facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
StarCraft II: Heart of the Swarm
Ревю | 18.03.2013 | автор: Петър Йорданов


оценка:
Производител:
Blizzard Entertainment
Издател:
Blizzard Entertainment
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Отлична презентация

Страхотни анимации и озвучение

Добра кустомизация на единиците в сравнително дългата кампания

Множество подобрения на мултиплейър фронта

минуси

Medivac с умение за по-висока скорост?

Сюжетът можеше и да е малко по-непредсказуем и оригинален

Когато изиграх кампанията на тераните в StarCraft II, тайничко се надявах, че Blizzard няма да се замотаят твърде много със следващата част от планираната трилогия. В края на краищата останах доста приятно изненадан от финала и нямах търпение да видя какво ще се случи със Сара Керигън...

Близо 3 години по-късно - почти цяла вечност -

Heart of the Swarm (HotS) е вече факт. Заслужаваше ли си чакането?

Определено. Онези от вас, които са останали доволни от историята в Wings of Liberty (WoL), ще харесат и тази в HotS - за добро или лошо новата кампания, разгръщаща се на фона на двайсетина мисии, е в тона на своя предшественик. Експанжънът започва веднага след събитията в комикса StarCraft II: Kerrigan - Hope and Vengeance # 0, който дебютира една седмица преди HotS. Сара се намира в лаборатория, ръководена от Валериан Менгск. Именно той провежда редица тестове върху някогашната Кралица на остриетата, за да определи до каква степен все още умее да контролира зергите.

Разбира се, Керигън не е забравила нито едно от злодеянията на император Арктурус Менгск и е готова на всичко, за да възстанови влиянието си над зергите и да си отмъсти. Именно тук се появява и Джим Рейнър, който умолява Сара да не се отправя по този път и да не изоставя връзката им. Изведнъж батълкрузъри на Terran Dominion атакуват лабораторията...

Дали Керигън ще поеме по пътя, който Зератул й предлага? Път, по който тя трябва да тръгне, ако иска да промени пророчеството за Оувърмайнда. Ще трябва да разберете сами.

Цялостната презентация на кампанията е уникално добра, като Blizzard за пореден път доказват, че правят едни от най-добрите анимации в индустрията. Дори тези със самия енджин изглеждат не по-малко впечатляващо. Някои са пропити с различни емоции - на гняв, тъга, любов... Други пък изобилстват с напрегнати и зрелищни сражения. Крайният резултат е поразителен и често ще ви оставя без думи.

Какво ново на геймплей фронта?

Формулата „Ако не е счупено, не се опитвай да го променя", която Blizzard приложи в WoL, важи в пълна сила и за HotS. Мисиите на прилично дългата кампания са добре структурирани и изпълнени с редица предизвикателства, включени са дори битки с босове в стил Diablo.

От механична гледна точка промените не са твърде големи. Някои от тях обаче улесняват значително геймплея. Така например в началото на играта работниците започват автоматично да копаят ресурси, а новопостроените директно се насочват към минералите. Общо взето полезни екстри. Те обаче са налични единствено в кампанията.

Идеята да избирате всички бойни единици с F2, а всички работници, които не вършат работа, с F1, пък определено е добре дошла. Дори е налична в мултиплейър и би трябвало да улесни по-неопитните играчи.

Време е за еволюция

Blizzard са се постарали да ни предоставят доста голяма свобода при кустомизацията на армията на зергите в кампанията. Всяка единица разполага с три ъпгрейди, свързани със скоростта на атаката, бронята или движението. Само един може да е активен, но може да се превключва между тях по желание.

Нещата стават още по-интересни в момента, в който играта ви подкани да изберете една от общо две възможни мутации. Тук връщане назад няма. Да вземем за пример Roach. В единия случай може да изкарва свои мини копия, когато убие враг, а в другия - да забавя единицата, която атакува. Зерглините пък могат да се сдобият с крила. По този начин те ще могат да скачат от и на скали. В случай че решите, че това не ви устройва, винаги може да изберете другия път на еволюция - зерглини, които се излюпват по три наведнъж и за по-кратко време, а не по две от яйце.

Керигън също разполага с набор от различни умения, които може да научавате и ъпгрейдвате с течение на времето. Нейното дърво наподобява системата с таланти в World of Warcraft: Mists of Pandaria - на определено ниво получавате достъп до три, като само едно може да бъде активно. Едни от тях са нападателни или защитни, други пък влияят директно на вашата база. За разлика от WoL обаче, тук изборът ви не е перманентен и между мисиите може да преразпределите точките си както пожелаете.

