Warhammer 40.000: Space Marine

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 30 дек. 2010

Ще могат ли Relic – експертите в РС стратегиите – да създадат качествен шутър? Въпрос, на който ще се опитаме да дадем поне предварителен отговор с това превю на Warhammer 40,000: Space Marine.

Създателите на едни от най-добрите стратегически игри за всички времена ще ни поставят директно в ролята и бойната екипировка на един от най-мощните бойци във вселената на игрите – спейс марина. Това е отговора на Warhammer на популярната поредица Gears of War, макар че има две сериозни разлики.

Правило 1: спейс марините не се прикриват

(макар че Dawn of War 2 може да бъде изключение от това правило) и следователно новата игра няма да има система за прикриване. Второ, спейс марините обичат мръсната игра и се бият с ножове, мечове с резачки и лазерни секири. Момчетата от Relic определено искат да поставят ударението на боя от близко разстояние като се опитват да съчетаят различни екшън механики като комбо атаки и поредица от удари, комбинирани с традиционната стрелба. Изглежда адски амбициозно, нали?

Както знаете, спейс марините са обособени в “chapters” като всеки един от тях наброява около 1 000 души, обединени от общи вярвания и традиции. Знаем, че нашият герой е член на Ultramarines, най-благородната фракция от всички. Очакваме да видим още Blood Angels, които носят вампирско проклятие и Space Wolves, които представляват викингите на космоса. Събитията в играта пък ще ни пренесат на

няколко ключови за Warhammer вселената локации.

Кратката демонстрация, която Relic показа в своето студио във Ванкувър, представи нашия спейс марин в бойна ситуация в някаква канализация. Не е много естетично, но пък бе доста впечатляващо. Група орки внезапно препречва пътя му. Някои от тях минават през отходните тръби, други просто изкъртват дупки в стените, което бе пресъздадено с много добри физични ефекти на летящи и разпадащи се обекти. Маринът е облечен в класическата синьо-златна униформа и въоръжен с меч и автомат, които светкавично сменя един с друг, за да остави кървава следа в редиците на орките. Един от враговете успява да се доближи доста близко, но маринът насочва мечът-резачка към стомаха му и го разцепва буквално на две половини.

Мнозина геймъри чакаха доста дълго за подходящата екшън игра, която ще позволи да видим такива и подобни сцени със спейс марините. Но Space Marine е сериозна заигравка с популярния Warhammer лиценз, докато Relic е известно предимно със стратегическите си игри като например Company of Heroes. Момчетата от студиото обаче настояват, че те не се отказват от своя традиционен жанр, както и че определено няма да спестят усилията си да направят Space Marine уникално издание както за РС, така и за конзоли.

“Ние сме РС разработчици!”,

казва художественият директор Анди Ланг, който е част от компанията още от времето на Homeworld, “и не възнамеряваме да се откажем от това наследство за сметка на конзолите. РС версията на играта ще има специфичен за платформата дизайн и най-добрата комбинация за управление. Тестваме я непрекъснато, за да сме сигурни, че играта се държи страхотно. Определено няма да си свършим работата наполовина, за да минем към конзолите. Това би било ужасно за феновете на марката Relic и за нас самите като геймъри. Не искаме играта да не струва, разбирате ли?”

Разбираме, да.

Въпреки това към краткото демо, което студиото показа, могат да се отправят дребни критики, а и фактът, че точно Relic оглавяват проекта, е мъничко притеснителен. До момента Space Marine изглежда като прекалено едностранчива игра. Това може би е нормално, предвид че действието се развива във вселена, в която бушува само една война. От враговете до момента сме видели само орките. Вероятно е THQ да разкрият и други раси с течение на времето. Интелектът на орките не изглежда особено впечатляващ и изглежда, че те се ръководят от простата стратегия “всички към марина!” Ако видим Chaos Marines или Eldar ще бъде супер. Но Relic мълчат по този въпрос.

“Може и да не личи, но орките са доста разнообразен противник. Те са и страхотен начин да покажем играта на по-широка аудитория. Орките са зелени, стават лесна плячка, експлоадират, когато ги убиете, идват в промишлено количества и хумористичният им вид контрастира на сериозността на спейс марините”, шеговито обяснява Ланг.

Друга интересна черта на Space Marine е мултиплейърът. За момента знаем само, че ще има два режима: кооперативен и конкурентен. Но това е една черта на играта, която има потенциала да бъде особено интересна.

Това, което се знае е, че Relic започват една тежка битка. Не става въпрос само за конкуренцията в стратегическия жанр, но с новата си игра те се изправят лице в лице с комерсиалните гиганти на РС и конзолния пазар: Gears of War, Killzone или пък Halo. Но думите на продуцента Рафаел ван Лироп служат за отличен финал, който подчертава едновременно девиза на спейс марините и на самите момчета от Relic:

“Ако бъдем предпазливи няма да спечелим слава. Уверен съм, че можем да се изправим срещу тези момчета!”

Дано!

Автор: Иво Цеков