facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Thief
Ревю | 01.03.2014 | автор: Светлин Бояджиев


оценка:
Производител:
Eidos Montreal
Издател:
Square Enix
Жанр:
Приключение, Екшън
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Страхотна атмосфера

15-часова кампания

Перфектното заглавие за клептомани и стелт маниаци

Възможност да определите колко точно предизвикателна да е играта

минуси

Посредствен изкуствен интелект

Недоразвита бойна система

Не особено интересна история

Бъгове

Близо 10 години Гарет се спотайваше в сенките. Днес той най-накрая е готов да се появи на бял свят отново благодарение на хората, отговорни за възкресяването на Deus Ex.  Дали обаче чакането си заслужаваше?

Онези от вас, които обичат да се крият в мрака и да планират своя следващ ход, чудейки се как точно да преодолеят охранителите и да се доберат до поредната лъскава дрънкулка, ще останат доволни. Поне през първия половин час ще водите живота на класически крадец и опортюнист, точно такъв, какъвто е Гарет. Много скоро обаче ще бъдете замесени в поредната конспирация, включваща свръхестествени култове, смъртоносни болести и адски много кражби. Гарет е типичният антигерой. Онези от вас, които са играли на първите части от поредицата обаче, знаят, че той притежава и своеобразна чест сред себеподобните си. Освен това обожава търпението и ефикасността. По пътя си ще срещате какви ли не личности, готови да потъпкат законите – други крадци (като например особено дразнещата ви ученичка още в самото начало), корумпирани политици, предприемачи, криещи се по вътрешните улички и т.н. Почти всички ще се опитват да използват Гарет, за да постигнат своите собствени цели. Общо взето – нищо ново. Смешните американски акценти, допълнени от местни британски диалекти, също са дразнещи, а самата история няма да ви изненада с нищо особено. В най-добрия случай можете да я наречете „сносна“.

Ще изследвате света от първо лице. С помощта на ловките умения на Гарет ще си проправят път до най-различни места, обирайки всичко, което има и най-слабия отблясък. А ако междувременно разкриете поредната конспирация и дестабилизирате деспотичния баланс на властта, още по-добре.

Авторите са се постарали да се придържат към духа на поредицата

и както light gem-а, така и изкуственото око на Гарет са налице. Макар че този път последното е с една идея по-малко стиймпънк. Все още можете да го използвате, за да приближавате до целта си или да проучвате даден път. Сега обаче то не изглежда толкова съществен елемент, колкото преди. Вместо това разполагате с режима Focus, който ви показва обектите из света, с които можете да взаимодействате, както и капаните, застрашаващи живота ви. Дори забавя времето по време на битки и ви позволява да избягвате ударите и да контрирате с лекота. Гарет е здравеняк, но охранителите са по-здрави от него. Ако бъдете обградени от няколко души, най-доброто, което можете да направите, е да побегнете обратно към сенките, тъй като бойната система е сравнително недоразвита. Все пак, това е игра, посветена на кражбата и стелта, а не на убийствата и хаоса. Фактът обаче, че една стрела, забита в лицето на някого, не е достатъчна, за да го убие, е озадачаващ.

За щастие, можете да избягвате конфликтите по всевъзможни начини. Особено полезно е умението на Гарет да се приплъзва от едно място до друго за секунди. Отново ще носите и верния си лък. С помощта на въжета, вързани за стрели, ще получавате достъп до нови места. Водните пък, както винаги, ще гасят пламъци. Най-ефективни обаче са огнени. С тях ще можете както да разсейвате врага, така и да го подпалвате.

Може би най-основният проблем в Thief е свързан с изкуствения интелект

Това е игра, изградена върху три основни принципа – планиране, търпение и прецизност. Въпреки това тя рядко се осланя на тях. Откриваме и редица недомислици – така например защо можете да хвърлите бутилки, за да отвлечете вниманието на охранителите, но не можете да правите това с други хора? Същевременно някои стени могат да бъдат преодолени. Други обаче – не. Поведението на охранителите пък  въобще не е разнообразно и динамично и се разчита с лекота и за секунди. Те са като машини, които повтарят едни и същи реплики и действия. Обявяват на висок глас, когато смятат да заспят, или застиват като манекени, преди да се върнат към стандартното си поведение. Всичко това може да е доста дразнещо на моменти, но като цяло успява да унищожи съвсем геймплея, особено като се има предвид, че Thief предлага една наистина страхотна атмосфера.

