Shogun: Total War – Warlord Edition

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 07 сеп. 2001

Shogun: Total War предложи приятната смесица от походова и реално времева стратегия. Всеобхватният геймплей, комбиниран с атмосферата на XVI век, несъмнено донесе голяма слава за тази игра. Сега налице е и add-on – The Mongol Invasion. Засега той се продава само в комплект с оригиналната игра под общото име Warlord Edition. Скоро EA обещават, че ще пуснат add on-а самостоятелно за феновете, които вече притежават първия Shogun.

Действието в оригиналния Shogun започваше своето развитие от 1530 година. Add-on-ът ни връща около 300 години назад към едни от най-интересните исторически събития. През 1274 година, след като е завладял Китай и Корея, великият монголски предводител Кублай Хан (четиридесет и една годишен внук на Чингиз Хан) обръща своя поглед към Япония. Той подготвя огромна флота и я хвърля срещу своята цел с идеята да разшири още малко монголската империя. По това време тя се е простирала от Дунав до крайбрежието на Пацифика в Китай и от Сибир до Индийския океан. Въпреки няколкото първоначални успехи, монголската армия (която се състои от около деветстотин кораба, двадесет и три хилядна войска, катапулти, лъкове и запалителни стрели) търпи жестоки поражения. Масивна буря унищожава флотата и удавя около тринадесет хиляди души. През 1281 година Кублай Хан отново е твърдо решен да подчини Япония. Той организира още по-голяма армада (от четири хиляди кораба), която до известна степен споделя съдбата на предишната. В продължение на петдесет и три дни самураите удържат нападателите си в тясното предмостие на Kюшу, докато накрая друг тайфун нанася големи щети на монголската армия. Това бил последният опит за превземане на Япония до 1945 година. Империята на слънцето явно интерпретира добрия късмет като работа на боговете и наричат този тайфун “камикадзе” или “божествен вятър”.

Shogun: Total War – Warlord Edition моеби има за цел

да пренапише историята

задавайки въпроса какво би станало, ако монголската армия беше стигнала безпроблемно до брега. Щеше ли Япония да свърши като поредната провинция на династията Йън или щеше да отблъсне сама многобройната и дисциплинирана монголска армия? На този въпрос ще отговорите единствено вие.

В новата кампания може да изберете дали да застанете на страната на атакуващата орда монголци или да защитавате териториите на Япония. Интересното в случая са разликите, които се наблюдават, ако играете на страната на Кублай Хан. Започвате с една начална войска, с която ще трябва да превземете и удържите новите територии и така да разширите предмостието. В замяна на вашата вярна служба, Кублай ще ви праща подкрепления. За разлика от Японците, вие нямате право да тренирате и ъпгрейдвате войската си и няма да имате директен контрол над допълнителните единици, които ви се изпращат.  

Заедно с монголската инвазия са добавени и няколко вариации на кампанията Sengoku Jidai от оригиналния Shogun. Този път ще можете да я започнете от 1530, 1550 или от 1580 година. Това ще определя кои кланове и провинции ще са на ваше разположение. Могат да се определят и нови условия за победа като например завладяване на четиридесет от общо шейсет провинции, елиминиране на конкурентните кланове, да останете живи в продължение на седемдесет години или да завладеете всички провинции.

Добавени са и четири допълнителни исторически кампании – Oda Noblinaga, Tokugawa Ieyasu, Toyotomi Hideyoshi и Kublai Khan. Всяка от тях се състои от по няколко битки, които имат определени условия за победа. Например залавянето на някоя стратегическа сграда (например замък), убиването на Daimyo, унищожаването на вражеската войска, но като запазите половината от кавалерията си и т.н. Наред с всичко това има и пет нови бойни сценария

Към Shogun: Total War – Warlord Edition са включени общо

десет нови бойни единици

(четири японски, три монголски и три корейски).  Battlefield Ninja се бие директно на бойното поле както всички останали. Може много умело да се крие на почти всеки терен и нейната позиция се разкрива, едва когато атакува. Naginata Cavalry е по-добро попълнение към тежката кавалерия. Имат предимството, че са мечоносци и са с обхвата на копие. Kensai е невероятно мощна единица, която е ненадминат майстор на меча. Thunder Bombers носят “гранати” с опустошителен ефект, но много малък обхват.
Слаби са в близък бой и нищо не гарантира, че оръжието им няма да нарани както тях, така и околните войниците. Ashigaru Crossbowmen са евтина и слаба единица в близък бой. И въпреки това техните стрели са смъртоносни. Mongol Spearmen наподобяват японските копиеносци. Добри са срещу кавалерия, но не са силни, колкото самураите-копиеносци. Mongol Skirmishers е силно бронирана единица, която носи копие, щит и меч. Най-добрият им начин за атака е като посрещнат врага с копията.
Бронята им позволява да оцелеят при подобен сблъсък. Mongol Light Cavalry – войни-номади. Умели ездачи и стрелци. Удобни са при засади и са много бързи. Mongol Heavy Cavalry – силно бронирани и добри ездачи. Атакуват с копия и са добри срещу пехота. Mongol Guardsmen са бавни,  но много по-добре екипирани от копиеносците. Тяхното оръжие достига два метра и половина височина. Силни са в близък бой.

Ако тези неща не ви се струват достатъчно нови, прибавете редицата

Промени, олекотяващи геймплея

Например пристанищата и търговските кораби вече се виждат на стратегическата карта. Имате опция да се освобождавате от по-наранените единици, дипломацията е с по-голяма роля в играта, а функциите на пратениците и на нинджите са малко променени. Добавени са и нови терени като крайбрежни ивици и скални площи, както и няколко нови специални ефекта, подобрения на текстурите, единиците и т.н. и т.н. Към всичко това добавете един scenario и с map editor.

Е, нямам какво повече да кажа, освен че този add-on заслужава да бъде в колекцията на всеки фен на Shogun. Промените са повече от очевидни и правят тази игра наистина маниашка.

Автор: Владимир Тодоров