Що се отнася до промените в мултиплейъра,

те определено вливат доза свежест в иначе позастоялото се в последно време мулти. Далекобойният Tempest, който е подходящ и за тормоз над останалите играчи, и летящият Оракул са отлични попълнения към Stargate-а.

Зергите също са облагодетелствани с различни промени. Летящият Viper и заравящия се обсаден юнит Swarm Host внасят допълнителна динамика в геймплея. С първата единица получавате допълнителни варианти за атака над противника, докато втората ви предоставя по-добър контрол над терена.

Тераните пък са с една идея по-добри в близкия бой. Онези от вас, които все още изпитват носталгия към Firebat-ите, ще останат доволни от факта, че Hellion вече може да се трансформира в по-издръжливия, но по-бавен Hellbat. Т.нар. Widow Mine също ще затормози значително противниците на тераните, най-малкото защото не се самоунищожава, когато се активира.

Старите единици също са претърпели различни модификации. Hydralisk-ът например получава ъпгрейд за скорост, докато при Medivac откриваме доста съмнителното умение за бързина със значително кратък CD. Void Ray-ите пък вече не се чарджват. Те разполагат с активно умение, нанасящо допълнителни щети срещу броня.
Възможността да участваме в мачове с противници със сходно на нашето ниво на опит, без това да се отразява на ранга ни, също е добре дошло особено за онези геймъри, които са позагубили тренинг и се нуждаят от освежаване на уменията си. Ще забележите също така, че след всяка битка (дори и да е загубена), ще получавате опит. С негова помощ ще качвате нива на своя профил и ще отключвате нови портрети и отличителни знаци.

Общо взето - ако възнамерявате да продължите да играете активно на StarCraft II в мултиплейър, няма причина, заради която да не се сдобиете с HotS. За щастие цената, поставена от Blizzard, съответства на експанжън, а не на цяла игра, което допълнително би стимулирало покупката на това заглавие. Единствено се надявам да не се налага да чакаме още три години за Legacy of the Void. Ако е удобно на Blizzard, разбира се... 

 
системни изисквания
Процесор Intel Pentium D или AMD Athlon 64 X2, видео карта NVIDIA GeForce 7600 GT или ATI Radeon X800 XT или по-добра, 1.5 GB RAM, Windows XP/Vista/7/8
напиши коментар
 

279 мнения
профил »
fizo каза на 18.03.2013, 13:38 ?. :
Редактиран на 18.03.2013, 13:56 ?.

Играта е наистина прекрасна аз си я купих преди 1-2 седмици когато пуснаха wings of libery само за 20евро. Иска ми се да намалят и HOTS за да мога да си я купя и нея. От малкото ми опит който имам обаче ми прави впечатление, че протосите с които най-често играя са може би най-слабата раса. Май ще се преориентирам към терран :)

След като изгледах новите анимации мисля, че Blizzard трябва да направят Starcraft филм също толкова епичен колкото са техните анимации ! Най-добрите, които съм гледал !

п.с. PCmania малко позакъсняхте с тази статия играта излезна на 12ти...

296 мнения
профил »
Dumbaldor каза на 18.03.2013, 14:24 ?. :

Единствения недостатък на играта е, че излезе 3 години след оригинала.

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 20.03.2013, 21:07 ?. :

И на мен това ми е много тъпо

33 мнения
профил »
oziato каза на 18.03.2013, 14:48 ?. :

За Българският пазар цената не е никак малка, но иначе съм на мнение, че играта е уникална и си заслужава да се купи.

74 мнения
профил »
subfocus каза на 18.03.2013, 15:11 ?. :

Голяма мания е старкрафта и едно и две едни от най-добрите стратегии за мен с тези корено различни раси и тяхната история.

659 мнения
профил »
the_presator каза на 18.03.2013, 15:28 ?. :

Оправете това- "който умолява Сара да не се отправя на този път и да не поставя на изоставя връзката им."
Иначе ревюто и експанжъна са яки.

784 мнения
профил »
veluvian каза на 18.03.2013, 15:40 ?. :
Редактиран на 18.03.2013, 19:06 ?.

