WRC 3: FIA World Rally Championship

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 14 окт. 2012

Ще ви направя едно признание още в самото начало – фен съм на високите скорости, независимо дали става въпрос за света на „изчистените“ болиди от Формула 1, пресечените терени на Световния рали шампионат или всички останали спортове и занимания, включващи мощни коли и качващи адреналина изпълнения. Затова когато преди две години по това време се появи първата WRC игра на Milestone и Black Bean, искрено исках тя да бъде успешна. За съжаление оригиналната WRC трудно можеше да се окачестви като нещо друго освен скромен опит за нещо ново. Миналогодишното издание на рейсъра бе подобрено, но предвид, че нуждата от промени бе огромна, а и факта, че тогава видяхме DiRT 3, трудно можеше да се говори за успех на играта. Сега когато отсъства истинско издание на титана на Codemasters и след като екипът на Milestone е натрупал още малко повече опит, WRC 3 като че ли най-сетне има шанс за изява.

Или пък не…

Ако не друго, то поне амбицията на италианското студио очевидно  е налице, след като този път към стандартните три издания на WRC се добавя и такова за портативната PS Vita. Това обаче не значи, че нещата са се променили много, защото в основата си WRC 3 продължава да бъде същата тази рали игра, която видяхме за пръв път през октомври 2010 г. Гръбнакът на пакета е сингъл кампанията, наречена Road to Glory, където вашата задача е да започнете от скромен състезател и да достигнете мечтания подиум на върха на Световния рали шампионат. За разлика от миналогодишния Road to WRC този път страничните опции като наемането на персонал и преговорите със спонсорите отстъпват място на същинското авто изживяване.  Но почти веднага след стартирането на нова кариера се оказва, че повечето проблеми от миналото отново присъстват. Липсва нормален туториъл, който да ви въведе в играта, трудността понякога скача необяснимо (добре, че функцията за връщане времето назад присъства отново),  дизайнът на някои от трасетата е откровено слаб, а колкото и да сменяте и настройвате автомобилите, физичният енджин тук просто не е достатъчно добър, за да пресъздаде автентичното поведение на кола върху различни настилки. Наборът от състезания, в които може да пробвате уменията си също е доста малък.

Да скочиш в дълбокото

Извън кариерата, WRC Experience изглежда мястото, където почитателите на рали шампионата биха се отправили най-напред. Благодарение на пълния лиценз тук ще откриете всички големи имена от шампионата, автентични трасета и автомобили. Изборът ви може да бъде отделен етап, цяло състезания или пълния календар. В паузите между отделните етапи може да променяте настройките на автомобила, да анализирате представянето на конкурентите и да планирате трасето напред. В добавка трябва да заделите и време аз ремонт на колата, за което условно са дадени 60 минути. Всяка поправка отнема определено време и ако сте били прекалено немарливи към колата си в предния етап, е почти невъзможно да я възстановите навреме за следващия, което пък изключва високите постижения. За щастие повечето ремонти отнемат само няколко минути и в голямата част от случаите би трябвало да имате възможност да оправите пораженията. Това е добре, тъй като в резултат както на непрецизния физичен енджин, така и на неравномерната трудност, шофирането във WRC 3 понякога може да бъде доста изнервящо.

Визия, която все още изостава

Ясно е, че при рейсъри, които имат претенции за по-висока автентичност, графиката и недостатъците в нея могат да бъдат преглътнати по-лесно. Последните две издания на WRC определено не си даваха много труд в това отношение, така че едва ли ще е изненада, ако кажем, че WRC 3 се движи в същия коридор. Подобрение има и очевидно след едно-две издания на серията ще бъде достигнато галещото окото ниво, но засега визията на играта продължава да изостава значително спрямо това, което конкурентни рейсъри на различни платформи могат да ни предложат. Поне озвучението е на достатъчно добро ниво. Двигателят ръмжи, когато натиснете педала и се дави при резките завои, а навигаторът ви звучи професионално. WRC 3 можеше да натрупа известни точки с мултиплейър режима си, но за съжаление онези, които очакват split-screen ще останат разочаровани, тъй като вместо него играта предлага само hot seat.  Milestone вече обяви, че възнамерява да включи този режим в WRC 4, но засега ще трябва да се задоволим и без него. Извън това играта онлайн с максимум 16 души е относително забавна, стига ентусиазмът на геймърите да издържи по-дълго.

WRC 3 е класически пример за максимата, че много неща се постигат чрез еволюция, а не революция. И така играта на Milestone е достатъчно стабилна, за да се хареса на по-запалените почитатели, но поразглезените от рейсъри като Forza 4, DiRT 3 и Motorstorm геймъри, както и онези, които просто не могат да пренебрегнат очевидните ръбове, които тепърва се нуждаят от изглаждане, вероятно няма да оценят онова, което WRC 3 предлага. Което е жалко, защото под оръфаната графика и непрецизния физичен модел се крие симпатична игра, която има потенциала да запълни важна ниша на гейм пазара. Проблемът е, че очевидно ще трябва да изчакаме още година или две преди това да се случи.

Автор: Филип Станиславов