facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Silent Hill: Homecoming
Ревю | 28.03.2009 | автор: Лили Стоилова


оценка:
Производител:
Double Helix Games
Издател:
Konami
Жанр:
Сървайвъл хорър
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
59.95 лв.
купи играта »

плюсове

Атмосфера

Психологически елелмент

Разнообразен геймплей

Запомнящи се изроди

минуси

Късен рилийз за PC

Не покрива огромните очкавания за уникалност

Страх. Дълбок разяждащ страх. Дали ще го има и този път? Слабост или благоразумие е това? Болест или здрав разум? Какво е страхът?

Събуждате се прикован към болнично легло и виждате само краката си. Единственото, което липсва, е номерче, закачено за палеца ви. Край вас се лее кръв, изхвърлят се малки бебешки трупчета в канавката, чува се плач, крясъци… Не знаете къде сте. Успявате да се изтръгнете от каишите, които ви държат прикован. И смело се гмурвате в мрака само с фенерче. Така де, поне да видите откъде ще ви дойде…

Факт е, че поредицата получи доста сурова критика за Homecoming. И аз вече някак скромно и с половин уста искам да смотолевя колко много ме накефи точно тази част. Всички мрънкат, че не е достатъчно страшна на фона на предишните. Че идеята се е изтъркала. Че не било яко, че Алекс (нашето момче) е военен и може да се бие, че преди е било по- интересно, когато героите ви се учат да стрелят в процеса на играта. Че чудовищата са се появявали по- неочаквано, а тук брифовете, които ви ги показват в цялата им злост, били неуместни разваляли изненадата и т.н… Но аз все пак не съм съгласна. Играта има чар.

Изродите са оригинални, причудливи, детайлни и създадени с много въображение. Често свързани с конкретен тип асоциации на болния мозък, често със сексуален контекст или пък носещи изкарани вътрешностите си, без кожа, смесица на насекоми и разлагаща се плът.  Това, че ги разглеждате предварително често дори според мен не е в ущърб на заглавието, защото виждате добре с какво ви предстои да се сблъскате. Както и преди,

екипът работи с психолози

които подсказват как точно най-добре ще бъдат психирани геймърчетата. Евала. :)

Да - има някакви моменти, които сме ги виждали и преди като цяло, но все пак никой не претендира, че заглавието ще открие топлата вода. И нека го формулирам така - играта се развива по сценарий, който в крайна сметка може да се досетите накъде отива - така е, но това е поне един от по-рядко използваните сценарии, а не най-тривиалния възможен. Така или иначе в днешно време е трудно нещо да ни изненада истински.

Историята е интересна и от самото начало ми навява спомени за Sanitarium, макар жанрът да е друг. В случая вие сте Алекс Шепард. Отдавна напуснали родното градче, сега се завръщате и се срещате с малкия си брат, който оставя странни детски рисунки и плашещи следи, и бяга, оставяйки усещането за белия заек от Алиса. Следвайки го, постепенно се набутвате все по-надълбоко и по-надълбоко в семейната история и разбирате какво точно се случва.

Атмосфера сама по себе си кърти. Много добра музика както винаги (Akira Yamaoka). И самото очакване да бъдете нападнати е уникално. Според мен е плюс това, че не непрекъснато има битки и лично аз през по-голямата част се стрясках повече от очакването да има такива :-))). А самите те не са много сложни. Има две нива на трудност, като, ако се научите веднъж на управлението (а то не е много сложно),

можете удачно да избягвате ударите на противника

и доста често дори да усмъртите гадината, без да ви засегне. Хареса ми и това, че има застъпени други жанрове и битките не са най-същественото. Имате диалози, имате избор на решения, които имат значение в по-късен етап от играта и имате пъзели. Изобщо - пълен комплект.

Играта като цяло е праволинейна, но изборите, които споменах, могат да доведат до пет възможни края. Всеки от тях е достатъчно интересен и различен. Така че заглавието има и стойност като потенциално преиграване отново и отново. Мултиплейър обаче няма.

Друг минус е, че играта излезе реално още миналата година и е малко далеч времето, когато беше нова. Премиерата й за PC е леко остаряла и това, което щеше да е иновативно преди, сега е още по-малко впечатляващо… Но какво пък - все пак е яка. :-)

Така и не мога да преценя дали играта е по-скоро за феновете или за нови играчи, защото аз съм нов фен на играта и тя много ме зариби. Гледайки чужди коментари, доста хора май са разочаровани и са очаквали много повече. От друга страна има някои неща, очевидно сложени за феновете. Има моменти, които допълват цялостната вселена на играта. Те са интересни за самите фенове. Яки са и някои намигвания към филма и предходните игри, които ще зарадват почитателите.

