Silent Hunter II

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 04 дек. 2001

Странна работа – през последните месеци се наблюдава нещо като бум на подводничарските симулатори. Преди месец-два излезе Sub Commander, а сега – и продължението на Silent Hunter. Игрите от типа определено предлагат един по-различен геймплей в сравнение с всички останали симулации. Подобни произведения са забавни, леко странновати и предназначени най-вече за истинските ценители.

“Безшумният ловец” ви дебне!

Историята на играта следва развитието на Втората световна война. От нападението над Полша до окончателното поражение на Третия райх. По-голямата част от действието се развива из Атлантическия океан. Липсват всякакви фантасмагории.

Мисиите са добре балансирани и изискват поне малко внимание. Чистите и безопасни нападения над беззащитни конвои от търговски кораби са изключение.

Подводниците

които могат да се управляват, са само немски модели. Повечето са от първите години на войната. В последните по хронология мисии разполагате и с по-нови и съвършени подводни кораби. Разликите между съдовете не са големи и са главно в максималната скорост и времето, което се издържа под вода. Единствено последните модели, които можете да управлявате, могат да минат за нещо като качествен технологичен скок.
Системите им за управление са подобрени, включени са множество допълнителни опции от рода на шнорхел и по-мощни радиостанции.

Моето любимо торпедо

Въоръжението на всички подводници е еднакво – има няколко торпедни апарата, малко оръдие и зенитка. Стрелбата по каквото и да е много неприятно занимание. Целите не са от онези специфични неща, които се разпадат от първия повей на вятъра. В интерес на истината торпедо, попаднало на правилното място, изпраща на дъното почти всеки плавателен съд. За съжаление хората, които не са играли подобни игри дълги дни и нощи, рядко ще бъдат споходени от подобен късмет. 

Реализъм

Играта може да се настрои във вида на едно най-реалистично и страховито нещо. Ако всички опции се надънят на максимален досег с истинския свят, ще се получи нещо, което би затрило ентусиазма и на най-позитивно настроения подводен психопат. Повечето от опциите могат да бъдат контролирани. Реалистичността се представя под формата на процент. Една нормална игра, която би доставила радост на масовото население, се заковава някъде към тридесетия процент.

х256

Плаването из моретата не винаги е свързано с ужасяващи битки и потапяне на беззащитни кораби. Безкрайните часове реене из океана могат да ужасят всеки. За да се избегне този лек неудобен момент, авторите на играта са включили опция, ускоряваща времето. Колкото и невероятно да звучи максимумът е х256. Ако нещо случайно се изпречи на пътя на вашата подводница, играта автоматично превключва на някоя по-ниска скорост.  

Тихо се носи нацисткият химн…

Почти цялото оформление на играта е подчинено на онзи специфичен стил, посветен на военната пропаганда. Менютата мязат на агитационни плакати от Хитлерово време, а музиката, която се носи, напомня на вечните съветски филми. Един от най-интересните моменти, които приковават вниманието, е автентично интервю със съвсем оригинален нацистки подводен капитан.

Самото действие на играта не е кой знае колко красиво. Картината не е лоша, но всичко е малко схематично – липсват онези графични шукаритети от последните няколко години, с които всички вече сме свикнали. За сметка на това звуковите ефекти са страхотни: от скърцането на корпуса при потапяне до злокобните дълбочинни бомби.

Автор: Сергей Ганчев