Total Annihilation: Kingdoms

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 04 авг. 1999

Отново е лято. Един изключително неприятен сезон за геймърите по цял свят. Обикновено през летните месеци не излизат никакви по-интересни заглавия, а на пазара се хвърлят феноменални боклуци, които могат без проблем да докарат до истерия принудените да се мъчат с най-разнообразни недоносчета редактори в геймърските списания. Тази тенденция накара някои фирми да измислят нова тактика. Именно през лятото се пускат игри, които звучат интересно, но на практика биха предизвикали малко или никакво внимание през останалото време от годината, когато би трябвало да се изправят лице в лице с големите хитове. На фона на общата трагедия обаче те биха могли да изпъкнат и дори да получат по милост някоя сравнително висока оценка. Именно такава игра се оказа и Total Annihilation: Kingdoms. Предварителните очаквания към нея бяха огромни, а от Cavedog гордо обещаваха, че направо ще размажат Stacraft, серията Command & Conquer и въобще всичко по-именито при стратегиите в реално време. Явно главозамайването от разни манипулирани анкети из Интернет (виж PC Mania 7/98) е оказало своето пагубно влияние и хората от Cavedog са загубили всякакво чувство за реалност.

Първият въпрос след успешното инсталиране и стартиране на играта е: А това защо, по дяволите, се нарича Total Annihilation?!? И съвсем основателно. Новият продукт на Cavedog

няма абсолютно нищо общо с оригиналния Total Annihilation!

Действително Kingdoms е стратегия в реално време, но с това приликите с “предшественика” свършват. Явно обаче авторите са решили да използват нелошия имидж на Total Annihilation, за да продадат някоя и друга бройка в повече. След първоначалното озадачение относно името следва и самата игра – не по-малко озадачаваща.

Честно казано, писането на следващите редове ми беше доста трудно. Предварителната ми нагласа беше за нещо страхотно, но истината, за съжаление, се оказа съвсем различна. Kingdoms е едно от най-големите и безспорно най-именитото недоразумение на пазара през последните месеци.

Сюжетът на играта е изцяло в стил фентъзи. Разказва се историята на гигантската империя Darien. Местният император успява да открие тайната на безсмъртието и по този начин и на вечната власт. Само че такава пълна власт бързо доскучава и императорът решава да раздели Darien между четирите си деца, а той самият да се посвети на по-висши занимания. Речено-сторено. Само че един ден владетелят изчезва безследно и в Darien избухва пълен хаос. Всички възможни адски изчадия, които до този момент са си траели тихо и кротко, решават да се покажат на света на какви невероятни жестокости и варварщина са способни. На всичкото отгоре и владетелите на четирите кралства в Darien не са в блестящи отношения и целият хаос бързо прераства в мащабно кръвопролитие по всички фронтове. Тук започва и соловата кампания. А тя е меко казано странна. Първият сериозен недостатък са аматьорските филмчета между нивата. Освен че са правени на 320×200, те се отличават и с най-бездарните говорители, които съм чувал през последните 1-2 години. Това обаче са направо бели кахъри в сравнение със самата игра.
Така и не разбрах по-дълбокия смисъл от цялото мероприятие, защото неприятните изненади следваха една след друга. Ако сте си мислили, че multiplayer победа на Starcraft за 5-6 минути е бърза, си пуснете Kingdoms и ще разберете в каква заблуда сте живели. Първите 8 нива от играта се печелят средно за 3-4 минути (виж), а първия си unit загубих чак по време на шестата мисия. След това нещата стават малко по-сложни, но в никакъв случай няма да предизвикат кой знае какви главоболия. Просто си правите армия от 50-60 бойни единици и тръгвате в тотален щурм. Такова нещо като изкуствен интелект на противника на практика не съществува.

Компютърът редовно ми пращаше по 1-2 нещастни unit-a, които естествено веднага биваха изклани. Това обаче е само началото. Не знам кой болен мозък е родил идеята да редувате по 3 нива с добрите и лошите, но по този начин изчезват и последните наченки от интрига в соловата кампания. Тъкмо човек разбере за какво се бори и следва смяна на действащите лица. Така нито можете да свикнете с бойните единици, нито с нищо. При multiplayer нещата стоят малко по-добре и Kingdoms може да внесе известно разнообразие, ако ви е писнало от Brood War.

Веселбата продължава с пълна сила при графиката. В рекламата на играта пише за “невероятни 3D-терени”, “революционна графика” и други подобни неща. Истината е, че

гледката на екрана е подобна на Warcraft 2

И докато преди 2 години Warcraft 2 будеше възхищение, то днес графика от този калибър изглежда просто жалка. Тук искам да спомена и поддръжката на 3D-ускорители. Такава действително има, но аз така и не разбрах за какво точно служи. Играта е 2D, а не забелязах никакви специални ефекти, които биха могли да бъдат дело на ускорител. Освен това “3D-ускореният режим” е по-бавен от софтуерния (e, това действително е новост!) и не изглежда по-добре. Независимо дали ползвате 3D-карта обаче

ще ви трябва адски мощна машина,за да играете Kingdoms

Тествах играта на Celeron 450 с 96 MB RAM и при по-големи мелета се чувстваше сериозно забавяне, което не се забелязва дори при Unreal на 1024×768 с 32-битов цвят! Това не може по никакъв начин да се дължи на графиката или липсващия изкуствен интелект, а явно е резултат на некадърно програмиране… Проблемът с чудовищните системни изисквания може би ще бъде решен с бъдещ patch, но аз лично се съмнявам, че повечето геймъри ще изтърпят Kingdoms дотогава. Все пак Command & Conquer: Tiberian Sun вече се задава на хоризонта.

Автор: Никола Дърпатов