Star Wolves

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 03 апр. 2005

Отдавна очаквах появата на подобно нещо – още откакто Freelancer ме зариби по онова, дето постоянно виси над главите ни – космоса. И ето, че най-накрая руснаците от Xbox отговориха на моите прищявки и ми сервираха Star Wolves – космическа ролева игра със силни тактически елементи. И макар че на пръв поглед изглежда странно, крайният резултат е доста… ако не друго, то поне приличен.

Само за безработни

В началото на Star Wolves ще трябва да решите в каква точно професия желаете да специализира главният ви герой – т.е. вие. Възможностите са четири и веднъж щом изберете някоя, връщане назад няма. Пилотът ще може да управлява абсолютно всеки космически кораб. Оръжейният специалист винаги уцелва своите жертви, но не умее да избягва удари в критични ситуации. Така понякога се оказва твърде бавен в опитите си да достигне целта. Ракетният експерт пък не харесва обикновените оръжия. Двете му най-любими неща в живота са ракетите и торпедата, а неговият коронен номер – поразяването на огромните кораби. Последната професия е тази на електронен специалист. Хич не го бива във водене на битки, но може да се справи с всяка самонасочваща се джаджа, изстреляна към него, и да поправи кораба на ваш събрат по оръжие винаги, когато се наложи. Това са общо взето четирите възможни посоки за развитие на вашия герой. Не може да правите смесени класове, но пък уменията, които всяка една от професията предлага под формата на клонеста система, са напълно достатъчни.  

Корабът-майка – новата ви майка

Това е така и в буквалния, и в преносния смисъл. Казва се Звездния вълк (или вълчица в случая, де да знам) и макар и да не е бил създаден с идеята да участва в сражения, той е най-бързият транспортьор, който вие и вашият верен приятел – “Аса” – успявате да намерите. Екипиран с четири отбранителни кули, енергиен щит от ново поколение и един перфектен двигател, този кораб-майка напук на основното си предназначение, може да се грижи и сам за себе си в напечени ситуации. Той е с вас през цялото време и изпълнява ролята на нещо като подвижна база. В него могат да акостират всички ваши кораби. В началото имате на разположение едва два – вашият и този на “Аса”. Но с течение на времето ще се запознаете с още пилоти (максимумът е шест наведнъж), които ще искат да се присъединят към вас и на които ще трябва да им намерите някакво превозно средство, с което да кръжат около “майката”. По време на дадена мисия в нея ще може да поправяте своите кораби, да им променяте текущата екипировка – разнообразието от оръдия, ракети и специални системи, даващи ви различни преимущества, е подобаващо високо – и прочие. Загубите ли я – game over…

Тактика преди всичко
    
За разлика от другото космическо RPG – Maximus XV Abraham Strong – Space Mercenary – което излезе на пазара този месец, в Star Wolves няма да може да се разхождате по повърхността на планетите или в различните станции, реещи се сред звездите. Действието в нея протича основно в космоса, а нейният геймплей е съсредоточен предимно върху тактическото провеждане на сражения. Т.е. от ключово значение е в каква точно формация ще поставите своите бойни кораби. Можете да образувате т.нар. “крила” от няколко кораба. Това ще ви дава различни бонуси към защитата или атаката на цялата група и правилната комбинация от пилоти често ще ви измъква задника и от на пръв поглед най-напечената ситуация. А за да бъдете максимално улеснени в раздаването на команди, винаги бихте могли да спрете играта на пауза с шпацията. Редно е да се отбележи освен това, че от време на време геймплеят наподобява този на Homeworld, поне що се отнася до битките, което, общо взето, си е чист комплимент за Star Wolves.

Чувство за необятност?

Според мен това е била основната цел и идея на разработчиците на Star Wolves. Но не бих казал, че са успели със същата сила, както бе във Freelancer. Преди началото на всяка мисия може да преглеждате последните новини за събитията, които са се случили междувременно в Галактиката – за цялостното положение в Империята, за това каква е активността на пиратите в еди-кой си сектор, къде е станало сражение, кой е пукнал и т.н. Но всичко е някак си изкуствено. Уви, липсва атмосфера… Още повече, докато си хвърчите из космоса, не може да заговорите някой случайно минаващ покрай вас кораб, освен ако играта не реши, че така трябва. Същото важи и за станциите… Те се свързват с вас само тогава, когато имат нужда от нещо специално. Иначе дори и да искате, не може да си побъбрите с някого я за съвет, я просто така – за клюкарската идея.

Руска му работа

Никога не съм харесвал музикалния фон в игрите на братушките. И Star Wolves неправи изключение. Затова и оценката на “звук” е толкова посредствена. Още повече репликите, или поне тези, които са озвучени – са с присъщия за ръшаните смехотворен акцент. От друга страна обаче, графиката е доста приятна. Моделите на корабите и станциите не са кой знае колко детайлни, когато приближите камерата към тях, но космосът е пресъздаден доста красиво и с почти всички възможни цветови комбинации, за които може да се сетите.

За финал – това е една относително сносна игричка. Мисиите в нея са разнообразни – ескортиране на търговски кораби, издирване на изчезнали пилоти, превозване на стоки от една станция на друга, залавяне на пирати, проучване на дадени райони и т.н. – а битките – предизвикателни. И в случай, че решите да я пробвате, ще ви кажа само едно – успешен лов, звездни вълци!

Автор: Владимир Тодоров