Новата тенденция на HotS е стимулирането на по - продължителни битки, това прави впечатление с новите единици. Затова и смятам, че за новаците този експанжън няма да е лесничък в мулти мачове. Страховете от преди месеци, че ще махат mothership и carrier-ите, така и не се сбъднаха. Аз все още съм леко скептичен за полезността на tempest, въпреки че мнозина са дълбоко впечатлени. Изобщо засега съм скептичен към моите протоси, зергът изглежда твърде силен.
Това разбира се не е окончателно. Обикновено пачовете на Blizzard променят везните в полза на една раса. Преди година и нещо, тераните доминираха заради уменията на ghost-a, после пък намалиха щетите от снайпера му и радиуса на emp-то, увеличиха далекобойността на immortal-а и протосите започнаха да мачкат.

Уви все още не съм си купил експанжъна, но неизбежно ще го сторя. За хората като мен, които все още нямат HotS - можете да пробвате от gameplay опциите на WoL копието ви да изберете Heart of the Swarm Start Edition, колкото срещу слаб бот да пробвате новите единици, все е нещо полезно, даже пак си трупате опит и качвате левели.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 18.03.2013, 16:49 ?. :

Като дете заспивах със "Сънчо" за лека нощ, сега заспивам след като изгледам един, два мача ("хайде, още само един, може два... най-много три мача и лягам!") в Тубата. :)

Иначе и през ум не ми е минавало да я играя...

784 мнения
профил »
veluvian каза на 18.03.2013, 17:03 ?. :

И на мен не ми остана много време да я играя, една седмица да спреш и губиш форма, остана си гледането и световните турнири, стана си като сериалче.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 18.03.2013, 18:26 ?. :

Аз гледах СК първите 3 месеца след излизането на играта, след това просто се отказах. В момента в интенет има повече Старкрафт от колкото порно. За да изгледаш само ГСЛ турнира ти трябват повече часове в денонощието от колкото нормално прекарваш буден. Гледането на СК ми се струва по-ангажиращо от самото играене. Аз не разбирам как намирате време да гледате =)

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 18.03.2013, 22:10 ?. :

Изключено да гледам всички преигравания, които пръкват в нета. Не съм чак такова прасе, да "обирам" всичко наред. :) Преглеждам дали Хъски е качил нещо ново, евентуално дали HDSC е качил нещо и ако попадна на някое от дузината топ имена на играчи, гледам. И без това повечето мачове продължават 15-25 мин и на всичкото отгоре не усещаш как се изнизал час, час и нещо в гледане. :)

62 мнения
профил »
alexandertg каза на 18.03.2013, 16:55 ?. :

А защо? Играта е страхотна!

242 мнения
профил »
HunteR каза на 18.03.2013, 17:23 ?. :

Направих грешката да купя Wings Of Liberty, никога не бих купил HotS ще кажа и защо. Не бих дал толкова пари, пари за пълна игра при положение, че първо това е просто експанжън и мани другото ама всичко, което са правили от Близзард се прави преспокойно с вграденият им едитор в SC. Даже за WOL имаше карти с добавени единиците от HotS и буквално все едно играеше новият им експанжън, само че през WOL, което говори само и единствено, че за смешната си работа, която може да се направи само с едитора аз трябва да дам толкова пари - невъзможно. Нарочно разделиха играта на 3 части да цокат кинти, ама човек един път се преебава.

659 мнения
профил »
the_presator каза на 18.03.2013, 18:00 ?. :

Lol ми направо поръчай на някой да ти направи и кампанията на експанжъна с мап едитора и въобще да не се притесняваш... То по тая твоя логика всяка втора игра може продълженията им да бъдат fan made, защото може да се ползва мап едитор или да се правят модове...
HotS е много повече от няколко нови добавени единици.

242 мнения
профил »
HunteR каза на 18.03.2013, 18:17 ?. :

Чакам да чуя какво повече е? И чакам да чуя причините поради, които играта е разделена на 3 части освен чисто печалба?
Кое смениха - engine-а, по-добра е графично или какво?

И да, кампанията също може да се направи цялата с мап едитора. Абе с една дума ни искат 100 кинта за това, че са си поцъкали малко от мап едитора, нещо което хората, които играят играта го правят безплатно.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 18.03.2013, 18:35 ?. :

LOL че тя всчка игра се прави по този начин бе приятел, е вярно не е map едитора на SC но е подобно :D
Пак казвам българина (бедния, нещастен, палещ се българин) не е свикнал да си купува игрите затова ти се струва, че за 80 лева не получаваш това, което искаш, истината е, че при HotS за 80 лева получаваш много стига да ти харесва разбирасе.
Новата кампания е много яка по-добра от WOL според мен и всичко си е на мястото.

