Wakeboarding Unleashed

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 10 фев. 2004

Wakeboarding Unleashed е творение на неизвестното доскоро геймстудио Aspyr. Ако все още се чудите откъде ви е познато това име, ще ви припомня бързо – това са създателите на Tony Hawk’s Pro Skater 4. Те са хората, които наследиха от Gearbox нелеката задача да радват феновете на екстремните спортове. Колкото и учудващо да е това, още от самото начало те се справят с тази задача доста добре и с THPS 4 заявиха сериозни претенции за качество и професионализъм.

Сега хората от Aspyr получават втори шанс да докажат, че не са просто звезди-еднодневки. Чрез Wakeboarding Unleashed те определено успяват да затвърдят позициите си в жанра. Пълното име на играта всъщност е Wakeboarding Unleashed feat. Shaun Murray. Така традицията всяка екстремна игра да се прави под надзора на истински в съответната сфера, продължава.

Както подсказва заглавието, във WBU ще можете да цъкате уейкборд, като един истински професионалист. Ако не знаете

какво точно е уейкборд

горещо ви препоръчвам да разгърнете брой 7/2003 и да прегледате какъв е този спорт и как точно той е застъпен у нас. А той е… Накратко: в уейкборда състезателят е теглен от скутер по подобие на водните ски. Разликата е, че той е върху специална олекотена дъска и прави най-различни трикове върху гребена на вълната, която скутерът остава.
За разлика от България обаче, в световен мащаб тази водна мания е завладяла мало и голямо. Естествено, след като има интерес в някаква област, една игра по темата никога не е излишна.

Сега обаче мисля да се съсредоточа върху самата геймка и да оставя за друг път спорта и концептуалните разсъждения. WBU се прави, както от вече споменатите Аspyr, така и от още едно геймстудио. То, както изглежда от въвеждащото филмче, води началото си още от средата на миналия век. Казва се Shaba и присъствието му в списъка на разработчиците също се оказва гаранция за качество. С негово участие са създадени третият Tony Hawk’s Pro Skater и MattHoffman’s Pro BMX.

WBU също е игра, която не трябва да се изпуска. Направена е добре, както графично, така и от гледна точка на геймплея, а атмосферата на лято и море е наистина изгаряща. Aspyr, като истински традиционалисти, са запазили смисъла и структурата на самата игра от предишното си творение. Тук отново разполагате с режим за свободно каране и режим за кариера. Естествено, по-интересният тип е вторият и затова мисля да се спра по-подробно на него.

В симулацията на уейбординг състезателите имат показатели, подобни на тези в THPS. Този път обаче те са Jump height, Hang-time, Turning, Air Control, Rail Balance, Carve Balance и Switch. Всеки от тях модифицира способностите ви… Но за тях ще стане дума малко по-късно.
След като изберете състезател от предоставените

както мъже с хавайски тен, така и пищни мацки,

не ви остава нищо друго, освен да отскочите до първата дестинация, която, перфектно за начинаещите, е обучаваща. Там ще ви бъде показано как да скачате, да правите трикове във въздуха, да контролирате въжето, да правите баланс на дъската, да се плъзгате по различни ръбчета и т.н. След като преминете през всички обучаващи етапи (те не са много), ще можете спокойно да разцъквате по различните акватории, които след това се отключват една по една. Принципът, по който това се случва, е доста по-различен от познатите ни в други подобни игри, и затова мисля да се спра малко по-подробно и на него.

Режимът, в който можете да разцъквате свободно, се казва Groove Mode. В него времето ви не е неограничено, а намалява, когато не правите точки. Т.е. ако карате перфектно и въртите много трикове, то няма да свършва. Времето също така ви е нужно, за да се справите с няколко задачи. В Groove Mode на всеки различен терен ще трябва да изпълните изпитания като Rookie Score, Insane Score, Manual King, Slide King и др. Както личи от имената им, това са задания или за определен брой точки, или за определена дължина на слайд, каране без въже и прочее. В последните нива тези изисквания са почти неизпълними, но с много тренировки и тях ще успеете да минете.

Справяйки се със задължителните дисциплини в Groove Mode, печелите точки за подобряване на показателите си, повишавате процента на преминатата част от играта и отваряте

допълнителни Challenges

Процентът на премината част от играта определя до кои терени можете да имате достъп. Например 5% отваря второто ниво, 12% – третото, 16% – четвъртото и т.н. Допълнителните Challenges, които отключвате, също допринасят за този процент. До тях можете да достигнете като излезете от Groove Mode и влезете в Attack Sheet. Там ще видите списъка с неизпълнените и вече преминатите Groove задачи, всички трикови места, наречени Gaps, както и списъка с Challenges. Те представляват по-специфични задачи, които в повечето случаи са и доста оригинални. Има състезания със скутер, изпълнения на различни трудни трикове или пък събирането на звезди или цифри…

Общо взето със тази структура на геймплея, гаранцията за забавни и приятни преживявания клони към 100%.

От гледна точка на триковете нещата не са много променени в сравнение с предишната игра на Aspyr. Дори контролите от Tony Hawk’s са запазени. Аз лично обичам да наричам Wakeboarding Unleashed “водният вариант на THPS”, защото в двете игри нещата са доста близки. След като свикнете с представата, че ви дърпа скутер и се държите за въже, нещата стават адски прости, познати и зверски зрелищни. Ще можете

да се пързаляте по покривите на къщите

по кабелите на съседните улици или пък по различни кораби, плаващи около вас. Ще можете да прелитате страшни разстояния със зашеметяващи трикове и общо взето няма да скучаете нито за миг.
Откъм техническата страна на нещата, всичко във WBU е направено много добре. Водата е страшно детайлна и изпипана, околните декори са суперреалистични и в по-голямата си част – чупливи. Визуалният реализъм е направо потресаващ (с добра видеокарта естествено), а физическият… е, той е малко екстремно преувеличен, но само за да има по-атрактивен геймплей. Звукът във Wakeboarding Unleashed, естествено, е също адски добър. За съжаление, нивото на саунда от THPS 4 си остава твърде високо, за да бъде достигнато – разговорите са много по-малко, музиката е малко по-небрежна (има парчета, които звучат като Кирил Маричков на английски!). Но все пак и играта е по-различна.

Общо взето, цялостната картина на нещата около поредното творение на Aspyr е адски яка. Играта пресъздава лятната уейкборд атмосфера толкова добре, че в тези студени дни понякога забравях, че не съм във Флорида. 🙂 Ще препоръчам това заглавие на всички верни екстремни фенове, като ви уверявам, че вероятността да откачите от кеф е голяма.

Автор: Орлин Широв