facebook facebook
 
 
ИГРИ » PS3
 
   
 
The Last of Us
Интервю | 05.08.2012 | автор: GamesIndustry, превод - Иво Цеков


Производител:
Naughty Dog
Издател:
Sony Computer Entertainment
Жанр:
Приключение
Платформа:
PS3
Излиза на:
2013 г.

сайт на играта »

Навлизайки в края на сегашното конзолно поколение, разработчиците и издателите са все по-малко склонни да рискуват с нови проекти и идеи, предпочитайки да залагат на доказани IP-та. На тазгодишното Е3 обаче Sony събра погледите с две съвсем нови и дръзки заглавия: Beyond: Two Souls и The Last of Us. Конкретно демото на The Last of Us, показано по време на пресконференцията на компанията получи овации от присъстващите, а фактът, че зад играта стои студиото Naughty Dog автоматично я превръща в едно от най-големите събития на близкото бъдеще. В обширно изявление пред GamesIndustry шефът на проекта Брус Страли обяснява как с The Last of Us студиото ще се опита да издигне на съвсем ново равнище начина, по който се разказва история в една видео игра.

"Игрите не са просто машинално натискане на копчета, те са

интерактивна среда, в която нещо непрекъснато се случва и развива",

започва Страли. "Разказването на история е част от създаването на една игра, затова за нас основната задача е да съчетаем добрите разказвачески умения с добрия геймплей".

"Геймплеят трябва да върви ръка за ръка с мотивацията на героите, а от там и на играчите. Кои са тези хора, защо са там и защо правят това или онова? Чувствата, които изпитват героите трябва да се прехвърлят и на геймърите. Това изисква огромно внимание и усилия, за да съчетаем интерактивната среда и разказването".

Според Брус Страли най-добрият начин да поставиш играча в кожата на героя е да го накараш да почувства всяко едно действие,което героят извършва.

"Конкретно при Джоел и Ели в The Last of Us във всеки един момент се опитваме да подчертаем реалността, пред която са изправени те. Всяко действие има последици. Да вземем например инвентарната система - С колко муниции започвате нивото? Успели ли сте да приспособите набързо нещо като коктейл "Молотов"?  Един или два? Имате ли аптечка за първа помощ? А ако се наложи да използвате един и същ предмет за "Молотов" и за аптечката? Тогава трябва да решите дали ще бъдете агресивни или предапазливи".

"Инвентарът в The Last of Us е една жива система, а достъпът до него не паузира играта. Всичко се случва в реално време - сваляте раницата от гърба си и започвате трескаво да приготвяте нещо, а около вас враговете ви дебнат и се движат. Искаме да ви накараме да почувствате напрежението и тежестта на решенията, които трябва да вземете".

За Страли моментът, в който

играчът почувства напрежение, докато държи джойстика

в ръка означава, че е постигнат успех. Какво ви чака зад ъгъла, колко са противниците и с какво е въоръжен всеки от тях - това е потенциално по-интересно и напрегнато изживяването, отколкото при пасивните филми.

"Усещането за напрежение ще се породи тогава, когато врагът е истински. Затова ни трябва отлична AI система. Изкуственият интелект в The Last of Us е динамичен и инвестирахме много време в него. Независимо дали става въпрос за екшън сцени или за стелт ситуации, противниците ви са реалистични във всяко едно отношение.

Насилието, счита дизайнерът, не трябва да се абсолютизира.

"Не става въпрос само за кървища и насилие заради самите тях. Те просто задават тона и ви карат да бъдете по-активни, когато правите стратегията си. Игрите трябва да са по-зрели от обикновените касапници. Особено когато правите игра в постапокалипчитен свят, това е една отлична възможност да покажеш най-доброто и най-лошото във хората. В The Last of Us има всичко - от истински безскрупулни ловци, които не се интересуват от нищо освен от това последните им куршуми да намерят целта до хора, които са създали връзка помежду си и се опитват отново изграждат семейства и отношения".

"Цялата история е изградена от контрасти. Познато и непознато, природата, завзела отново градовете, красотата на зеленината и разрушените сгради. Джоел и Ели също са много различни, той е роден преди апокалипсиса, тя - след него и имат съвсем различни виждания за света".

Още от самото начало сравняват The Last of Us с "The Road" на Кормак МакКарти, но според Брус Страли новата

игра е по-близо до "No Country for Old Men"

на същия писател. Той се възхищава още и на "City of Thieves" от Давид Бениоф, който наскоро нашумя със сериала "Игра на тронове".

"Чудесно е да бъдеш вдъхновен, нали? В днешно време напълно оригинално изкуство като че ли изобщо не съществува. Въпросът е да почерпиш вдъхновение от правилните неща. Както и в предните игри на Naughty Dog искаме да накараме играчите да не оставят джойстика, да стоят пред телевизора в очакване на това какво ще стане в следващия момент. Как ще преживеем новия ден, какво се крие в следващия град, кое е следващото приключение? Това е движещата сила за играта". 

напиши коментар
 

388 мнения
профил »
velikana каза на 06.08.2012, 12:14 ?. :

Това което най-много ми хареса е как се държи AI-то. Прекрасно е.

