Spaceforce Captains

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Нискобюджетните игри винаги са на кантар. Те или са простички и много готини, или са доста комплексни, но за сметка на това абсолютни издънки. Един вид, ниските заплати на програмистите, работещи над евтини игри и малкото време, което те имат, за да завършат въпросната геймка, гарантират успех само при изработка на простички, еднотипни и зарибяващи заглавия (18 Wheels of Steel например). За съжаление подобни мисли не са минавали през главите на програмистите от Provox Games. Когато са копирали Heroes of Might and Magic, те са забравили, че имат ограничен ресурс. Резултатът е ясен

безидеен клонинг

обречен да бъде гледан със снизхождение.

Ако трябва да съм честен, концепцията за направа на Heroes в космоса не е лоша. Интересното е, че JoWood никога не са разпространявали бисери и сякаш още преди Spaceforce Captains да се появи на бял свят, беше ясно, че по-скоро ще е неуспешна.

Какво предлага играта? Абсолютно нищо революционно. За съжаление геймплеят й е изкопиран 1:1 от гореспоменатата походова стратегия, като вместо герои, тук ще имате капитани, вместо замъци – космически станции и вместо чудовища, сражаващи се на бойното поле – космически кораби. Всичко това звучи супер, но само на концептуално ниво. Provox Games са решили да направят всички експлозии идентични и, без значение какво унищожавате, противникът се разпада по един и същи начин.

Изкуственият интелект на враговете ви е под всякаква критика, като те винаги ще действат по идентичен начин – събират армии и не ви нападат, докато вие не решите да се намесите. Освен гадовете в Spaceforce Captains има и неутрални същества, както и неутрални космически станции. С тях трябва да внимавате, защото, когато проверявате колко гада има в една купчина от тези противници, ще получите абсолютно грешни данни. Прозорецът може да ви информира, че ще се изправите срещу 50 единици, но всъщност да се окаже, че те са 1000.

Както в Heroes, и тук събирате ресурси, но и при този елемент на играта има сериозни проблеми. Първо, ресурсите са 7 на брой, а де факто имате нужда от не повече от 4 и второ, винаги, когато поискате, можете да обмените

0 (нула) минерал за 19 злато

Тази дреболия обезсмисля целия процес по събиране на ресурси, защото със златото можете да си купите всичко друго, а както разбирате, за да получите 19 от ценния метал, са ви нужни точно 0 минерала…. яко, а?
Иначе в Spaceforce Captains има 6 раси с по 10 единици, 3 кампании, сценарии и мрежова игра. Въпреки това играта си остава просто един посредствен клонинг на HMM5, който по-скоро разчита на лаврите на култовата геймка, отколкото на нещо оригинално и измислено от авторите. Според мен щеше да е по-добре те да направят MOD за HMM, който щеше да спечели доста по-голяма популярност, отколкото да се опитват да взимат парите на бедните геймъри с такова бъгаво извинение за стратегия.

Автор: Орлин Широв