facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Street Fighter IV
Ревю | 05.08.2009 | автор: Пламен Димитров


оценка:
Производител:
Capcom
Издател:
Capcom
Жанр:
Екшън
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
69.95 лв.
купи играта »

плюсове

Красива графика

Голям кютек, дори да сте вързани в пръстите

минуси

Трудно управление с клавиатура

Не предлага нищо специално

Ние, компютърните фенове, често се ядосваме, че конзолните играчи получават някои заглавия преди нас. Сякаш не ни стига, че трябва да се занимаваме с драйвери, хардуерна съвместимост и Windows, ами и група самодоволни тежкари с по-хубави телевизори от нашите получават най-новата версия на My Little Pony с няколко дена по-рано! Несправедливостта на съдбата не познава граници.

Сега обаче с конзолните ни братя сме в същата ситуация – в случая със Street Fighter ІV и двете групи бяха изпреварени от... аркадните автомати. Да, най-новата част на популярната тупалка излезе първо за онези огромни кабинки с лост и шест бутона. Всъщност, това е първата номерирана част на Street Fighter за игрален автомат от 1999 г. насам. Както е тръгнало, скоро ще бъдем изпреварвани от pinball-версии. Накъде е тръгнал светът...

3, 2, 1, Fight!

Street Fighter ІV е четвъртата не-мога-да-броя-до-толкова част от поредицата, по която всички гейм-журналисти са полудели и получават спазми от кеф само при споменаването на името. Причината не ми е много ясна – това е една съвсем стандартна биткаджийска игра. Тук може би трябва да спомена, че аз самият съм по скоро Mortal Kombat фен и последният ми досег с игралните автомати със Street Fighter е забулен от мъглите на детството. Но, разбира се, можете да разчитате на моята стопроцентова обективност. Вервайте ми.

Играта има триизмерни фонове, но самите битки се провеждат на двуизмерна плоскост. Това означава, че имате само два пътя – към противника и надалеч от него. Разполагате с общо шест вида удари – light, medium и heavy крошета и ритници. Красотата на битката идва, когато престанете да се набирате върху контролите като шимпанзе и започнете да правите някакви комбинации. Имайте предвид, че някакъв вид геймпад е на практика задължителен. С клавиатурата няма да стигнете далеч и всичките ви мачове ще преминат във вече споменатата маймунска феерия от хаотично мяткащи се пръсти и летящи отчупили се клавиши.

Сингъл играта е доста непрощаваща – компютърно управляваните опоненти са достатъчно компетентни, за да ви набият канчето преди да се ориентирате в обстановката. Ако броим скритите персонажи, имаме на разположение 25 човечета, с които можем да играем. Повечето са взети от Street Fighter 2, но има и няколко нови. Има и три боса - не съм ги виждал, защото компютъра ме смазва, но според Съседа (мой съсед), единият приличал на Доктор Манхатън от Watchmen. Има и история, която не успях да проследя, защото се разказва в поредица от аниме филмчета и подсъзнателно променях репликите на героите със сексуални диалози на развален английски, очаквайки отнякъде да изскочат пипала (не питайте...).

Finish him!

Графиката заслужава да отнесе специална награда, но не защото е свръх-детайлна, а защото е много шарена и приятна за окото. Фоновете са интересни и в някои случаи красиви, а самите бойци са направени доста добре. Можете да добавите нещо като филтри, които правят картината да изглежда нарисувана на ръка. Ударите, особено специалните, са доста зрелищни, така че червена точка за визията. Звукът обаче е по-скоро посредствен.

Ако трябва да определя Street Fighter IV с една дума, тя ще е – адекватна. Играта знае какво се очаква от нея и го прави добре. Но няма да затъна във фенщината на други, които се пенявят по спомените си от младостта с огромната гълтаща монети машина пред тях. Пораснете хора, това е просто игра. Виж, да беше Mortal Kombat, разбирам...

ПП. Извиняваме се за забавянето на статията. Виновникът беше разстрелян. 

