Star Wars: Roque Squadron

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Премиерата на новия филм от поредицата Star Wars вече наближава (на CD-то към този брой ще намерите страхотен клип от него!) и всички фирми на Джордж Лукас очевидно започват вече да подгряват феновете за предстоящия космически спектакъл. В областта на игрите това означава пускането на поредната екшън-игра с тематика от Star Wars. Новото заглавие е Rogue Squadron и е неофициално продължение на миналогодишния суперхит Shadows of the Empire.

Действието на Roque Squadron се развива между първата и втората серия от първата трилогия на Star Wars. След разрушаването на първата “Звезда на смъртта” Люк Скайуокър събира малък отряд от 12 елитни пилоти на бунтовниците, които трябва да изпълняват особено отговорни мисии. Това е така нареченият Rogue Squadron. Той се намира под прякото подчинение на генерал Рийкан и в него участва и самият Люк, чиято роля поемате в играта. Това с Люк и въобще със сюжета обаче е по-скоро за измиване на очите, защото в Rogue Squadron неговите специални джедайски способности не играят никаква роля, т.е. можете да приемете, че играете с произволен пилот. Като заговорихме за пилоти е редно да спомена и за какво става дума в самата игра!

Rogue Squadron е чистокръвен 3D-екшън, който продължава най-добрите традиции на Shadows of the Empire. Основната разлика от предшественика е липсата на наземни мисии и наличието на доста по-големи нива. В новата игра всички мисии са въздушни, но като компенсация за липсата на пехотинци авторите са включили общо 5 различни бойни самолета на бунтовниците (X-wing, Y-wing, A-wing, V-wing и Airspeeder), а арсеналът на имперската армия също е обогатен спрямо Shadows of the Empire. По време на общо 16-те операции на Rogue Squadron ще се сблъскате с познатите AT-AT walker, AT-ST, TIE fighter, TIE bomber и още доста други гадости от арсенала на Дарт Вейдър и неговите генерали. За съжаление отделните мисии не са свързани помежду си и общо взето бързо ще се почувствате като пред игрален автомат, където единствената цел е да се мине съответното ниво без да се дават по-подробни обяснения какво точно е постигнато с това и изобщо каква е крайната цел на играта. В случая с Rogue Squadron LucasArts направо са се престарали в това отношение, защото в играта действително липсват каквито и да е наченки на някакъв сюжет. Както вероятно вече се сещате, това се отнася в пълна степен и за филмчетата, които просто отсъстват, а описанията на мисиите са доста скучнички разкази на фона на холограма от съотвеното ниво! Иначе самите мисии са много разнообразни – ще трябва да извършвате патрулни полети над вражеска територия, ескортиране на бунтовнически товарни кораби, директни атаки срещу имперски крепости и множество други забавни неща. След успешния край на всяко ниво ще получите и съответен медал, който може да бъде златен, сребърен или бронзов в зависимост от вашите показатели по време на операцията. Историята с медалите обаче поне според мен е слаба утеха за липсата на свързано действие и малко повече мултимедия в играта още повече, че специално LucasArts неведнъж са доказвали какво могат в тази насока.

Не мога да не отбележа, че програмистите са се постарали да компенсират недостатъците на сюжета чрез графиката и звука. Rogue Squadron задължително

изисква 3D-ускорител

(играта работи с почти всички популярни чипове) и още при първото ниво ще ви стане ясно защо. На пръв поглед нещата доста приличат на Shadows of the Empire, но точно след 2-3 минути игра ще започнете да забелязвате страхотните светлинни ефекти и други детайли, които в голяма степен подпомагат създаването на атмосферата на играта. Същото в пълна степен важи и за музиката и звуковите ефекти. Те, както обикновено, са заети от филмите от поредицата Star Wars, но този път има сериозни нововъведения. LucasArts са възложили написването на музикалния съпровод на известния германец Крис Хюлсбек, който през последните 20 години създаде голяма част от най-впечатляващите музики към компютърни игри. Този ход определено е успешен, защото Хюлсбек е направил леки промени в оригиналния soundtrack на Джон Уилямс и по този начин за пръв път в игрите на тема Star Wars ще имате чувството, че чувате нещо действително ново, което при това звучи изключително добре.

Вече стана дума за графика и звук и съвсем естествено възниква и въпросът за системните изисквания :-). В това отношение Rogue Squadron ще изненада приятно собствениците на по-слаби машини. Играта върви добре и на P200MMX с 32 MB RAM и единственото по-сериозно изискване към хардуера е задължителният 3D-ускорител, но това така или иначе важи за почти всички нови игри от последните няколко месеца. Освен това при наличието на съответна звукова карта (изисква се поддръжка на DirectSound3D) ще можете да се насладите и на превъзходни surround звукови ефекти, записани по новата система MoSYS FX Surround.

Та това общо взето е всичко. Rogue Squadron едва ли е игра, която ще играете месеци наред, но едва ли ще има и разочаровани от нея. Аз поне от няколко дни редовно си я пускам за удоволствие и без да се усетя вече минах повечето от нивата.

Автор: Никола Дърпатов