facebook facebook
 
 
 
   
 
Valve поясняват защо все още нямаме продължение на Episode 2
23.03.2020

Half-Life: Alyx излезе вчера и съдържанието и породи множество дискусии за бъдещето на франчайза (изцяло в положителен аспект разбира се). Valve от своя страна, за първи път от много години насам, са напълно отворени за разговори и дискусии за основният им франчайз - Half-Life. Дарио Касали от Valve пояснява, защо 13 години след излизането на Half-Life 2: Episode 2 все още не сме видели продължение на сагата.

Той споделя, че разработката на Half-Life 2 е отнела много време, защото се е разработвала успоредно с енджина, който я захранва - новият (тогава) Source енджин. Главната поука, която Valve си взели от разработката на Half-Life 2, била, че е необходимо най-напред да имат стабилна технология и чак тогава да пристъпят към разработката на заглавието. Тази поука довела до решението за епизодичния модел, който Valve обявиха скоро след като обявиха и първият официален експанжън за Half-Life 2, който трябваше да се казва Aftermath. Той така и не видя бял свят в първоначалния си вид, а бе разделен на епизоди, за които Valve твърдяха, че ще излизат на годишен принцип и ще сложат край на дългите периоди, в които студиото не обявява и не пуска нищо (бел. авт. - хахахахахаха).

Според Касали обаче, при този модел се проявил неочакван страничен ефект - т.нар. "scope creep", при който разработчиците започнали да изискват повече и повече свойства в проектите. Касали определя епизодичния модел като добра концепция, която обаче не била изпълнена много добре от Valve.

13 години след Episode 2, продължение не сме видели поради две основни причини: Valve (разбирайте "Гейб Нюуъл") преценили, че не трябва да се бълват Half-Life заглавия за да се изпълнят финансовите планове за тримесечието. Втората причина е много по-проста: разработката на Source 2 енджина. Той бе официално показан през 2015 г., но Касали пояснява, че Valve са искали този енджин още по времето на Episode 2, но не са искали да преминават отново през ситуацията, която е представлявал процеса на разработка на Half-Life 2.

За финал Касали допълва, че Valve са работили по множество Half-Life проекти през този период, но никой от тях не е бил удовлетворителен. Сега, след като VR-ексклузивната Half-Life: Alyx е вече в ръцете ни, Valve недвусмислено заявиха, че ни очакват още Half-Life проекти в бъдеще. Дано това бъдеще да е близко, а проектите да включват ако не Half-Life 3, то поне Episode 3. 

напиши коментар
 


326 мнения
профил »
radi каза на 24.03.2020, 18:30 ч. :

Сега доигравам епизод 1. После ще подхвана епизод 2. Блек Меса може би лятото . Иначе щом целта на Valve е била нов енджин, който е бил готов 2015. За 5 години изкараха една игра. Значи след още 5 е възможно да видим Еп. 3 или Half-Life 3 :)
напиши коментар
 
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
Half-Life: Alyx

новини:
Той обаче е в ранен етап на разработка и има множество недостатъци.
Този път нещата изглеждат една идея по обнадеждаващи
Много от тестърите на играта мислели, че играят като Гордън Фрийман, но това далеч не е единствената причина, поради която лоста отпаднал от арсенала.

НАЙ-КОМЕНТИРАНО
Игрите през новата седмица 17.08-23.08 177
Завръщането на една легенда! 163
Grand Theft Auto V идва за PS4, XBO и PC 158
Петото "яйце", награди и регламент 154
Слух за изискванията на АС: Unity 152
The Division за PC няма да е прост порт 145
Assassin's Creed: Syndicate е официална, но закъснява за РС 131
Blizzard също прави разпродажба на игри 122
Най-разочароващо заглавие за 2014 г. 122