 
системни изисквания
1.8GHZ CPU, 2GB RAM, 7900GT или по-добра, Win XP/Vista
напиши коментар
 

484 мнения
профил »
denik каза на 06.08.2009, 18:34 ?. :

Гледната точка на автора съвпада с моята :)

И поздрави за чувството за хумор, много ме накефи :)

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 07.08.2009, 21:48 ?. :

Все пак тва е Пламен Димитров :D

203 мнения
профил »
Fanatic каза на 06.08.2009, 18:43 ?. :

Ееее, кви са тея хентай мечти в Street Fighter бре....xD
Играта не е нищо специално...Не ме сполетя чувството за носталгия ,което очаквах.

408 мнения
профил »
boilera каза на 06.08.2009, 19:13 ?. :

Между другото, управлението с клавиатура е доста лесно...

389 мнения
профил »
Draksis каза на 06.08.2009, 19:15 ?. :

Първо, със скритите персонажи имаме на разположение не 17, а 25 "човечета". Малка корекция.

И второ, кефа идва не от шарената графика, или от "носталгията" по еди-коя-си Street Fighter игра отпреди десет години, а от чистото удоволствие да навържеш 17-ударно комбо и да отвееш противника, без да те е докоснал. :)

Само трябва да имаш сръчни пръсти за това, обаче. Много, много сръчни...

Относно и изкуствения интелект на компютъризираните опоненти - няма го никакъв. Очакваш, че на последно ниво на трудност ще използват нормални удари и специални такива там, където трябва. А не е така. Всъщност от САРСОМ малко са претупали ИИ-то, така че противникът ти да прави едниствено и само специални движения. Което е гадно, оставаш с впечатлението, че въобще не са вложили никакви усилия в тази част. Личи си, че са искали да се съсредоточат в мултито.

Както и да е, играта кефи. Па макар и да се порадвате на "шаренко". :)

389 мнения
профил »
Draksis каза на 06.08.2009, 19:18 ?. :

Уф, мамка му, няма едит бутон... :(

И, пак малка корекция - може да се играе с "трита боса" (демек Акума, Гоукен и Сет). Само трябва да си ги отключиш.

133 мнения
профил »
Stealth каза на 06.08.2009, 21:00 ?. :

Благодаря за забележката относно броя на човечетата. Сега е оправено. Виновникът избяга в неизвестна посока и в момента се укрива от властите.

389 мнения
профил »
Draksis каза на 06.08.2009, 21:35 ?. :

Ама нали виновника беше разстрелян? Въй, ъндед... :)

92 мнения
профил »
ex1s7 каза на 07.08.2009, 02:01 ?. :

Трудно управление с клавиатура
i lol'd

15 мнения
профил »
Mistral каза на 07.08.2009, 02:16 ?. :

Готин увод. Кога може да очакваме остатъка от статията?

133 мнения
профил »
Stealth каза на 07.08.2009, 11:02 ?. :

Статиите вече ще са по-кратки.

43 мнения
профил »
JuveUltra каза на 07.08.2009, 07:10 ?. :

Аз искам да добавя, че като бивш запален фен на Mortal Kombat игри, филми и т.н. откакто се докоснах до този Street Fighter IV ( и преди бях чувал за него, но тогава на PS-то ми седеше само диска на MK ) ме зариби дотолкова, че съм изчел даже и всички комикси излезли досега за Street Fighter ... аз не мога да съм толкова обективен, но според моето лично мнение това е най-добрата 3D Fighting игра и за конзоли и за PC до момента ...

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 07.08.2009, 18:26 ?. :

Достойно продължение на поредицата с почти непроменен геймплей, страхотна графика и анимация. И блогодарим за духовитата статия =)

31 мнения
профил »
Cpl. D.Hicks каза на 07.08.2009, 19:22 ?. :

За мен игричката е много приятна, особено като се ступаш с някой приятел :)

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 07.08.2009, 23:51 ?. :

Тука чета ебаси лудниците. Най добрата тупалка за конзоли? Ти май неси в час.
Графиката била супер яка нензам си кво. Замен графиката е приятна и толкоз. Даже на места е леко грозновата. Това може да е най добрия фаитер за пц понеже е единствената от по новите. Мен дори гилити гиар ХХ по ме кефи. За конзолите има толкоз много яки игри на рундове че тази просто неискам да я пускам отново.
Сф4 е доста бедна от към възможности и сякви други опций. Пусни си Сол калибур 4 да видиш кво е игра на рундове.

