facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Star Wars: The Old Republic
Превю | 01.07.2009 | автор: Владимир Тодоров


Производител:
BioWare, Mythic
Издател:
LucasArts
Жанр:
MMORPG
Платформа:
PC
Излиза на:
не е обявено

сайт на играта »

Когато BioWare за първи път обявиха, че са се заели с разработката на масова онлайн ролева игра по „Междузвездни войни”, нямаше как да не се замоля силата да бъде с тях. Те може и да са едно от водещите студиа в разработката на солови RPG-та - да не казвам най-доброто - но какво по дяволите разбират от онлайн вариацията им – нищо че винаги са искали да направят такова. Поне по техни думи.

BioWare + Mythic = едно велико MMORPG?

Ето че отговорът дойде няколко месеца по-късно – Mythic, с които BioWare наскоро се сляха, ще приложат дългогодишния си опит в тази сфера, натрупан със заглавия като Dark Age of Camelot и Warhammer Online: Age of Reckoning. Резултатът би трябвало да бъде титаничен. Така Star Wars: The Old Republic има реалния шанс да върне обратно в жанра старите му почитатели, отдавна загърбили го по една или друга причина – недоволни от онова, което се случва в него. Затова нямаше как да не направим това подробно превю по темата – ето всички любопитни подробности, които знаем до момента, за Star Wars: The Old Republic – втората масова онлайн ролева игра по „Междузвездни войни”.

Действието ще се развива приблизително 3700 години преди събитията от култовите филми на Джордж Лукас и 300 години след събитията в Knights of the Old Republic. Между империята на Ситите и галактическата Република цари неспокоен мир. Той е толкова крехък, че веднага щом играта започне, ще бъде безвъзвратно прекратен. Джедаите са преместили от Корусант на Тайтон. А Ситите, от своя страна, контролират Корибан, където сформират наново своята Академия.

Всеизвестен факт е, че

всеки един клас герой ще има специфична история

Едва ли не това ще бъде буквално „отделна игра”. От официалния сайт става ясно, че всяка враждуваща фракция ще разполага с по 4 героя. Така на практика излиза, че в един пакет ще получим цели 8 Knights of the Old Republic игри.

Това обаче не означава, че BioWare ще пренебрегнат и самата механика на игра. Да вземем например обявения на E3 клас Smuggler. Той е изграден по образец на Хан Соло – култовия подмолен персонаж на Харисън Форд. Авторите са успели да разработят изключително прецизна система за прикриване, която никой друг клас герой няма.

Нещо повече – от BioWare обещават, че играта с двете основни враждуващи фракции ще бъде коренно различна. Ще представлява едно наистина противоположно изживяване. Също така фактът, че сте избрали да играете с Империята на Ситите, не означава, че вашият герой ще бъде непременно лош. Напротив – с течение на времето играта ще ви изправя пред всевъзможни дилеми, които ще предопределят пътя на развитие, по който ще поемете.

Интересно хрумване е към вас да се присъединяват и различни спътници, контролирани от компютъра. Те ще бъдат най-разнообразни по вид и раса, но ще може да взимате с вас само по един. Ще се развиват в зависимост от вашите собствени решения и дори ще можете да завържете романтична връзка с тях, ако сте достатъчно социални. Също така въпросните спътници ще имат свой-собствен характер и ще реагират или отрицателно, или позитивно на вашите действия.

Вярвате или не -

абсолютно всички реплики ще бъдат озвучени

Всички! За MMORPG това звучи като непосилно начинание. Дори ненормално, ако питате мен. Въпреки това всички кътсцени, всички разговори с NPC-тата ще бъдат подплатени от професионални актьори. Факт е, че в един момент, колкото и добро желание да имаме, започваме тотално да игнорираме текстовете в куестовете на повечето MMORPG-та. Всичко става толкова механично – click, accept, finish… Донякъде вината е и в нас – мързи ни да четем. Но от друга страна – много от задачите изглеждат сякаш са произволно генерирани. За пълнеж.

Доста нестандартно хрумване е играчите да бъдат „отделяни” от останалия свят в ключови от историята моменти. Да речем, че водите разговор с някой изключително важен персонаж. Последното нещо, което бихте искали, е поредният нубски ориентиран Сит лорд да дойде и да започне да пише “/dance”, “Lalz” и други подобни тъпотии, докато вие всячески се опитвате да се „потопите” в атмосферата на Star Wars: The Old Republic. Как точно обаче ще бъде реализирано това и няма ли да изглежда твърде изкуствено и нелогично, тепърва ни предстои да разберем...