Но в крайна сметка няма по-сигурен начин да разберете дали играта е за вас, освен да опитате. Приятно страхуване в Otherworld. :-) 

 
системни изисквания
Pentium 4 2.8 GHz, Mem: 1 GB, HD: 10 GB, 256 MB (nVidia GeForce 7800 GT/ATI Radeon X1950) DirectX Compatible Sound Card, DirectX 9.0c,Keyboard & Mouse
напиши коментар
 

655 мнения
профил »
WidowmakeR каза на 30.03.2009, 08:59 ?. :

Така и не я превъртях... Иначе ми хареса и то повече от The Room.

380 мнения
профил »
des каза на 30.03.2009, 15:16 ?. :

В крайна сметка и аз не смятам играта за толкова лоша,колкото я изкарват.Хубаво ревю е написала Лили.Аз съм напълно съгласен с нея

41 мнения
профил »
Dexter каза на 30.03.2009, 15:30 ?. :

Аз също не издържах и не я превъртях.А иначе за първи път играя Сайлънт Хил и очаквах да съм очарован,а пък то...се опитват да те уплашат по някакви тъпи начини...все тая-айде много поздрави на Лилито:)

51 мнения
профил »
Brain каза на 30.03.2009, 15:44 ?. :

На пръв поглед Homecoming изглежда доста добре, но приличната визия просто се опитва да прикрие проблемите на заглавието. Сюжета напомня по-скоро на разказ, писан от някое фенбойче на SH2, тъй като освен че историята тук е доста по-постна, върви по същия път и преминава през подобен вече клиширан обрат. Пъзелите, освен че често се бъгват са дори по-монотонни и лесни от тези в The Room, а битките са доста небалансирани (за тези които не са усъвършенствали dodge-овете, играта е кошмарно трудна, а с тях - обидно елементарна)... Музиката и звуковите ефекти се очакваше да бъдат на ниво, но в сравнение с предишните части издишат. Заемките от филма също не са много на място. В началото нивата ми се сториха прилични, но един втори поглед и сравнение с предшествениците показват, че творението на Double Helix е доста по-безлично откъм този параграф. Овации обаче за страхотните битки с босове (Scarlet ми обра точките, признавам), както и по-интерактивните кътсцени, даващи ма-а-а-а-лко повече свобода при диалозите, макар че през 90% от случаите са просто козметична добавка. В крайна сметка можеше да бъде по-зле *cough*Origins*cough*, и докато Homecoming е доста приличен сървайвъл хорър сам по себе си, като част от Сайлънт Хил сагата клони към крайната посредственост.

380 мнения
профил »
des каза на 30.03.2009, 16:32 ?. :

Пъзелите в The Room ме караха да блъскам по клавиатурата на моменти,а атмосферата й (подобно на ФЕАР) ме караше да чувам разни неща из къщи,просто беше влязло всичко в подсъзнанието ми...и тва е типично за японците.Но подобно на Obscure Homecoming е по-комерсиална и е предназначена за по-леката категория играчи,не е чак таква бруталия като The Room :)

51 мнения
профил »
Brain каза на 30.03.2009, 18:54 ?. :

The Room всъщност беше първия по-достъпен Silent Hill от поредицата, по-екшън ориентиран, по-опростен откъм загадки. Макар да е с класи над Origins и Homecoming, именно тя разочарова много от старите фенове.

655 мнения
профил »
WidowmakeR каза на 30.03.2009, 22:15 ?. :

Съгласен съм с brain - макар и homecoming да продължава да ми харесва повече от the room - първите три игри направо ме забиха в земята. Бях тотално изперкал от кеф, че има такива игри, но в последствие the room (както казваш ти) ме разочарова. Homecoming-а, както и the room не са нищо в сравнение с по-старите от поредицата - за това и не врътнах homecoming - обеснявам си този факт с тоталното "изсмукване" на една игра. Вярно, че и екипът е съвсем друг, но и да беше стария екип не вярвам да направят нещо кой знае колко невиждано и нечувано.

51 мнения
профил »
Brain каза на 31.03.2009, 15:10 ?. :

"Вярно, че и екипът е съвсем друг, но и да беше стария екип не вярвам да направят нещо кой знае колко невиждано и нечувано. "

От тях не се и очаква да направят революция в жанра, а да съхранят духа на предишните заглавия. Да, за нововъведения винаги има място, но те не трябва да са за сметка на каноните на поредицата.

