facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Sacred 3
Ревю | 13.08.2014 | автор: Диян Каролев


оценка:
Производител:
Keen Games (кой?)
Издател:
Deep Silver
Жанр:
Аркада
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Не дразни окото, понеже е с DirectX

Действа положително на отделителната система

минуси

Озвучаването причинява хронична мигрена

Call of Duty е нелинейно в сравнение с тази игра

Създателите й погрешно я определят като "хек-енд-слеш ролева игра"

Една страхотна поредица предаде Богу дух!

Кой? Кой? Кой? Кой уби Sacred?!

Провинихме се доста в последно време, и както често става в живота, наказанието не закъсня. И докато главния се самонаказа с Farm Simulator 2014, на мен ми нахендриха Sacred 3. Няма „ама“, няма „не искам“ – сядаш, играеш, правиш скрийншоти и после пишеш. Оправяй се! Толкова ли да е зле новата част на популярната поредица, ще попитате? Не, по-зле е. Само й вижте оценката, пък ако искате - четете нататък.

За толкова години гейминг, от индустрията сме видели какви ли не димящи изхождения, очевадно правени с цел бързи кинти и най-често паразитиращи на гърба на популярни франчайзи. Плюли сме по Dead Space 3, Aliens: Colonial Marines, Heroes IV… и докато тези иначе сравнително ставащи игри са били прецакани от създателите си с цел печалба или прекалено угодничество, случаят със Sacred 3 поне за мен е мистерия. Оригиналната игра беше едно от малкото екшън ролеви заглавия, което успя да изгради собствена идентичност и да създаде отдадена фенска маса. Беше бъгаво колкото си искаш – още помня как един от куестовете се минаваше само с чийт – но беше играемо, интересно и запленяващо. Второто ни посещение в земите на Анкария беше доста противоречиво – за някои геймъри е еталон за това как се прави екшън ролева игра с отворен свят. За други е триизмерна ММО-подобна бозица, която въпреки това става за игра и поне феновете са доволни. Сега Sacred вече официално престана да бъде „свещена“. Третата част на поредицата не е нито стъпка напред, нито дори скок на място, а тромаво задно салто с троен аксел право в намиращото се някъде там мочурище.

Модерно ретро с аромат на гнилоч

Имаше едно време по аркадните кашони една игрица. В нея бяха съчетани доста успешно beat-em-up елементи с ролеви такива, като всеки от героите вдигаше нива и с всяко едно прогресираше и получаваше по нещо ново – по-як меч, лековита отвара... такива чудеса. Не мога да се сетя за заглавието, но при първа възможност ще го погледна. За 8-битовите конзоли има друго творение с култов статус, което се нарича Gauntlet – в него двама (в по-късни версии – до четирима) играчи се изправят срещу огромно количество гадини и обикалят лабиринт от подземия и зандани, като отново ролевият елемент е в автоматичен режим. Та... новият Sacred е нещо средно между тези двете игри. Което е лошо, защото отдавна игрите са спрели да се хранят с жетони и са доста повече от 8-битови.

Разбира се, има някаква история. Някой си Зейн иска да отваря някакви порти към Отвъдното и да насели Анкария с демони. По този повод се събират дружина от (цифром и словом) четирима кандидат-герои, които да го спрат и евентуално да му напукат кофата, след което да му обърнат носа да събира дъждовна вода. Дотук – супер! Само че героите не просто нямат някакъв строго определен клас, ами си имат имена, предварително определен външен вид и толкова линеен път на „развитие“, че дори гореспоменатите ретро заглавия отвяват Sacred 3 по отношение на възможности и геймплей. Избирате един от предложените ви сладури – трътлест пич, гигантски афро-анкариец, разголена мацка с лък или любимата ми серафимка (поне едно нещо от поредицата да вземат, освен името) и поемате на приключение. Може и с другарчета, ако ще се чувствате по-удобно така, но аз лично не забелязах особена разлика. За това обаче – след малко.