Нещо повече –

решенията, които ще взимате по време на куестовете, ще имат различни последствия

Един от примерите, които хората, играли на ранна версия на играта, дават, е този с неподчиняващия се капитан. Имате два варианта – да го убиете или да го оставите жив. В първия случай на негово място ще се настани млада, но неопитна заместничка, която ще игнорира малките совалки, изстрелвани от вражеския кораб, с който се сражавате в момента. Малко след това те ще се прикрепят към вашия кораб и на вас ще се падне черната работа да избиете войниците, направили абордаж. Ако обаче оставите жив въпросния проблемен капитан, той ще унищожи сам малките совалки, а вие ще може да се съсредоточите върху основната си задача – да елиминирате един джедай.

По отношение на специалните умения може да очаквате всички стандартни за поредицата неща. Ако да речем, че решите да играете като Сит лорд, ще имате възможност да душите жертвите си, да ги режете със светлинните си мечове и т.н. BioWare твърдят, че ще можем да носим и по две от тези прословути оръжия наведнъж, което ще ни дава достъп до допълнителни, специални атаки.

Макар че на пръв поглед Star Wars: The Old Republic прилича по-скоро на солова ролева игра, отколкото на MMORPG, тя ще бъде натъпкана и до козирката със стандартните за жанра елементи. Като PvP, райдове, крафтинг система, гилдии и т.н. За тях обаче все още не е изнесена каквато и да било официална информация.

BioWare влагат изключително много усилия и върху визията на играта

Тя ще представлява един вид – „стилизиран реализъм”. Нещо, за което мога само да съжалявам, че не е направено и в The Lord of the Rings: Online. Доста усилия са насочени и по отношение на сраженията. Хората, станали свидетели на геймплей битки по време на изложението в Лос Анджелис, твърдят, че усещането буквално е „все едно гледаш филм”.

С други думи – тази игра би трябвало да представлява сбъднатата мечта на всеки Star Wars фен. Ако Боба Фет ви е бил любимият герой – ще можете да бъдете като него. Ако искате да се качите на кораб от типа на Millennium Falcon и да кръстосвате галактиката като Хан Соло, ще имате и тази възможност. Ако сте от онези, които, подобно на Люк Скайукоър, винаги са искали да размахвате светлинен меч, пак ще можете. Дори и да сте сред поклонниците на Дарт Вейдър и мечтата ви винаги е била да пътувате от планета на планета и да разрязвате противниците си – спокойно, възможно е.

Все още не се знае до каква степен от разработка са стигнали BioWare, камо ли кога Star Wars: The Old Republic ще излезе на пазара. Можем да сме сигурни, че няма да е тази година. Дори и следващата, ако питате мен, предвид огромните цели, които авторите са си поставили. Силно се надявам те да могат да бъдат реализирани, а не в един момент да се окаже, че играта ще претърпи десетки забавяния, докато в крайна сметка се появи на бял свят продукт, вкаран в стандартизираните до болка релси на MMORPG жанра. Вярвам, че BioWare знаят какво правят... 


Star Wars Galaxies – възход и падение

Сигурно знаете, че Star Wars: The Old Republic не е първото MMORPG по „Междузвездни войни”. През юни 2003-та Sony Online Entertainment пуснаха на пазара Star Wars Galaxies, която първоначално получи добри отзиви, макар и някои да не бяха доволни от прекалената сложнотия, царяща в нея.

На 16 ноември 2005-та обаче разработчиците пускат един гигантски ъпдейт, озаглавен New Game Enhancements, с който буквално се закопават. Според мнозина той на практика превръща играта в „просто поредния WoW клонинг”, опростявайки огромна част от нейната геймплей механика. Нещо повече – сега всеки, който иска да играе като джедай, може да го направи още от самото начало. За справка първият човек, който е успял да „отключи” този клас, го е направил почти пет месеца след премиерата на Star Wars Galaxies. Т.е. това да бъдеш джедай е било символ на престиж, който настоящият ъпдейт обезсмисля със замах.

Първоначалните очаквания са базата от играчи да нарасне на 1 милион. В началото на 2006-та обаче се разнесоха слухове, че едва 10,363 души са играели на това MMORPG в една конкретна петъчна вечер. Днес някои хора все още се опитват да разработят емулатори, които да върнат играта до предишното й състояние – още преди ъпдейти като “Combat Upgrade” и „New Game Enhancements”. Нищо чудно, че LucasArts са дали зелена светлина на второ MMORPG по „Междузвездни войни”...