296 мнения
профил »
Dumbaldor каза на 18.03.2013, 19:17 ?. :

Хахаха HunteR ае направи я кампанията с Map Editor-a тогава :D. Аз пък няма да давам пари за нещо което мога да си напиша на C++.

784 мнения
профил »
veluvian каза на 18.03.2013, 19:20 ?. :
Редактиран на 18.03.2013, 19:25 ?.

Като експанжън не можем да очакваме все едно добавка на някое рпг, което предлага купища нови предмети, герои, карти и прочие. Все пак говорим за стратегия, която е постигнала някакъв свой баланс. Дали цената отговаря на чисто количество, ами сигурно не. Но дори и при добавянето на няколко нови юнити, преживяването тотално се изменя.
Имаш кампания, може да се превърта за еди колко си часа и дори само това е достатъчно за един читав експанжън, стига да е поднесена добре и с интересна история.

За да бъдат оценени достойнствата на HotS, човек ТРЯБВА ДА РАЗБИРА СТАРКРАФТ! А това понякога не са тип хора, които са зациклили от цъкане с мишката по Диабло и не влагат мисловна дейност. На лаунч партито в понеделник на Пулсар, забелязах, че посетителите са що годе мои набори, хора, които от края на 90те сме започнали да играем оригинала и Broodwar-а най - малкото. Т.е., това е една определена, капсулирана и точно определена публика. Което е леко парадоксално, Старкрафт има име на висок комерс, а в същото време не се играе от всеки.

Разбира се нито всеки е длъжен да разбира тази игра, нито е длъжен да я харесва. Разцепиха кампанията на три, но поне със сигурност не виждаме ежегодно Call of Duty, в което що годе нямаме почти нищо ново. Много ясно, че хората си правят сметката, търговия.

242 мнения
профил »
HunteR каза на 18.03.2013, 20:23 ?. :

Zipy, "бедния" и "нещастен" са може би не на място говорейки за точно моята личност. Не страдам от финансови проблеми и 100 лв за игра не са ми абсолютно никакъв проблем. Може би по-скоро "палещ се" ме описва по-добре, тъй като - да, не бих дал 80-100 кинта за нещо, което не си заслужава цената. Като цяло не съм геймър и не връткам всяка ново излязла игра. Играя предимно МОБА игрите (LoL, Dota 2) и от време на време Path of Exile. И не, не си избирам само безплатни игри щото нямам пари, а защото са може би едни от най-добрите в жанровете си.

А защо казах, че съжалявам за това, че съм купил WOL? Не играта в никакъв случай не е слаба, съжалявам, защото твърде късно се информирах, че купувам само 1 от 3 части, и имайки в предвид, че компанията изобщо не ме интересува, освен нея новата част предлага няколко нови единици, които пак казвам - преспокойно могат да бъдат добавени с едитора.
Отделно това, късно осъзнах, че това е игра, която ако не я играеш постоянно и спреш ли я за 1 седмица, после все едно никога не си я играл - мачкат те буквално всички. Обичам стратегии, харесвам SC2, но политиката на близзард и решението да разделят 1 игра на 3 с цел печалба е просто отвратителна. Както и да е, не виждам смисъл да пиша и да се обяснявам. Изказвам просто мнение, заклетите фенове биха си я купили и за 1000 лв щом съдържа думата StarCraft в заглавието си, така че пожелавам на всички закупили си я приятна игра. :)

12 мнения
профил »
Acwulf каза на 18.03.2013, 23:47 ?. :
Редактиран на 18.03.2013, 23:50 ?.

За жалост се забравя, че производителят изобщо не е длъжен да ни предоставя каквито и било средства за създаване на каквото и да е. В случая, че Близард са дали мап едитора е един вид знак на добра воля, за да могат и феновете да създават. Нормално е с него да може да се направи цяла кампания - все пак тоя едитор се използва за създаване и кодиране на основни неща в играта. В случая се плаща за труда на хората, за създаването на историята, атмосферата И за това че не седиш ТИ в продължение на месеци да кодираш едната анимация на левия крак на терана.