Направо по кривата пътечка

Геймплейно играта е проста като снимаща се по сутиен, натъпкан с чорапи и с нацупени джуки пред огледалото в кенефа невръстна дискотечна чалга кифла – и да искате, няма как да се изгубите. Пътят е един, меката светлина на чекпойнта се вижда от километри, а ако и това не ви стига - постоянно ви се казва накъде да идете и какво точно да правите. „Убий ги тия“. Не, ще ги гледам и ще им предложа нещо за пиене! Баси... Отделно от пълната линейност и гореспоменатото подозрително наличие на чекпойнт система (WTF, т‘ва RPG ли трябва да е?), се оказва че играта е разделена на „мисии“. Да, така се казват. И ако прекъснете някоя по средата, после я почвате отначало. Честито!
 
Управлението е предизвикателно забавно – в РС версията с мишката посочвате накъде да се завърти героя ви, а го управлявате с популярната комбинация WASD. Бутоните на плъха са отделени за атаки – нормална и отблъскваща. Набиването на тупаник по шпацията предизвиква характерното за конзолната версия на Diablo III превъртане по посока на движението, има също бутони за хващане на неща, активиране на неща и екзекуция на неща. Уменията се активират посредством още два бутона, като за всяко има определено количество пъти, в което може да се ползва, преди да се изхаби и да трябва да си презаредите... ъъъ... жълтата мана, която е ресурсът за употребата му. Това става чрез събирането на жълти клъбца, които падат от всяка трета гадина. От всяка втора падат подобни за запълване на здравето ви, а от абсолютно всяка -  купчинки злато.  Въпросните чудесии се взимат от земята само с минаване близо до тях – радиусът е доволно голям, така че да не трябва да се бутате в някое меле, за да си запълните здравето.

Нагоре, нагоре... към бездната!

Вдигането на нива, освен че става бааааавно, не дава значително отражение върху геймплея. Единствената му функция е да отключи още екипировка, която евентуално да си купите със събраното злато. Пак с ин-гейм кинтите се купуват и ъпгрейдват и осемте налични умения. Стига да сте вдигнали съответното ниво на опит, разбира се. Да не си помислите сега, че имате избор каква екипировка да слагате на героя си – не, въпросната просто се ъпгрейдва и дава някакви смешни бонуси към щетите и здравето на и без това небалансираните персонажи. Има разни помощни предмети – колбички, а-у, които също се купуват и се разпределят в модерно радиално меню. От системата за „развитие“ в общи линии няма смисъл - дали ще сте на първо или десето ниво – все тая, почти няма да има гадина, на която да не можете да съсипете деня.

Разликите идват с ко-опа. До трима души могат да вземат участие в иначе епично абсурдните ви приключения из Анкария. Те обаче се водят „гости“, автоматично стават на нивото на развитие на хоста (голям праз) и единствената разлика спрямо сингъла е, че тук можете да използвате т.нар. spirit умения. По пътя си из мисиите ще освобождавате чат-пат по някой затворен я в делва, я в магически кристал нещастен дух, който после можете да призовавате. Практическо приложение почти нямат, а още първият сладур който намирате, е най-силен в цялата игра. Толкоз. Всичко това сигурно е много забавно в локален мултиплейър пред телевизора и с някоя и друга бира/сгодна женица подръка, но за сам човек през компютъра/лаптопа просто съкс. Ако беше мобилна игра, с много голямо удовоствие бих я разцъквал по време на посещенията в нужника. При настоящите обстоятелства обаче е страшна скука и омръзва бързо. Твърдят, че са нужни десетина часа за превъртането й – може и така да е, но на мен нервите ми се опънаха до скъсване още на четвъртия и я запратих в кофата.