Вие винаги ще се спотайвате в сенките – светлината е ваш враг. Thief е игра, която прави стелт елементът задължителен. Свещите могат да бъдат загасени, светлините – изключени, а огньовете – загасени. Винаги можете да разберете, че някой ви приближава по звуците от неговите стъпки. Стига да се намирате в тъмен район и човекът да не носи факла, сте в безопасност. Както при повечето стелт игри обаче, най-забавно е, когато нещата се объркат. За щастие Гарет е добре въоръжен с най-разнообразни стрели, бомби и други подобни, които могат да бъдат използвани с лекота.

Имате възможност да купувате и най-различни приспособления,


които подобряват уменията ви, както и инструменти като например клещи. Стига да искате, имате възможност и да се връщате в предишни райони, за да доберете онова, до което иначе не сте имали достъп реди. Освен това можете да прекарвате колкото време си искате в централния хъб на Града и да влизате в конкретни мисии, когато решите, че искате да продължите с историята на играта.

Естествените умения на Гарет също могат да бъдат подобрявани, като купувате Focus точки от Кралицата на просяците. Фактът, че те се търгуват с пари, а не с опит, е леко отблъскващ първоначално (особено като се има предвид, че жълтиците ви трябват за инструменти и екипировка). Не трябва да забравяме обаче, че единственият ви източник на приходи е от откраднати предмети – вашата основна специалност.

Добре дошъл е фактът, че всяка сграда, в която влезете, може да бъде плячкосана. Всяко чекмедже – претърсено. Всеки джоб – проверен за ценности. Преодоляването на ключалки е изненадващо лесно. Търсенето около и зад картини за тайни ръчки също е детска игра. Удоволствието от намирането на ценности обаче си остава. Thief може и да предлага леко странен изкуствен интелект. Вие обаче ще се чувствате почти като нинджа, докато претършувате джобовете на хората и ги лишавате от тяхното злато.

Както вече стана дума, сюжетът не е нищо особено. Истинските крадци обаче определено ще искат да посветят времето си на второстепенните мисии, в които могат да спечелят допълнително плячка. Имате възможност да проникнете в немаркирани места, за да откриете съкровища, да ровичкате по джобовете на хората и какво ли още не. Дългото време за зареждане на отделните местности обаче определено може да обезкуражи хората, готови да изследват света на Гарет.

В графично отношение Thief е красива игра, наситена с мрачна атмосфера, много детайли и страхотни светлини ефекти. В това отношение определено не можем да имаме оплакване. Що се отнася до гореспоменатия Focus, авторите ви предоставят възможност да го изключите. Нивото на кустомизация на играта също е високо и само за секунди можете да превърнете днешния Thief в класическо изживяване, поне доколкото е възможно.

Ако играта притежаваше по-добър изкуствен интелект и NPC-тата не се държаха като идиоти, това заглавие можеше и да е шедьовър. Да, Thief има своите силни моменти в своята близо 15-часова кампания. Те обаче често се разбиват на парченца от поредния проблем или бъг. Не особено трогателната история и липсата на сериозни нови геймплей механики също не помагат. Личи си, че авторите не са били склонни да поемат сериозни рискове. Нещо, което не е нещо непременно лошо, но пречи на настоящето заглавие да блесне и да се открои от игри като Dishonored. А ако все пак решите да го изиграете, то със сигурност се пуснете на по-висока трудност. 

 
системни изисквания
Dual Core CPU или Quad Core CPU, AMD Radeon 4800 series / Nvidia GTS 250, 4GB RAM, Windows Vista with Platform Update for Windows Vista
напиши коментар
 

156 мнения
профил »
endsandskins каза на 01.03.2014, 11:10 ?. :

"Недоразвита бойна система" не трябва да е минус ама айде.

1612 мнения
профил »
nightwarrior каза на 01.03.2014, 11:59 ?. :

Ми пишат си наизуст, какво да ги правиш... То има защо бойната система да е такава, ама някой явно си мисли, че играе Castlevania, вместо Thief. Посредствен изкуствен интелект... ама сериозно ли?

