StarCraft: Brood War

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Смазващият хит на Blizzard Entertainment – Starcraft – вече си има и своето логично продължение. И макар че е само expansion set (а не Starcraft 2, както вероятно ви се иска), то е не по-малко смазващо. Всъщност всяка игра, издадена от фирмата Blizzard, става световен хит, а причините зa успеха са много – способността на дизайнерите им да съчетават интересна история с първокачествен gameplay, добрата рекламна и търговска политика, възможността за безплатна игра в Battle.net и пр. Не на последно място сред тях е стремежът на Blizzard да се вслушва в предложенията на играчите и да изпипва своите продукти до най-дребните подробности. Точно тази мания непрекъснато да се “шлифоват” и подобряват игрите роди Brood War – дългоочакваното разширение на най-добрата реалновремева стратегия за 1998.

Когато чуят термина “expansion set”, играчите не очакват кой знае какво – най-много няколко нови войскови единици или пък терени. Разбира се, това го има и в Brood War – шестте нови единици (седем, ако броим възможността за строеж на Dark Templar-и) и трите нови вида декори пасват идеално на тези от оригинала и внасят приятно разнообразие в играта. Но Brood War е и много повече – по един нов епизод-кампания за всяка от расите, нова музика и видео-анимации, над 100 нови карти за мрежова игра и най-важното – поправяне на много стари “бъгове” и пропуски и тотално балансиране на трите раси. Тези нововъведения правят Brood War просто задължителна за всеки, който харесва оригиналния Starcraft.

Сигурно ще се намери някой, който да каже: “Какви ги разправя тоя? Голяма работа – 6 нови единици и разни други дреболии. За Total Annihilation например излизат нови войски почти всяка седмица и аз си ги тегля от Интернет, така че къде е тръгнал да ми рекламира някакъв Starcraft и то expansion set…”. Работата е там, че между Total Annihilation и Starcraft трудно може да се направи паралел. Докато в първата игра можем да избираме измежду буквално стотици видове единици (аз лично така и не успях да запомня дори половината), то в Starcraft всяка раса разполага само с по десетина и всяка нова единица трябва да се премисля изключително внимателно, за да не наруши прецизния баланс между трите раси. Или казано по друг начин – авторите на Total Annihilation издават новите единици “на конвейер”, колкото да отбият номера и да разпалят увяхващия интерес към тяхната игра, докато новите войскови части в Brood War са създадени с цел допълнително уравновесяване на битките и дават на играча възможност за прилагане на нови тактики.

Нека обобщя: вече разполагаме с Dark Templar – невидима единица-убиец, Lurker – стратегическа единица, която може да се използва както при атака, така и в защита, двама нови магьосници (Medic и Dark Archon) с общо 6 нови магии и три нови летящи войски с въздушна атака – Corsair, Valkyrie и Devourer, всяка от които е с уникална атака, а Corsair-а има дори допълнителна способност. Край на скучните въздушни битки, където всеки бълва колкото може повече еднотипни армии, край на аксиомата, че “срещу Zerg и Protoss нямаме нужда от детектори”. Към тези нови единици са добавени няколко нови ъпгрейда за по-безперспективните ви армии, много промени в цените и характеристиките както на войсковите части, така и на сгради, магии и пр. (на Blizzard им бяха нужни близо три месеца, за да открият идеалната конфигурация от правила). Един прост пример – вече няма защо да се страхувате от “ръшове” в началото на играта и да използвате дори работниците си в сложни “анти-ръш” тактики. При новите правила е възможно да спрете тези ранни атаки просто като максимално бързо построите съответните защитни структури. Мога да продължа с още много подобни примери, но смятам, че всеки що-годе отракан играч на Starcraft ще се досети сам каква е целта на новите промени, наложени в Brood War и Starcraft версия 1.04.

Всички знаем, че Starcraft дължи огромната си популярност преди всичко на мрежовата игра. По света хората го играят предимно по Battle.net, а в родна България, известна като“страната на тъжните телефони” по-голяма заслуга за неговата слава имат новите компютърни клубове. Трябва да благодарим на Blizzard, че въпреки голямото значение на multiplayer-а не са пренебрегнали единичната игра и отново са подготвили три много готини кампании с последователно нарастваща трудност (този път редът е Protoss, Terran, Zerg). Съветвам ви да ги изиграете в тази последователност (а не да започнете например от кампанията на хората), за да проследите развитието на историята и да си доставите максимално удоволствие. А фабулата се върти около самокоронясалата се кралица на Zerg – Кериган и нейният стремеж да покори всичко живо. В хода на игра ще се запознаете отблизо с изгнаниците Dark Templar-и, както и с UED (United Earth Directorate) – човешка военна групировка, дошла чак от нашия роден свят – Земята (кой знае дали в следващия Starcraft действието няма да се пренесе точно там).

След като сте минали трите кампании спокойно можете да призовете приятелите си на Brood War-дуел в кварталния клуб и да определите веднъж завинаги кой е най-добрият. За тази цел са подготвени над 100 нови карти като на диска са включени и всички SCM-и, които Blizzard издаваше всяка седмица на своя уеб-сайт. И ако дори тази внушителна бройка не ви е достатъчна, можете да пуснете редактора и да творите, след като разучите новите му функции. Можете дори да направите своя собствена кампания и после да наблюдавате ухилен до уши как всичките ви приятели си блъскат главите с нея!

За финал мога да кажа само добри думи – наблюдавах всеки божи ден по Интернет процесите на разработка и бета-тестинг (за разлика от много други фирми Blizzard винаги дава публичност на своята работа) и когато Brood War най-после се появи, напълно оправда високите ми очаквания. Все пак да не забравяйме, че това е само един expansion set, а за Starcraft II ще трябва още доста да почакаме. И недейте да произнасяте и пишете Brood Wars със “s” накрая – такава игра няма!

Автор: Боян Спасов