Ай спирам да мрънкам. :)

PS А ако някой реши да създава с едитора HotS му пожелавам най-горещо успех. Сигурно към август ще е успял с първите няколко карти.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 19.03.2013, 13:20 ?. :

HunteR извинявай ако съм те засегнал, но коментара ми за това, че българите не са свикнали да си купуват игри не е насочен изобщо към теб.
Когато не те интересува сингъл кампанията, истината е, че новите 7 единици не са достатъчни, а мултито на играта е ориентирано към това да е електронен спорт а не ФЪН.
Когато те кефи кампанията, кефи те да играеш срещу AI с приятел и може да цъкнеш по някое мулти тук там си заслужава, или поне за мен си заслужава, всеки сам знае за какво да си дава парите дори и да ги има в повече :)
Винаги предпочитам 100 лева за игра от 140 за бар с 2 малки и 3 коли.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 18.03.2013, 17:32 ?. :

След Диабло 3 само могат да изненадат приятно и това е едно достойно продължение.

296 мнения
профил »
Dumbaldor каза на 18.03.2013, 19:35 ?. :
Редактиран на 18.03.2013, 19:35 ?.

Аз точно след Дебило бях крайно резервиран, затова сега съм предоволен от HOS. Явно си зависи от Team-a, а не от компанията. Тъпия Jay Wilson осра нещата.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 19.03.2013, 13:15 ?. :

HoTs я изиграх вчера, кампанията на Hard
Zipy ми е Starcraft профила :) сега ме чака мулти и най-вече игра срещу AI co-op и играта си струва всяка една стотинка от въпростине 80 лева.
Още отчаяно си пускам Diablo-то от време на време и на 5-тата минута бия alt+F4.

291 мнения
профил »
bushido каза на 18.03.2013, 20:42 ?. :

!!! ВНИМАНИЕ СПОЙЛЕР !!!!



Сигурно вече знаете, че краят на играта е почти същият като този, дето изтече в нета преди 2 години. Но това не ме притеснява толкова. Най-тъжното е, че сега трябва да чакаме ОЩЕ три години за Legacy of the Void, който е бил готов още през 2010та. понеже Близард искат да изтискат повече пари. Вместо да бяхме получили една цяла епична игра с 3 кампании, сега получаваме на час по лъжичка.


!!! ВНИМАНИЕ СПОЙЛЕР !!!!

659 мнения
профил »
the_presator каза на 18.03.2013, 20:46 ?. :

Не съм съгласен. Сюжета може и да е бил готов, но самите експанжъни не. HotS е разработван след излизането на WoL. Същото ще е и сега с Legacy of the Void.

291 мнения
профил »
bushido каза на 18.03.2013, 21:20 ?. :

Четох, че Близард вече започнали да работят по мисиите и сюжета на LotV малко преди излизането на HotS, но съм склонен да не вярвам в това. Убеден съм, че имат готови нива, кътсцени, аудио сесии и единици в прототипен стадий. Другото е вече въпрос на доошлайфане. HotS беше напълно готова още миналата година, но не я пуснаха, заради D3.

12 мнения
профил »
Acwulf каза на 18.03.2013, 23:52 ?. :

То точно едното доошлайфане е важно. Че в някакъв начален стадий се разработват нещата още в началото това е ясно; няма как да започнат да правят играта насляпо. За жалост като се натрупа работа И маркетинг е нормално да има огромни забавяния.

948 мнения
профил »
Serious Sam каза на 18.03.2013, 21:47 ?. :

Ся в крайна сметка единиците от WoL + нови ли са или са махали единици?

12 мнения
профил »
Acwulf каза на 18.03.2013, 23:53 ?. :

Махнати единици няма. В кампанийте има единици, които не присъстват в мултито.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 20.03.2013, 00:47 ?. :

Не знам аз като цяло чакам 2ката за историята и да видя как ще свърши цялата дандания .. аа за мултито верно стратегията на Близард си е направо отврат ... туй можело онова не можело ама туй тряя си купиш щот не можеш да влизаш в еди коя си игра щот си нямал експанжъна .. че имало еди кви си единици в повече .. ... или такъв упгрейд или онакъф ....