560 мнения
профил »
dogma каза на 06.08.2012, 12:39 ?. :

Определено потенциален суперхит, Sony са извадили страхотен лайн-ъп за първата половина на следващата година. Какъв по-добър начин да изпратим PS3 в историята с игри като тази, новия God of War и Beyond. С нови IP-та като The Last of Us и Beyond ще поставят основите и на нови поредици за следващото поколение.

346 мнения
профил »
Gusto каза на 06.08.2012, 17:39 ?. :

Изглежда супер играта!

26 мнения
профил »
HelliozZ каза на 07.08.2012, 06:50 ?. :

Само на мен ли Джоел ми напоня на Реинър?? o_O

70 мнения
профил »
Limbo каза на 07.08.2012, 07:11 ?. :

Ели пък прилича на Елън Пейдж. :P

Даже в началото всички си мислеха, че тя ще я озвучава.

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 07.08.2012, 08:34 ?. :

Когато преди няколко месеца изтече първата информация за The Last of Us заедно с картинки на двамата главни герои, мнозина геймъри решиха, че момичето наистина има визуална прилика с Елън Пейдж и за кратко се спекулираше доста дали актрисата ще даде визията и гласа си на героинята. Оказа се обаче, че за ролята продуцентите на Naughty Dog са избрали друга дама, но пък Пейдж в крайна сметка се оказа лице на друг PS3 ексклузив: Beyond: Two Souls на Дейвид Кейдж и студиото Quantic Dreams.

154 мнения
профил »
horhe каза на 08.08.2012, 21:29 ?. :

ami na Woods ot black ops

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 07.08.2012, 06:56 ?. :

Изобщо не съм фен на жанра, но това изглежда правено с много отношение.

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 07.08.2012, 15:43 ?. :

Хммм... ще видим ние тая работа. Ако това наистина е вярно, то тогава тази игра ще бъде като еволюция в гейминга. Само дето силно ме съмнява, но все пак, играта още не е излязла.... поне сцените в демото са доста динамични.

127 мнения
профил »
Infinity каза на 08.08.2012, 07:17 ?. :

Както винаги за ПС няма да излиза

388 мнения
профил »
velikana каза на 08.08.2012, 07:48 ?. :

Ако е успешна може и да излезе.

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 08.08.2012, 08:17 ?. :

Предвид досегашната история и политика на Naughty Dog - студио, което е дъщерно на Sony Computer Entertainment - шансовете за версия на тяхна игра, различна от PS3 са практически нулеви. Заедно с Guerilla Games, Sucker Punch и Insomniac, Naughty Dog съставлява гръбнака студия, работещи в мрежата на SCE и произвеждащи игри за конзолата на японската компания.

388 мнения
профил »
velikana каза на 08.08.2012, 09:19 ?. :

Meh.

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 08.08.2012, 10:11 ?. :

Мех, немех - това е! Нито една от Ънчартид игрите не излезе за ПК, не знам защо реши, че точно тази им игра ще излезе...

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 08.08.2012, 16:10 ?. :

За жалост Insomniac не са дъщерно студио на сони.
Просто за момента правят игри само за PS3

388 мнения
профил »
velikana каза на 08.08.2012, 15:52 ?. :

Не съм решил,просто се надявам.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 08.08.2012, 16:12 ?. :

Uncharted, Resistance, Metal gear 4, God of war,Killzone, Ratchet and clank, RDR и още много, много други все AAA заглавия.

Бая има да се надяваш, то да беше само The Last of us

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 08.08.2012, 17:19 ?. :

...последната все още не е излязла нека не мечтаем чак толкоз =)

388 мнения
профил »
velikana каза на 08.08.2012, 18:06 ?. :

Убихте ми и малката надежда която имах :D

679 мнения
профил »
torrin каза на 09.08.2012, 10:53 ?. :

не знам защо, но думите на човека дето сте го цитирали много ми приличат на оправдания в стил "защо наблъскахме играта с омразните за всички QTE", дано не съм прав

60 мнения
профил »
Sinister Spade каза на 27.12.2012, 15:38 ?. :
Редактиран на 27.12.2012, 15:41 ?.

Наистина страхотна игра се очертава. Дано излезе и за PC, или поне и за други конзоли. С атмосферата си малко ми напомня книгата "Пътят" на Кормак Маккарти. Даже авторите май са заимствали доста от книгата, който я знае ще ме разбере.

1 мнения
профил »
hawan каза на 03.01.2013, 17:11 ?. :

въпреки че постапокалиптичният свят никога не ме е привлицхал тази игра ми изглежда добра
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
The Last of Us

новини:
Този анонс, подкрепен от снимка в Twitter, направи лично Neil Druckmann! Това не означава, че играта е готова, но определено работата по нея напредва добре.
Работата по The Last of Us 2 е на 50-60 процента завършена, разкрива главният дизайнер на играта Нийл Дръкман.
Към легендарното студио Страли се присъедини през 1999 г. като негов 15-ти служител.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
God of War III 67
Beyond: Two Souls 42
Assassin's Creed: Rogue 18
Sly Cooper: Thieves in Time 10
Prince of Persia (PS3 и X360) 6
Assassin's Creed Chronicles 3
Bully 3
Mirror’s Edge Catalyst 2
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass 2
Ghosthunter