facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Supreme Commander 2
Ревю | 12.03.2010 | автор: Владимир Тодоров


оценка:
Производител:
Gas Powered Games
Издател:
Square Enix
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Динамичен геймплей

Много по-добре оптимизирана от първата част

Технологичното дърво е добро попадение

минуси

По-малки в сравнение с оригинала карти

Опростена икономика

Скучна история в сингълплейър кампанията

Глупаво на моменти ИИ

Стремежът на Gas Powered Games да опростяват игрите си напоследък започва да става все по-натрапчив и дразнещ. Първо Space Siege принизи геймплея на Dungeon Siege до възможно най-елементарното ниво, а сега Supreme Commander 2 смали епичната научнофантастична стратегия до сравнително малки и не особено внушителни пропорции.

Всичко това, разбира се, е с една-единствена цел – да направят култовата си стратегия достъпна за по-широк кръг от геймъри. Да – отново ще поемете управлението на култовия брониран ACU и ще водите луди битки, командвайки армии от роботизирани единици по въздух, земя и вода. Но това не е онзи Supreme Commander, който някога познавахме.

Като за начало -

кажете сбогом на големите, дори бих ги нарекъл епични, карти

от първата част. На тяхно място идват по-компактни бойни полета, които не предоставят прекалено много тактически възможности. Това естествено довежда и до още една промяна - максималният брой на единиците, които ще управлявате, също е ограничен. Ако в първата можехте да имате до 1000, тук броят е намален до 500. За фен на Supreme Commander подобно решение от страна на Gas Powered Games е меко казано разочароващо.

Дори икономиката е сравнително опростена в сравнение с преди – в продължението таван на количеството ресурси, които може да натрупате, реално няма. Ако преди това стимулираше играчите да бъдат постоянно активни, за да не загубят продукцията от сградите, то сега могат да си седят спокойно, докато ресурсите си се трупат, и трупат, и трупат...

Също така вече не може да строите "на кредит", а само тогава, когато имате всичко необходимо - още една идея в кошчето, която придаваше оригинален привкус на Supreme Commander.

Що се отнася до сингълплейър кампанията

тя е кратка и не особено вдъхновяваща по отношение на сюжета. Единственото нещо, за което евентуално ще ви послужи, е да ви запознае с единиците и на трите раси (Cybran, Illuminate и UEF) и да ви подготви за евентуалните мултиплейър сражения, в които ще вземете участие по-късно.

Има какво да се иска и от изкуствения интелект в играта, който по една или друга причина е леко затъпял в сравнение с първата част. Често ще го хванете във всевъзможни нелепи ситуации. Например да строи транспортьори, без има какво да транспортира, да не зашитава ACU-то си, когато е под атака и т.н., което няма как да не ни наведе на мисълта дали излизането на играта не е били пришпорено.

Всичко това обаче не означава, че Supreme Commander 2 си няма и

своите положителни страни

Промените, направени във връзка с начина, по който получавате достъп до нови технологии, са добре дошли. Преди трябваше да ъпгрейдвате индивидуалните фабрики с натрупаните от вас ресурси, за да достигнете до единици от Tech Level 2 и 3, както и до най-мощните експериментални машини. 

В Supreme Commander 2 всичко това се контролира на макро ниво през едно специално технологично дърво. Вместо да разполагате с единици от различни Tech нива, имате един-единствен основен тип, който се подобрява с помощта на ъпгрейдите, които изучавате в дървото. Стига да имате достатъчно research точки, разбира се, които се трупат или по време на битка, или посредством вид лаборатории. Така например след изучаването на съответния ъпгрейд, цялата ви група от построени Rock Head танкове ще получат по-добра регенерация, ще нанасят повече щети или ще получат щит. Т.е. няма да ви се налага да строите Rock Head от Tech Level 2, за да се възползвате от изучените екстри.

