Skateboard Park Tycoon 2004: Back in the USA

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 13 сеп. 2003

Като експерт по всякакви тайкуни ще ви кажа едно нещо – Skateboard Park Tycoon 2004: Back in the USA може и за тайкун да ви го пробутват, но вие не им вярвайте. Защото освен икономическа мисъл, за да се чувствате удобно в парковете, които изграждате, ви трябва и сериозна доза умения за боравене с дъската. Двата основни режима на игра са живото доказателството за това.

Instant Action предлага изграждане на скейт паркове на различни места в САЩ – Тексас, Калифорния, Чикаго, Хаваи и т.н. Не случайно в заглавието на играта се мъдри това хм… да го наречем “многозначително” Back in the USA. Oт www.skateamerica.com ще се уверите, че на американска територия има изобилие от такива места. Екстериорът на вашия бъдещ парк е предварително зададен. Направен е и опит за съобразяване с характерната атмосфера на щата, в който се намира. От вас се иска да аранжирате пространството така, че посетителите – скейтъри, дошли да упражняват и развиват своите умения, да се чувстват комфортно.
Разполагате с изключително богат инструментариум за създаване както на обикновени рампи, така и на значително сложни конструкции. Казано в цифри, това прави десет групи с общо 67 елемента. От това как ще ги комбинирате зависи както удовлетвореността на скейтърите, така и вашият рейтинг. А както всички знаем,

рейтингът е важно нещо

За допълнителен комфорт е желателно да създадете местенца, където морните ви клиенти да се разхлаждат, да похапват нещо непретенциозно и пак да се връщат към любимото си занимание. Уви, тук нямате кой знае какъв избор – бар за безалкохолни, сергия за хот-дог и будка за сандвичи. Автоматите за снакс и кола също ме спечелиха, защото наистина са удобни, само дето напомнят на родната модификация на кафе-машините, осигурени допълнително с решетки. Не забравяйте и за тоалетните и за магазините за екипировка и сувенири.

Специално внимание заслужава на екипа за бърза помощ, представляващ една линейка, до която куцук-куцук се тътрят пострадалите. Колкото повече линейки осигурите, толкова по-дълго ще се задържат при вас тези, които са се сдобили с някое друго охлузване. Или казано на езика на пазарната икономика – те ще продължат да си изпразват джобовете, докато вие потривате доволно ръце.

Скейтърите са си скейтъри, но не бива да забравяте, че основната ви цел е да направите парка си печеливш. Това предполага умело боравене с цените на услугите. Те трябва да са по джоба на всеки, тоест не се стремете към бърза печалба посредством скубане на клиентите. Тук на помощ ще ви се притекат спонсорите, които, в стремежа си да предлагат продукти със своята марка, ще плащат дневна такса, за да може щандът им да е на територията на вашия парк. Така няма да се налага да правите таксата за вход твърде висока и ще може да предлагате желаното разнообразиe.

Дотук играта си е чист икономически симулатор

Тайкунът си е опростен – няма го досадното боравене с персонала по поддръжката, разправиите около работните заплати на онеправданите профсъюзни членове, следенето на сложни графики и статистки за к’во ли не. Имате данни за приходи и разходи, но те са поднесени така, че да не затормозват мозъка ви с излишни информационни глупости.

Вече сигурно се чудите: тоя к’ви ли ги дрънкаше в началото, това си е тайкун като всеки друг. Но-о-o, освен че има възможност да тествате всяко изградено от вас съоръжение като се “закачите” за произволен посетител, може да припечелите някой друг долар от името на въпросния щастливец в надпревара за технически умения. Или казано с други думи – в така наречения режим exibition. След като се поупражнявате, започва истинската демонстрация на вашите способности. Нещо като разтоварване след тежкия ден в ролята на управител на скейт парк, затънал до гуша в договори със спонсори и преглед на мненията на посетителите.

Накрая идва ред на т.нар.

American Tour

Е, тоя режим на игра е нещо, което бих нарекъл “game for fun”. В този случай изцяло определящ е не тайкунският ви мозъчен потенциал, а уменията за правене на скейтърски трикчета и сръчността с клавиатурата. А поставените цели са доста откачени. Например да съберете шест флагчета от безумни места. Или пък да гледате една маймунка-скейтър к’ви ги върши с акробатичен финес и след това да се опитате да имитирате нейните движения. А може би ви допада идеята да счупите възможно най-много кокали от крехкото си тяло за минимално време? И целият този екшън в седем различни скейт парка из цяла Америка…

Както и в предишното издание на оформилата се вече поредица, и тук имаме перфектен саунд. Не ме питайте к’во значи това – просто е кеф да си цъкаш на тоя музикален фон. За графиката – к’во да ви кажа, освен любимата си мисъл, че един тайкун не е толкова претенциозен откъм визуално изпълнение. Е, не става въпрос някой да ви тормози с гигантски пиксели или избождащи очите извращения. В случая, тандемът Cat Daddy Games/Activision Value не изневерява на принципите си – интерфейсът не дразни и не кара дъхът ви да спира, но се чувствате удобно и си строите скейт занимавките. После си ги тествате, след това строите още, за да изпробвате и тях. И още и още. И така… едва ли до края на света, но поне до следващия подобен тайкун.

Автор: Васко Чаворски