напиши коментар
 

673 мнения
профил »
the_presator каза на 02.07.2009, 06:59 ?. :

"Последното нещо, което бихте искали, е поредният нубски ориентиран Сит лорд да дойде и да започне да пише “/dance”, “Lalz”"
xD omg :D

a тея дето са правили Вархамър онлайн само да посмеят да направят поредният ВоВ клонинг защото тяхната игра до голяма степен на това приличаше :(

А иначе всичко друго звучи прекало добре за да е истина :)
дано всичко да се реализира добре.

И това за битките, че били все едно като в филм :О трябва да се види.

348 мнения
профил »
dprime каза на 02.07.2009, 13:17 ?. :

Поправка:Уорхамър е измислена много преди Уоркрафт,така че не знам кой от кой е плагиятсвал.Всеки пише тая глупост,че еди коя си игра приличала на УОУ.Не говорете/пишете без да знаете. :Х

716 мнения
профил »
Drecher каза на 02.07.2009, 07:49 ?. :

Bioware рядко се дънят,но пък и най-добрите си чупят краката, когато тръгнат да катерят Еверест. Според мен вървят по хлъзгав терен, но е рано да спекулираме. Момчета,опичайте си акъла, работете здраво и, ако е нужно, се забавете. Ако играта си струва, всичко ще ви простим.

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 02.07.2009, 09:28 ?. :

Като гледам трейлъра ми се върти само една дума в главата - Епично! Добра статия, благорим! А относно нуубчетата и грифърите... няма да е ММО ако няма такива =) Надявам се играта да е достатъчно сложна, за да откаже всички такива вредни елементи още преди да са започнали.

238 мнения
профил »
radi_bomb каза на 02.07.2009, 09:31 ?. :

Стискам си и палците на краката Bioware да направят добро MMO.
Иначе, защо не пише нищо за холомрежата тук?Трябва да се даде линк.Ето го: http://swtor.com/info/holonet

116 мнения
профил »
MARiNZ0 каза на 02.07.2009, 09:50 ?. :

BioWare до момента са безгрешни при RPG-тата. Определено имат нужните качества, за да сътворят нещо култово. Сега, щом и Mythic ще им помагат, не мисля че има нужда от притеснения.

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 02.07.2009, 11:40 ?. :

Абе BioWare че правят яки RPG-та спор няма.
Само дано тва дето са започнали да не използва СКАПАНИЯ И ДЪРВЕН И МАЛОУМЕН техен си енджин с който правят всичките игри (Jade Empire, KOTOR, Witcher, Mass Effect) дето нито може да се скача, и единствено разполагаме със определена зона, всички други се зареждат, и абсолютно никаква физика спрямо околната среда...

99 мнения
профил »
Statis каза на 03.07.2009, 09:34 ?. :

Толкова ли е важно да можеш да скачаш?

268 мнения
профил »
Минотавъра каза на 21.05.2010, 12:09 ?. :

Специално за Спеца пояснявам - може да се скача, да се преодоляват обекти и препятствия, а ако героят е Bounty Hunter дори може да лети с ракетна раница.

Ликувай, народе :)

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 02.07.2009, 11:59 ?. :

Извинявамс е че пиша по 2 коментара ама на тея простотии не се сдържах да не се издразня :
" BioWare твърдят, че ще можем да носим и по две от тези прословути оръжия наведнъж, което ще ни дава достъп до допълнителни, специални атаки. "

" Ако сте от онези, които, подобно на Люк Скайукоър, винаги са искали да размахвате светлинен меч, пак ще можете. "

Абе много се радвам че BioWare са се сетили да въведат в играта Светлинните мечове, че даже да може да се използват и по два наведнъж представяте ли си :О
... Честно, ебаси и новостите дето ни казвате

389 мнения
профил »
Draksis каза на 02.07.2009, 14:35 ?. :

[SpeC], спокойно можеш да подминеш играта, ако графиката не ти оттърва братле, ще минем и без тебе...

3 мнения
профил »
Dr. Doom каза на 02.07.2009, 14:54 ?. :

Непремено ще играя на тая игра.Озвучена MMORPG-това си е направо мечта за мен, ако е вярно в което малко се съмнявам.

673 мнения
профил »
the_presator каза на 02.07.2009, 15:01 ?. :

наистина и на мен не ми харесваше много графиката на КОТОР и дървеността на персонажите, но от цялата информация досега останах с впечатлението че ще бъде нещо съвсем друго за да може максимално реално да пресъздадат битките.

