SeaWorld Adventure Park Tycoon 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 06 мар. 2005

Ето го поредното елементарно конвертиране на графичната среда. Издатели и създатели залагат надежди за приходи, когато всъщност не са направени кой знае какви разходи. Те очевидно вярват, че редовият геймър ще сънува морските градини, които собствено ръчно е построил. А за такива като мен, които познават и първоначалната версия на играта, явно не са помислили. Или пък са решили, че геймърите от моя тип отдавна се борят с нещо друго и са забравили какво са играли преди година и половина.

Мда…. разочарование се настани в сърцето ми и то болезнено, защото касае един от фаворитите ми сред дивелопърите – Deep Red. Наистина, триизмерен е станал морският парк на нашите мечти, но дали това е достатъчно, за да извика радост в душата ми? Но нека спра с лирическите отклонения и ви обясня все пак за какво става въпрос.
SeaWorld Adventure Park Tycoon 2 е икономически симулатор, в който строим и поддържаме морски паркове.

Нещо като морската градина във Варна

но с делфинариум, в който живее не само един морски вид, a с разнообразна фауна и множество увеселения за посетителите в него. Можем да напредваме като отключваме един по един сценариите, представящи различни реално съществуващи аквапаркове или пък да играем в Sandbox режима, където можем да построим изцяло наше творение. Основното правило за подобен род игри важи и тук: старайте се да се харесате на посетителите и скоро ще имате наплив от хора, тръпнещи в очакване да подадат бисквитка на акулата или пък да погалят делфините. За техническата поддръжка, хигиената на парка и здравето на питомците си има персонал, които не задава много въпроси и си върши работата съвестно, стига да му осигурите нужните условия за почивка.

За привличане на повечко клиенти е добре да има от всичко по малко – добре гледани и хранени водолюбиви твари, магазинчета за сувенири, места за хапване (както будки за снакс, така и скъпарски ресторант с морски деликатеси), места за отмора и такива с аналогични на панаирджийските средства за забавление. И зеленина. Колкото повече цветенца и тревички, толкова по-добре. Нямате кой знае какъв избор на декоративни елементи, но и простите фенери и дървени пейки вършат работа.

Нововъведение

е възможността за обучение на животните в The Shamu Stadium и Key West Fest. Хореографията може да включва до 12 движения и колкото по-интересен е номерът, толкова повече хора ще се тълпят да го видят. В случая от полза ще е и финансирането на изследователската дейност, тъй като част от нея е насочена именно за хореография и дресура. Другата новост е една по-специална постройка – Animal Care Facility. Тя осигурява персонал, които се грижи за животните по света. Когато възникне някъде проблем, екипът ви отива да помага. Това ви осигурява висок рейтинг на парка, но пък гълта средства, така че в начален стадий на развитие не е препоръчително да се занимавате с глобални въпроси.

Графичната среда е все така приятна и стилна – на ръба на аниме-кича. Изключително лесният интерфейс обаче правят престоя приятен и незатормозващ. Има и бързи клавиши, и леснодостъпно меню, което не е наблъскано с никому ненужни статистически информации.

Но който е виждал предишната игра, ще види, че всичко си е по старому. И точно това е жалкото. Добре е, че е триизмерно приключението ни, но ако имаше наистина нововъведения, щеше да е малък празник за всички почитатели на по-леките тайкун-игри. За мене бе разочарование, за вас може да се окаже малка радост. Пробвайте все пак..

Автор: Васко Чаворски