Еми от Brood War няма да видите игра задържала се в топ 3 на световно ниво толкова години след излизането си за Multiplayer най-играна игра... и Brood War-a къде къде беше по-забавен .. а и ако верно БЛизард наблягад да превърнат тази игра за спорта и да се убие кефа от гейминга ебахти къф е смисъла ... играта първо на първо е да бъде игра и да те забавлява и разтоварва .. а не след 8 часов работен ден на мислене писане и куп офис глупости да седна и още да го мисля че на игра уж дето трябва да ме забавлява .. ... искам си забавата от игрите .. И само едно ще ви кажа ВРЕМЕТО НА ЗАБАВНИТЕ И ИНТЕРЕСНИТЕ ИГРИ ОТМИНА И ЗАМИНА.. старото геймър знае ... ся ще играйм квото има .. и не се правете много добре знаете че СК 2 за мулти плеър никога няма да бъде толквоа добра колкото BRood War-a беше .. дори и да се играе от 10 пъти повече хора от тогава .. Просто секи иска ся да цуца кинта ..


279 мнения
профил »
fizo каза на 20.03.2013, 10:02 ?. :

Абе повече стратегия и управление има в СК2 по-добра е определено. Старкрафт2 е достойно продължение на бруудуора за разлика обаче от големия провал с Диабло3.

69 мнения
профил »
Skarhead каза на 20.03.2013, 17:31 ?. :

Ти изобщо играл ли си Старкрафт 2? И извинявай ама такова нещо като стратегия за отмаряне няма.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 21.03.2013, 19:17 ?. :

Да Starcraft Brood War e произведена и направена специално за теб, целта никога не е била печалба, защо мислиш, че някога Blizzard са правили игри с цел различна от печалба, просто тъпотията с RMAH беше изключително зле направена и това, че цялата игра е базирана на RMAH я уби за 95 % от играчите, който нямат никакъв интерес да пазаруват или продавт в глупавия RMAH и стимулира Ботове и Фермери да циклят едно и също over and over and over докато не дропне нещо за продаба, след един месец по-късно, човека купил си предмет за 50 евра, разполага с най-обикновен предмет не нужен никому и се продавт за по 100 000 gold по-добри от този, който той си е купил (ако има наистина някой малоумен да даде пари за предмет в игра с, който теоритично можеш да играеш същите over and over нива с 0,02 % по-добър демидж)
Long story short Мp играта на старкрафт е точно толко добра, колкото беше тази на SC Brood War, но не толко колкото тази на Warcraft 3 (best RTS game ever made), но не е за всеки изисква много време и най-вече нерви.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 23.03.2013, 17:31 ?. :

Да Skarhead толкова много сме я играли едно време по залите на нощни пакети че си и нямаш на идея... след години пуцалка.. запомняш всяка една единица за колко време ще е готова. Колко бързо се движат кога ще имаш определена сграда и така нататъка докато един ден просто осузнах че играта ми се е превурнала в основно изсчислителна математика просто заради целта да се развиеш по бързо ида убиеш противника .. Малко от вас сигурно си спомнят истинските LAN партита. А тогава интернета ти беше 3 kb/s :) И колкото и да ми се плюнчите ... игрите вече не са изобщо това което бяха и даваха преди години ... Несъмненто sc2 си е добра игра с невероятна история game play и страхотни аанимирани cut scene ...с носталгия си припомням от първата игра филмчетата между мисиите ... А да ви питам кокло от вас са истински фенове.. знаете ли как да накарате дадена единица да каже едни по-уникални "реплики"

948 мнения
профил »
Serious Sam каза на 24.03.2013, 10:56 ?. :

Естествено, просто продължаваш да кликаш върху нея слевия бутон и тя ги казва. Примерно сийджовете почваха да пеят.

279 мнения
профил »
fizo каза на 21.03.2013, 16:27 ?. :

Играя я да не съм хич добър, но както от това ? Играта е чудесна може би само протоса ми се струва малко по слаб в сравнение с другите 2 раси. Протоса не може да направи такава тъплпа от единици както могат другите раси. Това е голям минус и аз лично не мога да спра с протос големи тъплпи от единици. Терана като ми влезне с един тон надрусани марини, танкове и медичките моите нещастни Сталкери и колоси се чудят от къде им е дошло... И равносметката е че съм убил 2 медички и 5 маринки с уж голямата си армия.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 21.03.2013, 19:07 ?. :

Срещу Siege tanks прави Immortals и Зййлотс4
Срещу Mass Marine прави Collosi
Срещу Marauders си загубен, но zealoti s run e много що годе успешна тактика ;)
Psi Storma e ужасно добър най-вече срещу Zerg но изисква много skill.
Срещи Marines Marauders Sieges и Medivacs да наблягаш на Stalkeri e безмисленно защото MMM ще ги помеле здраво.

