Sacred Plus

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 30 ное. 2004

Надали някой е предполагал, че Sacred ще пожъне толкова голям успех, че да може да мери мускули дори и с Diablo II. Но ето че така и стана: това е първата екшън-ролева игра, която е напълно достоен конкурент на близърдското творение и в някои отношения (макар и малко наброй) го надминава. Всичко това стана възможно благодарение на феновете на Sacred, които постоянно заливаха (и продължават да го правят) форумите на играта с качествени предложения, мнения и критики. И поради тази причина дизайнерите и скриптаджиите на Ascaron запретнаха ръкави и на бърза ръка, едновременно с работата по пач v1.7, създадоха Sacred Plus – около 130-мегабайтов addon, който може да бъде свален от официалната страница на играта. Той е напълно безплатен и добавя от всичко старо по малко ново. Самият факт, че разработчиците не искат пари за него, че включва в себе си подобренията и нововъведенията от всички стари кръпки до момента и че съдържа приличен брой екстри, които обаче трудно биха могли да се усетят, ако не сте зомбясали фенове на играта, го прави задължителен за всеки вманиачен на тема Sacred и нейния изродски хумор. 

Най-открояващият се плюс

в Sacred Plus са двете големи нови територии. Те не са отделени от световната карта на играта. Напротив – вмъкнати са в нея много изкусно на места, които преди са били пусти, заети от гъсти гори или от планини. Иде реч за Plains of Tyr-Hadar (на северозапад от Tyr-Fasul) и Azzchabragh (на североизток от Hedgenton). Териториите са приятна екстра, но не очаквайте нещо кой знае колко от тях – те са си просто допълнителни местности, в които трябва да изпълните по няколко нови куеста от типа на: да помогнете на горските елфи, които имат сериозни проблеми с армията на т.нар. си “ледени” събратя, като убиете вражеските капитани, или на местни гоблини, които се страхуват да живеят постоянно под заплахата от медузите на един горски бог. 

Към тези екстри можем да прибавим и една дузина нови предмети (повечето от които са уникални), няколко добре изглеждащи противници, един бос, зовящ себе си Guardian, и най-важното – по един допълнителен комплект предмети за всеки клас. Например, когато съберете частите на Ethan-Rhys (за тъмния елф), ще приемете т.нар. водна форма и ще бъдете невидими за всички останали. Комплектът за горската елфкиня – Xrystal’s Feathered Hood, пък е кръстен на един от администраторите във форума на сайта на играта. Общо взето изненадите са добри, макар и не в промишлени количества.

Сред второстепенните екстри на Sacred Plus, които са по-скоро нещо като дребни щрихи тук и там из света на Анкария, си заслужава да отбележим, че с помощта на специален предмет героят ви ще може да оставя пламтящи стъпки след себе си. Освен това през нощта NPC-тата в градовете носят факли.

Един от по-съществените

минуси

на Sacred Plus е, че е силно препоръчително да не използвате старите си сейвове под него (става въпрос за тези, направени преди версия 1.8), защото ще се натъкнете на сериозни технически проблеми и бъгове. Затова най-добрият вариант в случая е или да започнете наново, или просто да импортнете стария си герой.

За по-ненаситните пък в началото на 2005-та се очаква да излезе Sacred Underworld – истинският, официален адон за тази култова геймка на Ascaron. Ако екстрите в Plus не са ви достатъчни, почакайте да видите джуджето и женския демон – двата нови героя, които разработчиците са ни приготвили…

Автор: Владимир Тодоров