Silent Hill 4 фактически е създадена от Team Silent, но след третата част повечето хора от екипа напускат, оставяйки около една четвърт от оригиналните създатели.
Сценариста също е сменен (Suguru Murakoshi, един от режисьорите на втората част идва на мястото на Hiroyuki Owaku). В случая обаче Сугуру е доста по-добре запознат с основите на Silent Hill и в крайна сметка успява да създаде сюжет, чието действие макар и да не се развива в пословичния град, съхранява духа на предишните игри и успешно доразвива митологията за култа. Естествено Origins и Homecoming намесиха същите мотиви, но на Homecoming й липсва тази дълбочина, а Origins влиза в противоречие с някои ключови моменти от първата част.
Silent Hill 4: The Room обаче страда от един съществен недостатък - тъй като е разработвана паралелно с трета част (първоначално е трябвало да се казва само The Room), оставя впечатление за нещо претупано, най-вече през втората половина на играта представляваща една огромна ескорт мисия през всички локации от първата половина на играта. Да, ограничения инвентар, каращ те непрекъснато да се връщаш в апартамента си, може да се види дразнещ за някои, липсата на знаменитото фенерче и радиото, ужасния порт за РС (графиката е значително влошена, управлението е по-неудобно и прочее). И въпреки всичко като цялостно изживяване е на по-голямо ниво от отрочетата на Climax и Double Helix.




* Silent Hill е бил замислен от създателите си като трилогия, като под натиска на KONAMI, разработката на поредицата е продължена. Всичко за историята на града, жителите му и култа там можеш да прочетеш в Book Of The Lost Memories, а впоследствие разширена в Another Crimson Tome и Victim Files.

10 мнения
профил »
LilyStoilova каза на 31.03.2009, 16:59 ?. :

Поздрави на всички и благодаря. :-)

Очевидно е, че мнението, че предходните игри от поредицата са класи над Homecoming е всеобщо. Аз също не споря- и явно е крайно време да им отделя нужното време. :-)
Дочува се инфо и за следващо продължение, така че ... да стискаме палци.

51 мнения
профил »
Brain каза на 31.03.2009, 17:39 ?. :

Поздрави и на теб Лили и приятно разцъкване на предишните части. :)

380 мнения
профил »
des каза на 03.04.2009, 05:02 ?. :

В играта обаче,може да се каже,че човек е безсмъртен.Дори и 2-ма да ти излязат,единият винаги изчаква да умре братчето му,преди да го гътнете и него.И друго-ако играе човек с нож,играта става буквлно елементарна.Просто ножа е изключително бърз (и е напрао убийствен като хване човек момента кога да удари)

655 мнения
профил »
WidowmakeR каза на 03.04.2009, 11:33 ?. :

С пистолет е дори още по-лесно. Опитай. : D

380 мнения
профил »
des каза на 03.04.2009, 11:52 ?. :

Бе аз знам,че е лесно,но просто е по-голям кеф с ножа.Все пак в предишните игри нямаше пушкала под път и над път

25 мнения
профил »
soregashi каза на 04.04.2009, 19:14 ?. :

К'ва качествена визия ве?!? Ако бяхме в ерата на Half Life 2 - OK, но сме в ерата Crysis .

17 мнения
профил »
gunsrlove каза на 08.04.2009, 12:22 ?. :

Абе,що в тез хоръри винаги има някое психясало хлапе...вече става изтъркано,че дори и дразнещо-оставете ги намира тез дяца бре....

380 мнения
профил »
des каза на 09.04.2009, 04:17 ?. :

Просто Хоумкоминг използва доста неща от филма Silent Hill.Може би затова използват и горе-долу същия сюжет (поне с гоненето)

51 мнения
профил »
Brain каза на 09.04.2009, 06:27 ?. :

Явно някой не е играл първата част...

380 мнения
профил »
des каза на 10.04.2009, 18:12 ?. :

Ако говориш на мен-да не съм я играл.Само 2-ката,четворката и тази.Но когато видях Homecoming веднага направих асоциация със сюжета и сценария на филма

51 мнения
профил »
Brain каза на 11.04.2009, 09:35 ?. :

Сценария на филма е базиран на първата част от играта (излязла за PS през 1999). Ако не си я изиграл още, силно ти препоръчвам да го направиш, понеже тя не само е основата и на Shattered Memories, а и предлага най-задълбочен анализ на култа, стоящ зад миналото на града. Тройката е нейното своеобразно продължение и заедно с нея - връхната точка на поредицата.

133 мнения
профил »
Omerta каза на 17.04.2009, 15:39 ?. :

Няма заглавие от поредицата Сайлънт хил, което да не е добро. Абсолютно всички части заслужават славата си и това е неоспоримо. Ужасът, който всеки играч изпитва от звуците, атмосферата и всичко останало си остава неповторимо чувство, което малко разработчици са способни да постигнат.

380 мнения
профил »
des каза на 14.11.2010, 07:02 ?. :

Особено тройката ми е изкарвала доста акъла!

320 мнения
профил »
dido_y каза на 14.01.2011, 11:23 ?. :

Ето на това казвам ревю!!!
А не като "безинтересната информация" от "ревюто" за PS3/X360
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Dead Space 2 101
Dead Space 3 80
Alan Wake 73
Metro: Last Light 61
Alien: Isolation - ВИДЕО РЕВЮ 50
Metro 2033 44
Dying Light 33
Don't Starve 32
Resident Evil 5 31
The Walking Dead: Survival Instinct 29