Stolen

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

В повечето холивудски филми задължително присъства поне една красива жена. Все по-често е така и в компютърните игри. Покрай кожената мацка от BloodRayne, сериозно надарената Кака Лара и агентката в ретро-стил Кейт Арчър обаче се прокарва един нов образ. Този на сексапилната, “невидима” Аня Романов, която, освен с перфектни форми, може да се похвали и със завидни умения, когато става въпрос за извършване на добре плануван обир. Ако вече ви е станало интересно и нямате търпение да разберете в какво ще ви забърка красивата главна героиня, просто прочетете следващите редове.

В типичен холивудски стил в началото на играта ще ни бъдат представени главните действащи лица. Те са шест на брой, но този материал ще обърне внимание само на най-важните. Интрото е интензивно, придружено с размазваща музика, за отрицателно време ни прави съпричастни към ставащото на екрана и ни привързва към главната героиня и нейния съучастник на име Луи Палмър – бивш военен, тясно специализиран в телекомуникациите. Както се досещате, Луи е онзи луд пич, който помага на Аня като изработва хай-тек джаджи, които да я улесняват при изпълнението на наглед невъзможни задачи. По време на игра напътствията, които ще получавате от старата пушка, са безценни. Без тях сте за никъде. Макар и от разстояние, Луи ще ви помага постоянно, като ви снабдява с информация за положението в една от четирите територии, на които ще трябва да извършите обир.

Хай-тек джаджи

Първата задача, която ще се наложи да изпълните в компанията на сексапилната Аня и коравия Луи, е да откраднете изключително ценен скъпоценен камък от наскоро открита изложба, помещаваща се в сериозно охраняван музей. Без високотехнологичните електронни машинарии, с които разполага Аня, това би било неосъществимо. Затова ще ви разкажа малко повече за тях.

Започваме със специалните електронни очила, които красят личицето на героинята. Те са сини на цвят и като изключим факта, че й седят чудесно, са много полезни. Чрез тях Луи получава директна картина от това, което вижда тя и може да й помага по всевъзможни начини. Освен това към цайсите са прикачени опции за приближаване и за нощно виждане, без които сте загубени. Също така разполагат и с вградена миникамера, с която ще снимате важни за вас предмети, схеми на охранявани помещения и други.

Благодарение на ArmPad-а на Аня и нейната пушка с различни режими на действие, ще се превърнете в най-добрите крадци в историята. Чрез тези джаджи ще имате възможност да проверявате какво се крие отвъд затворена врата, да зашеметявате противник посредством електрични импулси, да изкарвате от строя всякакъв вид техника (включително неприятните дрони, които патрулират напред-назад и се явяват сериозна пречка за вашето придвижване).

Към арсенала на чернокосата красавица влизат и други приспособления, чрез които ще виждате обсега на наблюдателните камери или на патрулиращите охранители.

Страхометър!

За да не се притеснявате колко добре сте се скрили в тъмното и дали случайно някой няма да ви открие, е добавен така нареченият от мен страхометър. Той, подобно на аналогичния индикатор в Thief, ви показва до каква степен сте видими за противниците. Скалата му е разделена на три нива като червеното, разбира се, е най-опасно. Тогава сте напълно откриваеми. Жълтото е по-приемливо, но също не е сто процентова гаранция, че няма да бъдете забелязани, а на зеленото трябва да се радвате, като на светофар или на зелени банкноти. Ако страхометърът ви показва този цвят, тогава нямате проблеми – вероятността да бъдете видени е незначителна.

Като истински крадец и добре обучен шпионин, ще може да неутрализирате и най-сериозните компютърни защити, заключени врати или залостени сейфове (все пак това ви е работата). Това ще правите, като се впуснете в няколко вида мини игри. Най-хубавото е, че те въобще не са досадни, а дори напротив – много са приятни. Прибавени са по-скоро, за да ви забавят, защото колкото повече се мотаете, толкова по-големи са шансовете да ви спипат.

За добро или зло, не може да убивате противниците си. В най-добрия случай ще ги приспите за по-дълго, като ги душите или набиете. Ако успеете да ги издебнете в гръб, елиминирането им е безпроблемно – само с едно натискане на определен бутон мацката ще им скочи на врата и за нула време ще ги приспи. Ако обаче се изправите лице в лице с някой от тях, ще ви се наложи да му размажете физиономията, използвайки познанията на Аня в сферата на бойните изкуства. Лошото е, че като ги трупирате с шутове и удари в главата, те ще се съвземат по-лесно, отколкото ако ги проснете чрез душене, и съответно – ще задействат алармата, което, както се досещате, не е много добре за вас.

Светът през погледа на Аня

Като говоря за визуалното оформление на Stolen, искам да ви спомена няколко детайла, които ми направиха добро впечатление. Започваме със страхотното интро, което, както казах, ви зарежда с необходимата енергията, нужна ви, за да се впуснете в играта.

Истински приятни са картинките, които се показват за кратко всеки път, когато извършвате някакви действия в менюто. Например, когато излизате от играта или от дадена мисия, ще се появяват фотоси на някои от героите, които лично на мен се сториха много яки.

Иначе геймката изглежда чудесно. През повечето време помещенията са почти изцяло тъмни, но като активирате режима за нощно виждане, всичко се оправя и става светло, почти като в Рая. Към цялостната визия са добавени и интересни ефекти, които допълват атмосферата и всичко “заспива” точно на мястото си. Така че откъм страна на визия не мисля, че ще имате кой знае какви забележки.

Единственото нещо, което можете да загубите от играта на Stolen, е сериозно количество от вашето време. Не мисля, че геймката е трудна, но просто има доста моменти, в които заради най-малкото невнимание от ваша страна, ще трябва да преиграете… отново и отново. Определено производителите от Blue 52 са си свършили доре работата и са създали един добър продукт, който да ни радва с всеки свои детайл.

Автор: Асен Георгиев