facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
The Elder Scrolls IV:Oblivion Shivering Isles
Ревю | 21.05.2007 | автор: Пламен Димитров


оценка:
Производител:
Bethesda Softworks
Издател:
2K Games
Жанр:
Ролева игра
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Оригинален сюжет

Интересни нови земи за разкриване

Още повече от добрия стар Oblivion

минуси

Никакви подобрения по интерфейса

Шаренията натоварва компютъра

Няма усещане за нещо качествено ново

Този експанд е лудница! Напълно буквално!

След като известно време залъгвахме глада си за още Elder Scrolls само с модове и дребни адони а ла Knights of the Nine, най-накрая дочакахме и първия напълно официален експаншън за Oblivion. Нека не се радваме отрано обаче – надеждите ми за чисто нова иконка и тонове промени по всички направления останаха попарени и този път. Не че The Shivering Isles не си струва, напротив. Ето какво точно ни предлага въпросният expansion pack...

Can I Play with Madness - Iron Maiden

Малко след инсталирането на Shivering Isles ще получите съобщение за слух, че близо до град Бравил от нищото се е появил остров с мистериозен портал на него. Когато отидете да разследвате, един местен страж упорито ви приканва да не влизате в портала, което разбира се е покана за вас да направите точно обратното.

Прекрачвайки тайнствената врата се озовавате в света на дейдрическия принц Шеогорат (Sheogorath) - принцът на Лудостта. Това са островите, (по-точно островът), за който става дума в заглавието. Той е разделен на две части – шарената и многоцветна Мания (Mania) и тъмната и неприветлива Деменция (Dementia). След като доказвате, че сте достоен да влезете, пребивайки един триметров изрод, приличащ малко на отвързан мутирал персиец от “300”, започвате служба при Шеогорат. Постепенно ще се издигате в йерархията на подчинените му, стигайки до титлата Дук на Мания или Деменция, а накрая ще можете да премерите сили и със самия Madgod.

Всички новости са съсредоточени само и единствено на Острова, така че Shivering Isles в никакъв случай не е задължителна покупка. Не е променен дори сантиметър от оригиналното съдържание на Oblivion, в това число не са пипнати и проблемите с адски неудобния интерфейс. Добре че има модове, които оправят нещата – те работят без никакви проблеми с новата версия. Иначе има какво да се види – новите земи са с размерите на приблизително една четвърт от старите и си заслужава да се разгледат.

PC Mania, ъ-ъ-ъ... така де, Мания например е шарена и приятна за окото. Би била чудесно място за живот, ако всичките й обитатели не бяха неизлечимо луди (то и в PC Mania е горе-долу така, ама не сте го чули от мен ;)). От другата страна на монетата е Деменция, която е мрачна и не особено приятна за разходки. Двете са разделени от не особено високи, но все пак непроходими скали. Това е един от недостатъците на експанжъна – Островът и двете му провинции са оригинални като концепция, но доста досадни за обикаляне при пълната липса на преки пътища и коне. Но това са дреболии.

Задачки-закачки

Основната линия от куестове ще ви отнеме между двадесет и тридесет часа, като по това съперничи на някой от най-добрите куестове в оригинала. Когато говорим за забавлението при изпълнението им обаче, новите задачи вземат превес. Една от първите ви задачи например е да активирате наново едно от любимите “развлекателни” места на Шеогорат. Това всъщност се оказва лабиринт – капан за любопитни изследователи, търсещи богатство в света на Лудостта.

Докато малка група смелчаци изследва дълбините на подземието, вие можете да им правите всевъзможни номера – да пускате подире им чудовища, да отваряте капани около тях и т.н. – докато накрая не оцелее нито един. Докато завършите основния куест, ще се наложи да ограбите гроб, да построите чудовище, да накарате сърцето на човек да се пръсне от радост (само че доста буквално), докато накрая не се окаже, че сте предали почти всички на острова. Голям кеф!

От друга страна, в случай че искате, можете да изпълнявате и странични куестове от различните NPC-та в градовете. Повечето са доста скучни и са от типа “иди еди къде си и ми донеси еди си какво, пък аз ще ти дам тая хубава дървена пръчка”, но има и някои интересни. Например един от жителите е уморен от живота си и ви поръчва да го убиете, но да изглежда като инцидент. Задачките от този вид поне успяват да ви разведрят от обикалянето по мазета, някои от които са доста неприятни и никаква карта не може да ви помогне да се ориентирате в тях.

Сред новите ви противници ще откриете разнообразни насекоми, ходещи дървета, които се подхранват от магия, цяла армия от рицари, подвизаващи се под името The Order и какво ли още не. Интересен нов момент е възможността да събирате различни (но не особено разнообразни) материали и да ги давате на ковач, който пък ще ви изкове някакъв специален предмет. Тези предмети не са особено мощни, но пък се продават за добри пари. Много е вероятно, когато приключите заниманията си на Острова, да сте доста по-богат от преди. Особено ми хареса оформлението на оръжията и броните, които в повечето случаи изглеждат наистина героично. Заслужава да се спомене мечът Dawnfang/Duskfang, който има две форми – за през деня и за през нощта.

Общо взето, бих казал, че е добра идея да си вземете Shivering Isles. Макар да не внася никакви подобрения в основната игра, той добавя още тридесет часа първокласно забавление към една и без това страхотна игра. И гледайте да не се побъркате съвсем от джиткане, ей! 


Дейдра и дейдрическите принцове

Терминът “дейдра” (едновременно в единствено и множествено число) идва от елфически и в директен превод означава “не нашите предци”, като противовес на “аедра”: “[нашите] предци”. Не всички дейдра са демони, но някои притежават огромни разрушителни сили, поради което често са асоциирани със смърт и унищожение. Физическата им форма може да бъде унищожена, но самите те не могат да бъдат убити – душата им винаги се завръща в празнотата на Oblivion, докато не си намери друго тяло. Те не познават категориите “добро” и “зло” и по този начин не са изначално нито добри, нито лоши. Те са определяни като “зли” от смъртното население на Тамриел заради хаоса, на който са способни, но самите дейдра просто са различни. Дейдрическите принцове са най-могъщите от всички дейдра и по тази причина обикновено са почитани като богове. Въпреки че някой от тях може да приеме формата на жена, те нямат изначален пол, затова всички са наричани “принцове”. Както вече стана ясно, те не са “зли” или “добри”, но някои от тях създават проблеми на населението на Тамриел, поради което не се радват на особена почит сред местните. Всеки принц има своя плоскост в Oblivion. До момента има разпознати шестнадесет дейдрически принца.
 
системни изисквания
2 GHz CPU; 512 MB RAM; 256 MB Video (nVidia GeForce 6800/ATI Radeon X800)
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
The Elder Scrolls: Online - видео ревю 68
The Elder Scrolls IV: Oblivion 9
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78