Абсолютният mindf**k

Геймплеят може да е скучен и тъповат, но за сметка на това озвучаването е болезнено неадекватно и дразнещо. Както споменах по-горе, постоянно някой ви казва какво да правите и/или просто коментира ставащото на екрана. Няма да се спирам на бъгавия тайминг на въпросните вметки, като пускането на тъпа шега за външния вид на някой бос цели пет минути след като съм му светил маслото и съм забравил за какво изчадие идеше реч. „Актьорите“, дали гласа си за играта, сякаш са били събрани небрежно от някой мол в Ел Ей – имаме разглезена кифла, неуспял рапър, екс-порно звезда, прецакана от живота алкохолизирана певица... или поне така звучат. Може да не са им казали, че става въпрос за фентъзи игра и да са мислели, че озвучават поредния „Зов на дълга“. Във всеки случай, гласовото оформление е класи над плоския сценарий, който не просто не е на място, а звучи като пародия. Проверих – не, Sacred 3 не се води пародия на ролевите игри. Тогава кусурите му щяха да са разбираеми и дори някои от тях да са плюсове.

Поне графично всичко е окей. Визията не е чак толкова прекрасна, че да прогори дупки в очите ви при сблъсъка с нея, но е умерено добра – до някаква степен ми напомни Divinity: Original Sin. Жалко, че самата игра не е и наполовина RPG, колкото шедьовъра на Larian. За финал - стойте настрана от Sacred 3! Особено ако имате добри спомени от предните части, като мен. Ако някой ви я подари, не ви мисли доброто, уверявам ви! Нищо, повтарям – НИЩО, не може да извини толкова драстичен завой в курса, по който се движи някоя популярна поредица. Особено ако въпросния завой е извън пътя, надолу към бездната на забравата. 

 
системни изисквания
ОС: Windows XP, 7, 8; CPU: Pentium D 945 @ 3.4GHz / AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6000+; GPU: DirectX 11 съвместима (GeForce GT 610 / Radeon HD 5570) с 1 GB; RAM: 2 GB
напиши коментар
 

1072 мнения
профил »
BoBiTy666 каза на 14.08.2014, 09:34 ?. :

RIP SACRED ..Нищо общо с 1та част .

1294 мнения
профил »
hyper' каза на 14.08.2014, 10:45 ?. :
Редактиран на 14.08.2014, 10:50 ?.

Реших да видя гласът народен как е оценил в Метакритик и не останах разочарован:
PS3 - 3.2 - зле, ма пък надали може да е по-зле..?
X360 - 2.5 - ок, може явно. Но надали е чак най-лошата игра за последните няколко години?
PC - 1.4

ЕДНО ТОЧКА ЧЕТИРИ

ЗАКРИВАЙ.

769 мнения
профил »
Soviet Reunion каза на 14.08.2014, 10:54 ?. :
Редактиран на 14.08.2014, 10:56 ?.

Metarcritic - 60 / 100
PCM - 0.5 / 6

Закривай!

1294 мнения
профил »
hyper' каза на 14.08.2014, 11:21 ?. :

@Rockstar хубаво е, че на PCM не им се налага като на немалко големи медии да лижат гъзове и да надуват оценки, а могат да са обективни.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 14.08.2014, 11:01 ?. :

Всичко в тая игра просто крещи "масов потребител" и "мобилна игра". Само дето струва 50 евро и е за компютър. Играта щеше да се приеме по-добре ако струваше 5-10 долара и се казваше "Sacred: Citadel 2" примерно. Чудя се само как няма микротранзакции и не получаваш от 0 до 3 звездички за минато ниво. Искам някой да ги осъди тия за дето си позволяват да заблуждават феновете с неясни трейлъри и фалшиви обещания. След това... "нещо"... просто няма никакъв шанс да се възроди поредицата - никакъв. Заровиха я и се изс**ха на гроба отгоре! Вероятно някъде там, в едно тъмно мазе в някой берлински бункер, част от оригиналния екип (създал поредицата) се готви да извърши ритуално самоубийство.

Значи, дай да преговорим минусите в случай, че все още не е ясно на всички:

- съотношение цена-качество клони към отрицателно число
- липса на луут система (всяка друга игра от жанра има някаква)
- линейна линейност (няма подходящи думи)
- светът не е "отворен", а разделен на "мисии"/нива
- слаба до никаква кустомизация на героите (дори серафимата не изглежда как си му е реда)
- РПГ елемента съществува само теоретично, няма "билдове", няма специализация
- може да научите няколко умения, но забравете да ги ползвате всичките
- "богатия" арсенал на всеки герой наброява цели ТРИ оръжия, измежду които няма забележима разлика (освен козметичната)
- това не е Sacred игра, НЕ Е!

