The Getaway: Black Monday

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Мразя да се оказвам прав за лошо, но не крия, че случаят с новия Getaway прави изключение от това мое правило. Надявам се, че сте чели вече предварителния преглед на играта в някой от предишните броеве. Затова няма да навлизам в детайли относно историята, защото тя и без друго не си струва вниманието. Може би все пак трябва да кажа няколко думи за мястото на събитието – нищо че то си е все същото. И така добре дошли в добрия стар Лондон… Отново! Лондон е един страхотен град със страхотна атмосфера, ама хайде стига толкова, а? Дори законодателят в жанра GTA не си позволи да направи две поредни издания в един и същ град, но не и Getaway! Извинението? Тоя път виртуалният модел на английската столица бил в пъти по-голям. Какъв е смисълът от това обаче, когато всичко извън пътя е все така “картонено” на вид и лишено от какъвто и да е живот?! Така де, за това си говорихме вече, но тогава ставаше въпрос само за предположение, а сега, след излизането на играта, това си е чист факт.

А действието? Нарочно не използвам думата “екшън”, защото за екшън в Black Monday трудно може да се говори. Както и в предишната игра, става въпрос предимно за престрелки (освен, разбира се, мисиите с коли, за които ще си приказваме след малко). Какво друго да кажа, освен че управлението и камерата не са мръднали и на милиметър от кажи-речи пълната издънка, която представляваха още в първата игра. Опитите за вмъкването на “stealth” елементи (промъкване а ла Metal Gear Solid) са направо плачевен провал, поне според мен. И за да бъде ситуацията още по-трагична – Black Monday е убийствено лесна игра. Поне една трета от 22-те мисии в играта могат да се врътнат от раз, дори от онези от нас с по-забавени рефлекси. Човек може да се провали в този “епохален напън” само ако… заспи насред някоя мисия! Което, повярвайте ми, си е съвсем реална опасност.

Така-а, стигнахме до тъй наречените “преследвания с автомобили”. Още преди година изказах тихия си ужас от управлението и “физиката” на возилата в първия Getaway. В Black Monday се забелязва някакво мъ-ъ-ъничко подобрение по линия управление, но като цяло картинката е все така печална. Юнаците от Team Soho дори са се “изхитрили” да намалят максималната скорост на колите, за да ги направят що-годе управляеми. В резултат от това ще ви се наложи да изиграете “щури гонки” по улиците на Лондон с не повече от 30-тина километра в час!
Графиката… я по-добре да не говоря повече, че почнах да се ядосвам. Вместо това ще направя едно ново “пророчество”. Помнете ми думите – студиото Team Soho (притежавано от Sony, btw) няма да го бъде още дълго. Година, пряко сили. Не, че ми е кеф да го кажа, но е редно, мамка му. То не беше This is Football, то не беше Ghosthunter, че сега и това! Хайде стига, а момчета?

Автор: Ивелин Иванов