1326 мнения
профил »
sollider каза на 01.03.2014, 20:39 ?. :
Редактиран на 01.03.2014, 23:32 ?.

Наистина има сериозни проблеми с интелекта - бия се с един гард около 30 секунди, а другия патрул мина покрай нас ни чул, ни видял. Отделно има и други бъгове с NPC-тата, като този например: http://vbox7.com/play:ca02be2d08

75 мнения
профил »
asasen99 каза на 01.03.2014, 11:44 ?. :
Редактиран на 01.03.2014, 11:45 ?.

има още миноси като например когато искаш да стигнеш от точка А до точка Б може да е досадно поради някой причини примерно когато се придвижваш из града изведнъш играта започва да зарежда останалата част от мапа и ако направиш две крачки назад пак зарежда и в някой случаи може да е много досадно и гарет не е много интересен

527 мнения
профил »
doggymien4o каза на 04.03.2014, 18:21 ?. :

Очевидно не си играл старите игри, затова не можеш да оцениш тази.

75 мнения
профил »
asasen99 каза на 04.03.2014, 19:54 ?. :

doggymien4o е да прав си

217 мнения
профил »
Путкоебач3000 каза на 01.03.2014, 11:54 ?. :

http://steamcommunity.com//sharedfiles/filedetail s/?id=233149048
След като натисна E играта крашва.Ако някой има решение ще съм му много благодарен.

П.П Играта е купена а не пиратска.

17 мнения
профил »
pwyll каза на 03.03.2014, 03:26 ?. :

И при мен се случи. Оправи се след ъпдейт на драйверите на видеокартата. С nVidia съм.

217 мнения
профил »
Путкоебач3000 каза на 03.03.2014, 08:41 ?. :

http://prikachi.com/images/887/7119887E.p ng
Ами сега :X

1326 мнения
профил »
sollider каза на 04.03.2014, 17:19 ?. :

То си пише - драйвъра не е съвместим с операционната ти система.

748 мнения
профил »
rosniak каза на 01.03.2014, 11:58 ?. :
Редактиран на 01.03.2014, 11:59 ?.

Играх я няколко часа- 2 или 3- и я спирам. Спирам я докато не получа кеш да си я закупя. Бойната система си е доста добра.

1612 мнения
профил »
nightwarrior каза на 01.03.2014, 12:00 ?. :

Да бе, ама явно автора на статията не схваща, че това е игра, в която целта е да не те хванат, а не да обикаляш сеейки трупове.

90 мнения
профил »
Slackers каза на 07.03.2014, 12:08 ?. :
Редактиран на 07.03.2014, 12:08 ?.

Може просто автора да е някои младеж които просто не е играл предишните.Аз специално на 2ката се разцепвах.Тази игра ме върна бая назад за което съм благодарен.Времето когато се правеха истински игри.

31 мнения
профил »
Mitko6000 каза на 01.03.2014, 12:25 ?. :
Редактиран на 01.03.2014, 12:27 ?.

''Личи си, че авторите не са били склонни да поемат сериозни рискове. Нещо, което не е нещо непременно лошо, но пречи на настоящето заглавие да блесне и да се открои от игри като Dishonored.''

1. Ако разработчиците бяха решили да направят нещо рисковано с играта, всички щяха да се оплакват, че не е като предишните. Сега пък някои се оплакват, че играта не била оригинална. За пореден път се убеждавам, че някои хора просто не знаят какво искат.
2. Наистина е глупаво тази игра да се сравнява с Dishonored, която е черпила вдъхновение от Thief.
Не съм пробвал играта все още, но това което видях ми хареса. :)

291 мнения
профил »
bushido каза на 01.03.2014, 15:38 ?. :
Редактиран на 02.03.2014, 14:26 ?.

