Shark! Hunting the Great White

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

На полицата с hunter-симулаторите (с елени, сърни и какви ли не други представители на флората и фауната) застана и още една игра от поредицата на WizardWorks, която носи странното име Shark! Hunting the Great White. Хмм… Постарали са се момчетата (и момичетата) да направят една завладяваща ловна симулация под водата, която е с добра графика и интересен gameplay. Но, уви, резултатът май не задоволява моя изтънчен вкус.

Както ни подсказва самото име, в играта вие трябва да се представите като опитен ловец на акули, който работи на повикване – там където, злите зъбати риби са заплаха за невинните летовници. В Sharkopedia-та към играта е обяснено, че акулите не трябва да се убиват безцелно, а само при нужда. В противен случай се нарушава биологичното равновесие.
Разработени са 16 ситуации, в които ще трябва да се оправяте с хищните риби. Същевременно се налага да решавате леко безумни задачи – например да намерите потънал робот в непрогледна тропическа нощ на дълбочина от 198 фута. Гмуркате се къде ли не – край австралийския бряг, Куба, Хаваите. Разполагате с арсенал от множество харпуни с отровни стрели и един подводничарски нож. 🙂 С напредването на играта арсеналът ви се обогатява. Оръжията обаче запазват неприятната особеност да се презареждат твърде дълго след всеки изстрел. А точно тогава винаги се оказва, че акулите имат вълчи апетит и искат да похапнат крехко човешко месце. :)))

Имате на разположение няколко вида костюми, кислородни бутилки и плавници. При всяко гмуркане имате право да заредите харпуна и запасите с въздух до три пъти. За целта трябва да се върнете на лодката. След това, при неизпълнение на възложената мисия, сте обречени на смърт. Към екипировката на shark hunter-а е добавен и компас с multitasking функции – показва наличното количество кръв, стрели и дълбочината, на която се намирате в момента.

Гмуркате се и… о, ужас! Водата е твърде мътна, а видимостта ви е крайно ограничена. Плацикате се нейде из океана и когато акулата наближи, вие само чувате ритъма на сърцето й. Малко след това изплува и нейната зъбата физиономия, но вероятно вече ще е твърде късно.

В играта би трябвало да има осем вида подводни зверове, но за съжаление разликата между тях не е особено голяма. Има и моменти, в които сред плуващите около вас акули трябва да намерите точно коя е лошата. Докато обикаляте под водата, можете да се любувате на оскъдна подводна растителност, редки пасажи от sprite-нати цветни рибки, залепени по дъното водорасли и морски звезди. Има няколко нелоши текстури, които симулират подводния свят, но те са крайно недостатъчни и еднообразни за екзотичните места, където се гмуркате.

Както всички знаем, под водата е тихо, рибите не говорят и вие плувате на фона на собственото си ритмично дишане. Когато някоя акула ви изяде, гръмва помпозна траурна музика като финал на неуспешно изпълнената мисия. Като добър подводен скаут, вие пак трябва да се гмуркате в името на доброто, и така, докато не се разкиснете съвсем или не решите да играете в т.нар. Random Mission. Не мога да отрека, че създателите са направили прилична комбинация като визия и gameplay, но защо след като убия една акула (при зададени три) мисията отново приключва успешно. И защо я няма тръпката на преследването и радостта, когато победя…

Автор: Васко Чаворски