389 мнения
профил »
Draksis каза на 07.08.2009, 23:57 ?. :

Братле, айде стига вече, разбрахме, че не те радва играта. Не натрапвай мнението си така настойчиво, грозно е.

Аз, дори и да ме кефи Soul Calibur-a изключително много, си цъкам и на Fighter-a с удоволствие, нищо че игрите са коренно различни. Харесват ми и двете.

Детинско е да казваш един вид "Мале, мале, ма вий луди ли сте, да харесвате тая, мойто мнение е, че е боклук и не трябва да я поглеждате въобще, бахти залюханите пордотчета сте..."


2188 мнения
профил »
iddqd каза на 08.08.2009, 01:26 ?. :

Несъм казал, че е боклук. Напротив, играта според мен е на средно ниво за игра от типа 2д фаитер. Даже я поставих на първо место за фаитер игра на пц поради липсата на конкуренция. Не, че е голямо постижение да си първи когато си сам. Но просто като чета колко красива била графиката и как било това най хубавата боина игра и сърце неми дава да си замълча. Можеби зарди голямото разочарование което ми донесе тази игра, ама аз просто за едната фенщина игри вече не играя.

43 мнения
профил »
JuveUltra каза на 08.08.2009, 09:22 ?. :

И твоята гледна точка е добра, @iddqd , но все пак преди всичко това е въпрос на вкус, а може би и аз се поувлякох с моето заявление, че е баш най-добрата и ти си се издразнил ( както впрочем аз бих се издразнил, ако някой спори с мен, че FIFA е по-добър футболен симулатор от PES ) ... но да поставяш една до друга Street Fighter и Soul Calibur, игри толкова различни една от друга, въпреки, че и двете се водят 3D Fighting, трябва да си с доста голямо въображение само да ги сравниш, какво остава пък и да решиш коя е по-добра ...

166 мнения
профил »
Sem каза на 08.08.2009, 11:18 ?. :

Значи да си призная,не съм чел статията,но не съм съгласен с минуса,че е трудна за клавиатура.Бяха ми достатъчни да джиткам около 30 минути докато свикна.Като минус бих отбелязал по-скоро системните и капризи,защото за мен те не са нормални.Играя я на комп за два бона,но ако решат след три години да направят пета част ,няма да мога да я играя на макс на плазмата,а сигурно на на най ниските детайли.Тва за мен е определението за не нормално!

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 08.08.2009, 12:49 ?. :

Все пак незабравяй, че играта първо е правена за конзоли, а обикновенно тези игри са с високи изисквания.

15 мнения
профил »
Mistral каза на 08.08.2009, 14:14 ?. :

Не го зная тоя компютър за два бона какъв е, но стар на A64X2 3800 с 3870 при 1980x1020 SF4 си кове 60 кадъра доста лесно.

Най-добрата 3D VS игра е VF5...

Сериозно обаче, всеки има право на лични предпочитания и това си е важното когато става дума за игри, но SF серията не случайно се играе толкова (да не казвам най) много по турнири.

15 мнения
профил »
Mistral каза на 08.08.2009, 14:20 ?. :

"Все пак незабравяй, че играта първо е правена за конзоли, а обикновенно тези игри са с високи изисквания. "

Пардон за двойния пост, ама като няма едит бутон...

Технически погледнато, SF4 е първо правен за PC - това са си аркадните му кабинети. Не, че няма правени промени след първоначалната версия за да се подобри съвместимостта, но си е очевадно, че "PC" версията излезе след конзолите основно по икономически причини.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 09.08.2009, 08:52 ?. :

"Най-добрата 3D VS игра е VF5"

Според мен е "Дед ор Алайв" =Р Но няма значение. Всики файтъри, с които съм се сблъсквал си имат своята уникалност в някое отношение. Теккен, СК, МК, ВФ, СФ, ДоА всяка игра си заслужава да се играе и не бива да се сравнява с другите. Единствено MK vs DC univese не бива да се играе. За мен тя беше голямо разочерование още от как я обявиха. Батман вс. Скорпиън.. УТФ?!? Не се сещам за фен на поредицатя, който да приема тази "странна смеска" за част от МК легендата.