Общо взето съществуват пет основни категории в дървото – земни, въздушни и водни единици, както и сгради и командир. В самото начало е ключово да решите кой ще бъде най-удачният начин за справяне с противниковата армия, тъй като точките, които инвестирате в дървото, са ограничени. Дали ще предпочетете да заложите на атака по въздух? Или пък очаквате огромно нападение по земя, което предполага, че ще трябва да се погрижите и за защитата на базата си? Решението си остава в ръцете на командира.

Елиминирането на отделните Tech нива обаче не означава, че вече няма и

експериментални единици

Напротив - в Supreme Commander 2 техният брой дори е увеличен. Сред новите попълнения откриваме октоподоподобната водна машина Kraken на Cybran, която представлява заплаха почти за всичко, до което се добере - подводници, кораби, летящи единици и дори наземни постройки.

Pulinsmash на Illuminate пък разполага с гигантски "ръце", които се завъртат, създавайки мощно силово поле, и засмукват какво ли не, включително танкове! В това отношение оплаквания трудно може да има и въображението на Крис Тейлър и екипа му определено се е развихрило с пълна сила.

Стратегическият zoom е все още тук

За щастие! За онези от вас, които никога не са играли на Supreme Commander, става въпрос за следното – с помощта на скрола на мишката във всеки един момент от играта може да отдалечите камерата от бойното поле до такава степен, че реално да го превърнете в мини карта. Оттук насетне може да прецените много по-ясно какъв ще бъде следващият ви тактически ход и дори директно да контролирате своите армии, което в продължението е направено още по-лесно. Както обаче стана дума, картите са толкова малки, че на практика стратегическият zoom не е толкова полезен, колкото преди.

На визуалния фронт оплаквания няма

Нещо повече – играта се държи далеч по-добре по време на по-напечените сражения. Вероятно това се дължи на по-добрата оптимизация на енджина или пък просто на смалените карти и редуцирания максимален брой единици.

В крайна сметка какво излиза – пред нас не стои онзи Supreme Commander, който всички познаваме. Това е просто игра със същото име; с геймплей механика, вкарана в стандартните за RTS жанра правила. Има ли проблем в случая? Само за феновете на поредицата. Онези от вас, които предпочитат заглавия от типа на Command & Conquer, принципно ще останат доволни, защото Supreme Commander 2 е една нелоша и изключително динамична стратегия. 

 
системни изисквания
2.6 GHz или по-добър, 1GB RAM (XP) 2GB RAM (Vista / Win 7), видео карта с 256 MB VRAM и Pixel Shader 3.0, Win XP/Vista/Windows 7
напиши коментар
 

1220 мнения
профил »
vasito каза на 12.03.2010, 19:05 ?. :

Всичко (а най-много сградите) ми прилича на лего:)

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 13.03.2010, 09:40 ?. :

...а този ти коментар те накара да ми приличаш на идиот (най-вече)...

Съприм Къмендър е жив пример за игра достойна да носи "РТС" титлата. Единственият подобен "опит" (или поне само за един се сещам) беше Перимитър, но тя не се прие добре. Огромни армии, обширни площи, разнообразие от юнити, въобще от където и да го погледнеш - една истинска РТС игра. Слабото ИИ не е винаги е фактор за успешна игра, особено за такава, чиято основна идея е играта в мрежа.

Не бях фен на първата нито съм на втората, но не трябва да се подминава с пренебрежение!

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 12.03.2010, 19:57 ?. :

Първата не ми хареса,тази като че ли е по-лоша.

1220 мнения
профил »
vasito каза на 13.03.2010, 10:54 ?. :

Добре Съприм Къмендър-е. Макар, че точно хилядите юнити дето излизат с всеки пач правят баланса тъй важен за една стратегия - невъзможен. И напълно сини сгради? WTF?

П.П Перимитър?! Хах....

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 13.03.2010, 15:12 ?. :

"...хилядите юнити дето излизат с всеки пач..."

