Starships Unlimited: Divided Galaxies

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 22 мар. 2002

Клонирането на разни неща е твърде интересен и любопитен процес – независимо дали става дума за стада овчици и теленца, касови филми и хитови компютърни игри. Един от най-класическите примери за това през последните няколко месеца е появата на Starships Unlimited: Divided Galaxies. Нещото представлява характерна стратегия, одрала всичко най-основно от кожата на Master of Orion и серията подобни нему продукти.
 
Шаблонът

Концепцията е до болка позната – галактика, няколко противника и една родна планета. Действието се развива по следния модел – развий науката, построй кораби, дезинтегрирай врага. Финалът е повече от ясен: тотално галактическо господство. Също като в Master of Orion. В общи линии ако човек е играл подобни стратегии, няма да открие и пет нови идеи.

Едно от нещата, което е застъпено в по-силна степен, е разузнаването. Ранното изследване на неутралните звезди и планети е изключително важно. Всяка открита и проучена система е едно страхотно плюсче. Често по неколонизираните светове се намират и най-разнообразни артефакти – по един за планета. Откритите предмети са с изключително значение. Част от тях могат да се монтират към определено кораб, други – към някой свят, а най-важните са нужни за технологичното развитие.

Както и в много подобни игри производството и изследователските дейности са в пряка зависимост от ресурсите на планетите и едно от други. Колкото повече се строи, толкова по-малко средства остават за изследвания. Само при правилен баланс всичко ще си върви по вода. Производството на кораби и колонизирането на планети е сравнително трудно. Изискват се доста средства, но си заслужава, това е единственият път, водещ към победата. Мирните дипломатически преговори са си чисто губене на време и пари.   

Вариации

В интерес на истината в стратегията има нещо, което я отличава от тоновете продукти в стил Civilization и то е, че действието се развива в реално време. На пръв поглед разликата изглежда съществена, но на практика това не е така. Въпреки че действието играта не се движи от ход на ход, контролът над империята е сравнително прост. Оставени са вратички, благодарение които играча може да се отдаде на  размишления и фини настройки, колкото му душа поиска. Например при всеки от по-важните моменти в играта стратегията се стопира сама.

Детайли

Starships Unlimited е от онези игри, натъпкани със всевъзможни малки подробности. PDF-ският файл с упътването е към сто и четиридесет страници. Туториал няма, но в началото на действието играта подсказва сама нужните менюта и промени. Радостното е, че повечето от действията могат да бъдат оставени на автопилот, включително и баталните сцени. 

Най-неприятното нещо, което разбива цялата мила картинка, е външният вид на играта. Графиката е смущаващо архаична. Целият дизайн наподобява първия Master of Orion. Всички картинки са убити и напомнят на добрите стари двуцветни времена. Присъства нещо като силно неуспешен опит за 3D. Е, ако човек не е любител на изометрични работи и последните достижения на nVidia, ще се издразни само в първите няколко минути. Останалата част от стратегията е увлекателна и си заслужава поне ден, два игра.

Автор: Сергей Ганчев