Silverfall

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 06 апр. 2007

Едно почти по-различно RPG

Напоследък екшън-ролевите игри се роят на поразия. Въпросът обаче е може ли да откриете нешлифования диамант сред постоянно изливащия се боклук. Някои заглавия, подобно на Silverfall, изглеждаха супер обещаващо, но бяха съсипани от шепа концептуални недоразумения, които, на пръв поглед, биха изглеждали незначителни за непретенциозния геймър, но като нищо ще отблъснат огромна част от почитателите на хек-енд-слеш RPG-тата а ла Diablo. Къде сгрешиха украинците от KievGames и какво ги изкара една крачка напред пред конкуренцията, ще разберете в следващите редове…

Усетете силата

В началото ще си създадете свой собствен герой – ще оформите външния му вид (опциите, за които, прочее, се оказаха твърде скромни и не оправдаха първоначалните обещания), ще го кръстите, ще изберете неговата раса и прочие. Туториълът на играта обаче ще ви превъплъти в мощен магьосник, който е натоварен с нелеката задача да се опита да отблъсне нападателите на величествения Силвърфол – столицата на кралство Еграид. Атакуващите са пълчища от немъртви, които просто не спират да се множат.

Естествено, ще се провалите, а градът ще се превърне в купчина развалини. За сметка на това ще добиете ясна представа от разрушителните способности, които подобен клас герои притежават. Пък и ще вкусите от зрелищните ефекти, които може да видите в по-късен етап от играта.

Ще поемете управлението на виртуалното си Аз, чак след като един лукав демон успее да ви победи чрез измама. За съжаление обаче ще се сблъскате с едно изключително тромаво управление. За да свикнете с него, определено е нужно доста време. Веднъж обаче щом станете на „ти” с дебилната и постоянно въртяща се във всички посоки камера, ще може да се впуснете свободно в изследването на необятния Silverfall.

Разходка из безграничното

Дизайнът на света и неговите обитатели е най-силната страна на Silverfall. Освен че комиксоподобната й графика ще ви навява приятни спомени за World of WarCraft, тази ролева игра ще ви изненада и с необятните територии, които се наложи да изследвате. Това обаче е нож с две остриета, тъй като може да откаже по-нетърпеливите от вас, които не желаят да прекарат часове в лутане напред-назад, само за да излязат от някое подземие или пък в отчаяни опити да се доберат пеш до някой нов град. Аз специално бих предпочел светът да е с една идея по-малък, но кой ли ме пита. Иначе всичко в него е твърде красиво и учудващо детайлно.

Що се отнася до враговете – пригответе се да се изправите срещу едни от най-многочислените орди чудовища, които ще ви изненадат както като външен вид, така и като размери. Дори още в самото начало ще се наложи да се изправите срещу няколко пъти по-високи и широки от вас противници.

Пътища – всякакви

Подобно на Titan Quest и тук една от най-примамливите страни в геймплея е начинът, по който може да развиете своя герой. Класове в пълния смисъл на думата няма – още в самото начало всички „дървета” с различните способности са достъпни. Може да разпределяте точки във всяко едно от тях без ограничение. Например преспокойно имате възможност да направите подобаваща кръстоска между маг, овладял елементите до съвършенство, и воин, който борави свободно с оръжия за близък бой.

Хубавото в случая със Silverfall е, че няма ненужни умения. Дори тези, които ще изучите още в самото начало, са важни. Определено няма да сгрешите, ако инвестирате в на пръв поглед безполезното в по-късен етап от играта Element projectiles, тъй като освен че ще може да изстрелвате определен на брой магически топки, тази способност ще увеличава обхвата на всички свои заклинания, свързани с четирите елемента, и едновременно с това ще намалява количеството мана (или сила, както е в случая със Silverfall), което ще изразходвате.

Съществува и едно трето, по-специално дърво на развитие, което е кръстено по изключително подобаващия начин „Други”. Там ще откриете специалните расови умения. Например ако сте елф, може да увеличите афинитета си към магия или да подобрите своята ловкост, което ще увеличи шанса да избегнете удар. Освен това, в зависимост на коя страна сте предпочели да застанете, ще може да разпределяте натрупаните си скил точки и в подразделенията за природа или технология. Това обаче зависи до голяма степен от стила ви на игра и от пътя, по който сте избрали да поемете.

Природа срещу технология

Пътят на развитие се определя най-вече от второстепенните куестове. Именно чрез тях ще може да изберете дали да застанете на страната на натуралното или да предпочетете постоянно развиващите се машинарии – конфликт, напомнящ силно за играта Arcanum. Още в самото начало например ще бъдете изправени пред избора дали да спасите блатата и техните обитатели от унищожение, което ще доведе до нарушаване на баланса в природата, или ще си затворите очите за това и ще предпочетете да унищожите няколко същества за сметка на възможността да получите електричество в колонията на бегълците.
Идеята за постоянно развиващите се отношения между вас и спътниците ви, заимствана от Baldur’s Gate, също действа добре.

Когато те искат да ви кажат нещо, бъдете така добри да ги изслушате. По този начин ще ги опознаете, а те от своя страна – ще ви харесват все повече и ще бъдат по-ефективни по време на сражение. Ако сте спечелили тяхното доверие, дори биха могли да застанат на онази страна в конфликта между природа и технология, която вие сте избрали.

Има какво още да се иска

Не всичко в играта е розово. Уви, проблемите с падането на броя на кадрите в секунда е един от най-големите в Silverfall. Макар и по време на туториъла играта да се държи горе-долу стабилно, в следващата си част, когато се озовете сред блатата заедно с единствените оцелели от обсадата на Силвърфол бегълци, ще се сблъскате с ужасно досадна сеч на изображението. Намаляването на детайлите в общи линии ще ви помогне до някаква степен, но не напълно. Недопустимо е игра от този род да бъде толкова неоптимизирана и да се задъхва дори на машина PIV 3GHz с 2 GB RAM и 7800 GT карта. Макар че като се замисля, наскоро имах доста сходно изживяване с Gothic 3.

Потенциалът, който Silverfall притежава, е огромен. Не мога обаче да си затворя очите за проблемите, които се стовариха върху главата ми още с пускането на играта и едва не ме отказаха от нея. След малко повече упорство от моя страна успях да се насладя на положителните й страни. Но това определено не говори добре за нея. Украинците от KievGames обаче със сигурност имат какво да дадат на гейм-индустрията. Нека почакаме следващата игра, преди да ги съдим твърде жестоко. А междувременно вероятно ще поискате да загубите малко от свободното си време с Titan Quest: Immortal Throne.

Автор: Владимир Тодоров