Thief

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 08 апр. 2013

 

Близо 9 години нямаше ни вест, ни кост от Гарет – прословутият антигерой на една от най-добрите стелт поредици въобще. Ето обаче, че булото на мистерията постепенно започва да се вдига, а крадецът – да излиза от сенките, в които толкова време се криеше успешно.

Както може би знаете, Eidos Montreal усърдно се труди по четвъртия Thief, който ще се казва просто… Thief. А дали ще оправдае очакванията на заклетите фенове на джебчийството и металната епоха? Или новият Thief ще е просто един визуален спектакъл?

Eidos Montreal вече доказахa на какво са способни с Deus Ex: Human Revolution. Очевидно студиото знае как да адаптира стара класика, превръщайки я в модерен шедьовър. И все пак – след близо едночасова демонстрация на новия Thief – става ясно следното: някои идеи са страхотни, докато други може и да притеснят хардкор почитателите на поредицата.

Гарет определено не е същият. След дълго и мистериозно отсъствие, той се завръща в Града, по-мрачен от всякога. Страхът е зад всеки ъгъл, омразата напоява всеки камък, а докато богатите просперират, бедните живеят в мизерия и репресия. Покрусени от различни болести и от глад, хората очакват нещо да се промени…

Засега информацията за историята е оскъдна

Това, което знаем обаче е, че Гарет ще се спречка с индустриален Барон, който е установил политически контрол над Града с помощта на Стражата – своята собствена армия от разбойници.

Гарет продължава да е крадец в пълния смисъл на думата, а не някой безсмъртен асасин. Макар и да може да убие някого на ефектен забавен каданс, подобно действие обикновено е краен вариант. Thief е стелт игра в пълния смисъл на думата и дори периодичните екшън сцени, с които ще бъде пропита, няма да променят това. Или поне можем да се надяваме.

Да, Гарет притежава всички умения да унищожи противниците си бавно и методично. Това обаче често е опасно начинание, отклоняващо го от основната му задача – да обира всичко, което не е заковано за земята.

Eidos Montreal обещават, че ще можем да подходим към изпълняването на всяка мисия по  множество различни начини. Градът сам по себе си ще представлява своеобразен пясъчник, в който можем да си правим каквото си искаме. Достатъчно е да се покатерите на някой от покривите на сградата, за да се уверите какъв живот кипи по улиците. Второстепенните мисии ще са в изобилие, навсякъде ще ви чака плячка или тайна. Остава просто да ги откриете.

От направената демонстрация става ясно,

че можем да очакваме и някои наистина динамични сцени. Часовникът отбелязва 12 часа, а вие трябва да достигнете до бордея, преди да удари и последният звън и вратите да бъдат затворени. Всеки, който е играл на поредицата, ще намери подобен елемент за странен. Авторите обаче ни уверяват, че ще има и други начини да достигнете до бордея, които не изискват надпревара с времето. Може би ще има таен проход под Града или пък Гарет ще може да отключи ключалката? Кой знае? Ще разберем наистина с каква свобода разполагаме, чак когато Thief излезе на пазара през идната година.

В основата си играта ще бъде от първо лице, но всеки път, когато се катерим по някоя сграда със своята кука, наречена The Claw, (да, сега сме доста по-мобилни) или пък убиваме някого на забавен каданс, ще виждаме и своя герой. От демонстрацията става ясно също така, че и ръцете на Гарет са постоянно на преден план, а коментарите, които крадецът прави (на практика говори сам на себе си), са под път и над път. Дали това няма да дразни с течение на времето? Ще видим…

И все пак – фактът, че ръцете на Гарет взаимодействат постоянно с околната среда, когато наднича зад ъгъл, минава плътно покрай стената и т.н. – създава усещането за наистина физическо присъствие в мрачния Град. И да – имаме тяло. Камерата не се рее просто във въздуха.

Може би най-притеснителната екстра в новата част е т.нар. Focus

С негова помощ Гарет може да забавя времето по време на битките и да се прицелва в конкретни части по тялото на противника. Фокусът обаче служи и за идентифициране на различни обекти в околната среда. Например плячка, предмети, които може да счупите, ръбове, за които да се хванете и т.н. Общо взето Focus напомня на детективския режим в Batman Arkham City и Arkham Asylum. При Thief обаче той не може да бъде използван постоянно. Това е ресурс, който не се регенерира. Вероятно обаче ще можем да го възстановяваме с конкретни предмети.

Факт е, че повечето фенове не са доволни от тази екстра. Eidos Montreal твърдят, че не е задължително да я използвате, ако не искате. Разбира се, изкушението вероятно би било по-силно от нас. В най-добрия случай авторите ще включат опция, с помощта на която можем да изключим Focus напълно.

Що се отнася до арсенала, 

Гарет е въоръжен с добре познатата ни бухалка, с която можем да бием охраната по лицето по време на битки или в тила, за да се отърваваме от тях по бърз и безболезнен начин. Наред с Focus-а, това оръжие ще може да бъде ъпгрейдвано.

Гарет притежава и нов механичен лък, който с едно бързо движение може да се прегъва и да придобива компактна форма. Разбира се, налични ще са и най-различни по тип стрели. Едни от тях ще са подходящи за битка, а с други ще загасяваме огъня. Авторите обещават и много други разновидности. 

Когато играя стелт игри, обикновено искам да остана напълно незабелязан. Т.е. когато някой ме забележи, отказвам да продължа напред и се лоудвам от по-преден момент. И на вас ли ви се е случвало? Разбираемо. Eidos Montreal ще се опита да поправи този проблем. В Thief, ако някой ви забележи, ще може да се изплъзнете и отново да потънете в сенките. Студиото твърди, че ще направи така, че охраната да търси систематично. Т.е. провери ли даден ъгъл за вас, може да сте сигурни, че повече няма да се върне там. Това означава, че спокойно може да се вмъкнете в него и отново да изчезнете от полезрението.

Що се отнася до визията, играта е прелестна. Това можете да видите и сами от множеството нови скрийншоти, които Eidos Montreal пусна наскоро. Играта определено има потенциал и от геймплей точка. А какво ще правим, докато Thief излезе? Защо не преиграете първите две игри?

 

Автор: Светлин Бояджиев