 ?.

Оооо! Несъмнено ще стане лудница =) Не случайно корицата не беше с имперският символ, а с този на Хаоса. НО, въпреки всичко аз вярвам, че Леман Ръс отново ще събере Текприйстовете от Марс и ще измислят нещо "по-съвременно".

А от некронските богове дори боговете се трахуват, така че наистина ни очаква нещо брутално... типично в стил Уорхемър. Ако трябваше да избирам бих предпочел да се бия с Тираниди, Орки и Хаос едновременно отколкото да воювам с Некрони - това е просто е отлагане на неизбежното. Колкото и да ги избиваш те просто се връщат към живота отново и отново... докато не победят. Битките срещу Некроните са едни от най-трагичните в историята на Уорхемър вселената, а "гробищните светове" са най-тежката "присъда" за една планета веднага след Екстерминатус.

Ще видим, ще видим =)

@ Ловджията - Ако поемеш по пътя на поквареността все едно играеш с хаос марийни, променят се ефекти от уменията, външен вид и т.н. А относно въпроса ти за играта - Не. - играта е стенд алоун, което означава, че за да играеш мулти с другите раси от ванилата ще трява да притежаваш и копие от нея, а за кампанията не мога да кажа нищо.

268 мнения
профил »
Минотавъра каза на 18.03.2010, 18:48 ?. :
Редактиран на 18.03.2010, 18:50 ?.

Добрата новина е, че в момента съществуват само 4-има Си'тан - другите се самоизядоха (буквално).

Не съм прочел последните sourcebook-ове, но, доколкото разбрах, Си'тан се готвят за нападение над човешката раса. Тя е най-многобройната в Галактиката и следователно има най-много жизнена енергия за източване. Надеждата е в Елдар, които са единствената раса достатъчно стара за да помни и използва оръжията на The Old Ones.

Проблемът е, че Войната на Небесата (между Си'тан и Древните) е нещо толкова старо, че дори Елдар разполагат само с митове и легенди и няколко полуработещи артефакта.

Планът за инвазия върви с пълна пара. Много Парии - некрони с човешки гени - са инфилтрирали Империята на най-високо ниво. Голяма част от водещите инквизитори, марини и гвардейци са всъщност подставени Некрони.

Аджеба, какво стана с филма по Уорхемър? Някой има ли сведения? Не че очаквам нещо кой знае какво (повечето филми по игри са помия), но все пак...

203 мнения
профил »
Fanatic каза на 18.03.2010, 20:07 ?. :

По добре си пишете имената не Английски че става доста смешно...'Парии' XD

Би се получило много добре ако илюминатите успеят да съживят Императора...Да видим дали ще се придържа към расистките си идеали, като види че Империума се разпада.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 18.03.2010, 22:00 ?. :
Редактиран на 18.03.2010, 22:07 ?.

Pariahs си е точно Парии на български =) Не вярвам императора да се промени, ще си остане същото расистко копеле =Р А относно филма единствено знам, че Дан Абнет ще пише скрийнплея с още един тип, с който заедно са писали част от романите по Уорхемър. Това е добър признак според мен, но финасирането на такъв филм е малко трудно имайки в предвит всеобщият им неуспех. Освен ако няма епични битки в стил "Властелинът на пръстените" ще изглежда като подигравка, а не като Уорхемър филм. Стискам палци да се получи!

П.П. Те в "зимната офанзива" не бяха ли загатнали, че Елдар са единствените, които разполагат със технология за перманентно убивае на некрони? Там имаше някакви магически камъни "Soulstones", с помощта на които убиваха Некроните в края на кампанията при битката за титана.

203 мнения
профил »
Fanatic каза на 18.03.2010, 22:16 ?. :
Редактиран на 18.03.2010, 22:17 ?.

Soulstones не са ли просто бижутата, които използваха да предпазват душите си от Slaanesh..или тва бяха Soul Gem-ове?

