facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Toca Race Driver 3
Ревю | 01.04.2006 | автор: Димитър Трифонов - Димо


оценка:
Производител:
Codemasters
Издател:
Codemasters
Жанр:
Симулатор, Състезание
Платформа:
PC
сайт на играта »

Предполагам за всички любители на автомобилните симулатори като мен, излизането на Toca Race Driver 3 се превърна в повод за радост. Третата част на изключително успешната поредица на Codemasters е съхранила всички добри черти на предшествениците си и е добавила много нови неща в геймплея и физическите характеристики на колите. Основното предимство на тази серия пред всички останали рейсъри е невероятното многообразие от коли, писти и различни състезателни дисциплини. За да изпита човек толкова различни преживявания, обикновено трябваше да превърти поне три-четири различни игри. В новата геймка този плюс е развит допълнително. Ще се насладите над 70 лицензирани коли, 80 версии на трасетата и 35 състезателни режима, напълно симулиращи техните реални образци. 

След като стартирате играта и създадете свой собствен профил, веднага се озовавате по средата на надпревара от DTM сериите. Когато финиширате, ще се запознаете с вашия шотландски механик, мениджър и приятел, който ще ви придружава до края. Слушайте внимателно неговите напътствия как да пилотирате болидите, няма да са ви излишни. След това кратко интро на ваше разположение са

три пътя на развитие

Първи е World Tour, където ще трябва да преминете през различни автомобилни съревнования, докато оглавите всички ранглисти. Това е опознавателният мод и е добре да започнете с него. Единствено тук има някакъв сценарий, който ще трябва да следвате. В рамките на 32 нива, всяко с по няколко надпревари от различен тип, ще имате чудесната възможност да се запознаете с колите и пистите. Трудността постепенно ще се увеличава успоредно с натрупването на опит. Тук в резюмиран вид ще видите какво ви очаква. Всеки старт се състои само от 2-3 обиколки и определено време за квалификации. Именно сега благодарение на непрекъснатото преминаване между различните типове състезания и бързата смяна на впечатления, ще се смаете от невероятното разнообразие, което предлага играта. Но това е само входящият пакет на заглавието. За истинските ентусиасти, които искат да задълбаят по-сериозно в нещата, е предвиден следващият режим - Pro Career.
 
Както говори самото име, този мод е за напреднали


За разлика от World Tour, където не може сами да избирате колата или пистата, тук това е възможно. След като набързо сте прехвърлили всички възможни варианти и класове автомобили, предполагам ще сте си харесали някоя машина. Сега е моментът да специализирате уменията си с нея. В тази част на играта имате възможност да избирате измежду всички състезателни дисциплини. Този път на ваше разположение са пълно размерни шампионати. Всяка надпревара в тях ще ви сблъска с реалистични квалификации, загряваща обиколка и достатъчен брой турове, за да изпитате докрай уменията си срещу различни противници. Преминаването през всички предизвикателства ще ви отнеме поне седмица на нормален режим на трудност и доста повече на хард. За щастие всяко състезание може да бъде рестартирано по всяко време, ако това е някакво успокоение. Това ще ви допадне, само ако сте изостанал ужасно назад и  нямате шанс да спечелите, а ви предстоят още 20 завъртания по пистата. Третият вариант на игра се нарича Simulation. Той се състои от time trials и free race с отключените возила в предишните два режима. Но не е нищо особено. Определено Pro Career е най-зарибяващият вариант на игра.

Сега настъпи моментът да ви разкажа за различните типове шампионати, писти и автомобили. Разнообразието наистина е огромно.

Общият брой на стартовете е 116

Те са разпределени в 35 технически класове, съществуващи и в действителност. За удобство ще ги класифицирам в няколко стила - Open Wheel, GT Racing, Touring Sports Cars, Oval racing, Muscle Cars, Historic Grand Prix, Rally и Off Road. Зад тази груба подредба стоят много и предимно култови надпревари. За всички мото маниаци следните имена на национални и международни шампионати говорят много - British GT, V8 Supercars, DTM, Monster Trucks, Baja Motocross, Formula Palmer Audi, Formula 3, BMW WilliamsF1 Team. И това са само част от предизвикателствата, които ви предстоят. На това изобилие от състезателни събития съответства и подходящо количество коли. Сами разбирате, че е невъзможно да изброя всичките 74 машини, а те наистина са толкова. Не мога да не спомена обаче най-незабравимите като - Caterham 7 Superlight, Mercedes - Benz W 25 от 30-те години на 20 век, BMW Williams FW 27 от миналата година, Gemballa GTR 750 EVO, TVR T400R и Subaru Impreza 22B STI. Наистина тук няма ферарита, ламборджинита и поршета, но наистина е  невъзможно да се получат лицензи за всички резачки по света. А освен това за тези, които се чувстват ощетени, има и NFS. На разположение на геймърите са и 39 писти. С различните им варианти общият брой на трасетата нараства на 80. Определено всеки вкус ще бъде задоволен. Разбира се, тук присъстват култови имена като Силвърстоун, Донингтън Парк, Спа, Индианаполис, Батхърст и Хокенхайм. Естествено, много писти ги няма, но тук отново става дума за лицензи. Все пак тези, които са включени, са напълно идентични с оригиналите.

Предполагам повечето от вас се интересуват най-вече как се управляват тези зашеметяващи коли на практика. Всеки отделен клас и автомобил притежават напълно различни характеристики. И това най-лесно се усеща в World Tour режима, когато непрекъснато сменяте различни машини. Огромно влияние върху управлението на всяка кола има теглото и неговото разпределение. Благодарение на новия физичен енджин на играта всяка част има своя собствена тежест и по този начин влияе на цялостното представяне. Най-ясно ще осъзнаете горните ми думи, когато за първи път катастрофирате и нарушите по някакъв начин баланса на болида.

Откъснатото задно крило

или намачканият преден спойлер лесно ще допринесат за двойно по-бавното взимане на завоите. Да не споменавам, че воланът задължително ще започне да тегли на някоя страна. Друг фактор, който оказва голямо влияние върху представянето, са гумите. Има значение дали са топли, мръсни или е нарушена сходимостта им. Всяко излизане от пистата или съприкосновение с опонент води до силно намаляване на качествата им. А за да се борите успешно с AI-то на съперниците, ви е нужен изправен автомобил. Защото ботовете ще се възползват от всяка ваша грешка. Те няма да се поколебаят да ви побутнат отзад или да изкривят непоправимо предното ви окачване. След такъв сблъсък ще имате възможност да се насладите на деформациите в реално време. За жалост ефектът при колите с открити колела е по-силен. Може би причината е в графиката на играта. Тя е прилична, но не блести с нищо.

Мястото ми неусетно свърши. Определено мога да кажа, че Toca Race Driver 3 ми хареса. Такова разнообразие от коли и състезания не предлага никоя друга игра на пазара. Като прибавим към това приличен мултиплейър и възможността за настройки на много от компонентите по автомобила, заглавието със сигурност ще има успех, но едва ли ще “кърти мивки“, както се изрази един приятел.    

 
системни изисквания
P 4 or Athlon 1,5 GHz, 512 MB RAM, 64 MB video card, 6000 MB HD
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Shift 2: Unleashed 124
Goat Simulator 50
Colin McRae: DiRT 2 44
The Sims 3 43
Tom Clancy's H.A.W.X 32
X3: Terran Conflict 19
Operation Flashpoint: Dragon Rising 18
Guitar Hero: World Tour 17
Tropico 3 16
F1 2013 15