Rugby 2006

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 мар. 2006

И тази година програмистите от EA Sports не изневериха на навиците си. И сега, около дванадесет месеца след появата на изключително сполучливия спортен симулатор Rugby 2005, те изкараха на пазара неговото продължение – Rugby 2006. Целта на новата игра е да доразвие геймплея на предшественика си като добави допълнителни възможности, пренесени на виртуалния терен директно от същинския стадион по ръгби.

В момента стремежът на EA Sports към постигане на максимален реализъм в спортните симулатори е по-изострен от всякога и това неминуемо се отразява на геймплея. Дали обаче продуктът на компанията-гигант е станал по-привлекателен за геймърите? Или приближаването към реалността е съпътствано от прекомерна сложност, която ще отблъсне повечето потенциални купувачи? Това ще разберем заедно в следващите редове, където ще се постарая да анализирам фактите около играта и да изкажа личното си, уж безпристрастно, мнение по въпросния проблем.

Реализъм – има ли смисъл?

Изявявайки се като абсолютни традиционалисти, програмистите от EA Sports залагат на добре познатата формула с доразвиване на миналогодишните си заглавия, която използват във всички свои спортни поредици. В Rugby 2006 се открояват редица новости, които подобряват играта най-вече на ниво геймплей. Те значително променят усещането от джиткането, създават по-динамична атмосфера и правят геймката по-близка до реалното изживяване. Една от основните цели на девелъпърите е да създадат продукт, който не се вписва директно в графата на симулаторите, а изпъква пред тях със своята реалистичност. И по всичко личи, че те ще я преследват, докато не я постигнат.

В този си стремеж обаче пичовете от EA Sports са се позабравили. Резултатът от това е намаленият фън, който играта доставя на геймъра. Този сериозен проблем се появява вследствие на новостите в геймплея, които явно са колкото полезни, толкова и излишни, защото са трудно приложими по време на игра.

Какво ново?

Едно от положителните нововъведение е наличието на играчи, които притежават особен статут на терена – така наречените “звезди”. Това са спортисти, които имат отлични характеристики и са отбелязани с жълти маркери, които ги отличават от всички останалите. Както може би сами се досещате, те ще бъдат по-бързи, по-умели във финтовете, по-силни в схватките и въобще – по-добри във всичко. Те са нещо като супергерои в този ръгби симулатор.

Още със стартирането на Rugby 2006 ще се натъкнете и на допълнителни стратегии, които можете да използвате по време на игра. Това е много хубаво, стига те да бяха и реално приложими. Едно от най-надеждните подобрения в геймплея е опцията за изпълнение на бързи наказателни удари, тъчове и други статични положения. Това, както сами се досещате, ви дава шанс да проведете интензивна и скоростна атака, чрез която да изненадате противника.
Най-значимото нововъведение в геймплея, което е добавено от производителите, е възможност за подаване на топката, когато ваш играч е задържан от противник. Или така нареченият offload пас. Тази тънкост наистина прави играта по-реалистична и е добре дошла, но за съжаление и тя е малко трудна за реализация.

Последната нова екстра в Rugby 2006 е възможността за нарушаване на правилата чрез непозволени удари, които, ако бъдат забелязани от съдията, ще ви костват наказателен картон и разбира се наказателен удар в полза на противниковия отбор.

Стара песен на нов глас

В стремежа си да създадат колкото се може по-реалистичен ръгби симулатор, програмистите от EA Sports са забравили, че на него ще играят предимно геймъри, които не са особено запознати с този спорт, защото той все още не е достатъчно популярен в световен мащаб.

Хубавото в случая, е че новите допълнения не правят играта по-лоша. Напротив, тя определено е много по-добра от миналогодишната, но малцина са онези, които ще успеят да се насладят изцяло на качествата й. Просто е прекалено усложнена – реалният спорт е буквално пренесен едно към едно на вашия компютърен екран. И сега е далеч по-трудно да се справиш с всички малки детайли, от които зависи победата на твоя отбор.

Стандартно

Като се абстрахираме от желанията на разработчиците в стремежа към реализъм, докаран почти до мания, ще се натъкнем на едно наистина качествено заглавие. В миналогодишното издание имаше седем турнира, където бяха включени най-значимите събития в ръгби вселената. Сега към тях е прибавен още един – Guinness Premiership. Rugby 2006 е игра, която може да се похвали с лицензи за всички отбори, а бройката на тимовете е толкова сериозна, че направо не смея да ви я споделя. Освен това ще можете да изявите и треньорските си умения като преди всеки мач определите позициите на играчите си. В това ваше начинание ще бъдете ръководени от променливи критерии като морал и физическо състояние на играча. Всеки от ръгбистите, попаднал под ваш контрол, притежава индивидуални качества. Много е важно да съобразите това с позицията, която му задавате, защото по този начин ще постигнете най-добри резултати на терена.

Извод

Във визуално отношение Rugby 2006 изостава сериозно от основния си конкурент Rugby Challenge 2006. Подобренията в този аспект, поне според производителите на играта, са на лице, но явно са толкова дребни, че не се забелязват с просто око. Като фен на този спорт ми е малко трудно да преценя коя от двете игри е по-добра, защото всяка от тях притежава качества, които отсъстват в другата. Благодарение на своята опростеност джиткането на Rugby Challenge 2006 доставя огромно удоволствие на всеки, който реши да прекара малко време в нейна компания. От друга страна, Rugby 2006 е нещо като хардкор симулатор, клонящ към постигане на абсолютен реализъм, който се превръща в предизвикателство за всеки, осмелил се да застане пред клавиатурата с цел да ступа някой друг противников отбор. Общо взето продължението на поредицата на EA Sports е по-задълбочено и наистина предоставя по-качествен геймплей. За сметка на това усвояването му е адски трудно. А този факт най-вероятно ще откаже много хора още в първите съприкосновения с въпросния продукт.

Автор: Асен Георгиев