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 09.08.2009, 10:50 ?. :

Еми и в соул калибур има Иода ВС Наигтмер примерно, ама никой несе опаква. Даже ме кефат стар уарс чарактерите в соулкалибур.

71 мнения
профил »
Zuzko каза на 09.08.2009, 11:20 ?. :

Играта е супер . Ако нямате джойпад просто е много трудне , ако не и невъзможно да направите нещо. Ако сте върли фенове на поредицата - росто не можете да я пропуснете. Само ще предопредя хората , коита сядат да я играят за 1 път - доре и най - лесна трудност е адски трудна - особенно боса .

142 мнения
профил »
Warpld каза на 10.08.2009, 14:30 ?. :

Играта е ревюирана от човек, който очевидно не и е отделил нужното внимание. Street Fighter 4 е игра тип "шах" - много е лесно да се научиш да я играеш, ужасно трудно е да станеш добър.

Освен това истината е, че Street Fighter 4, както и всички fighter-игри всъщност, няма място на PC. Поиграйте я online на PS3 или XBOX360 с всичките и Trophies и Achievements и ще разберете колко безумна е тази статия.

15 мнения
профил »
Mistral каза на 10.08.2009, 18:23 ?. :

SF4 нямал място на PC? Посочи едно нещо с което 360 версията е по-добра? Да не говорим каква мизерия е нещото наречено d-pad на X-BOX контролера когато става дума за VS игри, и че нито той, нито PS3 манетката имат 6 лицеви бутона.

PC итерацията и тази в аркадите са дефинитивните версии на играта, не конзолните варианти.

51 мнения
профил »
sed каза на 10.08.2009, 23:39 ?. :

Draksis, статията си е напълно вярна. Имаме на разположение 25 героя. 16 са в началото, 9 се отключват после и стават 25, а именно:
Ryu, Ken, Chun-Li, E. Honda, Blanka, Zangief, Guile, Dhalsim, Balrog, Vega, Sagat, M. Bison, Abel, Crimson Viper, Rufus, El Fuerte
и скритите:
Dan, Fei-Long, Sakura, Cammy, Gen, Rose, Akuma, Gouken и Seth.

Играта е просто уникална, а Challenge Mode-а на TimeHard на 5 ниво ти трябва 4 перфекта поне, за да получиш злато. Наистина златна игра, която възражда едно златно заглавие :)



389 мнения
профил »
Draksis каза на 11.08.2009, 15:31 ?. :

Преди да поправя Пламен, той беше писал, че имаме на разположение само 17 играча.

Малко си закъснял с поправката.

142 мнения
профил »
Warpld каза на 11.08.2009, 14:45 ?. :

Mistral, конзолната версия е по-добра с online поддръжката си и с Achievement-ите, както и с multiplayer-a като цяло, което е и смисълът на играта. Не знам колко дълго ще си цъкаш arcade самичък иначе, но няма да е дълго.

Що се отнася до управлението, не знам защо някой ще си трови живота, мъчейки се да играе с D-pad-a, при положение, че имаш thumbsticks, с които всичките полукръзи, четвърт-кръзи и пълни кръзи, съставляващи 90% от специалните движения в играта, просто се правят безпроблемно и някак естествено. Иска ми се да видя, обаче, как ще направиш ultra combo-то на Zangief с клавиатура...

15 мнения
профил »
Mistral каза на 11.08.2009, 16:07 ?. :

Warpld, не знам как не си забелязал, но PC има както мултиплеър идентичен с 360, така и безполезните Achievements.

Аз Гиеф принципно не играя, но с D-pad-а на най-обикновен Saitek геймпад си му отключих на мечока цялата галерия. Ти ако искаш играй с клавиатура и се вайкай колко зле било управлението на PC, но аз предпочитам безбройните контролери който можеш да използваш на компютъра (включително и TE стика), за които ти май забравяш.

142 мнения
профил »
Warpld каза на 11.08.2009, 21:55 ?. :

Mistral, жалваше се, че PS3 и XBOX нямат 6 лицеви бутона, а сега се пениш с какъв gamepad си играеш на PC. Губи ти се логиката, защото и за конзоли има Arcade joysticks, някои специално правени за SF4, с което играта става съвсем различна.