4 мнения
профил »
Denzar каза на 22.03.2013, 20:43 ?. :

След като изчетох коментарите бях отвратен от хорското мислене, некомпетентност и безхаберни коментари породени от липса на информация или умствен капацитет. Първо да Ви кажа за това, че играта била "готова" още при излизането на WOL - ами не е така. Само да Ви припомня на всички Ви, че WOL официално беше готова 2006-та година, а самата игра излезе 2010. Дори след 3 години и половина доизглаждане по време на БЕТА-та бяха направени много промени. Същото стана и с HOTS. Бетата я пуснаха в края на лятото(ако не ме лъже паметта). По това време най-вероятно кампанията е била напълно готова, но мултиплеъра претърпя ОГРОМНИ промени по време на бета теста. Първоначално терана например, имаше възможност на прави хелхаундове(или там как им беше името), които биеха срещу механични единици. Тази единица беше премахната напълно. В последствие батъл хелиъните претърпяха много промени( от това, че ъпгрейда за синия пламък не им действа, до това, че в момента в един меди вак може да се събират само 2, а не както преди по 4 батъл хелиъна). За тераните ъпгрейда на медиваците претърпя промени, връщането на живот на единиците претърпя промени, торовете не можеха да се трансформират в началото, рейвните също търпяха промени. Да не говорим, че ъпдейтите от арморито също се смениха. Мините бяха променяни няколко пъти докато се докарат до тези, които виждаме в момента. За протосите имаше също много драстични променив единиците. Премахна репликатора, който се трансформираше в някаква си единица(направимер сийдж танк) срещу определени минерали. Оракулите променяха уменията си поне 30 пъти. Мадършип кор-а промени не само визията си, но и всичките си фунции неколко-кратно. Темпестите отностно поражението, което правят и далекобойността също се променяха. При зергите всички HOTS единици бяха сменяни/махани/добавяни. Даже уменията на старите бяха променяни(инфесторите и хидрите). Ъпгрейдите смениха изискванията си.

При това положение, няма как да кажете, че играта била готова преди 100 години и близърд са си чесали ****** само и само за да ни накарат да чакаме и да ни вземат парите. Стар крафт 2 сам по себеси възкреси електронните спортове и ги направи световно известни. Благодарение на това, че компанията Близърд създаде най-добрата мултиплеър турнирнирна стратегия, в момента има много хора по Света, които работят като профисионални играчи или коментатори и балгодарение на тази си работа изхранват семейства и печелят пари и уважение.

Самата цена на играта е напълно приемлива дори е евтина. Главно защото плащаш веднъж за нещо изпипано и постоянно поддържано! непрекъснато се вадят пачове и ъпдейти, които правят играта ти по-балансирана и прията за игра! А ти не пащаш нищо за тази работа на екипа, нали? Тогава защо ми ревете, че играта е разделена на 3 части? Може би защото нямате достатъчно умствен капацитет за да осъзнаете, че за да бъде направено едно нещо добре, се изисква време и ресурси, а също така и обратна връзка от играчите. А това, че на 3 години даваш по някакви си 60 до 80 лв. не е нищо! Ако събираш стотинки от закуски ще имаш парите да си купиш това заглавие!

А отностно това, че се играела само професионално - кой ви излъга?! Как така решихте, че става само за професионалисти? Нали затова ладера е направен така, че да те пуска само срещу равносилни противници. Аз лично не съм особено добър, но мога да Ви кажа, че играта за удоволстие си е нещо нормално в стар крафт 2. Особено, ако играеш с приятел. Независимо от това дали губиш или печелиш, хората в батъл.нет са предимно приятни. Може би в 80% от игрите доста често си чатим с противнивниците и се забавляваме...

П.С. съжалявам за дългия коментар. Дано не ви е приспал. :)

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 23.03.2013, 10:00 ?. :

Не бях играл бетата и ми беше интересно да разбера как е еволюирал терана по време на HoTS

748 мнения
профил »
rosniak каза на 24.03.2013, 11:33 ?. :

Интересно четиво и в никакъв случай не ме приспа.

291 мнения
профил »
bushido каза на 25.03.2013, 08:40 ?. :

Айде недей да ми говориш за умствен капацитет, ако обичаш, нито колко стотинки да събирам за игри. Изкарвам достатъчно доходи, за да си позволя купени игри. Цената на играта никога не ме е притеснявала. Харесвам много Старкрафт най-вече заради историята и lore-а. В Батълнет също играя, но нито ми е кредо в живота, нито си изкарвам хляба с това като корейците, нито цикля по цяла нощ като теб. Критиката ми беше най-вече към готовата кампания. Възмущавах се, защото не искам да ми побелеят косите, докато видя завършек на епични и хубави игри (като Half-Life и други подобни).