Нали Blackstone крепостите бяха оръжие с/у Некроните....ама тях вече ги няма.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 18.03.2010, 22:44 ?. :

Абе... не съм експерт по Елдар, но мисля, че тези камъни са с доста широко приложение. Например в тях съхраняват душите на най-лоялните и най-силните си войни, след което боунсингърите ги имплантират в тялото на рейфлорд и по-този начин ги възкресяват, подобно на дредноутите на империята. Дарк Елдар пък ги използват за пленяване да душите на убите врагове. Общо взето тия камъни са страшна работа =)

26 мнения
профил »
FrAnTic1bg каза на 19.03.2010, 01:21 ?. :

Minotaur King евала за страстта, но си по-объркал. The C'tan не се готвят за нищо докато не премахнат каквото и да е влияние на Warp-a върху галактиката, защото още помнят the enslavers. Затова и създават The Pariahs, който са си с нормални хора (или както ги наричат The Untouchables) , с тази разлика, че нямат присъствие в Уорпа и демоните не ги виждат, а psyker-ите немогат да им навредят. Те стават Парии когато вече се намесят некрони в цялата работа.
Пък и орките са далеч повече от хората в галактиката.
А Войната в небесата (War in Heaven) си е елдарско понятие за сакътните между техните си богове, свързани с Kaela Mensha Khaine.

203 мнения
профил »
Fanatic каза на 19.03.2010, 11:11 ?. :

Не само, че не ги виждат но и изпитват първичен страх от тях

а.к.а. Culexus Assassin

268 мнения
профил »
Минотавъра каза на 19.03.2010, 12:35 ?. :

@FrAnTic1bg:

Както казах, не съм чел последните sourcebook-ове и отдавна не съм в центъра на купона. Последният път когато играх Уорхемър беше преди 7-8 години и някои неща ми се губят.

Warp-ът още ли действа бе? Мислех, че са го неутрализирали - в последния едишън за него почти не е намерено място. Останах с впечатлението, че вече не е фактор.

Я да видим какво си спомням. Появата на раси с парапсихични възможности, но уязвими умове, има опустошителен ефект върху измерението Immaterium. Техните най-силни (и обикновено негативни) емоции се просмукват в измерението и го покваряват, давайки му името Warp. Повечето обитатели са трансформирани от емоциите и се превръщат в демони. Тези демони, обаче, не са демони в традиционния смисъл на думата, а просто обикновени същества, изменени от фундаменталната промяна в парадигмата на Immaterium-а. Въпросната промяна, от своя страна, е предизвикана от масивното страдание, причинено от войната. Right?

The Enslavers са точно такива демони, които намират начин да дойдат в "нашето" измерение. Те изненадващо нападат взаимно обезсилилите се Си'тан и Древни и ги смачкват. На теория, всички Древни са унищожени, а Си'тан са вкарани в хибернация на някои от Гробищните светове на Некронтир.

Точно тук започваш да грешиш. Официално, The Old Ones са мъртви, а C'tan са извън строя. Именно това обаче е големият plot twist в новите серии - супер-расите са живи и направляват събитията в Галактиката!

Nightbringer и Deceiver, двама от активните Си'тан инфилтрират респективно Тау и Империята. От своя страна, няколкото оцелели Древни направляват Елдар, които, както изглежда, са големия коз в междугалактическата игра. C'tan възобновяват плана си за прекъсване на връзката между материалното и нематериалното измерение.

Войната между двете суперсили се разразява отново, но този път чрез пионки и посредници. Дотук с твоята теза, че не се готвели за нищо.

Според фенове, които внимателно следят metaplot-а, голямата развръзка наближава. Вселената на Уорхемър, такава, каквато я познаваме, е към своя край. Направляваните раси се стремят към една огромна, апокалиптична война, която ще реши всичко. Или ще се самоунищожат или най-сетне ще се научат да живеят в мир.

За Pariah не си ме разбрал. Когато ги наричам "Некрони", това не значи, че те са метални скелети, които някакси приличат на хора. Ако си гледал Star Trek, там наричаха хората на ромуланска служба "ромулани". В този смисъл и аз казвам на Париите "Некрони".

Ако орките са далеч повече от хората, явно аз не съм разбрал нещо. Демографията на вселената не ми е най-силната страна. Обаче... Виждаш ли, Nightbringer и Deceiver решават да инфилтрират най-многобройните раси и избират Империята и Тау. Оттам и логическото заключение, че Империята и Тау са най-многобройните раси. Обаче ако орките ги превъзхождат като численост... или аз съм сгафил нещо или е налице conflicting canon.

За War of Heavens... не че това не е вярно, но при положение, че истинските богове на Елдар са Древните, the point is moot. Говорим за една и съща война.

Peace.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 20.03.2010, 12:33 ?. :
Редактиран на 20.03.2010, 12:36 ?.

