facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
The Elder Scrolls III: Morrowind
Ревю | 29.06.2002 | автор: Владимир Тодоров


оценка:
Производител:
Bethesda Softworks
Издател:
Bethesda Softworks
Жанр:
Ролева игра
Платформа:
PC
сайт на играта »

Играе ли ви се нещо настина интересно и качествено? Нещо, което ще ви заплени още в първия досег с него и няма да ви остави в продължение на множество безсънни нощи, изкарани пред компютърните екрани? Ако отговорът е да, в такъв случай The Elder Scrolls III: Morrowind е точно това, което търсите. Едно класическо RPG, което ще впечатли всеки, докоснал се до него и ще го приюти в своя магически свят, изпълнен с опасни премеждия, благородни куестове, слава и богатство.  
      
Morrowind всъщност е дългоочакваното продължение на игрите Arena и Daggerfall. Действието в третата част от поредицата се развива в познатия ни от предишните заглавия свят на име Тамриел и по-точно в неговата провинция Мороуинд. Поемате ролята на затворник, който всеки момент ще вкуси свободата си, тъй като императорът на околните земи е решил, че вече не е нужно да лежи зад решетките. Причините за неговата внезапна постъпка са неизвестни. Единственото, което узнавате, е, че едно от задълженията ви на свободен гражданин ще е да се свържете са някакъв човек в близкия град Балмора и да изпълните неговите поръчения. Вашето приключение започва в момента, в който затворническият кораб ви стоварва на брега на Мороуинд. Безспорно историята е дълга и заплетена и нейното развитие до известна степен зависи само от вас.

Всяко събитие се предхожда от пророчество, но без истински герой, няма никакви събития

Създаването на персонаж е застъпено в началния ход на играта, а не в досадни и объркващи менюта. Всичко става бързо, интуитивно и дори забавно. Първо ще трябва да се спрете над името, пола, расата и външния вид на вашия герой. Възможностите са доволно много. Следва по-основната част, а именно - избирането на типа клас и знака, под който сте роден. И тук ще се изправите пред множество опции, които ще спомогнат за създаването на крайно индивидуализиран персонаж. Можете да изберете клас от дадения списък, да създадете такъв по собствени усмотрения или просто да отговорите на поредица от въпроси, което от своя страна ще предопредели автоматично пътя, който би трябвало да следвате. Казвам би трябвало, тъй като играта е изключително нелинейна, което позволява на геймърите да вършат почти всичко, което си пожелаят.
Героят се развива в зависимост от това какви действия предприемате в света на Morrowind, така че дали ще бъде благороден рицар, чиято основна цел е да защитава по-слабите, подмолен крадец, бъркащ по чуждите джобове, или пък мощен маг, който мята огнени топки и т.н. зависи изцяло от вас и от постъпките ви. Именно класът герой и тази свобода при игра гарантира, че ще се наложи да преиграете Morrowind десетки пъти, преди да усетите всичко, което предлага като геймплей.
   
Управлението

на героя е в общи линии лесно. Можете да изберете дори и гледната точка (от първо или от трето лице), което в повечето случаи е въпрос на личен вкус, но понякога играе важна роля при изхода на някое сражение.
Светът, в който се разхождате, е изключително интерактивен. Можете да вземете буквално всичко, което видите и да го приберете в задния си джоб или да проврете носа си къде ли не. Естествено, в осемдесет процента от случаите това ще е излишно, но пък от друга страна прави играта по-жива и реална. Обхождането на всички местности най-вероятно ще ви отнеме цяла вечност. Наистина не преувеличавам. Просто вижте главната карта в играта и ще разберете какво имам предвид. Да не говорим колко много куестове ви очакват по пътя ви. Ако желаете, можете да се съсредоточите върху главните, но винаги е възможно да кривнете от пътя си и да се заемете със страничните задачи. Авторите твърдят, че за изпълнението на абсолютно всички куестове в Morrowind ще са ви нужни около петстотин часа геймплей. Това е едно невероятно число, но доколко е вярно, тепърва ще се разбере. NPCтата пък променят отношението си в зависимост от това как се държите с тях. Ако притежавате умението сладкодумие на доста висока степен, това означава, че ще можете да ги убеждавате и скланяте на най-различни неща. Например, за да получите книга от местна крадла, ще трябва първо да се сприятелите с нея (а това не е лесна работа) и чак след това тя ще ви даде желания от вас предмет. Естествено, можете просто да я убиете и да си тръгнете с книжното тяло, но това би било престъпление, нали? 

Битките в Morrowind са доста интересни, увлекателни и реалистични. Направо си умрях от кеф, когато зърнах насреща си мощен войн да изкарва щит напред и да парира атаката ми просто перфектно. Трябва да видите и как уцелените от стрела противници забавят ход от пронизващия удар и след момент (ако все още са живи) подновяват нападението  си.
Оръжията, с които можете да се млатите, са невероятно много. Те се допълват и от още по-внушителното количество разнообразни магии, чийто начин за прилагане върху лошите чудовища е лесен и удобен.
По-умелите магове могат да комбинират до осем на брой ефекта на заклинанията си и по този начин да създават по собствено усмотрение множество нови. Звучи интересно, нали? Изкуственият интелект на противниците е над средното ниво и често представлява истинско предизвикателство и за най-мощния герой.     

