facebook facebook
 
 
ИГРИ » PS3, Xbox One
 
   
 
Silent Hill: Homecoming (PS3 и X360)
Ревю | 01.11.2008 | автор: Ивелин Иванов


оценка:
Производител:
Double Helix Games
Издател:
Konami
Жанр:
Сървайвъл хорър
Платформа:
PS3, Xbox One
сайт на играта »
Цена:
119.00 лв.
купи играта »

плюсове

Впечатляваща графика, особено на ниво осветление

Някои прилични пъзели

Интересни битки с босове

минуси

Неразбиране на духа на оригиналната поредица

Предсказуема история

Неуспешен опит за създаване на хорър атмосфера

Продължавам да недоумявам защо Konami изведнъж решиха да изнесат една от най-успешните си поредици извън Япония. Homecoming е второто SH издание, разработено от не-японски дивелъпър и разликата – уви – е колосална.

Иначе всичко в новата игра започва обещаващо. Аз лично нямам никакъв проблем с „пролога” на новата история. Алекс Шепърд е войник от американската армия, който попада в болница след сериозно раняване. Именно там го нападат за пръв път и кошмарите, в които неизменно неговият по-малък брат е в смъртна опасност. Всичко става толкова нетърпимо, че Алекс решава да се върне в родното си градче, само за да го завари завладяно от странни създания и потънало сякаш самото в някакъв кошмар наяве.

Дотук нищо кой знае колко тревожно, но още с началото на действието всеки играл поне едно класическо издание на Silent Hill вероятно тутакси ще долови, че има нещо гнило в Homecoming.

Много скоро причината става повече от очевидна, отново – по-скоро за старите фенове на поредицата. Онова, което направи SH такъв култов хит на времето, далеч не беше геймплеят на играта. Точно като във вица за Марс, всичко беше в атмосферата. Винаги съм се чудил колко ли психически затормозени са създателите на първите три издания, за да могат да създадат такъв неподправено, гениално подтискащ хорър. Какво ли сънува арт директорът, за да измисли подобни перверзно изкривени създания. Къде точно е чул подобни звуци авторът на звуковите ефекти. И през цялото време геният на тия момчета ме изпълваше с дълбоко уважение. Уважавах ги, но далеч не исках да съм на тяхно място, защото няма такова нещо като позитивен, изпълнен с любов към живота... автор на психологически хорър.

За съжаление, за хората от Double Helix новият Silent Hill очевидно не е бил нищо повече от просто „добра възможност”. Да, те са си свършили работата като истински професионалисти – Homecoming без съмнение е една технически и визуално солидна игра. В графично отношение, това дори е едно от най-добрите заглавия в поредицата, особено на ниво осветление. Но новият екип просто не е скован от психически нестабилни, дълбоко нещастни и гениални японци, а от жизнерадостни, розовобузи американски работяги. Повярвайте ми – разликата в резултата от работата на едните и другите е от земята до небето.

И не че Double Helix не са си „написали домашното”, както обичат да казват американците. Хората са седнали и надлежно са изиграли всички предишни игри и дори са изгледали няколко пъти едноименния филм. Homecoming е изпъстрена с препратки към предишни издания, плюс някои класически визуални и геймплей заемки. Но всичко това е направено без грам любов към поредицата – само защото е трябвало да бъде направено, тъй като така изискват каноните на професионализма.

Това между другото е причината и друга хорър класика, Alone in the Dark, да не може да се завърне успешно на сцената. Ако забелязвате единствено Resident Evil не само остава на върха, но и успешно се преражда за нуждите на новото поколение. Но там неизменно работят хора със солиден стаж в поредицата. Покрай всичко това ми стана, между другото, адски интересно какво ли става със създателите на оригиналната Silent Hill трилогия. Предполагам, че подобни въпроси си задават и други почитатели на поредицата от доброто старо време на PSOne. Е, обещавам да се разровя и да докладвам именно тук, в любимото ви списание, по въпроса. Стига, разбира се, да успея да открия нещо повече от откровени догадки.

Дотогава – Konami, какво правите, по дяволите?! Не ви останаха чак толкова много хитови „ай пи”-та, че да си позволявате да затривате така последователно едно от най-запомнящите се измежду тях. 

напиши коментар
 

51 мнения
профил »
Brain каза на 29.03.2009, 18:33 ?. :

Напълно съгласен с написаното по-горе.
На пръв поглед Homecoming изглежда доста добре, но приличната визия просто се опитва да прикрие проблемите на заглавието. Сюжета напомня по-скоро на разказ, писан от някое фнбойче на SH2, тъй като освен че историята тук е доста по-постна, върви по същия път и преминава през подобен вече клиширан обрат.

Пъзелите, освен че често се бъгват са дори по-монотонни и лесни от тези в The Room, а битките са доста небалансирани (за тези които не са усъвършенствали dodge-овете, играта е кошмарно трудна, а с тях - обидно елементарна)...

Музиката и звуковите ефекти се очакваше да бъдат на ниво, но в сравнение с предишните части издишат. Заемките от филма също не са много на място.
В началото нивата ми се сториха прилични, но един втори поглед и сравнение с предшествениците показват, че творението на Double Helix е доста по-безлично откъм този параграф. Овации обаче за страхотните битки с босове (Scarlet ми обра точките, признавам), както и по-интерактивните кътсцени, даващи ма-а-а-а-лко повече свобода при диалозите, макар че през 90% от случаите са просто козметична добавка.

В крайна сметка можеше да бъде по-зле *cough*Origins*cough*, и докато Homecoming е доста приличен сървайвъл хорър сам по себе си, като част от Сайлънт Хил сагата клони към крайната посредственост.

320 мнения
профил »
dido_y каза на 14.01.2011, 13:06 ?. :

Това не е ревю, а по-скоро някакви си разсъждения на автора за създателите.
Колкото до самата игра - добра графика, лоша атмосфера и... толкова!?
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Silent Hill: Origins 1
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Siren: Blood Curse 2
Condemned 2: Bloodshot 1
Silent Hill 2 1
Fatal Frame III: The Tormented 1
Silent Hill: Origins 1
The Suffering (PS2)
Silent Hill 4: The Room
Resident Evil: Code Veronica