Specnaz: Project Wolf

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 02 окт. 2006

Изминаха десетки години от края на Студената война, а все още съществуват множество съветски секретни бази, разпръснати из всички континенти. Те са винаги в готовност. Дори в този момент очакват една-единствена команда, за да разрушат империалистическите си врагове посредством мощен ядрен залп. С течение на времето всички те се превърнаха в сериозен икономически проблем, който засяга сигурността на Русия. По последна информация малка кубинска база, разположена в Африка, е била плячкосана от местни терористи, което само по себе си е твърде обезпокоителна новина. Тази база принадлежи към мрежата “Spider system”, създадена още по времето на Съветския съюз. Местните въоръжени сили поеха случая в свои ръце и обещават, че ще върнат откраднатите оръжия в най-кратки срокове. Но никой дори не подозира какво зло се крие в изчезналите титаниеви куфари. Студената война напомня за съществуването си…

и

Става въпрос за ядрени бомби

Скоро след обезпокоителната кражба бе прието решение за обезоръжаване на цялата мрежа “Spider system”. Начинанието бе наречено операция ”Steel Fist”. Целта на тази програма е да премахне целия ядрен арсенал от “Spider system”. За изпълнението й бе избран осемчленен екип, който трябваше да превози “пакета” на борда на военен самолет ИЛ-76.

“Ние сме на път за вкъщи. “Пакетът” е обезопасен.” Това бяха последните думи, които командването получи от капитана на самолета. Той никога вече не се приземи в базата си на руска територия.

В същото време специализираният отряд SPECNAZ оперира дълбоко на територията на Иран. Екипът скоро ще бъде информиран относно операция “Steel Fist”. А новата му задача е твърде проста: да върне “пакета” на неговия истински собственик.

И в Русия имало “тюлени”

Това не са новините в осем, а кратко описание на света, в който виреят суперкоравите, специални армейски части, наречени SPECNAZ, затова, преди да нахлуете в него, никак няма да е лошо да минете един опресняващ курс за барета-тюлен-шеф-на-делта-форс-отряд. Това може да се случи напълно безплатно в трейнинг секцията, в която ще научите основните тънкости в геймплея, гарантиращи ви, ако не друго, то поне безпроблемно оцеляване в продължение на десетина секунди. След като се сплотите с другарите си и се почувствате по-уверени в своите възможности, можете да се впуснете в петте кампании, които ви гарантират повече от тридесет мисии. Те са локализирани в Иран, Йемен, Афганистан, Узбекистан и Мианмар (Бирма). Пустини, градове и непроходими джунгли ще служат за фон на демонстрацията на тема “как да бъдем безсмъртни нинджи”.

За да ви бъде по-интересно и за да бъдат оправдани петте години на разработване, производителите са въвели два различни стила на игра: “Герой” и “Тактик”. Сигурен съм, че по наименованието определяте и разликата между тях, но аз съм длъжен да поясня, че в първия случай ще трябва да пунтирате бат Рамбо, избивайки всичко що мърда; докато при втория режим не е зле да прочетете някой друг учебник по военно планиране, защото ще трябва да управлявате цял екип от командоси. Освен това под ваше ръководство ще бъде и специално обучен вълк, който ще ви бъде изключително полезен в множество напечени ситуации. Без значение обаче кой стил на игра изберете, целите ви ще бъдат сведени до елиминиране на противници, бутане на някоя друга сграда, гепене на ценни документи или на сандъци с незнайно съдържание. Е, поне ще можете да правите всичко това на фона на променяща се околна среда, съобразена с астрономическите часове, в които се развива действието – ще бъде ден, нощ, ранна утрин или късен следобед.

Тайната на SPECNAZ – доброто въоръжение

Откриването и установяването контрол върху малки титаниеви куфарчета, пълни с ядрени бойни глави, въобще не е лесна работа. За да ви е по-комфортно в това начинание, ще имате на разположение цели осем различни оръжия. Основните са, разбира се, верния “Калашник”, карабина AS (VAL), автоматична пушка с оптика OC-14-4A-03 – GROZA, снайпер VSS Vintorez и RPG – 18. Второстепенните се изчерпват с наличието на пищов Steckin със заглушител. В арсенала ви са включени и експлозиви с дистанционен детонатор RG-6 (6G-30), както и гранати RGD – 5. Всичко това е подплатено с обещанията на производителите за реалистична балистика при стрелба. Това означава, че при произвеждане на изстрел би трябвало да усещаме приблизително близък до реалния откат и промяна на траекторията на летящия куршум в зависимост от разстоянието и силата на вятъра. Лично аз подобни екстри не можах да констатирам, докато играх.

Ако не сте съвсем сигурни в нинджа уменията си и смятате, че съществува минимален шанс някой заблуден куршум да ви продупчи черепа, не се спичайте, а направете задачата на летящото оловно топче възможно най-трудна. Не е никак сложно. Просто не забравяйте да сложите в командоската си чанта най-нужните потребности: очилата за нощно виждане, компаса, бинокъла, и разбира се джаджата, която ви позволява да използвате сателитна картина на местността, в реално време.

Надеждата е в бъдещето

Въпреки положените усилия от страна на BYTE Software, дебютната им игра попада директно в графа “посредствени”. Интересната идея не е доразвита, а геймплей характеристиките са неактуални в съвременността. Играта изглежда някак вехта (най-вероятно заради дългия процес на разработване), а редицата досадни недомислици разбиват и малкото удоволствие, което бихме получили при евентуалната им липса. Да се надяваме обаче, че анонсираната втора част, която вероятно ще предложи по-изчистена и професионално реализирана концепция, ще поправи не особено убедителния старт на безизвестното английско геймателие.

Автор: Асен Георгиев