Нужно ли е всеки път да ти припомням, че говориш глупости по теми, които не са ти ясни. Кога най-накрая ще се научиш да постват смислени коментари? Все ги изхвърляш едни... плитки, лишени от логическо съдържание и аргументи текстове. По някога се чудя въобще имаш ли собствено мнение или просто пишеш , за да се отбележи активност. М?

Та, докато сме на тема РТС-та, ще има ли превю за експанда на ДоУ2?

636 мнения
профил »
Dumb_Joe каза на 13.03.2010, 11:14 ?. :

Може по - нататък да я пробвам ама сега си купих Dawn of War II и ми е адски интересна.

4 мнения
профил »
kamenator каза на 13.03.2010, 12:13 ?. :

Точно както с новия Aliens vs. Predator. Очаквах то с нетърпение и когато излезе се почувствах измамен. Хем изглежда по- добре и има нови готини работи и хем не е точно това което трябваше да бъде.

1220 мнения
профил »
vasito каза на 13.03.2010, 16:05 ?. :

Ами VK_ и на теб са ти безмислени коментарите. На много хора в сайта са безмислени. Освен това ПС мания са си го казали в ревюто на Brood War. Получаваш няколко единици, но за разлика от стотиците в TA, балансът е запазен.

229 мнения
профил »
d1s@s7eR каза на 15.03.2010, 18:42 ?. :
Редактиран на 15.03.2010, 18:43 ?.

VK_ само като видя на какви прости игри се радаваш,веднага ми става ясно какъв точно gamer(Lamer) си.

П.П.Спри с твойте "Съприм" и т.н.

П.П.2 Мразя те ;)

229 мнения
профил »
d1s@s7eR каза на 15.03.2010, 18:50 ?. :

По темата
Казвал съм го преди,ще го кажа пак.StarCraft която е на 12 години е 6841688616 пъти по добра стратегия от тази,както и от всяка друга излязла НЯКОГА (без WC3TFT).
Само се замислете защо SC-та е още на WCG а кореиците(който са най-добрите играчи в света) си искарват хляба с него.Не е случайно ;)А тази игра тук според мен е за малки деца които се кефят на роботи ахахахах.Като VK_.

П.П. Vk_ знам,че не си малак.Ти просто си 25-30 годишен noob.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 15.03.2010, 19:14 ?. :
Редактиран на 15.03.2010, 20:20 ?.

Мразя да цитирам себе си, но се налага:

"Не бях фен на първата нито съм на втората, но не трябва да се подминава с пренебрежение!"

Научи се да четеш. Също така не разбирам защо сте тъй заблудени (ти и Васето) та си мислите, че старкрафт е всичко в РТС жанра. Има десетки заглавия, които са достатъчно та и по-добри от СК, но поради овчата натура на подрастващите и стереотипите в геймърският свят СК е по-известен.

А и след като сте такива експерти по рейтинга бих желал да ми кажете за каква възрастова група е предназначен старкрафт?

П.П. И защо по дяволите не побереш случайната комбинация от думи в един пост?

229 мнения
профил »
d1s@s7eR каза на 16.03.2010, 08:57 ?. :

Защото обичам да те дразня(по принцип не съм такъв,само с теб го правя).

268 мнения
профил »
Минотавъра каза на 16.03.2010, 09:21 ?. :
Редактиран на 16.03.2010, 09:34 ?.

Дизастъре, Дизастърееее...

В много теми ти чета глупостите, но вече ми дойде байгън и рекох да се намеся.

Слушай ме сега внимателно. В дебат се напада ТЕЗАТА на опонента, не самия опонент!

1. "Това, което казва VK_ е глупаво, защото (следва аргументация)" - правилен подход

2. "VK_ е идиот, следователно игрите, които той поддържа, са тъпи" - грешен подход

Ти използваш именно втория начин - дискусионна техника, известна като argumentum ad hominem. С други думи, нападаш не твърденията на опонента, а самия опонент. Това е много мръсен начин за водене на дебат и въобще не ти прави чест.