Хората с право я сравняват с Dishonored. Всичко, което Thief (2014) предлага, Dishonored го предлага в пъти по-добре - стелт, история, атмосфера, мистицизъм, геймплей, нелинейност итн. А и нека не се лъжем, много по-забавно е да стелтиш с Bink :) Хубаво е, че създателите уважават мнението на феновете на поредицата, но това заглавие не предлага нищо свежо на фона на игра като Dishonored. Дори са изплагиятствали идеята с бордея и какво ли още не.
А колкото до графиката, струва ми се смешно игра, която да претендира за next gen, да се опитва да изстисква с последни сили Unreal Engine 3. Не че се оплаквам много де, иначе ептем нямаше да я подкарам :)

230 мнения
профил »
DarkAvenger89 каза на 01.03.2014, 13:07 ?. :

"Фактът обаче, че една стрела, забита в лицето на някого, не е достатъчна, за да го убие, е озадачаващ."
Мисля, че това обяснява какво точно иска да каже авторът с "недоразвита".
Иначе поздравления за ревюто. Не знам до колко е точно, не съм играл играта все още(гледал съм доста ревюта обаче и съм склонен да се съглася с доста от +овете и-ите), но поне е многократно по-професионално написано от това на Castlevania LoS 2, което си беше просто нелепо.
Иначе съм съгласен с Митко, тенденция е вече, почти всяко продължение на някой франчайз, да бъде масово хейтвано от геймърите, като едните мразят продължението или, защото почти не се отличава от предишната, или пък защото се отличавало твърде много, което ми се вижда глупаво...А уж се предполага, че точно геймърите сме по-широкоскроени.yeah right.

748 мнения
профил »
rosniak каза на 01.03.2014, 14:38 ?. :

Това не е нищо сериозно- пач или два и ще бъде поправено.

1193 мнения
профил »
Toxic Forever каза на 01.03.2014, 13:10 ?. :

"Едно заглавие с не особено оригинални геймплей механики и посредствен изкуствен интелект, което остава засенчено от шедьоври като Dishonored."

и оценка 4.5 / 6

WTF бе?!?

156 мнения
профил »
endsandskins каза на 01.03.2014, 13:21 ?. :

Dishonored е страхотна игра на която съм огромен фен, но чак шедьовър не беше.

322 мнения
профил »
Daynov каза на 01.03.2014, 14:14 ?. :
Редактиран на 01.03.2014, 14:16 ?.

Пробвах я от маймунда и въпреки, че е далеч от ужасна е едно изключително разочароващо заглавие ако се сравнява с предишните игри - линейни нива, имаш чувството, че има само 1 или 2 възможни маршрута за придвижване (и почти винаги си е така), историята е пълна нула, "Градът" е изключително фрагментиран, повече дори и от Deadly Shadows - с постоянни loading екрани или скрити такива (айде ся помпи туй копче, че да отместиш тая греда или да отвориш тоя прозорец, че да може да се зареди картата). В тоя ред на мисли са се осрали и с "contex sensitive" действията, които отнемат прякия контрол от играча, за да може Гарет да изпълни дадено действие, в играта липсва и нормален скок, "щото аджеба било имършън брейкинг да скачаш наляво-надясно" според девелъпърите на играта. Играта нямаше и особено разнообразие по отношение на врази в по-голямата си част - два вида, с мечове и с арбалети. И на последно място, но не и по значение - voice acting-a на главния герой е пълна скръб, нищо общо с оригинала, ама нали искаха някой дето да може да си изпълнява сам каскадите при motion capture-a, а пък и нямаше да се впише гласът на Стивън в тая версия на Гарет - все пак играта е правена за възможно най-широка публика и той трябва да е "edgy" и "in your face", за да може да им се хареса...

1612 мнения
профил »
nightwarrior каза на 01.03.2014, 15:45 ?. :

To там е проблема, ако ги направят по-отворени, ние ще се радваме, но аудиторията, към която се стремят, ще мрънка. За мен това безспорно е най-големият минус - коридорен свят, дава ти само илюзия за свобода. Има повече от един начин за минаване на дадена мисия, но в повечето случаи това значи 2 начина.

638 мнения
профил »
generalan1 каза на 01.03.2014, 19:48 ?. :
Редактиран на 01.03.2014, 19:52 ?.

повече зареждащи екрани от Deadly Shadows ! Тези какви са ги вършили
PS имали ги паганите и чуковете в играта?

322 мнения
профил »
Daynov каза на 01.03.2014, 20:33 ?. :

"Because it's a reinvention, we are not going back to the old factions. We want new factions. The last story didn't give us a lot of options. We wanted to take a step back and make sure we have everything right for a new, fresh experience within this universe. There may be some references back to keep the following happy, but it will be all new groups.