11 мнения
профил »
Smokekiller каза на 02.07.2009, 15:11 ?. :

Е какво е била дървена ? За 2003-2004 година играта си беше с много добра визия.

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 02.07.2009, 16:03 ?. :

Под дървена нямах предвид графиката извинявам се ако така се е разбрало. Графиката си е супер на всичките им игри.
Говоря че енджина, дори и на някои игри различен е почти един и същ - неможе да се скача, инвентарите интерфейсите като цяло едни и същи, взаимодействие с околната среда нулево, иии почти никаква физика ...

261 мнения
профил »
Xelian каза на 02.07.2009, 22:14 ?. :

Ми то не само инвентара и енджина е един и същ. И голяма част от геймплейната механика е една и съща. Само последния Mass Effect беше малко по различен. Иначе това което най много ме е дразнило в Bioware игрите са - Добър/Неутрален/Лош отговор следван от скриптиран отговор на НПЦ-то и продължава да си мели същото. Напълно без значение е дали ще напсуваш някого или ще му праиш комплименти. В 90% от случайте се стигаш до едно и също място. Чат пат печелиш или губиш карма. Тъпо... Затова може би ме кефи толкова Witchera. Щото там всяко решение си има и последици. И ги усещаш. Убиваш елфите? Сорри току що прецака редица от 8 куеста. Ама това ще го разбереш след два дена и 3 акта.

673 мнения
профил »
the_presator каза на 02.07.2009, 16:13 ?. :

мда, наистина. дори 2 сантиметра ръб на пода спича героя и той трябва да заобиколи вместо да стъпи върху него/да го прескочи О_о

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 02.07.2009, 16:13 ?. :

И ако си мислите че не харесвам KOTOR, вижте ми аватара.
Ненапразно е сложен за разлика от вашите Макс Пейновци...

389 мнения
профил »
Draksis каза на 02.07.2009, 17:05 ?. :
Редактиран на 01.11.2009, 21:44 ?.

Аватарите им са такива по подразбиране, колега, не са си ги сложили те... :)

Но пък и да не може да се скача, какво? Щом хора, видели демо на затворени врати и възклицаващи в един глас, че "Все едно гледаш филм" имат такова мнение, аз смятам да им вярвам. И ще си се радвам, че ще има такава игра, разработена не от кой да е, а от BioMyth(!!!!), и ще си трая до излизането й. Пък чак тогава, ако има нещо, смятам да плюя. Което е много, много малко вероятно, досега не съм плюл ни една тяхна игра.

Не искам да обидя никого, просто ви призовавам (въх, колко гейско прозвуча) да се въздържате от коментари преди релийза. Щото е наистина много нелепо.


3 мнения
профил »
legolas3212 каза на 09.05.2010, 08:57 ?. :

Ще умрем без да скачаме сякаш.Тва попринцип за мен въобще не е проблем

407 мнения
профил »
Theron Fears каза на 02.07.2009, 16:43 ?. :

aко някой не е гледал
DECEIVED TRAILERA да го направи много е епичен
каквато ще бъде и играта надявам се

не ми се вярва Биоуеър да се издънят
де що съм играл тяхна игра
винаги е били супер зарибявка и винаги е била на супер високо ниво

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 02.07.2009, 17:44 ?. :

Междувпрочем какво стана с The Force Unleashed ?

693 мнения
профил »
perro каза на 02.07.2009, 18:52 ?. :

да ти дам PSP-то да я игреш?
перфектна е!

673 мнения
профил »
the_presator каза на 02.07.2009, 20:06 ?. :

хаха до края на септември ама 2010-2011 :D
откъде я взимаш тази информация? :D

32 мнения
профил »
Xan_Dragonhand каза на 03.07.2009, 15:49 ?. :

Ако не се плащат месечни такси и аз сам вътре

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 03.07.2009, 17:38 ?. :

До Спец-а ... Мас Ефект ползва Ънрил Енджин 3. Няма да изреждам колко игри го ползват. Също така няма да ти изреждам колко предимства има пред другите енджини. Това, че на теб играта ти изглежда "дървено" няма нищо общо с действителността. Сега почувства ли се глупав? Не? Ами чувствай се! =)

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 04.07.2009, 15:37 ?. :

Ае стани си ходи

242 мнения
профил »
StormChaser каза на 04.07.2009, 16:10 ?. :

Лол, се вече трябва да се почувстваш и смешен :)

11 мнения
профил »
Smokekiller каза на 03.07.2009, 18:50 ?. :

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=1 1556&page=91 Вече и гилдии почват да се правят.

