SpellForce 2: Dragon Storm

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Драконите явно пак са на мода

Понякога си мисля, че SpellForce спада към онзи тип игри, които имат проблеми със своята идентичност и сегиз-тогиз страдат от шизофрения. Тя като че ли не е напълно наясно със себе си: аджеба RPG ли е, RTS ли е и доколко би искала тези два жанра да се преплитат в нея като цяло. Особено соловата кампания. Да речем експанжънът The Order of Dawn бе повече RTS ориентиран, докато, ако говорим за Shadow Wars – той си бе харесал повече ролевите елементи.

Dragon Storm пък направо се е влюбил в тях. Това не винаги е нещо лошо, но няма как да не ме накара да се замисля дали и разработчиците честичко не се чудят какво точно трябва да представлява тяхната игра. Така че, ако си падате повече стратегиите в реално време, може би е хубаво да потърсите нещо друго, в която да се вкопчите в свободното си време. Още сега. Не търсете обаче в настоящата игра и следващият Neverwinter Nights, защото няма да го откриете.

Но да не избързваме с присъдата, нека видим какво точно предлага този драконов експанжън.

Разпадът на един свят

Сценарият в тази фентъзи поредица никога не е бил слабото й място, а Dragon Storm не прави изключение от това правило. Понякога обаче историята е твърде засукана, като че ли излишно усложнена, хаотична и разпокъсана. Тя е разказана отчасти в кратки писания по време на лоудинг екрана, отчасти в десетките редове текст, качен на сайта на SpellForce. Т.е. ако искате да сте в час с всичко, случило се или случващо се, трябва да четете де-що ви падне и да имате наистина добра памет. Или просто да си водите бележки.

Накратко: вероятно си спомняте, че вълшебният свят Ео бе разпокъсан на отделни територии, реещи се във въздуха като самотни острови, и свързани помежду си чрез магически портали. Е, сега същите тези портали започват да губят силата си, а енергията, която ги захранва, все повече и повече вехне. Някои от земите са вече напълно отцепени и изолирани, а техните обитатели – заплашени от гладна смърт.

Навсякъде е пълно с бегълци – едни се молят да бъдат приютени в големите градове, заобиколени от плодородни територии, като Седмокрепостие, докато други се опитват директно да ги превземат, хвърляйки срещу тях обезверени армии. С други думи – навсякъде цари хаос. Нищо ново под слънцето, нали? Има ли смисъл да ви казвам, че вие сте онези, които ще трябва да откриете алтернативен източник на енергия, който да захрани порталите…

Манджа с дракони

Когато се чудиш какво още да сложиш в една натъпкана до козирката с вълшебни същества фентъзи игра, най-добре е да заложиш на драконите. Те винаги са били печеливша карта. Големи, крилати, огнедишащи гадини, готови да затормозят деня и на най-дръзките приключенци. Не и ако успеете да ги привлечете на своя страна обаче. Може би те са единствените достатъчно мощни създания, които могат да се противопоставят на силата на Оформителите – древни създания, донесли магията на този свят. И по-специално на един от тях, събудил се от дълбок сън, изпълнен с особено жестока алчност и чувство за унищожение, сравнимо само с махмурлук след особено тежък запой.

Ключова дума „Шайкан”

За разлика от експанжъните на първия SpellForce, в които разполагахте с няколко готови героя, развити до определено ниво, с които да се впуснете в новите приключения (в случай че сте затрили някъде старото си виртуално Аз), в Dragon Storm започвате с аватар, достигнал до десето ниво на опит и без нито една точка, разпределена в дърветата с умения.

Като стана въпрос за умения, освен раздел „бойни” и „магически”, в експанжъна ще откриете още едно дръвче – т.нар. Шайкан. Като цяло в него има няколко готини способности от типа да викате свой съюзник под формата на кама или брадва да речем, който ще се бие редом до вас за определен период от време, да правите така, че противникът, срещу когото сте се изправили, да получава двоен демидж или да пречите на всички гадове около вас да регенерират мана. Това умение сякаш е предназначено за онези, които винаги са искали да бъдат нещо средно между воин и магьосник.

С думата шайкан е свързана и четвъртата нова фракция в играта, съставена от съществата Blades, Shaikan и Drakelings. Воините й не се отличават кой знае колко като умения от тези на останалите три враждуващи сили, а нейният титан е един гигантски дракон, който, освен че плюе гигантски огнени топки, може да помита по няколко противника наведнъж.

Да си поиграем на гладиатори

Ако картите, които кампанията предлага, започнат леко да ви омръзват (не се изненадвайте, ако ви споходи и чувството за дежа ву, тъй като ще се наложи да посетите някои градове и местности, през които сте щъпуркали и в Shadow Wars), пробвайте специалното предизвикателство във Free Game режима, наречено Арена. На нея ще се изправите срещу противници, които може да победите единствено, ако сте придружени от силни герои и сте развили аватара си до 30 ниво на опит. Не е лошо като идея, а и новите скърмиш карти не са изхвърляне.

В крайна сметка какво излиза – Dragon Storm е един нелош експанжън с много и разнообразни куестове, по-малки битки и разбира се – люспести дракони. В него обаче липсват кой знае какви оригинални идеи или геймплейопределящи нововъведения. Но това все пак е експанжън, нали? Пък и едва ли ще е последният, предвид факта, че за първата част се появиха две разширения. Така че бъдете сигурни – много скоро отново ще бъдем подканени да се завърнем в света на SpellForce.

Автор: Владимир Тодоров