Що се отнася до мултито, да - технически е същото, но дефакто играта е различна, защото няма равнопоставеност поради различните контролери, а двама души да се блъскат на една клавиатура ще е забавно. Това, съгласен съм, се променя, ако си наблъскаш компютъра с периферия, но по тоя въпрос се разбрахме, нали така? Друга разлика е online play, която ти деликатно пропускаш да споменеш, може би защото не си я пробвал, може би, защото играеш на PC ;). Не, че няма online играчи и на PC, но са много малко сравнено с PS3 и особено XBOX360. Що се отнася до achievеment-ите, твоето мнение е, че са безсмислени, мене ме зарибяват. Всеки има право да ги харесва или не, не мислиш ли?

142 мнения
профил »
Warpld каза на 11.08.2009, 21:59 ?. :

О, и btw, точно защото НЕ играя с клавиатура и НЕ на PC, но пробвах, затова изказвам мнение. Предлагам ти и ти да пробваш конзола, преди пак да ме нападаш.

389 мнения
профил »
Draksis каза на 11.08.2009, 23:01 ?. :

И аз съм съгласен с Мистрал, че постиженията не са нещо кой знае какво, но пък съм и съгласен, че са ултра, ако цъкаш в нета и дуеш мускули пред останалата част от общността на Street Fighter. Особено ако имаш "Unbeatable Fist". :)

15 мнения
профил »
Mistral каза на 11.08.2009, 23:33 ?. :

Warpld, съжалявам, че се чувстваш нападнат. Ти обаче си този, който тръгна с безумното мнение, че "освен това истината е, че Street Fighter 4, както и всички fighter-игри всъщност, няма място на PC".

Никаква логика не ми се губи. Ти от друга страна сам се оплакваш, от "наблъскване на компютъра с периферия", пък после се завърташ и казваш, че и за конзолите имало различни контролери. След това заклеймяваш липса "равнопоставеност поради различните контролери", което пък е съвсем неоправдано. Да не би всички хора да имат еднакви ръце? Нека всеки играе с какъвто пад/стик предпочита и му/й е удобно, казвам аз.

Ако взимаш биткаджийските игри на сериозно, ясно е, че няма да играеш с клавиатура, макар да знам не един и двама, който и с клавиатура могат да те направят шантав. А че на PC SF4 играчите са по-малко отколкото на 360 и PS3, спор няма. Разликата в количеството и особено в умението на играчите обаче не е такава, че по-горния ти коментар че на PC едва ли не не може да се играе мулти да има каквато и да е валидност.

Инак, PS3 нямам, и няма и да взема - освен ако не се окаже, че по някаква причина е единствената домашна платформа на която ще излезе VF5R. На 360 SF4 обаче съм го играл не малко, и мога да кажа, че на PC ми е доста по-лесно да намеря опоненти с минимален лаг. За неща като по-добра графика и безкрайно по-голямо разнообразие от костюми/скинове за персонажите изобщо пък няма нужда да споменаваме.

В крайна сметка, SF4 си заслужава, на каквато и да е платформа. Безпочвено и натрапчиво обаче да бъдат поставяни едни системи над други смисъл няма.

142 мнения
профил »
Warpld каза на 12.08.2009, 07:37 ?. :

Mistral, виждам, че почваш да се доближаваш до това, което искам да кажа и най-сетне се съгласи с единственото, което всъщност различава двете версии - брой играчи online.

Спорът за това, коя версия е технически по-добра е безумен, защото разлики между версиите няма никакви, освен във възможността да понадуеш графиката на PC, но според мен това не е особен плюс при положение, че визуално разлика почти няма и играта си изглежда прекрасно и на нейните default 720p (1280X720). Допълнителен content за PC няма, btw. Също така има и още нещо, за което нямам лично впечатление, но всички ревюта те оборват - според кажи речи всяко ревю, online играта на PC е нестабилна, lag-ва и прекъсва.

