SWAT 4: The Stetchkov Syndicate

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 мар. 2006

Хей, нека си го кажем направо – няма момче (а и някои момичета), което да не си е мечтало да стане ченге. Което не се е разкарвало с пластмасов Desert Eagle из уличките на родното място, гонейки “лошите”. Да не говорим, че покрай цялата CS генерация, родната младеж може и да не се сеща що за животно е това “Сребърната карабина”, но за сметка на това знае с точни подробности зад кой кашон да се кашира на de.dust.

И тъй като геймките са геймърският начин да се сбъдват мечти, то какъв по-лесен начин да ви наричат Офицер …… (попълни името си в полето) от SWAT. Да не говорим, че за да се включите реално в този елитен отряд, ви трябва американско гражданство (т.е. минимум 3 години престой в САЩ), и около 3-4 години перфектна служба към някое от местните ПиДи-та.

The Stechkov Syndicate

… е първият официален експанжън към SWAT 4. Заглавието, спрягано за основния конкурент на пoредицата Rainbow Six, оправда очакванията. Когато се появи играта преди по-малко от година, в нея бяха шлифовани всички бъгове и недомислици от третата част, бе добавен красив и реалистичен енджин, и опростен интерфейс на командите. Все пак ИИ-то на опонентите и на вашите съекипници беше отново на трагично ниво и успя да развали общия ефект от иначе много добрата геймка. Общият резултат бе леко посредствен сингълплей, но това просто бледнееше пред невероятното мулти на играта. Е, да, нуждаете се от поне още 5 човека, с що-годе добра представа над концепцията “Team play”. Играта в мрежа премахваше основния недостатък – калпавото ИИ, а с добра комуникация между играчите (ех тоя Team Speak, стари дружки сме си с него) можехте наистина да се вживеете в ролята си на професионална кука, служеща и предпазваща мизерния модерен социум. Както винаги става в такива ситуации, MOD обществото се раздвижва и започва да твори, допринасяйки за подобряването на играта. Пичовете от Irrational на пръв поглед стояха със скръстени ръце, допреди месец, когато обявиха разработката на продължението. И бях адски приятно изненадан, когато след първите няколко часа игра открих, че са си свършили работата доста добре и не ни поднасят просто поредния пакет с мисии, прикрит зад нова опаковка, а един наистина добър и завършен продукт, в който са изгладили повечето проблеми и са добавили достатъчно нов и интересен контент, за да върнат вниманието ми.

Концепцията 

Отново ще застанете начело на отряд за бързо реагиране. Целта са ви всички операции, в които нормалните ушеви подвиват опашки. Това означава размазване на фабрики за наркотици, охранявани от елитни наемници на картела. Прочистване на гетата по време на гангста войни. Спасяване на ВИП персони, държани в плен, и разчистване на сгради, пленени от терористи. Можете да опукате всичко по пътя си, но е много по престижно да обезвредите целите си и след това да ги арестувате. Доста тежка задача, при положение, че в повечето случаи един куршум от тежко оръжие е достатъчен, за да гушнете маргаритките, смъртта на заложник означава автоматичен край на мисията, а враговете са наистина точни. За да е още по-интересно, при всяко зареждане на нивото позициите на заложниците и враговете се генерират на случаен принцип. И за да стресна тотално по-неопитните от вас – по време на мисия нямате шукаритети, като Save Game – реализъм на мах, приятели.

Преди мисията можете да екипирате всеки от подопечните си, а след това да ги вкарате в тъмната стаичка за инструктаж, в който да разделите отбора си на няколко групи и да му дадете предварителни задачки и точки по картата на мисията, по които да се придвижват. Пичовете, макар и все така глупави, се оправят сравнително добре, минавайки от стая в стая и в стрелбата. При изпълнението на малко по-сложни комбинации (отвори, флашка, син 1 прикляка и стреля, син 2 и 3 нахълтват и покриват ъглите, син 4 подсигурява прозорците) има доста голям шанс или флашката да се метне преди вратата да е отворена или всички да застанат мирно на входа и да се опитат да сразят вразите с ослепителните си усмивки.

Можете да задавате и на място някои прости команди, от доста удобното радиално меню, но, уви, зависи от късмета ви доколко те ще бъдат спазени. Все пак е похвално, че е поработено над ИИ-то и не е така плачевно, като в оригинала.

Новинките

Това, което наистина променя соловата игра е вмъкването на доста повече персоналност към всеки от тима ви. Освен стандартните фрази по време на мисия, всеки пич вече се държи доста по-обособено от останалите, има си собствени добри и лоши страни, които влияят и на поведението му по време на игра. “Нервака” например почти винаги ще прибързва и ще се опитва да нахълта в стаята преди флашката. Докато е спокойно пък, куките се поотпускат и започват да си шляпат на американски жаргон за какво ли не, което, ако не друго, прави тези моменти не толкова досадни и разпръскват напрежението. Освен това мисиите сега са не просто отделни задачи, а са свързани помежду си с нещо като сюжет (т.е. има го, колкото да му се отбележи присъствието и в същото време да не задълбавам в темата).

Най-забележителното нововъведение е да подреждате няколко команди за съекипниците си, които с едно натискане на клавиш, те да започнат да изпълняват, което подобрява донякъде контрола над тях.

В края на всяка мисия

действията ви ще бъдат оценявани. Ще забележите, че по-малко убити лошковци – повече точки за вас… е, ваш си е проблемът как да ги накарате да пуснат оръжията и дали да вземете една хубава картечница или зашеметяващо пушкало в началото на мисията. Добавени са няколко нови екстрички към инвентара ви, но нищо кой-знае колко особено. Арсеналът в играта по принцип е достатъчно богат, за да задоволи всеки вкус, и само опция с преносим хеликоптер отсъства.

Графично

Новите седем мисии отново са реализирани с последно поколение Unreal 2.5 енджин, което, от една страна, означава наистина много красиви експлозии, модели и т.н., но и доста насичане при детайли на макс и в по-напечена ситуация. Наистина можеха да го оптимизират малко повече. За сметка на това левъл дизайнерите са създали малки шедьовърчета във всяко едно помещение, което си е глътка свеж въздух след сериите офис кубчета на последния Rainbow Six.

Подминавам звуковото оформление, което няма как да не е добро, и привършваме с мултито. Вижте, сингъла при SWAT е само за загрявка, да ви подготви за истинската игра, а тя е с реални съотборници, които, макар и дебили, понякога не правят грешките на ИИ-то и поне се стараят да не застават между вас и враговете, докато теглите откос с тежката картечница. Проблем е само да ги намерите. Желаещите да се отлепят от CS са учудващо малко (като девиците в Студентски град) – адски трудно откриваеми са и най-често лъжливи.

Автор: Георги Панайотов