The two new factions are the Baron and he has The Watch. We also have a dissident group called the Raven. There is a political conflict that Garrett finds himself in the middle of. There will be characters associated with the group that will reveal themselves within the game."

С други думи - няма.

638 мнения
профил »
generalan1 каза на 01.03.2014, 22:35 ?. :

на калпавия космонавт крив му космоса, ако си спомням правилно в 3-ката играта завършваше с унищожаването на глиф магията и ордена на keep-ърите,а паганчетата и чуковете си продължаваха войната, барон и градски пазачи винаги е имало така че тези "нови" факции са пълна глупост, а за историята има си доста начини да я допродължат

23 мнения
профил »
MechaBuilder каза на 03.03.2014, 03:00 ?. :

Израснах играейки на фен мисиите за първата и втората игра от тази поредица и сега определено се виждат споменатите проблеми за новата игра. Поне има въжени стрели за разлика от Deadly Shadows, но доколкото разбрах не могат да се използват на всякакви дървени повърхности, а само на определени места. Все пак ще я пробвам когато ъпгрейдна на Windows 7, че XP-то вече остаря и не се поддържа. Дано поне да пуснат нещо като Editor за фен мисии като DromED-а на първите две игри.

115 мнения
профил »
Splendid каза на 01.03.2014, 17:31 ?. :
Редактиран на 01.03.2014, 17:36 ?.

За съжаление голямото чакане за тази посредставена игра не си заслужаваше. Ревюто го потвърждава, но доста плахо. Мисля, че проблема се корени в това че първоначално заглавието е замислено за конзоли от старото поколение, и в самият край са опитали да вкарат Некс жен елементи, обаче се е получило каша - какво имам в предвид: Описаните недостатъци са малка част. Неоптимизацията, незадоволителната графика, липсата на теселация по покривите (керемидите) плочкитте по земята, всичко е загладено. Размазаните текстури на сградите, отблизо са доста пикселизирани. Голямото ограничение за това къде може да минеш и къде не (някои малки препятствия с лекото биха се прескочили, но не и тук.) и отгоре на това линейните нива, повтарящите се приказки на стражите, като ви подгонят най-вероятно ще зацепят на някое препястстие и там ще си останат бягайки на 1 място..... ужас.

187 мнения
профил »
kolian каза на 01.03.2014, 18:03 ?. :
Редактиран на 01.03.2014, 18:03 ?.

Екипът на PCMania пък има моите поздравления, че за няколко дни ни предостави 3 ревюта на игри, като се има предвид сушата от по едно заглавие на месец средно, което ни предлагат в последно време от сайта. Добри-лоши ревюта - няма значение, радвам се, че има раздвижване. Поздрави :)

217 мнения
профил »
Путкоебач3000 каза на 01.03.2014, 18:52 ?. :

Dishonored се хареса повече на по-младата публика. Там имаше какви ли не магийки, зрелищни килове тип Спартак,почти не се мисли ако си са update - нал - убиваш всичко като Шварценегер, Рамбо, Скалата и Зевс взети заедно. А в Thief трябва всичко да се обмисля, планира,да мислиш за 2-3 неща едновременно и най-голямата "грешка" както една възрастова група казва - няма килове каквито се очаква от подобна игра - не хвърчат глави, очи крайници.И както много точно каза "Тази игра не е за всеки".

291 мнения
профил »
bushido каза на 01.03.2014, 23:19 ?. :

Dishonored се играе както си го направиш. Дали ще играеш като призрак или пуцай куме, ти си решаваш. Аз и Dishonored, и Thief, и повечето стелти ги играя без убийства и аларми. Стелтът в Thief не е нещо повече от този в Dishonored - има тъмнина и чувствителност за звука, но общо взето тези елементи не са мръднали грам от времето на първите Сплинтер Сели. На фона на всичките стелт игри Thief (2014) не предлага нищо различно и иновативно за жанра, а разчита само на старата си слава и носталгията на феновете. Поне да бяха върнали Стивън Ръсел. Motion capture MY ASS!