Моята логика беше, че просто на PS3 и XBOX 360 гъмжи от online играчи, а за PC няма почти никой. Причините, според мен, са две - малко са хората с PC, които си купуват оригинални игри и второ, заради въпросното управление. ОК, всеки може да си купи joystick, но колко хора го правят? Да, знам, че ти имаш. И аз имам. Два даже за компютъра, но масовия играч няма да си купи, камо ли пък 2, за да играе SF4 на PC. От друга страна управлението с thumbstick (за което ти нищо не каза) е безпроблемно и всяка конзола идва с такъв.

Както и да е, спора и за контрола е безсмислен. Подхванах го, защото в действителност като казах, че според мен fighter-ите нямат място на PC, ти изтъкна като единствен аргумент в обратното, че PS3 и XBOX 360 controller-ите нямат 6 лицеви бутона, а после каза че играеш с gamepad на PC. После пък ми викаш, че аз съм защитавал конзолните контролери, а съм говорел за допълнителни периферии. Казах го, само за да ти покажа къде си противоречиш. Истината е, че ако искаш да мачкаш online и за PC, и за конзоли трябва да си купиш arcade stick.

Айде стига толкова! Понеже виждам, че си die-hard PC fan и те притеснява повече въпроса PC vs PS3/XBOX360, отколкото SF4 PC vs console version, ще ти кажа че и аз съм PC gamer и съм изиграл над 400 заглавия за PC срещу 30-40 за конзоли. Въпреки това, не казвам на черното бяло, играя си FPS и стратегиите на PC, а Mortal Kombat и Street Fighter си ги играя на телевизора. Btw, ако имаш възможност, пробвай God of War, Metal Gear Solid, Final Fantasy, Okami, Shadow of the Colossus, ICO... и прецени пак дали няма смисъл от конзола.

Хайде със здраве! Няма смисъл повече от спор тип "ти-не-ти". Просто пробвай някои от горепосочените заглавия, пък знае ли човек, някой ден може да се срещнем на SF4 в Playstation Network ;). Nick-ът ми е същия като тук.

177 мнения
профил »
Vladety каза на 12.08.2009, 11:25 ?. :

Ако нямаш джойстик за PC-то е почти невъзможно да се играе.

15 мнения
профил »
Mistral каза на 12.08.2009, 13:23 ?. :

Warpld, уважавам, че си защитаваш мнението, макар не и начина, по който се опитваш да го правиш.

Никога не съм казал, че SF4 не струва за конзоли - ти обаче твърдиш обратното за PC - явно е къде е проблемът. Ще оставя обаче нещата така - има си достатъчно "поговорки" за споровете по интернет.

Важното е някой да не пропусне шансът да изпита SF4 само защото според твоите редове играта "няма място на PC" и онлайн там "няма почти никой". Колкото за това, че компютрите не идват с геймпад в кутията - за разликата в цената на играта между платформите можеш да си вземеш един.

PS: Благодаря за предложените заглавия - пробвал съм ги вече, макар и повечето не на конзола.

PS2: Погледни на shoryuken (примерно) за тонове алтернативни костюми. Някои са изключително добри.

PS3: Ти пък си добре дошъл да ме намериш на Live.

10 мнения
профил »
Txc каза на 20.09.2009, 13:26 ?. :

Тая игра така и не ми тръгна , ама със сигурност не може да се мери с Guilty Gear .

297 мнения
профил »
Hurricane922 каза на 13.04.2010, 17:47 ?. :

Гроздето е кисело........

261 мнения
профил »
bo6kata каза на 05.08.2010, 14:03 ?. :

Хора ПЛС кажете как да изстрелвам огнени калба и други такива :)) ms
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Street Fighter IV

Чийт:
Ако трябва да определя Street Fighter IV с една дума, тя ще е – адекватна. Играта знае какво се очаква от нея и го прави добре. Но пък какви чийтове има....

новини:
Лайв-екшън поредицата, направена от фенове на файтинг игрите на Capcom вече е онлайн!
Две седмици след стъпването си на българския пазар, последното попълнение в една от най-популярните бойни поредици ще има своята официална турнирна премиера.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Mortal Kombat Komplete Edition 207
Mass Effect 2 96
Prototype 86
Dead Space 3 80
Dark Souls II - видео ревю 72
Assassin's Creed IV: Black Flag 71
DmC Devil May Cry 66
Portal 2 65
Grand Theft Auto V 61
Dishonored 58