Tron: Evolution

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 04 дек. 2010

Игра по филм? Не мерси, вероятно ще си кажат повечето от вас. И донякъде ще са прави. Tron: Evolution не предлага нищо съществено ново, граби с пълни шепи от игри като Prince of Persia и в края на краищата, веднъж щом я превъртите, ще я забравите на следващия ден. Това обаче не означава, че няма да ви хареса…

От гледна точка на сюжета, целта на Tron: Evolution е да запълни празнината между първия филм „Трон” и най-новата холивудска продукция „Трон: Заветът”, чиято премиера в България е насрочена за 17 декември. Вие поемате управлението на защитната програма Анон, създадена от Кевин Флин – гейм-разработчикът, който стои в основата на предстоящия филм. И разбира се – трябва да спасите света, тъй като „развалено” Basic CLU обявява война на ISO-тата – наскоро появилите се разумни програми.

Във визуално отношение играта е истински хит

макар и анимациите на персонажите като цяло да изглеждат леко дървени. Нашият герой е облечен в страхотен черен костюм, от който струят приятни неонови светлини. Целият киберсвят пък е изрисуван от черен и сребрист цвят, допълнен от сини и оранжеви отблясъци.

Когато стигаме до самия геймплей обаче – заключението не е чак толкова положително. Очевидно разработчиците обожават Prince of Persia – особено предпоследното cell-shaded приключение. С други думи – оригиналност в Tron: Evolution няма да откриете. Като една себеуважаваща се компютърна програма можете да тичате по стените, да отскачате от платформа на платформа и да използвате специална магнетична кука, с която да достигате до иначе недостъпни за вас места (играта използва доста ефектен визуален език, с който ви подсказва къде може да правите всичко това). За съжаление обаче

платформър елементите не са чак толкова елегантни, колкото в Prince of Persia

и в самото начало ще ви трябва малко повечко време, за да свикнете с тях – в интерес на истината не си спомням да съм умирал толкова много в друг туториъл, просто защото не съм успял да натисна правилното копче в правилния момент.

Що се отнася до битките – вие сте екипирани с прословутия светлинен диск, който се подвизава под няколко различни форми (light, heavy, bomb, corruption и stasis) и съответно – предоставя десетки различни комбота. Колкото по-напред в играта напредвате, толкова по-голямо количество опит ще трупате и съответно – ще качвате нови версии (нива). С получените от вас точки памет ще подобрявате уменията на героя си и ще ставате все по-добри в боравенето със светлинния диск.

Разбира се – в определен момент от играта ще се качите и на впечатляващите във визуално отношение мотори, както и на танкове. Но и тук, подобно на платформър елементите, се изисква изключително голяма прецизност от ваша страна и не веднъж и два пъти ще ви се случи да умрете. За щастие чекпойнтите са достатъчно начесто.

В крайна сметка какво излиза?

Струва ли си да се гмурнем във виртуалния свят на Tron: Evolution? И да, и не. Без съмнение сме виждали далеч по-глупави игри по филми. Тази обаче успява да се задържи малко над посредствеността, най-вече заради уникалната си визия, както и заради откраднатите от Prince of Persia платформър елементи. Ако толкова няма какво да правите, този екшън от трето лице вероятно ще успее да изгуби няколко часа от времето ви. Но ако си имате постоянна занимавка с някоя любима ваша игра, по-добре оставете Tron: Evolution за по-сухия постколеден сезон.

Автор: Владимир Тодоров