784 мнения
профил »
veluvian каза на 01.03.2014, 18:25 ?. :

Thief можеше да е много повече.
Иначе поздравления за статията, след шокът, който изглежда всички преживяхме от Castlevania-та. Авторът тук поне се е постарал да аргументира оценката си.

27 мнения
профил »
N7 каза на 01.03.2014, 19:13 ?. :

Всъщност играта е изключително добра (но подкрепям мнението за A.I.-а - можеше малко да се пипне още там). Само заради атмосферата си стува да се изиграе.

360 мнения
профил »
Fallout FAnbOY каза на 01.03.2014, 20:07 ?. :

За Thief ли бяха обявили състезание за модъри? Ако е така имам надежди че ще пипнат играта като Skyrim.

322 мнения
профил »
Daynov каза на 01.03.2014, 20:42 ?. :

Състезанието беше за mod related Thief content (основно T1/TDP/T2/T3/TDM). С други думи, търсеха начин да си промоутнат новата игра. Преди десетина дни Стефани Рой (главата на проекта) каза, че няма да има мод съпорт за Thi4f.

360 мнения
профил »
Fallout FAnbOY каза на 01.03.2014, 23:08 ?. :

Значи играта е яко наебана.

26 мнения
профил »
ivan dzvera каза на 02.03.2014, 10:47 ?. :

любимата игра на ромите от факултето :-) определено играта заслужава по голяма оценка

407 мнения
профил »
Damnation каза на 02.03.2014, 13:47 ?. :

Поредното смотано ревю, от човек който няма представа какво прави, какво пише, не е запознат с духа на поредицата, а явно - и с съдържанието на предните части.
Да не е имало кастинг за гейм журналисти в училище за "специални" деца ?

1326 мнения
профил »
sollider каза на 04.03.2014, 23:01 ?. :

Ревюто е отчасти вярно, а и за разлика от другите статии, тази поне съдържа аргументация на оценката и минусите като цяло.

105 мнения
профил »
suiiuris каза на 03.03.2014, 11:53 ?. :
Редактиран на 03.03.2014, 12:20 ?.

Въпреки че е разбираема, според мен, аналогията с Dishonored е неуместна, тъй като Thief залага изцяло на стелта и то на хардкор стелта, което не може да се каже за в пълна сила за Dishonored. Последната според мнозина е много по-забавна ако не се играе стелт с "много по-развитата си бойна система".
Изиграх Dishonored без да убия никой с всички индиректни начини за елеминиране на ключовите персонажи и само трябва да преиграя втората мисия, за да съм минал всички мисии без да бъда забелязан. Дори не съм разбрал, че са ме забелязали във въпросната мисия. След като играта свърши и не получих постижението трябваше да прегледам статистиките, за да резбера.
Както и да е, мисълта ми е, че съм много добре запознат със стелта в Dishonored и поне според мен в това отнощение Thief е по-дора. Но от това идват и някои от особеностите на играта, които хората отчитат като слабости.
Просто, за да се направи качествена стелт игра, която да бъде предизвикателна, се налага да се ограничи свободата на играча, защото ще се съгласите, много по трудно е да се провираш между пазачите от сянка в сянка, отколкото просто да се телепортираш на покрива над тях, после зад тях, после пак на покрива и т.н.
Ако трябва да се правят сравнения много по-уместното сравнение е това с Deus Ex HR, която също съм изиграл без да убия никого и която, ако обърнете внимание, също е доста линейна. Дори с ъпгрейдите за падане от високо и чупене на стени, марширутите през нивото си остават 2-3.
Същото е положението и с Hitman игрите там провилните подходи са скриптирани и играчът, на база нещата които научава за нивото и инструментите с които разполага, трябва да открие необходимото действие, което да изиграе ролята на condicio sine qua non за желаната верига събития, свързани помежду си от причинно-следствени връзки.
Просто всяка стелт игра всъщност е един пъзел, в който свободата е естествено ограничена. Бихте ли редили пъзел, на когото всички парченца пасват на всякъде?