416 мнения
профил »
Revive_ каза на 14.08.2014, 11:57 ?. :
Редактиран на 14.08.2014, 11:59 ?.

Малеее половин звезда.... май до сега не е имало такава оценка... Според мен около 2 звезди са добре.
Жалко за Sacred ... любимата ми поредица... до 2-рата част...

416 мнения
профил »
Revive_ каза на 14.08.2014, 12:10 ?. :
Редактиран на 14.08.2014, 12:22 ?.

"Плюли сме по Dead Space 3...." ей много ме ядосахте с това изказване PC Mania (майна).
Ако смятате, че сте толкова КОРЕКТНО критични и обективни ... има цяла държава пред вас за да сте поредните изказващи се!
Не всичко което се създава, трябва да ви се хареса обезателно!
От собствената си критика, трябва да се учите и вие на самооценка и градивност!
Разбирате ли вие изобщо от развитие и разнообразие в една поредица?
Отворете си очите и се взирайте дълго време в еценката на метакритик
Улеснявам ви направо > http://www.metacritic.com/game/pc/dead-space-3

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 14.08.2014, 12:32 ?. :

На мен лично, ДС3 не ми хареса, но имаше един много добре направен фийчър, който се надявам да видя и в други последващи игри от поредицата - крафтинг системата. Ако нямаше такава система играта спокойно минава за шутър от трето лице.

285 мнения
профил »
RogueSpeed каза на 20.08.2014, 23:55 ?. :

Dead Space 3 беше всичко, но не и Dead Space игра. Действието дори не се развива в космоса през по-голямата част от времето.

VK_, екипът създал Dead Space - Visceral Games - беше уволнен след провала на третата игра.

416 мнения
профил »
Revive_ каза на 14.08.2014, 12:46 ?. :
Редактиран на 14.08.2014, 12:48 ?.

Вероятността да има 4-та част на DS e малка ! Но във всички случай поредицата и нейната история се изчерпва. По добре да се спре на време, отколкото да се превърне в поредната развалена поредица както направиха със Sacred (и тази 3-та част която няма нищо общо с поредицата освен няколкото имена/названия който имаше в и предните части) за жалост.

1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 14.08.2014, 13:20 ?. :

Жалко за Sacred. Единицата беше добра (въпреки бъговете както Nvision е споменал по-горе), двойката ставаше горе-долу ако няма какво да се цъка, но тази е сигурно най-слабата игра правена тази година. Уж много работи обещаха, пък то какво се оказа... Наистина много жалко.... Това е като цяло, сега отивам да цъкам Divinity: Original Sin.

216 мнения
профил »
Nikeca каза на 14.08.2014, 14:46 ?. :

"снимаща се по сутиен, натъпкан с чорапи и с нацупени джуки пред огледалото в кенефа невръстна дискотечна чалга кифла" :)))

27 мнения
профил »
nemezid каза на 14.08.2014, 20:06 ?. :

От всичко изброено най-много ме дразни липсата на свободата на предвижване (отворен свят) и масата предмети в инвентара. Не знам защо не продължиха поредицата като 1 част. Убеден съм, че щеше да се получи в пъти по-интересно.

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 14.08.2014, 20:19 ?. :

На някой друг внезапно да ми се приигра Sacred Gold и Titan Quest?

1153 мнения
профил »
teodosi_ivanov каза на 14.08.2014, 20:36 ?. :

аз още си го цъкам Gold-a

210 мнения
профил »
Dr.Falus каза на 14.08.2014, 20:37 ?. :

Еххх още пазя Titan Quest Gold тука някъде...

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 14.08.2014, 22:40 ?. :

Минаваха ми мисли за TQ наскоро, но се "пазя" за Grim Dawn. Ама като гледам с каква скорост я правят, може и да не стане скоро.

