Sly Cooper: Thieves in Time

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 10 фев. 2013

Ако говорим за платформъри, то едва ли ще е преувеличено да кажем, че Nintendo е майсторът на 2D игрите в този жанр – доказаха го Mario, Kirby, Donkey Kong и още половин дузина чудесни игри за Wii. Що се отнася до 3D платформърите обаче Sony има водещата позиция. Емблематични серии като Ratcher&Clank, Jak&Daxter и Sly Cooper не само превърнаха PlayStation 2 в най-успешната конзола на своето поколение, но и определиха посоката, в която се развиваше жанра през последното десетилетие. Но докато благодарение на несекващите усилия на Insomniac Games видяхме цели пет Ratchet&Clank игри за PlayStation 3, то другите две серии определено не са представени достатъчно добре това конзолно поколение. Практически единствената поява на Jak&Daxter бе в PlayStation All Stars Battle Royale, а освен там доблестният крадец Sly се появи в HD римейка на оригиналната трилогия.  Това обаче е поне отчасти поправено, тъй като

Sly Cooper се завърна с гръм и трясък!

Sly Cooper: Thieves in Time е забележителна най-малкото с две неща. От една страна, това е първото оригинално приключение за Sly и бандата му за PlayStation 3. От друга това е и първата игра от поредицата, която не е разработена от титулярното студио Sucker Punch. След като затвърди репутацията си на студио от най-висок клас с двете InFamous игри, Sucker Punch в момента е заето с нов PS3 проект, а работата по Thieves in Time бе поверена на Sanzaru Games. Калифорнийското студио заслужи доверието на Sony с отличната работа, която свърши с римейка на The Sly Collection, където направи играта в HD, с 3D поддръжка и трофеи. Ако не сте имали възможност да се докоснете до предните Sly Cooper игри, въпросната колекция е най-добрият начин да поправите тази грешка, особено като се има предвид, че Thieves in Time започва веднага след края на третата част.

Играта заварва Sly като вече бивш крадец, решил да се откаже от опасните обири, за да се посвети на старата си любов инспектор Кармелита Фокс. Но както обикновено подобни идилии не траят дълго и бандата отново е призвана да разнищва поредица от мистериозни случаи, които ще отведат героите на истинско пътуване във времето. Thieves in Time ни дава възможност да посетим поредица от исторически периоди като се започне от феодална Япония, мине се през Дивия Запад и се стигне дори до Средновековна Англия. Почитателите на поредицата ще видят адски много познати лица от предните части и ще се насладят на доста забавни диалози.

Време е за нови обири

Начинът, по който е структурирана играта практически възпроизвежда геймплея от втората и третата част на Sly Cooper. Всяко ниво представлява една относително голяма карта, където на различни места са разположени входните точки за всяка мисия. Когато не изпълнявате определан задача може да обикаляте света в търсене на добре познатите ви бутилки – те отново са 30 и отново отключват сейф с награда. Говорейки за допълнителните занимания трябва да споменем, че Thieves in Time е доста богата на такова съдържание. Освен бутилките, които между другото този път са още по-трудни за откриване, може да търсите маски на Sly, да крадете различни съкровища и да отключите аркадни игри. Кампанията си е достатъчно дълга сама по себе си, но ако сте перфекционисти и търсите максималните резултати със сигурност ще прекарате още доста време.

Но да се върнем към геймплея. Първото ниво на Thieves in Time не предлага нищо по-различно от последната част, но скоро след това става ясно, че момчетата от Sanzaru не само са черпили вдъхновение от най-добрите, но и са успели да вложат нещо свое в дизайна. Промените в геймплея не са фундаментални, но определено правят играта най-атрактивната от поредицата. Така например сега освен със Sly, Bentley и Murrаy може да играете с още доста персонажи, всеки от които има своите особености и силни страни. Безспорно най-интересни са предците на Sly, които до един са колоритни образи. Tennessee Kid Cooper обаче категорично печели наградата за най-готин персонаж в играта. Той пък е интересен и с още нещо – той е първият герой в поредицата, който борави свободно с огнестрелно оръжие (до сега единствено Bentley можеше да хвърля различни бомби, но този път говорим за истински пистолет). Неговите мисии определено дават друг облик на играта и показват колко по-забавна е тя, когато засвистят куршумите. Не че престрелките са особено трудни или динамични, просто това е интересно нововъведение.

Гръбнакът на геймплея си остава ефектната комбинация от платформинг и стелт, при все че след първата игра, никое друго заглавие от поредицата не се е осмелило да бъде толкова хардкор в стелт елемента. Всъщност това донякъде е жалко, тъй като спомените за това колко трудна, но и възнаграждаваща уменията можеше да бъде Thievius Raccoonus определено пораждат носталгия в доста геймъри. В Thieves in Time акцентът отново попада върху платформинг елементите и начинът да достигнете крайната си цел с поредица акробатични ходове. Независимо дали се плъзгате по релси в стил Racthet&Clank, скачате с параглайдер или катерите стени в Ледената епоха, всяка задача е едновременно предизвикателна, но никога трудна. Подобрени са и хакерските мини-игри с Bentley, където дори може да използвате мошън сензора на DualShock 3 – нещо, което като че ли не сме виждали от времето на Heavenly Sword и оригиналния Uncharted. Въображението на Sanzaru Games определено е добро, защото мисиите са разнообразни, нивата имат интересен дизайн и не е пресилено да се каже, че във всеки един момент има на какво да се радвате или с какво да се забавлявате.

Гледка за милиони

Поредицата винаги се е отличавала с чудесна визия, но Thieves in Time определено изглежда уникално. Старата и изпитана рецепта за cell-shaded графиката работни безотказно, но за разлика от The Sly Collection, която бе преработена – по най-добър начин, длъжни сме да отбележим – в HD, тук всичко е естествено. Пейзажите са изключително красиви и приятни за окото, моделите на героите са все така детайлни и комични и като цяло играта е истинска визуална наслада. Както и такава за ушите, защото озвучението е с познатите ни от години гласове, а музиката е приятна и тематична според историческия период, в който се намирате.

Всичко това прави още по-неприятен единственият минус на играта, колкото и малък да е той. От време на време се наблюдава рязък спад в кадрите, особено когато на екрана се случват повече неща. Той е на границата между дразнещото и пречещото, но в крайна сметка е по-скоро първото, отколкото второто.Същото се отнася и за времето за зареждане на нивата, което е с една идея по-дълго, отколкото бихме искали. Възможно е тези накъсвания да бъдат изгладени с бъдещ пач, но дори и да не стане така, навярно се касае за елементарна оптимизация, която не е извършена. Така или иначе това е единствената критика към играта. Във всяко друго отношение Sly Cooper: Thieves in Time е идеалният платформър – той е забавен, красив, с атрактивен геймплей и разнообразни герои и мисии, които представляват перфектният начин да бъде възродена една славна поредица.

Автор: Иво Цеков