638 мнения
профил »
generalan1 каза на 03.03.2014, 14:26 ?. :

всъщност 1-вата и 2-рата част от Thief имаше доста начини да минеш нивата, примерно второто ниво- може да минеш по тунел пълен с немъртви или да използваш лифт ида скочиш от платформа на платформа по външата страна на тунела за да избегнеш враговете

291 мнения
профил »
bushido каза на 07.03.2014, 17:45 ?. :

Най-накрая хубав и смислен коментар :) Съгласен съм, suiiuris, но трябва ли винаги хардкор трудността в една игра да е показател за добър стелт? Трябва ли да счупя 3 клавиатури, за да мина Absolution на Purist, за да кажа, че е добър стелт?
В скриптираните моменти, за които говориш няма нищо лошо, стига да има достатъчно такива, за да придадат чувство за свобода. Например много варианти за постигане на ранг Silent Assassin в Hitman или ранг Ghost в Thief.
За Dishonored нямах за цел да я сравнявам като чиста стелт игра, а че предлага и един нелош стелт, който не отстъпва дори и на Thief (2014), която пък претендира за стелта на стелтовете. Бойната система в Dishonored чак да е много развита - не е разбира се, но свободата на действие е много забавна. "30 ways to kill Havelock" в youtube много добре демонстрира това. Но спирам вече за Dishonored, че стана много оффтопик. :)
Според мен бъдещото поколение стелтове трябва да предложат нова механика и най-вече по-добро AI, за да не се получават познати недоразумения:
http://www.youtube.com/watch?v=lHbF9ynGZV
0

2714 мнения
профил »
Zlob каза на 03.03.2014, 15:09 ?. :

Поцъках я малко. Единственият проблем на играта е че изглежда яко линейна. Когато трябваше да намеря начин да вляза в първия магазин да открадна онази корона ли какво беше реших първо да се поразходя и точно когато смятах че съм се изгубил в еднаквите алеи изведнъж се оказа че влизам в сградата през някакъв прозорец и не можах да се начудя как стана този номер(ориентация нулева). Всичко останало ми хареса. Като цяло е по-близка до действителността без да се в някаквни грандиозни фантастики. Играта си е тежичка и си иска ресурс специално откъм видео карта. Страхотно впечатление ми направиха разнообразните опции за настройване на трудността на играта. Не е лоша като първи опит. При всички положения са си избили парите, имат и печалба и евентуално ще се мисли за продължение и естествено подобрение във всеки аспект.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 05.03.2014, 00:25 ?. :

АВе ко ми се плюнчите толков амного ... ИГРА без възможност за СКОК когато си поискам е просто ЛАЙНО .. както и дисхоноред и таз са ебахти лайната .. толкова лесни и простовати игри че ми се повръща ... ако искате да се потите на труднсти пуснете си COMMANDOS 2 na VERY HARD и да ви гледам колко могат мозъците да планират ... квото беше с яките игри беше .. .ся е само замазани графики с никакви технологиии въпреки че ги има и нито едно студио не ги имплементира до край и ако го прави никой не го прави качествено .. ... DEUS EX ей тфа е стелт и история и геймплей .. язък за поредната поредица кояот беше осрана и преебана .. за това да живеят ТОРЕНТИТЕ ако преиграя една игра то аз си я купувам за да я изиграя на хард .... пък вие дето преордвате .. давайте си парите за недодялани боклуци ..

1326 мнения
профил »
sollider каза на 05.03.2014, 18:00 ?. :

В рамките на 2 реда успя да оплюеш две от най-успешните игри на тоя жанр. Коя друга игра ти дава свободата да минаваш по цели левъли на инкогнито, без някаква скриптирана сцена да ти развали тактиката и оттам геймплея да претърпи внезапен обрат? Или да имаш поне 3-4 алтернативни пътища, по които да се придвижиш до крайната точка? Ако не си падаш по такъв стил игри, едва ли би могъл да ги оцениш по достойнствата и качествата им. Щото Thief и Dishonored за две непълни години успяха да надградят жанра и да го изведат от застоя, в който се намираше през последните няколко годинки.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 06.03.2014, 16:06 ?. :

Виж ся ... стара генерация Геймър съм от 97ма.... всичките игри ги имам и то закуени а не от замунда... но с това със скока е явно колко свобода имаш .. това че имаш 3 или 4 маршрута по един линеен коридор да минеш не е иновация нито нещо ново .. дисхоноред имаше скучновата история със страхотна атмосфера но някак си не ми спечели с нищо вниманието .. пък слагайте минуси ... щото не сте играли баш истински трудни игри ... помпай куме ТЪЙ малоумно "Е" че мнооо лесна таз игра ... Поредната осрана поредица от едното време .. и отново язък .. по добре да си остана със спомените от колкот ода се ядосвам с тия недодялъни идиотизми ... "нямало смисъл от скок" казали тез велики дивиелопъри ... ай сиктирикс клиторикс веее в BLOOD 1 и 2 имаш повече свобода.

