Sacred Underworld

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Внимание! С излизането на Sacred Underworld светът на Анкария стана с 40 процента по-голям! Така че добре дошли отново по тези земи, странници! Време е за още екшън и приключения. Сега, дори когато злият некро Шадар е унищожен, а немъртвите се завърнаха по гробовете си, помощта ви е все така необходима. Защото цената за тази победа е повече от висока. Харизматичният лидер принц Валор е мъртъв, а баронеса Вилия – неговата любима и единствената надежда, останала за народа на Анкария – отвлечена в подземния свят от незнайно чудовище. Ще успеете ли да я спасите и най-накрая да възвърнете мира по тези древни земи?

Глава V

Още в началото ще забележите, че за да може да се мерите с гадините и предизвикателствата в новата кампания, която Sacred Underworld предлага, ще трябва да сте развили герой най-малко до двадесет и пето ниво на опит. Но дори и да не притежавате такъв, Ascaron са се погрижили това да не възпрепятства новаците – на ваше разположение са два чисто нови персонажа, напомпани до двадесет и девето. На всичкото отгоре те са въоръжени до зъби с доста прилична екипировка. Иде реч за мистериозната жена-демон и вещото в сферата на технологиите дребно джудже. С новите персонажи може да изиграете и оригиналния Sacred, като започнете развитието им отначало. И двамата предлагат доста различен стил на игра, в сравнение с който и да е от предишните герои в Sacred. Повече, отколкото дори съм се надявал.
Мога спокойно да заявя, че това са двата най-готини персонажа от всички, взети накуп. Благодарение на тях относително кратичката кампания ще ви се стори изключително интересна. Тя ще ви преведе през няколко доста добре изваяни нови местности, сред които правят впечатление тропическите острови на пиратите, големият дом на дриадите, построен в короните на дърветата и, разбира се, мрачният подземен свят.
За разлика от оригиналния Sacred, бъговете в разширението са сведени до минимум. Все още се забелязват тук и там проблеми с някои от второстепенните куестове, но никоя от грешките не е толкова фатална, че да предотврати изпълнението на мисиите или да ви лиши от някоя кой знае каква награда.

Дребосъкът

е може би последният представител на своя род. Неговите корени водят началото си от тъмните недра на планините, а в Анкария се озовава по случайност, след като хеликоптероподобната му машина се разваля и катастрофира ненадейно.
Джуджето е изключително добре запознато с най-различните технологии и машинарии, които неговите предци са изобретили. За разлика от другите герои, то носи на гърба си огромно оръдие, което обикновено допълва гигантската брадва в ръцете му. За да го използва, джуджето трябва просто да се наведе и да го насочи към желаната от него цел, докато междувременно посича противниците около себе си. На всичкото отгоре въпросното оръдие служи и за огнехвъргачка – умение, което ми се струва, че е твърде мощно на този етап, тъй като почти безпроблемно може да унищожи за нула време огромни тълпи от гадове.
Джуджето се отличава и с това, че вместо лъкове или арбалети, умее да използва малки пистолети, мускети и да хвърля мини зад гърба си. То притежава и т.нар. способност “алчност”, която временно увеличава шанса да попаднете на специален предмет, но намалява защитата ви неколкократно. С други думи – този герой представлява изключително разностранен като умения боец, много добър както в близък, така и в далечен бой.

Жената-демон

другият доста колоритен нов персонаж, е пропъден от подземния свят. Причината е, че нейният господар се отегчил до смърт от нея и нейните способности. Сега тя странства из Анкария – земята, която ненавижда – без да има възможност да се завърне там, където принадлежи. Колкото и да мрази хората обаче, единственият начин да потърси своето отмъщение и да отвори отново път към подземния свят е да им помогне в битката срещу Шадар.
Жената демон е особено привлекателен герой с това, че умее да лети, макар и за кратко. Тази нейна способност й позволява да преминава светкавично през почти всякакви препятствия – реки, малки планини, гори. Нещо, което никой друг персонаж не умее. Тя се приземява с гръм и трясък и по този начин зашеметява близкостоящите гадове. Наред с това, стига да поиска, би могла да се превърне в боен, огнен, енергиен или отровен демон, което допълнително увеличава способностите й, снабдявайки я временно с един допълнителен вид атака. Например ако се трансформира в огнен демон, тя ще се обгърне в пламъци, ще повиши резистенцията си към този вид елемент, ще преобърне физическите щети, които нанася, в огнени. Освен това ще може да изхвърля горяща сфера, която избухва и образува пламтяща магическа стена, изпържваща всеки, попаднал сред нея. Когато се наложи пък, жената-демон ще погълне душите на сразените в бой врагове и чрез тяхната някогашна сила ще увеличи своята атака, ще образува огнена сфера, която да я защитава или ще нададе пронизителни крясъци и по този начин ще намали защитата и атаката на противниците си. Въобще жената-демон определено е интересен герой, макар че играта с нея изисква доста повече внимание от джуджето например.

Козметични промени

В Sacred Underworld е пълно и с доста трудно забележими на пръв поглед екстри. Може би най-практичната от тях е тази, която ви позволява да лекувате спътниците си с едно натискане на клавиша “B”. Край на досадното премятане на колбички от инвентара върху портрета им! Ако имате повече от едно човече с вас, онова, чийто портрет е най-отгоре, ще намаже първо.
В горната дясна част на портрета на героя ви пък вече има едно малко плюсче, което ще ви покаже всички бонуси, които екипираните от вас предмети ви дават в момента, стига да задържите курсора на мишката над него. Например колко процента повече ви е резистенцията към отрова, с колко общо нива се увеличават всичките ви бойни умения и т.н. Когато започнат да бият дадена гад пък, дъртите фенове на Sacred няма как да не забележат, че информацията за нея сега е много по-обстойна от преди.
Наред с това драконите в Анкария са станали доста по-силни и трудни за убиване. Те вече могат да правят магии, които да премазват героите, специализирали се в далекобойни оръжия и веднъж, щом убият вашето човече, ще си възстановят кръвта изцяло и ще качат поне едно ниво. Така че от изключително важно значение е да не умирате, когато се биете с тези крилати чудовища, тъй като след това те ще са с една идея по-силни от преди.
Всички тези подобрения и нововъведения в геймплея на Sacred, двата нови героя и увлекателната история в допълнителната кампания, правят играта на това RPG още по-зарибяваща. С други думи – експанжънът е истинско бижу, с което смятам да си губя времето в следващите месеци. Поне докато излезе Sacred 2.

Автор: Владимир Тодоров