Star Wars: The Old Republic

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Когато BioWare за първи път обявиха, че са се заели с разработката на масова онлайн ролева игра по „Междузвездни войни”, нямаше как да не се замоля силата да бъде с тях. Те може и да са едно от водещите студиа в разработката на солови RPG-та – да не казвам най-доброто – но какво по дяволите разбират от онлайн вариацията им – нищо че винаги са искали да направят такова. Поне по техни думи.

BioWare + Mythic = едно велико MMORPG?

Ето че отговорът дойде няколко месеца по-късно – Mythic, с които BioWare наскоро се сляха, ще приложат дългогодишния си опит в тази сфера, натрупан със заглавия като Dark Age of Camelot и Warhammer Online: Age of Reckoning. Резултатът би трябвало да бъде титаничен. Така Star Wars: The Old Republic има реалния шанс да върне обратно в жанра старите му почитатели, отдавна загърбили го по една или друга причина – недоволни от онова, което се случва в него. Затова нямаше как да не направим това подробно превю по темата – ето всички любопитни подробности, които знаем до момента, за Star Wars: The Old Republic – втората масова онлайн ролева игра по „Междузвездни войни”.

Действието ще се развива приблизително 3700 години преди събитията от култовите филми на Джордж Лукас и 300 години след събитията в Knights of the Old Republic. Между империята на Ситите и галактическата Република цари неспокоен мир. Той е толкова крехък, че веднага щом играта започне, ще бъде безвъзвратно прекратен. Джедаите са преместили от Корусант на Тайтон. А Ситите, от своя страна, контролират Корибан, където сформират наново своята Академия.

Всеизвестен факт е, че

всеки един клас герой ще има специфична история

Едва ли не това ще бъде буквално „отделна игра”. От официалния сайт става ясно, че всяка враждуваща фракция ще разполага с по 4 героя. Така на практика излиза, че в един пакет ще получим цели 8 Knights of the Old Republic игри.

Това обаче не означава, че BioWare ще пренебрегнат и самата механика на игра. Да вземем например обявения на E3 клас Smuggler. Той е изграден по образец на Хан Соло – култовия подмолен персонаж на Харисън Форд. Авторите са успели да разработят изключително прецизна система за прикриване, която никой друг клас герой няма.

Нещо повече – от BioWare обещават, че играта с двете основни враждуващи фракции ще бъде коренно различна. Ще представлява едно наистина противоположно изживяване. Също така фактът, че сте избрали да играете с Империята на Ситите, не означава, че вашият герой ще бъде непременно лош. Напротив – с течение на времето играта ще ви изправя пред всевъзможни дилеми, които ще предопределят пътя на развитие, по който ще поемете.

Интересно хрумване е към вас да се присъединяват и различни спътници, контролирани от компютъра. Те ще бъдат най-разнообразни по вид и раса, но ще може да взимате с вас само по един. Ще се развиват в зависимост от вашите собствени решения и дори ще можете да завържете романтична връзка с тях, ако сте достатъчно социални. Също така въпросните спътници ще имат свой-собствен характер и ще реагират или отрицателно, или позитивно на вашите действия.

Вярвате или не –

абсолютно всички реплики ще бъдат озвучени

Всички! За MMORPG това звучи като непосилно начинание. Дори ненормално, ако питате мен. Въпреки това всички кътсцени, всички разговори с NPC-тата ще бъдат подплатени от професионални актьори. Факт е, че в един момент, колкото и добро желание да имаме, започваме тотално да игнорираме текстовете в куестовете на повечето MMORPG-та. Всичко става толкова механично – click, accept, finish… Донякъде вината е и в нас – мързи ни да четем. Но от друга страна – много от задачите изглеждат сякаш са произволно генерирани. За пълнеж.

Доста нестандартно хрумване е играчите да бъдат „отделяни” от останалия свят в ключови от историята моменти. Да речем, че водите разговор с някой изключително важен персонаж. Последното нещо, което бихте искали, е поредният нубски ориентиран Сит лорд да дойде и да започне да пише “/dance”, “Lalz” и други подобни тъпотии, докато вие всячески се опитвате да се „потопите” в атмосферата на Star Wars: The Old Republic. Как точно обаче ще бъде реализирано това и няма ли да изглежда твърде изкуствено и нелогично, тепърва ни предстои да разберем…

Нещо повече –

решенията, които ще взимате по време на куестовете, ще имат различни последствия

Един от примерите, които хората, играли на ранна версия на играта, дават, е този с неподчиняващия се капитан. Имате два варианта – да го убиете или да го оставите жив. В първия случай на негово място ще се настани млада, но неопитна заместничка, която ще игнорира малките совалки, изстрелвани от вражеския кораб, с който се сражавате в момента. Малко след това те ще се прикрепят към вашия кораб и на вас ще се падне черната работа да избиете войниците, направили абордаж. Ако обаче оставите жив въпросния проблемен капитан, той ще унищожи сам малките совалки, а вие ще може да се съсредоточите върху основната си задача – да елиминирате един джедай.

По отношение на специалните умения може да очаквате всички стандартни за поредицата неща. Ако да речем, че решите да играете като Сит лорд, ще имате възможност да душите жертвите си, да ги режете със светлинните си мечове и т.н. BioWare твърдят, че ще можем да носим и по две от тези прословути оръжия наведнъж, което ще ни дава достъп до допълнителни, специални атаки.

Макар че на пръв поглед Star Wars: The Old Republic прилича по-скоро на солова ролева игра, отколкото на MMORPG, тя ще бъде натъпкана и до козирката със стандартните за жанра елементи. Като PvP, райдове, крафтинг система, гилдии и т.н. За тях обаче все още не е изнесена каквато и да било официална информация.

BioWare влагат изключително много усилия и върху визията на играта

Тя ще представлява един вид – „стилизиран реализъм”. Нещо, за което мога само да съжалявам, че не е направено и в The Lord of the Rings: Online. Доста усилия са насочени и по отношение на сраженията. Хората, станали свидетели на геймплей битки по време на изложението в Лос Анджелис, твърдят, че усещането буквално е „все едно гледаш филм”.

С други думи – тази игра би трябвало да представлява сбъднатата мечта на всеки Star Wars фен. Ако Боба Фет ви е бил любимият герой – ще можете да бъдете като него. Ако искате да се качите на кораб от типа на Millennium Falcon и да кръстосвате галактиката като Хан Соло, ще имате и тази възможност. Ако сте от онези, които, подобно на Люк Скайукоър, винаги са искали да размахвате светлинен меч, пак ще можете. Дори и да сте сред поклонниците на Дарт Вейдър и мечтата ви винаги е била да пътувате от планета на планета и да разрязвате противниците си – спокойно, възможно е.

Все още не се знае до каква степен от разработка са стигнали BioWare, камо ли кога Star Wars: The Old Republic ще излезе на пазара. Можем да сме сигурни, че няма да е тази година. Дори и следващата, ако питате мен, предвид огромните цели, които авторите са си поставили. Силно се надявам те да могат да бъдат реализирани, а не в един момент да се окаже, че играта ще претърпи десетки забавяния, докато в крайна сметка се появи на бял свят продукт, вкаран в стандартизираните до болка релси на MMORPG жанра. Вярвам, че BioWare знаят какво правят…

Автор: Владимир Тодоров