facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Warhammer 40,000: Dark Crusade
Ревю | 01.11.2006 | автор: Борис Цветков


оценка:
Производител:
Relic
Издател:
THQ
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »

Когато заедно с командир О’Кайс за пръв път застанах пред картата на бойните действия, опасенията ми се потвърдиха. Битката за господство над Кронус щеше да е дълга и кървава. Орките, тези свирепи варвари, се бяха разбили в джунглите на юг с един от своите астероиди. На югоизток пък земята бе осквернявана от стъпките на последователите на Хаоса - лунатици, готови на всичко, за да спечелят предразположението на своите тъмни, фалшиви богове. Според докладите на север пък бяха забелязани Елдар - мъдрите и доблестни воини, но все така врагове, отказващи да приемат Висшето Благо. На североизток пък се разполагаха Космическите пехотинци - горди, заблудени фанатици. Близо на юг от техните позиции пък се намираше щабът на Имперската гвардия, гръбнака на човешката империя. Също така бяха дошли и сведения за появата на мистериозни създания, бездушни метални скелети, наречени Некрон. Всяка от тези шест групировки трябваше да бъде прекършена в името на Висшето Благо преди ние, Тау, да си възвърнем пълния контрол на планетата.

Поне нямаше нужда да завладяваме всичките 25 провинции на континента. Достатъчно бе на първо време

да унищожим щабквартирите

на нашите опоненти. Без централно командване, съпротива им щеше да е незначителна.

Командир О’Кайс вече бе съставил план. Силите ни щяха да напреднат на изток и да завладеят старинното имперско летище, което пък щеше да ни позволи да атакуваме директно ключови провинции, без да трябва преди това да сме завладели съседните на тях територии. Следващата ни цел щеше да бъде Пустошта Ерес, където според слуховете се намирал могъщ артефакт, даващ внушителната сила на притежаващите го. Успехът на цялата кампанията зависеше от това да се доберем до подобни важни ресурси преди противника.

Следвайки водачеството на О’Кайс, войните ни поеха на изток. Неочаквано първия сблъсък бе именно с Некроните. О’Кайс тъкмо съблюдаваше строежа на зданието на Убийствения Удар, което щеше да позволи производството на нашите могъщи Hammerhead оръжейни платформи, а групи Stealth Suits продължаваха да завладяват стратегически позиции в района. Тогава ги срещнахме за пръв път. Незнайно как, тези бавно тътрещи се метални изчадия и техния предводител изненадаха един от предните ни постове. Три отряда бойци на огнената каста, придружени от отряд Kroots, веднага бяха изпратени да се разправят с проблема. Некроните падаха покосени от безмилостния обстрел, само след мигове, за да се изправят пак или да бъдат заменени от други. Вълна след вълна.

Но накрая

победата бе наша

Организирайки две бойни групи от по два отряда Broadside Battle Suits, подкрепяни от Firewarriors и по един Hammarhead, О’Кайс изтласка обратно Некроните и срина скверната база, която бяха издигнали. Разбира се, за тази победа трябва да отдадем заслуженото и на нашите съюзници: всеотдайните Vespid с тяхната способност да разкриват промъкващи се врагове и смелите Kroot, които нападаха враговете в ръкопашен бой, ефективно позволявайки на основните ни сили да обстрелват противника от разстояние.

Това първо сражение само затвърди плановете на О’Кайс. Имперското летище скоро бе в наши ръце, а след това покорихме и Пустошта Ерес. Сега командирът не само бе по-добре екипиран, но бе и създал малка лична гвардия. Съвсем естествено, възвръщането на Кронус продължи с атака на укреплението на силите на Хаоса, това зловонно петно, пречкащо се на пътя на Висшето Благо. След това дойде и реда на Некроните.

Напредъкът на О’Кайс бе стремителен, но до нас достигаха и тревожни доклади за бойните действия на другите фрикции. Вярно, Имперската гвардия само се бе окопала в двете провинции, които контролираше, но пък Космическите пехотинци бяха успели значително да изтласкат Елдар, завладявайки огромни територии на север. Орките пък бяха плъзнали навсякъде по южното крайбрежие и сега правиха опити да превземат някои от нашите територии. Наистина, дотук силите на Тау печелиха всички битки, но войната едва започваше. Верният път обаче е само един - никой няма да се противопостави на Висшето Благо!

По подобен начин протича кампанията на Dark Crusade, току-що излязлото разширение за Down of War. Но тук дефакто имаме колкото експанжън, толкова и самостоятелна игра. С добавянето на Tau и Necron към вече доста експлозивната смес от Space Marines, Eldar, Orks, Chaos и Imperial Guard, сега вече може да избирате между седем от расите на бруталната Warhammer 40k вселена.

Кампанията в Dark Crusade

се води на две нива: походово маневриране по карта на Кронус, където се редуват всички раси, и жестоки RTS битки за отделните територии. Героят ви, който при достатъчно заслуги може да бъде накичен със специална екипировка, даваща му нови умения и вдигаща статистиките му, е основен предводител на вашите армии. Макар агресията да е печелившата стратегия, няма винаги да атакувате, а ще се налага и да се разполагате, за да защитавате по-добре териториите си от нападенията на другите герои. В зависимост от завладените провинции, всеки ход печелите планетарни ресурси, които отиват или за подобряване на защитните ви позиции, или за съставянето на лична гвардия, която предвождате в началото на всяка мисия. Тази гвардия ще ви е жизнено необходима, особено при атаките на вражески укрепления, където врагът винаги има добре изградена база и още от началото започва със солидни опити да ви смачка, преди да да си поемете дъх.

RTS частта на играта продължава да ползва същия адски динамичен модел, възнаграждаващ агресивните, контролиращи територия играчи. Некроните са донякъде изключение, поради уникалния си икономически модел. За строеж на сгради и войска те разчитат само на един ресурс, енергията, произвеждана от генератори. Останалите раси тежко зависят за requisition от завладяването на ключови позиции, докато за Некроните те действат само като бонус при скоростта на строене.

Ако още не сте играли DoW, то сега имате прекрасна възможност да се запознаете с една от най-добрите RTS, правени някога. За да подкарате Dark Crusade, не са ви необходими оригиналната игра и нейния първия експанжън, макар да има малка уловка. Ако ги нямате, то в мрежова игра ще можете да избирате само Тау и Некрон. Ако пък вече сте ветеран на поредицата, пригответе се за изненади, защото има някои доста сериозни промени в баланса, които, освен че са сериозно подобрение, ще ви накарат да изхвърлите през прозореца доста от изпитание в Winter Assault тактики. Повече за това обаче, четете в следващия брой. 

 
системни изисквания
P4 2 GHz , 512 MB RAM, Win 2K/XP, 4 GB free disk space, 64MB DX9.0c video card
напиши коментар
 

40 мнения
профил »
Националист каза на 30.12.2011, 22:27 ?. :

Това е най-мощната стратегия, която съм играл някога. Наистина върховна игра.

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 23.04.2012, 11:41 ?. :

Класика
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28