Test Drive 6

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 18 мар. 2000

Преди 12 години фирмата Accolade предизвика истински фурор с една игра, която се отличаваше от всичко създавано до този момент в областта на компютърните ралита. Тази игра се наричаше Test Drive и постави началото на един изключително интересен жанр, който продължава да печели милиони почитатели по цял свят. Ако с първото издание на това рали Accolade (вече собственост на френската Infogrames) спечелиха много и се утвърдиха като водеща фирма за производство на развлекателен софтуер, то следващите бяха изключително разочароващи.

Едва с петата част започнаха да се появяват признаци, че легендарното рали е на път да завоюва отново загубените позиции, но за да стане това факт, трябваше да се потърси външен разработчик на играта. Това се случи след четвъртото издание, а фирмата, заела се със задачата да вдигне на крака легендата в компютърните ралита, е английска и носи цветистото име The Pitbull Syndicate.

В Test Drive 6 не е останало почти нищо от оригинала. Това е един съвсем нов продукт, който е създаден така, че да може да успешно да се бори с конкурентните заглавия в жанра.  Както и в петата част, сега отново е заложено на изпитаната концепция за успеха на Test Drive ? да караш реални автомобили, по реално съществуващи трасета. За да спечели сърцето на геймъра, Test Drive 6 предлага сериозно количество автомобили. Те са 40 на брой, със страхотен дизайн и впечатляващи технически показатели. А най-любопитното е, че всички тези возила са забъркани в един странен коктейл, където присъстват както легенди на автомобилостроенето от 60-те години, така и прототипи, чиято премиера тепърва предстои. Авторите са се спрели на модели от световноизвестни производители като Dodge, Plymouth, Ford, Jaguar, Aston Martin, Nissan, Lotus, Audi, Subaru, Toyota и други, което гарантира, че играта няма да омръзне бързо.

За това допринасят и 30-те писти, от които напълно нови са 11. Така ще може?? да покарате из Лондон, Париж, Египет, Хонг-Конг, Мауи, Ирландия, Рим, Карибите и други екзотични кътчета по света. Всяко трасе е оформено повече от добре, а авторите са се постарали като фон на определени места да използват съвсем истински снимки и така да постигнат впечатляващ реализъм. Пистите се различават освен по оформлението си и по степента на трудност. Както може би се досещате, първите, които ще имате на разположение, са сравнително лесни, но колкото повече напредвате в играта, толкова повече сложността нараства, за да се стигне до момента, в който, за да постигнете нещо смислено, ще трябва да потренирате доста сериозно.

Създателите от Pitbull Syndicate са предвидили преди всяко състезание възможността за тренировка. Това не е случайно, тъй като всичко в играта е обвързано с основната идея на всяко автомобилно състезание, а тя е да се залагат, печелят и естествено да се губят пари. Тренировъчните стартове са безплатни и чрез тях може?? да направите добър първоначален избор, така че да не се налага още след първото състезание да стигате до извода, че колата, която сте избрали, не е по вашия вкус и да решите да я продавате. Продажбата на автомобил става необходимост, но за да стигнете дотам, ще са ви нужни доста парички. Трябва да имате предвид, че продажната цена е два пъти по-ниска от тази, на която сте си купили колата и ако решите да се разделите с нея след първите няколко писти, рискувате да няма с какво да си купите друг автомобил. Освен правилния избор на най-подходящия автомобил в тренировката ще може?? да се запознаете и с особеностите на пистата и да направите необходимите настройки, които са от изключително голямо значение за поведението на колата ви по пътя. Не бързайте да се плашите, тъй като в Test Drive 6 това става съвсем лесно. Всичко е обяснено съвсем елементарно и при условие, че сте си направили труда да завъртите едно-две кръгчета по следващата писта, бързо ще успеете да направите оптималните промени в настройките на вашия автомобил. 