1326 мнения
профил »
sollider каза на 06.03.2014, 21:13 ?. :
Редактиран на 06.03.2014, 21:20 ?.

Ти обаче здраво ме обърка с първия си коментар... xD Dishonored има jump, даже един от ъпгрейдите на героя беше да прави двойно по-висок скок, за да преодолява по-трудно достъпни местности. Ако наистина си я играл се чудя как си го забравил. А и във всяко едно сингъл заглавие картата, по която пердашиш представлява система от навързани линейни коридори, та дори и прехвалените стари класически Тийф-ове. Не разбирам какво точно имаш предвид с това?

742 мнения
профил »
jenssn каза на 07.03.2014, 10:18 ?. :

Дисхоноред що годе ставаше .. и да имаше скоок просто бързо пиша и нямам мнг време да цъкам за кеф в нета .. но като цяло не беше кой знае каква игра дисхйоноред имаше наситина мнг интересна и приятна атмсофера но само до там .. ПРОСТО ме е яд че игрите за ПЦ стават все повече конзолни ... визирам премахването на скока, помпането на Е-то и задържането на Е примерно в FEAR 3 вместо просто да го тапнеш един път ... което е някак си досадно .. знам няма нищо общо FEAR тука но със всяко едно заглавие тая надежди да има здрава и интересна историа с добри геймплей механики .. Друг пример е динами4ността в първия крайзис и как по време на игра можеш сам да решаваш как да играеш .. докато в 3ката ... трябжва предварително да избереш дали да пуцаш или да минаваш стелт ... и при тази игра конзолните тенденции не изостанаха .. не че нещо против конзолите .. но просто за ПЦ защо трябва да правят управлението все едно пуцам на нескопосан джойстик ... като изключим не толкова интересната история в крадеца и бъгчетата ... графично атмосферата и звуковото оформление са 10 точки .. евала на артистите .. та туй то мойто хейтване ... НО това със скока направо се чуствам с вързани ръце ...

Тая надежди аз в Dying Light такъв 1st person shooter мечтая от години .. без никакви ограничения в движенията и местата които можеш да покориш .. а това в thief е просто смехотворно ... отворен свят в тази игра и дума не може да става ..

742 мнения
профил »
jenssn каза на 07.03.2014, 10:29 ?. :

http://www.youtube.com/watch?v=EGy7M34vm-M

Точно на 2рата минута наратора казва точно това което ме отказа от играта ... и надявам се не съм накърнил чустват ана нкой и да няма хейт .. и без токсични моля !

2 мнения
профил »
GirlGamer каза на 31.03.2014, 13:46 ?. :

I Thief I Dishonored sa unikalni po svoemo igri..Istoriqta I Gameplay-a na Dishonored sa naistina dobri,no i Thief ima mnogo plusove.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Thief

Превю:
Булото на мистерията постепенно започва да се вдига, а крадецът – да излиза от сенките, в които толкова време се криеше успешно.

новини:
Стелт поредицата Thief ще стане следващата видео игра, получила филмова адаптация.
Не сте стигнали до края на новите приключения на Гарет? Ако сте с оригиналната игра, това няма да се случи скоро.
Две игри на Eidos Montreal - Thief и Deus Ex - ще станат поредните гейм заглавия, чиито марки ще украсят поредица от дрехи.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Middle-Earth: Shadow of Mordor 99
Assassin's Creed III 80
Dead Space 3 80
Alan Wake 73
Assassin's Creed IV: Black Flag 71
Portal 2 65
Grand Theft Auto V 61
Dishonored 58
Alien: Isolation - ВИДЕО РЕВЮ 50
Call of Juarez: Bound in Blood 48