А Сакред 3 е просто част от тъжната статистика за онези игри, конзолидирани и оглозгани до неузнаваемост, красящи Залата на Срама. Ама то имаше толкова оскъдно инфо за естеството на самата игра (за сметка на трейлъри, кой от кой по яки), че не може да не ти светне червената лампа. Изненада няма, само раздразнение.

Да му мисли Каролев, на когото се е паднал тежкият кръст да пише ревю за такава игра. :)

253 мнения
профил »
LetMeFindOut каза на 17.08.2014, 20:19 ?. :

Подсети ме! Взимам копието и ръш към Тифон :D

8 мнения
профил »
LOLCAT каза на 14.08.2014, 23:17 ?. :

тази игра не е чак толкова зле не е сейкред но е приятна за разцъкване по малко и не е шедъовър но чак половин от шест заслужава повече

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 15.08.2014, 00:29 ?. :

Е, може Каролев да е решил да понадуе оценката. Прочети му ревюто и ще разбереш, че е повишил с половин звезда оценката сигурно за да предизвика спор. :)

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 15.08.2014, 11:20 ?. :
Редактиран на 15.08.2014, 12:04 ?.

Лолкет, проблема се състои най-вече в това, че това не е първа игра, а част от поредица. Когато имаш поредица или дори само една игра преди настоящо продължение, то тогава нещата стоят по друг начин. Вече има конкретни очаквания, които са свързани с елементи присъщи за предходната игра или такива наследствени от поредицата. Това бе причината феновете на оригиналния Драгън Ейдж да мразят продължението и, това бе причината феновете на Диабло да освиркват 3-ката и това е причината, поради която КоД се продава толкова добре... ако щеш вярвай. Има и още примери - сети се сам/а.

Другия голям проблем с това заглавие е цената му и съдържанието, което предлага. Обикновено игри от този ценови клас предполагат поне едно преиграване, докато тук и едно изиграване е обезсмислено от еднообразния геймплей и скучния "прогрес на героите". Този тип игри обикновено са друг ценови клас, както казах вече по-горе 5 до 10 доларови игри за мобилни устройтва и аркадни игри, каквато е тази по същество.

Казано метафорично - няма как да не недоволстваш, когато отидеш в ресторант и поръчаш омлет Асорти, а ти донесат варени яйца и те принудят да платиш омлета, не само това, но също така да те таксуват допълнително за подправките и приборите за хранене. Аз бих ги изтребил до крак всичките в този ресторант, започвайки от персонала през управителя та чак до собственика. Надявам се да разбираш сега какво се има в предвид с тази половин звездичка, да разбираш какво е заложено в нея. Разбира се, това е моята гледна точка на фен на поредицата, но смятам, че съм в правото си да недоволствам именно заради това.

360 мнения
профил »
bordbred каза на 15.08.2014, 00:29 ?. :

Първата част на играта беше велика а сега тази нещо много не ме кефи.

416 мнения
профил »
Revive_ каза на 15.08.2014, 10:33 ?. :

То какво да те кефи бе.... то това не е Sacred направо!
Има няколко съвпадения с имената и това е като цяло!

80 мнения
профил »
Брадат Колю каза на 24.08.2014, 13:50 ?. :

не става ...
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Sacred 3

новини:
"Съжалявам, че не можахме да направим играта, която геймърите искаха", признава младши дизайнерът Саша Вагентроц.
Работата по играта очевидно е свършена дори по-рано от предвиденото и издателят Deep Silver измести датата на излизане.
Deep Silver обяви, че хек-енд-слеш ролевата игра Sacred 3: The Fight for Glory, ще излезе в Северна Америка на 26 август за PC, Xbox 360 и PS3.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Colin McRae: DiRT 2 44
Shank 26
Machinarium 25
Plants vs. Zombies 24
Mortal Kombat X - Story Mode 17
Mortal Kombat X - част втора 11
Injustice: Gods Among Us - PCM2.0 8
Death Track: Resurrection 7
4x4: Hummer 6
Ziggurat 3