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 25.03.2013, 16:13 ?. :

Може да е малко встрани от темата, но на мен ми е тъпо, че компания като Близард, която в никакъв случай не може да се оплаче от липса на ресурс (всякакъв ресурс, бил той финанси, работна ръка или време) вади всяко столетие по една игра или експанжън.

Не мога да разбера какво е това - страх от финансови неуспехи ли, прекалена педантичност всичко да е изпипано ли, мързел ли... Едно време бях склонен да величая Близард заради постоянната им грижа по балансиране и поддръжка на игрите им (може да има повече от едно мнение, но игри като WoW и SC/SC2 са добър пример за това), но понастоящем не съм склонен да приема, че е нормално всичко, което направи компания като Близард, е WoW експанжън, пауза, пауза, пауза, WoW експанжън, пауза, пауза, пауза, Диабло 3, пауза, пауза, пауза, СК2 експанжън, пауза, пауза, пауза, игра с карти с магическо име Warcraft, после пауза, пауза, пауза, някакъв експанжън, пауза....

Ми, ние остаряхме, деба и всичко, което видяхме от тях през тези десетилетия, е някакъв Diablocraft!!!

948 мнения
профил »
Serious Sam каза на 25.03.2013, 19:11 ?. :

Лошото е, че хората които са разработили тези игри отдавна не са в компанията. Твапърво. Второ. От WarCraft 3 насам имам чувството, че визуално гледам една и съща игра. Не, че технически са изостанали, ама... Арта на всяко заглавие им е тотален WC3 like

28 мнения
профил »
Mincho каза на 26.03.2013, 01:08 ?. :

Само дето Уар3 е най-добрата от тези подобните :D

20 мнения
профил »
paff40 каза на 27.03.2013, 23:30 ?. :

То да беше арта само копнат от Warcraft. Заслушайте се малко и в музикалното оформление. Страшно много мотиви са буквално копирани. Най-често правя аналогия между Зерг и Орки. Направо обидно еднакви...

784 мнения
профил »
veluvian каза на 28.03.2013, 13:50 ?. :

Приличала ви на Warcraft, вие май за ПРИЕМСТВЕНОСТ не сте чували, понеже и тия орки нещо много приличат на орките от Толкин, това са напълно нормални неща и по никакъв начин не уронва авторитета на Старкрафт.

948 мнения
профил »
Serious Sam каза на 29.03.2013, 21:34 ?. :

Приемственост? Между две игри, единственото общо помежду им което са компанията която ги разработва и половината заглавие. Нищо друго. Или искаш да ми кажеш, че протосите от SC приличат на Протосите от WC?

1296 мнения
профил »
hyper' каза на 30.03.2013, 20:37 ?. :

От ревюто на StarCraft (1) на PC Mania:
"Почти година и половина трябваше на Blizzard след излизането на Diablo, за да пусне своята дългоочаквана стратегия в реално време Starcraft. "

Едно време година и половина е било дълъг период между две игри, а сега, когато ги пускат на всеки 3-4 години, хората се радват, не им пука, че ги доят тройно за една игра или че нищо ново не се въвежда, просто Близ май започнаха и те така полека да си доят феновете.

1 мнения
профил »
plamenkoli каза на 07.04.2014, 20:16 ?. :
Редактиран на 07.04.2014, 20:17 ?.

Искам само да попитам дали мога да играя мулти замо с WOL без HOTS

1 мнения
профил »
kirilzlatarski каза на 24.06.2015, 14:27 ?. :

а от каде се свалят демотата или няма този варянт във сайта като бях малък навремето всяка седмица си купувах списанието
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
StarCraft II: Heart of the Swarm

новини:
Или поне това са установили група учени, изследвали заклети фенове на StarCraft
Blizzard съобщи как точно възнамерява да отбележи предстоящия рожден ден на StarCraft II – тази събота се навършват 3 години от излизането на Wings of Liberty.
Опцията Spawn е вече достъпна и за StarCraft II - чрез нея собствениците на двойката ще играят на тази стратегия с приятел, който не притежава нейно копие.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
StarCraft - история на една поредица 16
Starcraft 9
StarCraft: Brood War 1
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28
World of Tanks 27