Ако искаш да изразиш мнение, направи го учтиво. Да обявиш някого за некадърник, просто защото не споделя твоето мнение и вкусове, е абсурдно. Приличаш ми на онези 12-годишни WoW-ултраси, заради които нормалните хора намразиха WoW.

229 мнения
профил »
d1s@s7eR каза на 16.03.2010, 16:41 ?. :

Знам,че не съм прав така да се изказвам,оточних го вече горе.Просто VK_ ме дразни с неговите "Съприм Къмендер" и тем подобни глупости.А той се хваща на такива провоказии като малко дете и започна да ми става забавно.
Не съм на 12 и никога не съм играл WOW.Ти си пълен BOT щом мразиш WOW.Не се прави на много голям пишлеме такова!!!

268 мнения
профил »
Минотавъра каза на 16.03.2010, 17:14 ?. :

Това с "пишлемето" към кого беше насочено?

"Съприм Къмендър" си е напълно нормално (и при това грамотно) изразяване. Не разбирам как се дразниш на една дума. Аз пък му викам "Върховний Командирь 2" - по стар стил. Сега и мен ли ще ме почнеш?

И ако позволиш да възразя, изрази като "30-годишен noob" и "ламер", особено без причина, са си чисто заяждане. Ти не провокираш, ти направо обиждаш.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 17.03.2010, 12:55 ?. :
Редактиран на 17.03.2010, 12:58 ?.

Радвам се, че поне още един човек има "глава" на раменете си, а не "тиква". Благодаря ти за подкрепата Минотавъре! ^^

А ти уважаеми Дизастъре, ти, който имаш невероятното умение да отговаряш на 5 въпроса с един отговор - „Защото обичам да те дразня...“ - е крайно време да пораснеш.

1220 мнения
профил »
vasito каза на 18.03.2010, 20:41 ?. :

Не не нормално да се казва "Съприм Къмендър" най-вече защото в английския език има разни извивки които не могат да се напишат на български.

Освен това VK_ не съм казал, че СтарКрафт е всичко в РТС жанра. Отраснал съм с Age of Empires, но давам СтарКрафт за пример заради всепризнатият баланс и професионализъм.

п.п Съприйм.

268 мнения
профил »
Минотавъра каза на 19.03.2010, 00:30 ?. :

Това е така, но "Съприм Къмендър" е достатъчно разбираемо.

Между другото и мен ме дразни навикът на VK_ да говори на бългериън инглиш, но не можем да му забраним. Демокрация, к'во да го прайш...

Някои имена трябва да се изговарят без извивките, иначе съществува риск да не бъдат разбрани. Ако ти кажа "Хъркюлис" дали ще се сетиш, че става дума за "Hercules"?

1 мнения
профил »
RDX каза на 06.04.2010, 16:45 ?. :

След като ви прочетох коментаите реших и аз да изкажа 1 мнение :Р

1.както казаха по горе нито StarCraft нито WoW са най добрите стратеги.Причина-много са остарели вече
и 2.Аз съм твърде против компанията която ги е паравила-Blizzard или може би по правилно да я наричаме "SHITARD"- тези "прекрасни" хорица не само дето развалиха всички възможни игри след АОЕ2,ами на всичкото отгоре по 10години ги чакаме да изкарат 1 игра,и накрая те вземат че изсерат поредното лайно!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

п.п.трябва ли само да споменавам колко много са феновете на HEROES ,или пък да вземем да си поговорим за графиката на MEN of WAR?Кога най-после ще признаете че SC и WoW са отдавна остарели игри ,и да вземете да погледнете малко по далеч от носа си.

3 мнения
профил »
aleksandar каза на 25.05.2010, 10:10 ?. :

ebasi qkata igra
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Supreme Commander 2

новини:
Космическата стратегия на Gas Powered Games оглави продажбите през електронната услуга на Valve, докато Bad Company 2 остава сред най-желаните заглавия.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Supreme Commander: Forged Alliance
Supreme Commander
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28