Първоначалната сума, с която започвате, е 40 000 долара, които стигат само за кола от клас 1. За да може?? да си позволите кола от следващия клас, ще трябва да си приготвите между 42 000 и 65 000. За клас 3 цените най-ниската цена е 65 000, а за последния покупките започват от 500 000 и стигат до 1 милион долара. Сами може?? да си направите сметката колко време ще трябва да играете, за да успеете да се сдобиете с мечтаното возило от най-високия клас. След като направите първоначалния си избор на кола опциите за състезания са няколко. В Single Race може?? да се пуснете по достъпните до този момент писти, без да се ангажирате с цял турнир.

В Tournament Race започвате с първото предложено от авторите трасе и се състезавате първоначално срещу автомобили от клас 1. За да продължите нататък, трябва да постигнете най-малко трето място в крайното класиране. Тогава ще отворите нови писти и ще опитате силите си срещу колите от следващия клас. Преди всеки старт се залага дадена сума, за която е определен минимум, под който не може?? да слизате. Тези залагания образуват наградния фонд, който се поделя между първите трима. За да получите по-добри резултати, е необходимо много разумно да влагате спечеленото в различни подобрения на вашия автомобил. Независимо от това с какво возило разполагате, срещу съответната сума ще се сдобиете с нови и по-добри предавки, спирачки, двигател, гуми и окачване.

В Single и Tournament Race освен сложните като релеф трасета, ще се сблъскате и с други трудности. Първата от тях се нарича трафик и е едно от нещата, които сериозно могат да вгорчат амбициите ви за достойно класиране. С напредването ви в играта трафикът става все по-натоварен, а шофьорите, участващи в него, още по-безумни и проклети. Това създава най-големи проблеми в такива китни местенца като Лондон и Хонг-Конг, където движението е обратно. Специално за тези писти ще е хубаво да забравите доста от това, което имате като шофьорски навици, защото в противен случай Test Drive 6 ще бъде за вас една поредица от непрестанни челни удари. Другата сериозна трудност са полицаите, при които нивото на изкуствен интелект е доста високо и могат да ви създадат доста главоболия. За разлика от някои други игри, тук полицаите действат безкомпромисно и не се отказват до края на състезанието. За тези, които искат да преминат на страната на закона, е предвиден третия? вариант на тази игра. Той се нарича Cop Chase и по нищо не се различава от това, което сте виждали в Need For Speed 3&4. За всяка писта е необходимо да извършите определен брой арести, но срещу тези си успехи на полицейското поприще вече ще получавате и съответната награда.

Последната възможност за игра е всъщност това, което представляваше оригиналният Test Drive. Става въпрос за така наречения Challenge, който се състои в това да подобрите рекорда за всяка писта. В духа на тоталния комерсиализъм, който е обхванал създателите на шестата част на това рали, за всеки нов рекорд си има и съответната награда, а тя, както вече стана ясно, е всякаква друга, но не и морална.

Най-голямата новост в Test Drive 6 е чудесната графика.

Това, което са успели да постигнат дизайнерите и програмистите от Pitbull Syndicate, с нищо не напомня грозотиите и дивния ръбизъм от миналогодишното издание. Колите вече са добре оформени, детайлни и заоблени. Щеше да е чудесно, ако авторите отново не бяха използвали двуизмерните спрайтове при оформлението на крайпътните обекти, но това може и да стане факт в седмата част.

По отношение на звука – нищо ново. Звуковото оформление като че ли е най-голямата слабост в това рали. Автомобилите бръмчат по познатия ви вече от предишната част начин, няма нито впечатляващи трясъци от катастрофите, нито пронизително свирене на гуми и добре че музиката е на ниво, за да внесе известно разнообразие в иначе доста монотонната звукова картина.

Като цяло Test Drive 6 е едно прилично рали, което ще радва почитателите на компютърния рейсинг поне до появата на двете издания на Nееd For Speed, които със сигурност ще бъдат на по-високо ниво от това, което сега ни предложиха InfoGrames.

Автор: Владислав Маринов