Крис Робъртс започна тази идея в края на 2012 г. в Kickstarter кампанията и до днес тя продължава да се развива както и да набира средства от потребителите. До момента набраните средства са 70 милиона долара като Крис Робъртс възнамерява те да достигнат 100 мил. до края на 2015г. До този мил момент разполагаме с част от играта която се закупува с реални пари.
Тези неща вече се знаят, но какво е това, за което Крис Робъртс представя в своите предавания в който отговаря на въпроси на потребители. Форума на сайта на играта дори има отдел в които феновете да предлагат идеи които да се развиват. Крис Робъртс обръща внимание на идеите и под една или друга форма той ги имплантира в играта.
Играта излиза на етапи като до момента са излезли Hangar, Arena Comander в който може да се биете срещу реални играчи, срещу ботове или просто да летите както може и да се състезавате.
По завършен вид играта ще придобие в края на годината. Ще бъдат пуснати корабите които се управляват от повече от един човек. Ще ни дадат първата планета на която можем да кацаме. FPS модула в който да се бием от първо лице. В края на годината ще бъдат пуснати и 4 соларни системи в който ние можем да обиколим, изследваме и разгледаме подробно.
Корабите – Да твърде реалистични са.
Корабите няма да летят на фантазия, а ще трябва и да ги зареждаме с гориво за да летим из вселената. Ще имаме възможност да ги екипираме с различни оръжия, тръстери,двигатели,устройства които ще ни предпазят от ракети, щитове, карго капацитет и ще можем да дадем имена на корабите си.
Корабите при битка ще поемат щети които са доста детайлни в графично отношение. Може да останете без крило, оръжие и прочие. Тоест всеки елемент от вашия кораб ще е разрушим и частите ще останат там където сте ги загубили. Тези разрушени части ще може някой да ги вземе и да ги продаде за вторични суровини. При покупка на стоки които смятате да продадете някъде другаде ще трябва да ги натоварите сами в кораба или да изберете да платите на nps-та които да натоварят стоката в карго отдела на кораба ви.
Хангар – моя дом
Място което ще може да съхранявате своите кораби, стока и да каните приятели които да обиколят хангара и да разгледат с какво разполагате. Можете и да ги поканите за да излетите заедно на кораб който да управлявате заедно.
Хангарите до момента са няколко вида по сетинг като всеки един от тях може да се ъпгрейдва. Ъпгрейдите ще се състоят в декоративни украси както и увеличаване на площадките за кораби и карго капацитета на самия хангар.
Планетите
На почти всяка една планета ще може да се приземявате като всяка от тези планети ще разполага с една или повече области за кацане. Те ще се различават по визия и по предлагане на услуги. На планетите ще можете да поправяте кораба си, да го заредите с гориво, да продадете/купите стоки, да облечете героя си или да екипирате кораба си пък дори и да го смените. Ще можете да направите и застраховка на кораба си в случай, че бъде унищожен защото без застраховка ще трябва да събирате пари за нов кораб. Не очаквайте да натиснете рестарт и кораба ви да е ей там и да ви чака. Всяка планета ще се променя в зависимост от икономиката и така ще се променя типа на населението на планетата.
Героят ви, вашият персонаж във вселената.
Ще можете да екипирате героя с различни оръжия както и с дрехи като се започне от ръкавиците, шапки, шлемове, якета и много други неща. Ще има и пълна кустомизация за героят ви спрямо лице, тяло и вие решавате как ще изглежда. До момента на разположение е само мъж като герой, но Крис Робъртс обеща да има и женски герой.
Мобиглас – една екстра без която не можем.
Устройство поставено на ръката ни и от което ще имаме достъп до шопа на зоната в която сме, звездна карта от която можем да начертаем курса си и да го пратим до компютъра на кораба ни, както и да персонализираме героя си. Именно от мобиглас ще имаме достъп и до социалния елемент в играта да каним приятели и да им пишем.
Jump gate
Да ще има портали с които да ходим от една система в друга. Те ще се различават по размер. Ще има малки портали за малките кораби и големи портали за големите кораби. Преминаването през портал ще е уникално, няма просто да седим и да чакаме всичко да стане на синематик. В тунела ще управляваме своя кораб за да не се блъснем в стените на тунела като самия тунел ще се променя като размер и ще ни поставя препятствия пред нас, като те ще са именно други тунели които минават през нашия.
Валута
В играта ще имаме няколко парични единици и при покупка на стока ще можем да избираме с коя от позволените валути за местоположението ни можем да пазаруваме.
NPС екипаж или реални играчи.
Ще имаме избор между реални играчи които да ни помогнат за управлението на нашия кораб които се нуждае от екипаж или да наемем такъв под формата на NPC.
На NPC-та обаче ще трябва да им заплащаме за услугите. NPС-та няма да са добри колкото играчите, но с времето докато са на служба при нас те ще се развиват и ще стават по добри в това за което сте ги наели.
Въпроси към Крис Робъртс от потребителите.
Потребител: Ще имаме ли възможност в кампанията SQ42 да спечелим медали и да ги поставим в хангара си, където да ги видят и други ?
Крис Робъртс: Да ще можете да поставите своите медали в хангара както и при завършване на главното стори SQ42 ще отключите и други мисии. Мисии от които да спечелите медали.
Потребител: Как ще се осъществява пътуването от една система до друга. Ще има ли нещо общо с Freelancer, филмите Star Wars, Wing Commander, Star Trek и бихте ли споделили с нас ?
Крис Робъртс: Да, несъмнено ще има. Ще има jump gate през които да преминавате както и може да подобрите двигателите на корабите с куантом двигател. Куантом пътуването ще е по бързо от светлината. Ще можете да стартирате двигателите, но ако стрелят по вас това може да стане опасно. Ще можете да пътувате от една система до друга с куантом двигател. (Не всички кораби ще могат да ползват куантом двигател)
Потребител: Ще можем ли да търгуваме с планетите без да напускаме кораба си ?
Крис Робъртс: Да ще можете като заплатите с кредит на nps-та които да натоварят или разтоварят стоките. Ще има и контрабанда при която ще ви се наложи лично да извършите търговията.
Потребител: Има различни раси в играта, но ще има ли различни валути ?
Крис Робъртс: Определено да като тяхната обменна стойност ще зависи от икономиката която се променя постоянно.
Програмата на Крис Робъртс за 2015
– През пролетта ще бъде пуснат FPS модела
– През лятото арена командер ще позволи да се лети с мулти отборните кораби.
– През есента ще видим първи епизод на Squadron 42 сингъл/мулти кампания
– В края на годината се очаква алфа на вселената.
Автор: Румен Киновски – a.k.a. demon1990