68 мнения
профил »
The Real Slim Shady каза на 03.07.2009, 19:54 ?. :

Изглежда много обещаващо но жалко че няма да има героите от филмите искам ЧУБАКА

673 мнения
профил »
the_presator каза на 03.07.2009, 20:42 ?. :

няма как да има герои от филмите освен ако някой то тях не е на повече от 3500 години, но се съмнявам защото Йода умира на 900 :)

1140 мнения
профил »
Slesher каза на 06.07.2009, 20:34 ?. :

Жалко,че такава велика сага ще падне жертва на MMORPG малоумщината

38 мнения
профил »
bubino каза на 07.07.2009, 13:54 ?. :

долу мморпг-тата ! кой ги е измислил тия помии баси . По добре хич не я повайте ако неискате да сте зомбирани още 3 - 4 години ако не и повече .А на тези които искат - късмет пичоеве ще се видим в играта :Д

96 мнения
профил »
big_bad_wolf каза на 14.07.2009, 14:20 ?. :

Очаквам да се получи нещо много.....ЗАРИБЯВАЩО....

4 мнения
профил »
AnDr1000 каза на 29.07.2009, 17:35 ?. :

Хора кога ште излезе ако е излезнала плс дайте линк да я драпна благодаря предварително

56 мнения
профил »
BrakeDown каза на 01.08.2009, 17:25 ?. :

На мен ми прилича на Мас Ефект... само че със светлини мечове

5 мнения
профил »
vivo_666 каза на 02.08.2009, 18:35 ?. :

Dndr1000 личи че от скоро знаеш за тази игра за това недей да пишеш неподготвен :D ;P.А относно датата на излизане имам инфо че ще излиза или този септември или в края на 2010.

7 мнения
профил »
Manowarrior каза на 08.08.2009, 20:36 ?. :

този септември - може би се шегуваш, ако ли не значи си в грешка приятелю

5 мнения
профил »
vivo_666 каза на 13.08.2009, 19:01 ?. :

Ами септември може би не,но средата на 2010, да.Междо другото ще има гамеплай който ще се качи (дано) youtube.На 19 август.

17 мнения
профил »
Lord Angral каза на 11.09.2009, 10:25 ?. :

И средата на 2010 няма да е, само с 4 планети, 4 класа и 1 раса заникъде не са, а тези елементи са най-малкия им проблем.
Ще имаме късмет ако излезе в началото на 2011

268 мнения
профил »
Минотавъра каза на 01.09.2009, 19:07 ?. :

http://pcmania.bg/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=552 44

Официална тема за играта.

3 мнения
профил »
legolas3212 каза на 09.05.2010, 08:55 ?. :

Наистина имам добри очаквания за тази игра.До сега BioWare винаги са ме радвали с игрите си.

14 мнения
профил »
gogoslavov каза на 01.11.2010, 12:59 ?. :

Кога точно излиза?

2 мнения
профил »
Random каза на 08.03.2011, 16:40 ?. :

Нали се сещате, че сега българите се прецакваме като не се наговорим къде да играем. Както в УоУ - Нептулон е българския сървър, така и тука трябва да се уговорим в кои да играем за да не се разпръснем по всичките а да си седим в 1. Аз предлагам както в УоУ нептулон , да се уговорим да играем първия по азбучен ред сървър започващ с "Н" и е Хай популация. Моля ви, отговорете ми ако сте съгласни.

2 мнения
профил »
Random каза на 08.03.2011, 16:41 ?. :

на 1ви април излиза
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Star Wars: The Old Republic

Ревю:
Преди много години в една далечна галактика канадското гейм-студио BioWare се зае с разработката на най-амбициозния си проект. Какъв е крайният резултат?

новини:
Разширението ще е безплатно, ако сте абонати
Познатият на всички почитатели робот BB-8 е дроид, криещ в себе си информацията за местонахождението на митичния Люк Скайуокър.
На гала предпремиерна прожекция в София вчера се събраха стотици почитатели на култовата сага.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Aion 308
Star Wars: The Old Republic 96
The Elder Scrolls: Online - видео ревю 68
World of WarCraft: Cataclysm 54
World of WarCraft: Mists of Pandaria 46
Guild Wars 2 34
WoW: Warlods of Draenor (част 1) 29
Lord of the Rings Online: Siege of Mirkwood 28
Guild Wars 2: заключението 24
World of WarCraft: Wrath of the Lich King 21