Евала коментар Минотавъре! =) И да Империята е най-многобройна - "trillions upon trillions live in million worlds" - и също така трябва да се отбележи, че в светът на Уорхемър орките не са точно "живи същества". Те се "излюпват" от едно растение (не се сещам за название) водени от животински инстинкт за оцеляване. За тяхно щастие (и масово нещастие) обаче, растението "ражда" няколко вида зеленокожи - Грот, Скуиг и Орк - като Скуиг е същество, което използват за храна. Грот са най-общо еквивалента на гремлините и тяхната дейност е да поддържат техниката в изправност, а при липса на такава те сглобяват от плячкосани чаркове =) Това е в общи линии за "зелените"....

203 мнения
профил »
Fanatic каза на 20.03.2010, 18:02 ?. :

Те не се излюпват от растение, те самите са нещо като растения.
Един орк произвежда и разпространява спори, от които израстват нови орки.

268 мнения
профил »
Минотавъра каза на 20.03.2010, 18:34 ?. :
Редактиран на 20.03.2010, 18:36 ?.

Орките са най-променяната раса в WarHammer. То не бяха retcon-и, не бяха чудеса. Сегашните орки нямат нищо общо с първообраза.

В първия едишън орките се размножаваха нормално, подобно на хората.

Във втория едишън, малките орки се развиват в организма на старите и когато родителят умре, малкото разкъсва трупа и излиза ("Пришълеца", anyone?).

В третия едишън орките станаха двуутробни и носеха малките си в торба, подобно на кенгуру.

В четвъртия едишън, по чудо, орките не бяха пипани.

Това обаче не продължи дълго и в петия едишън създателите направо се оляха. Понастоящем орките са бозайници, които съдържат в кръвта си гъби-симбионти. Спорите от тези гъби оплодяват огромно растение-утроба, което произвежда новите орки. Първо се раждат животните за храна, които VK_ спомена по-горе. След това се раждат гремлините, които построяват селище, машини и инфраструктура. Накрая се появяват самите Орки.

Това означава, че Орките, където и да отидат, имат изобилие от храна, машини, роби и други ресурси и могат да започнат да воюват веднага щом се родят. Практически това е подвижна, самоподдържаща се екосистема, която е насочена към снабдяване на воините и тяхното WAAAGH!

Пълна лудница, майна...

15 мнения
профил »
LoVJiqTa каза на 18.03.2010, 14:50 ?. :

Игрицата е доста качествена според мен почти няма забелешки надявах се само да има кампания със Хаос СМ но уви хората от релик са пропуснали.Якото е че на който му е харесала играта ще може да очаква още от нея защото е почти ясно че ще видим и другите раси само се надявам да измислят и други режими в мултито.Вярно е че тази част е по тежка от оригинала DOWII аз го осетих с моя рехав комп.Имам само един въпрос за накрая смятам да ис взема оригинална и ме интересува ако си купиш само експанда CR получаваш ли всички останали раси.Мерси предварително и приятна игра.

15 мнения
профил »
Mistral каза на 19.03.2010, 05:57 ?. :

LoVJiqTa, ако си вземеш само Chaos Rising, ще имаш достъп само до новата кампания и ще може да избираш само Хаос за мулти, макар да можеш да играеш срещу всички други раси.

Бих те посъветвал да си вземеш Gold Edition-а (или както там се казва), който включва и оригиналната игра и е само $10 отгоре.

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 19.03.2010, 13:20 ?. :

За старата имаше ълокери за расите дето като имаш само най новия аддон и слагаш ънлокера и после може да игареш с висчки раси мп. Тунк предполагам че пак може да е така.

15 мнения
профил »
Mistral каза на 22.03.2010, 20:27 ?. :

DoW книгите не за никак лоши, но DoWII книгата за съжаление е боза.

336 мнения
профил »
NitrousX каза на 23.03.2010, 20:32 ?. :
Редактиран на 23.03.2010, 20:38 ?.

Съжалявам господин Цеков, но ще трябва да се сългася че ревюто ви е слабо... Ако идеята ви е била да спестите коментарите за новостите в експанжъна, за сметка на това да разберат играта повече нови играчи, трябва да ви призная че като човек който никога не я е играл, сега идея си нямам какво е това животно DoW II... не се оправдавайте а си извадете поуки ;)
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising

новини:
През последната седмица се наблюдава силен дебют за новите игри в класацията за най-продаваните заглавия през електронната услуга на Valve.
THQ обявиха, че най-новата част от хитовата поредица на Relic вече е готова да навлезе в крайната си фаза, което означава че можем да я чакаме на обявената дата
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Warhammer 40,000: Dawn of War II 20
Warhammer 40k: Dawn of War II - Retribution 9
Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm 5
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28
World of Tanks 27