Space Haste 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Още в самото начало на този материал искам да ви кажа, че оригиналният SpaceHaste е бил демо игра, ползвана за тестовете на 3dfx, а по-късно включена в тестовите заглавия за DirectX. Това би трябвало достатъчно да говори за качеството на графиката и звука във втората й част, но ако това не ви стига, просто си я вземете и ще се уверите сами.

SpaceHaste 2 представлява футуристично рали с болиди на въздушни възглавници. Направена е много добре и определено ще се превърне в любимото заглавие на електронните маниаци и пристрастените freak-ове програмисти (ехо, Кубрате!).

В SpaceHaste 2 има няколко много специфични неща, които не се правени никога досега в комерсиална компютърна геймка. Първото нещо са двигателите на състезателните животни – в SpaceHaste те са толкова мощни, че скоростите, които развиват, буквално нямат равни на себе си. Колкото по-добре карате, толкова по-бързо ще се придвижвате.

Максимална скорост просто няма

– ако не се блъскате, продължавате да ускорявате! Има моменти, в които скоростта става толкова безумна, че съществува огромен риск да не издържите на адреналиновия шок. Пистите са така направени, че със сигурност ще има моменти, в които ще виждате пироните по стенете отблизо.

Дизайнът на състезателните машини е дело на Хъмбърт Чабюел, дизайнер на филма “Петият елемент”, който си е свършил работата по перфектен начин. Можете да видите негови разработки на www.okidokistudio.com и да се уверите в артистичния му талант. А иначе самите четириколесни зверове изглеждат като ретро коли без гуми (нали са на въздушни възглавници) и са оборудвани със странни шипове и добавки.

Трасетата също са нарисувани зрелищно. Атмосферата е много истинска и е пропита с киберпънк елементи като фабрики с големи пушещи комини, черно-червени облаци, ръжда и т.н. Навсякъде в играта обаче лъха на самота: няма нито един човек по трасетата или около тях. Това обаче със сигурност е търсен ефект, който повдига чувството за изолация и по този начин изстрелва адреналина доста яко.

Към играта има осем много яки парчета от известните имена от транссцената Hallucinogen, Deedrah, Slinky Wizard, Psychaos, Bus и Supercozi. Този саунд напълно съвпада с геймплея на SpaceHaste 2 и увеличава поне двойно чувството за скорост. Дори авторите от Church of Electronic Entertainment, обяснявайки коя е подходящата система за игра, казват, че огромните колони са направо задължителни!

Като замисъл SpaceHaste 2 всъщност не е нищо особено. Единственото, което ще ви се налага да правите, е да се състезавате по затворени писти и да събирате различни power-ups. Освен турбота и подобни благинки, можете да събирате и бомби, мини и т.н., които да залагате по пистата и да забавяте опонентите си. Истински яката тръпка и оригиналното в SpaceHaste 2 обаче не е геймплеят, а атмосферата, графиката и звука. Всеки, който може да каже за себе си, че се кефи на киберпънк, слуша електронна музика и си пада малко или много cyber freak, трябва да докаже приятелството си, като ви намери тази игра. Няма да съжалявате!

Едно от доказателствата за “лудостта” на Space Haste е, че PC версията й се разпространява със свободен source code – както този на самата геймка, така и на 3D-енджина. Той може да бъде редактиран чрез С++ и е напълно съвместим с Microsoft’s Visual C++ 6.0. Както казах преди малко, определено игра за freak-ове.

Автор: Орлин Широв