Най-забавно е може би да се играе като крадец. Той е ловък и бърз и умее да свива всичко каквото му трябва. В света на Morrowind обаче съществуват и наказания за излезлите извън закона типове (естествено, ако бъдат хванати). За всяко злодеяние ще се налага да заплащате от собствения си джоб нещо като глоба. Това понякога ще ви накара да се позамислите, дали има смисъл да прережете гърлото или да свиете кесията на някой нещастен гражданин.
   
Графично изящество

Още първите минути на играта демонстрират нейната красота. В момента, в който излезете от затворническия кораб, ще бъдете зашеметени от визуалните способности на енджина на Morrowind. А именно - невероятна детайлност на всички обекти в света - от най-дребното камъче и стръкче растение до гигантските, величествени и многогодишни дървета. Както NPC-та, така и страховитите зли твари, които бродят из сенките, са сътворени със силна доза въображение и детайлност. Едно от най-прекрасните неща в играта без съмнение е пресъздаването на времевите условия. Понякога е слънчево и виждате как белите облаци плавно се реят и приютяват в себе си яркото слънце, от време на време превалява дъжд. Друг път пък светкавици разцепват мрачното небе, а гръмотевици се сипят около вас. Има случаи, в които излиза и силен вятър, който носи със себе си листа, откъснали се клончета и огромно количество прах. Той кара вашия герой да върви с трудност, прикривайки очите си с ръка. През нощта обаче е неописуемо - ако небето е изчистено от облаци, можете просто да седнете и да се полюбувате на стотиците звезди. Има ли нужда да продължавам? Разходките из света на Morrowind са просто удоволствие. Не съм виждал по-красива ролева игра от тази. Мога да я сравня единствено с наскоро появилия се трепач на Microsoft - Dungeon Siege.

Напълно нормално е да се замислите за изискванията, които това RPG има. Играта би вървяла що-годе нормално и на по-слаби машини, но за тази цел ще трябва да се намали опцията view distance. Тя регулира степента на видимост на по-отдалечените от вас предмети. За съжаление обаче, колкото по-намалена е тя, толкова повече се създава усещане за късогледство, тъй като единственото нещо, което ще забелязвате на двайсетина метра пред себе си, ще е мъгла. Затова ако искате да се насладите напълно на графиката, снабдете се с мощна щайга.

Звуковите ефекти са също толкова добри, колкото е и графиката. Не веднъж съм си изкарвал ангелите от падащите гръмотевици. Музиката е създадена от истински професионалист и е в пълен синхрон с атмосферата на играта. Понякога е бавна и мелодична, унасяща ви в лека дрямка, а от време на време, когато се сражавате, става ритмична и напрегната, сякаш напомня, че трябва да нанесете атаката си бързо и смъртоносно. 

Construction Set

The Elder Scrolls III: Morrowind сама по себе си е адски голяма и необятна игра. И за да подсилят допълнително това усещане, Bethesda са решили да включат към втория диск и Construction Set - мощен едитор, който позволява изграждането на собствени сценарииа. С негова помощ можете да си създавате градове и подземия и да ги населвате с измислени от вас персонажи, свързани в каквато история си пожелаете. Естествено, работата с подобно чудо не е никак лесна и е нужно доста време, за да се свикне с интерфейса на програмата. Въпреки всичко обаче със сигурност си заслужава да направите свой въображаем свят, в който по-късно ще можете лично да се разходите и да убиете някой и друг скучноват час.   
       
Какво повече да ви кажа?
   
Играта е просто идеална. Почти нищо в нея не можа да помрачи изграденото ми досега мнение. След близо шестгодишно затишие третата част на една прекрасна ролева поредица стои пред нас гордо и величествено. Morrowind вдигна летвата толкова високо, че едва ли скоро някой ще може да я надскочи. Може би си мислите, че преувеличавам, но има само един начин да разберете. Намерете си отнякъде тази игра и се уверете сами. Можете да бъдете сигурни, че няма да се разочаровате. 

 
системни изисквания
PIII 500MHz, 128 MB RAM
напиши коментар
 

195 мнения
профил »
vaskoleon каза на 21.06.2013, 18:48 ?. :

Morrowind Overhaul 3.0 FTW!!
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
The Elder Scrolls III: Morrowind

новини:
В определен момент всеки един от нас решава да се върне към любимата си игра от миналото и да я превърти отново. Ако Morrowind е сред тях, значи имате късмет!
На днешната дата, точно преди 10 години, излезе една от най-великите ролеви игри, правени някога - The Elder Scrolls III: Morrowind. Честит рожден ден!
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78