RollerCoaster Tycoon 3: Wild

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 дек. 2005

Време бе и Atari да се полакомят за голямата награда, която в случая е успешно продаден тираж, и да мобилизират сили в направата на един стопроцентов комерсиален продукт. За мен RollerCoaster Tycoon 3: Wild е поредният опит за шантаж на средностатистическия геймър, загубил критерия си за естетско преживяване. И само сантиментите от предните издания успяха да ми дадат сили да погледна какво представят за нов продукт Atari и Frontier. В цифри новостите изглеждат така: девет  сценария, цял зоопарк от разнородни твари, два тематични парка – Jungle и Prehistoric, приютили съответно инсекти-гиганти и динозаври, осем костера с възможност за модификация, 18 по-опростени конструкции от семейството на виенското колело и блъскащите се колички. Плюс тонове от всевъзможни глезотии, касаещи помощните търговски обекти. На очи се набива опцията да сложите ваша снимка на павилиончето за сладолед и да повикате леля си да види как целият измислен свят гледа лика ви с умиление…

Както и самото заглавие подсказва, акцентът в новия експанжън са животните, чиято мисия е да създадат

нови сфери на развлечение

Сафари райд, шоу със слонове или пък хореография с лъвове, прибрали острите си нокти под зоркия поглед на звероукротителя. Щуращите се посетители могат да отдъхнат от емоциите с влакчетата, докато наблюдават какви ги вършат жирафите, щраусите и всичко, с което сте населили парка си.

Но в хода на играта изникват някои въпроси, които явно са убегнали на създателите. Например защо хипопотамите не се къпят в езерцето, при все че е известно как обичат да киснат във водата. Или пък защо без притеснения обитават терен, който не е за тях. Неизбежно се натрапва и приликата със Zoo Tycoon, но там симулативните елементи бяха добре изпипани, а тук присъствието на фауната по-скоро създава какофония. Разнообразието наистина привлича повече посетители, харчещи на воля, но геймърът е този, които управлява процесите и не е без значение как ще се чувства, докато играе.

Освен това, гадинките може да преодолеят крехките стени и да се смесят в нищо неподозиращите хора. И тогава започва

голямата забава

защото, за да ги върнете обратно, се стартира мини игра с нов интерфейс. Играещият сякаш е на сафари и със специално оръжие се прицелва в бегълците. Но не за да ги убие, а да ги упои и върне обратно в клетките. Всъщност, животните са крайно непретенциозни и не се влияят от шума на трещящия над главите им ролеркостер, нито пък от това, че изхождайки от логиката на играта, храненето сякаш се случва от само себе си. С течение на времето неизбежно се появява и потомство и това е един добър начин да се изкарат допълнително пари, като отрочетата се продават и така касичката се пълни.

Не мога да отрека множеството възможности за индивидуализация на геймплея, които са на разположение, но непрестанно се питах защо по този начин трябва да се експлоатира една добра идея и да се превръща в боза. Така и не разбрах дали в реалността въобще съществува подобна смесица от зоологическа градина и атракции с влакчета и кой болен мозък реши, че може ги миксира.

Технически погледната RollerCoaster Tycoon 3: Wild е игра, съобразена с последните новости, касаещи визуализацията и триизмерността. Но по подобие на функцията, при която преминавате с конструкция през някой хълм, натискате Remove и във въпросния хълм остава дупка, и в главата ми остана една празнина. Там, където е споменът за първите игри от този тип. Тогава на почит бяха влакчетата и макар и да нямаше изобилие от всевъзможни глупотевини, играта наистина си заслужаваше.

Автор: desi|re