The Witcher 2: Assassins of Kings

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 10 апр. 2010

“Всички ние знаем нашите ограничения”, казва старши продуцентът на The Witcher 2: Assassins of Kings Томек Гоп. Това изказване е логично и мнозина биха се зарадвали на него. Причината е, че при целия си потенциал и интересен геймплей, първата част на фентъзи ролевата игра бе далеч от съвършенството, когато се появи за пръв път на пазара.

Кръпка по кръпка

Гоп твърди, че работата по нейното продължение е започнала още в момента, когато първият The Witcher излезе, но със сигурност продължението се нуждае от максимално изпипване. Почти година след появата на първата игра поляците от CD Projekt все още оправяха някои нейни елементи, оптимизираха бойната система, коригираха превода от полски на английски и пуснаха обновената версия като Enhanced Edition. Подобна политика е похвална, що се отнася до отношението към клиентите, но за втората част на вещерската сага нейните автори биха предпочели нещата да са перфектни още от началото.

За целта те са създали напълно нов енджин, чиито технически капацитет позволява създаването и управлението на много по-голям свят, който да реагира адекватно на действията на играча. Работата по новия енджин също започва едновременно с пускането на първата игра, когато малък екип стартира от нулата в опита си да създаде подходяща основа. “Вече поставихме историята и написахме сценария”, обяснява Гоп, “Проблеми никога не са изключени, но този път имаме много повече време за реакция”.

Какво ново?

Диалозите, които бяха сред основните елементи на The Witcher, отново ще заемат важна част от геймплея. Този път авторите обещават максимално изчистена структура, която да позволи лесното разгръщане на историята. Отношенията с останалите герои ще бъдат комплексни, но интуитивни и няма да затормозяват геймърите повече от необходимото.

Историята в играта безспорно ще бъде ключова и думите на нейния продуцент го доказват. “Всеки избор, който направите в The Witcher 2, ще засяга много повече хора, а не само един или двама души”, амбициозно обяснява Гоп. Средата, в която Гералт живее сега ще се променя много по-динамично, отколкото в оригинала. Според авторите не само хората, но и местата, които посещавате ще се променят според решенията, които сте взели по-рано. “На някои места в даден диалог може да избирате между цели десет реплики”, казва Томек Гоп, “Причината да има такъв голям избор не е желанието ни да залагаме на количеството, а идеята диалозите да се развиват плавно и когато героят има съответния голям избор, ние просто го предлагаме”.

Познати лица

В центъра на The Witcher 2 отново ще бъде познатия ни Гералт, който много скоро ще се окаже въвлечен в конфликти и събития, случващи се далеч извън неговия контрол. Въпреки че се включва с нежелание в тях, способностите на Гералт са го направили известна личност. А както знаем, известността понякога може да носи и неприятности.

Началото на играта ще ви посрещне в замъка La Valette, чиято владетелка се опитва да извоюва независимостта си. И в новото си амплоа Гералт постоянно ще се връща към своя вещерски живот. “Всъщност подтекстът на цялата игра е това кой всъщност е истинският Гералт”, споделя Гоп.

Но историята във втората част на играта няма да ни срещне само с познати места. Авторите са решени максимално да се възползват от способностите на енджина, за да изградят един обширен свят. От показаното до момента изглежда, че целият стар свят от оригинала може да се вмести в частица от новия. От CD Projekt обещават, че въпреки обширните размери, геймърите няма да се срещнат с досадния Loading… екран никъде. Нещо повече, когато влизате в къща или друго помещение, също няма да изчаквате зареждането.

Има ли място за романтика?

Определено да! “Ще се въздържим от някои от елементите, които използвахме в оригинала, за да засилим интимната атмосфера, но такава определено ще има”, казва продуцентът на играта. Той твърди, че секс и романтика ще има, но не като самоцел, а като естествено развитие и емоционално съзряване на героите.

Разбира се, в основата си играта ще се върти около битките. Бойната система в оригинала бе леко тромава и момчетата от CD Projekt са убедени, че в новия си вариант тя ще е по-достъпна за средния геймър. Различни комбо изпълнения пак ще има, но в основата си играта ще предлага по-интуитивно управление. За по-напредналите играчи обаче са предвидени и по-сложни тактически опции.

По пободен начин е уредено и развитието на героя. Сега категориите умения са по-малко, но в рамките на тях геймърите ще имат по-голям избор. Създаването на отвари също е опростено и ще става просто със събирането на важните съставки, без варене. Управлението на инвентара също трябва да бъде подобрено. Особено внимание се отделя и на диалозите на английски.

Всичко това звучи обещаващо, спор няма. В CD Projekt дори не крият амбицията си да създадат конзолна версия, затова тайничко моделират интерфейса на играта с идея за управление с геймпад. “Това обаче ще стане в някакъв бъдещ момент. Засега The Witcher 2: Assassins of Kings е преди всичко РС игра!”, категоричен е Гоп.

Какъв по-добър завършек на това превю?!

Автор: Иво Цеков