Star Wars: The Force Unleashed

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 30 сеп. 2008

Не е като да не сме се радвали на наистина добри Star Wars игри и преди. Не една и две при това. Но светът на „Звездни войни” е толкова богат, че колкото и да дълбаеш в него, винаги има шанс да попаднеш на някоя нова, неизследвана, адски интригуваща пътека. SW: The Force Unleashed всъщност експлоатира две от може би най-„стандартните”, но пък и най-готините екстри в тази вселена – лъчевия меч и невероятните способности, произтичащи от „Силата”. Това, което прави този проект още по-интересен, е фактът, че, първо, феновете на Силата никога преди не са могли да я „използват” с такава (относителна) свобода; и второ – този път героят е ученик не на кого да е, а на самия Лорд Вейдър.
Играта стартира с малък „пролог”, единственото ниво, където ще имаме шанса да въртим меча на може би най-страхотния злодей, обитавал някога света на игрите. Вейдър (да, става въпрос именно за него) сее смърт и разрушение на Кашиик, родната планета на уукитата, като между другото попада случайно на хлапе, което ще превърне в неговия бъдещ „таен ученик”. Точно от името на този ученик ни предстои да изиграем и останалата част на The Force Unleashed, стартирайки от скромното ниво на „чирак” на Силата, за да се доберем постепенно до умения, които да затъмнят изпълненията на самия Дарт Вейдър.

Очевидно главният герой този път не е джедай, а по-скоро последовател на Тъмната страна. Създателите на играта се кълнат, че тя ще предлага различни „морални избори”, в смисъл, че от нас ще зависи по какъв път точно да поемем. Съвсем категорично се говори и за няколко различни финала (дано доживея да видя това обещание спазено, както му е редът, в коя да е игра). Въпреки всичко това на мен ми намирисва повече на опит за лесно печелене на точки. Незнайно защо, напоследък е много „cool” да си гадняр. То нека има избор, но нека той да идва на нужната цена, със съответните му последствия. Щото, мен ако питате, да бъдеш злодей, просто за да можеш да се изкефиш на изтребването на еуоки (нали се сещате, онези дребни, подобни на мечета-играчки създания от „Завръщането на джедаите”), си е просто извратено.

И така нашият главен герой се докопва постепенно до все по-ефектни и все по-разрушителни умения. Неговото оръжие също може да бъде ъпгрейдвано в типичен RPG стил. Все пак не очаквайте някаква задълбочена ролева система. Екшънът е акцент номер едно в тази игра. В общи линии основната цел на ъпгрейдите и усвояването на нови сили и умения е една – постепенно да ги съберете всичките, за да можете да сеете разрушение максимално ефективно. Това, разбира се, не прави The Force Unleashed по-малко забавна игра. Особено като се имат предвид тоновете „комбота” и невероятно богатите декори, в които почти всичко може да бъде разрушено или манипулирано по някакъв начин. Да не говорим, че това е първото заглавие, в което Lucas ще използват проловутата Euphoria – система за физична симулация с реализъм, невиждан до момента в коя да е друга игра.

Другата причина да съм особено ентусиазиран относно новото SW творение са обещанията за богата история и тонове нови (и класически) герои. Искрено се надявам това да не е поредният маркетинг трик около поредната „куха” игра.

Иначе графичните прелести на The Force Unleashed са също толкова впечатляващи, колкото и броят нулички в бюджета й. Това е първата козолна игра от ново поколение, способна да мери сили във визуално отношение с култовия Assassin’s Creed.

И все пак, както при толкова други обещаващи Star Wars игри преди, ще трябва първо ръка да пипне, за да се убедим, че всичко не е просто поредната луксозна опаковка на едно голямо… нищо! Очаквайте ревюто в следващия брой.

Автор: Ивелин Иванов