facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Rogue Warrior
Ревю | 04.12.2009 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Rebellion
Издател:
Bethesda Softworks
Жанр:
Шутър
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Екшън, който навява спомени

Мики Рурк придава колорит...

минуси

... но псувните просто са прекалено много

Слаби битки

Посредствена графика

През трите десетилетия, в които се подвизава на големия екран, Мики Рурк претърпя всевъзможни завои в кариерата си. В различни периоди беше актьор, професионален боксьор, тотален неудачник, а след това и номиниран за „Оскар”. Сега пък приключенията му го отвеждат и до монитора на вашия компютър със задачата да озвучава главния герой в екшъна Rogue Warrior.
 
А помните ли 80-те?

Докато Мики Рурк вероятно ви е познат, то повечето от вас сигурно биха се зачудили на името Ричард “Demo Dick” Марчинко. За това си има причина – той е ветеран от специалните части на САЩ, участник в редица опасни мисии, а в последствие и автор на поредица от книги, които описват неговите приключения. Именно на него Bethesda и Rebellion възлагат да им помогне с историята на играта, снабдявайки ги с интересна и секретна информация, вдъхновена от времето, прекарано при „Тюлените”. Доколко случващото се в Rogue Warrior е истина, не можем да кажем, но сюжетът на играта е като истински екшън филм от 80-те години, когато всеки втори американски актьор правеше кариера, избивайки комунисти на килограм.

В Rogue Warrior годината е 1986 г., а напрежението между двата лагера не стихва за миг. Дик и неговият екип са изпратени в тила на врага, за да открият и обезвредят севернокорейска ракетна програма за балистични ракети. Буквално в първите секунди на интрото обаче двамата спътници на нашия герой, за които иначе той твърди, че са невероятни бойци, загиват по крайно нелеп начин от гранатата на повален враг, и Дик остава сам. Типично в духа на периода нещата се объркват и скоро той се оказва забъркан в поредица от сложни мисии, които го отвеждат обратно в Съединените щати, а после и в Съветския съюз.

Бой на корейци в тъмна нощ

Когато обявиха играта преди повече от три години, Bethesda възложиха работата по нея на Zombie Studios. Американците заложиха на модерна история и тактически шутър, изграден на базата на енджина Unreal. След време обаче издателите решават, че не са доволни от начина, по който изглежда играта и прехвърлят работата по нея на Rebellion. Така съвремието отстъпва място на 80-те, тактическият елемент е сведен до минимум, а енджинът става собствен. Можем само да гадаем какво щяха да направят Zombie, но в този си вид Rogue Warrior е шутър, който не впечатлява с нещо.

Въпреки че е вдъхновена от спомени за секретни мисии, в Rogue Warrior няма да намерите изтънчения геймплей от игри като Splinter Cell например. Инфилтрирането на вражески бази и подземни складове тук става с много стрелба и е придружено от цветистите псувни на главния герой. След Wolfenstein и CoD: MW2, това е поредният шутър, който пренебрегва възможността да се накланяте и надничате зад ъгли. За сметка на това може да се прикривате зад определени предмети, при което играта ви предлага изглед в трето лице. Иронично, най-слабият елемент са престрелките. Оръжията изглеждат и се държат изключително изкуствено, а враговете нямат почти никакъв интелект.    

Двама пролет на правят


Rogue Warrior до голяма степен се крепи на плещите на двама души – Ричард Марчинко и Мики Рурк. Първият трябва да осигури интересната история, а вторият – да вдъхне живот във виртуалния герой. Докато приключението не е от най-смислените, ветеранът-актьор се справя общо-взето по-добре. Цветистите изрази, които използва през десетина секунди, изглеждат крайно нелепо, но пък от друга страна са напълно в духа на играта. Както вече бе споменато, цялостното впечатление е като екшън филм от времето, в което подобни заглавия се предлагаха на видео касети и се консумираха от подрастващите като топъл хляб.

За атмосферата допринася и още едно умение на главния герой – възможността да убива враговете по особено жесток начин, когато се приближи непосредствено до тях. Идеята на авторите е подобни действия да се правят, когато успеете да се промъкнете зад гърба на противника, но често може да го направите и лице в лице. Когато играта ви подкани, натискате съответния бутон и за награда получавате брутална екзекуция. Марчинко разполага с цял набор от такива движения – общо 25 на брой – и те са най-различни: от ефектни хвърляния на врага през прозореца до убиването му със собственото му оръжие.    

Rogue Warrior има чар дотолкова, доколкото ни връща към едно позабравено време и ни кара да си спомним за филми, в които добрият герой е не по-малко гаден от лошите, които пък винаги идват от другата страна на „Желязната завеса”. Извън това обаче играта е твърде постна и не вдъхновява с нищо. Конзолните геймъри вероятно ще посегнат към съответната версия на Rogue Warrior, но като горди притежатели на мишка и клавиатура, със сигурност може да откриете нещо по-добро. 

 
системни изисквания
OS: Win XP/Vista; CPU: Core 2 Duo E6400; 2 GB RAM; видео: GeForce 8800 GTS или Radeon HD 2900
напиши коментар
 

12 мнения
профил »
andomander каза на 04.12.2009, 09:33 ?. :

Играта е отвратителна според мен!Коментарите са единственото което ми хареса.Грозна Графика,глупава история ,дървен геймплей.

366 мнения
профил »
Mersin каза на 04.12.2009, 14:08 ?. :

през цялата игра нищо не правиш,оня горе непрекъснатo псува..

27 мнения
профил »
ignatos каза на 04.12.2009, 15:44 ?. :

Очаквах многооооооо повече. Трейлъра беше много готин и аз я чаках с нетърпение! Защо все така продължават да ни разочароват тез игри?

3 мнения
профил »
bojidar1991 каза на 04.12.2009, 19:08 ?. :

... но псувните просто са прекалено много
То това е плюс за мене :D Ако имаше игра в която героя да псува като стар каруцар щеше да се изкефа на макс. :P

718 мнения
профил »
Drecher каза на 05.12.2009, 01:38 ?. :

Язък за очакванията на Draksis.

389 мнения
профил »
Draksis каза на 05.12.2009, 17:04 ?. :

Чак не исках да коментирам, взимайки под предвид факта, че съм абсолютно отвратен, но когато и ти го каза, не можах да се сдържа. Кой ги би по главите Бетесда, че да отнемат играта от Зомбитата? Кой, питам аз?

И явно дори Дик Марчинко му е била резната ролята, понеже току-така да го карат да сменя историята... не върви.

И какво става - шансът да бъде предадена историята на един истински американски войник, се оказва поредния опит на разработчиците да изкарат някоя и друга пара, разчитайки само на името на известен човек/комикс/филм.

Язък, наистина. Играта можеше и да е великолепна.

16 мнения
профил »
Свилен Енев каза на 06.12.2009, 23:18 ?. :

Изобщо не мисля да я пробвам.

61 мнения
профил »
Axon каза на 07.12.2009, 13:37 ?. :

Ако играта не се казваше така и главния герой беше Рамбо(или Чък Норис)играта можеше да бие и MW2 по продажби.:D

380 мнения
профил »
des каза на 15.12.2009, 21:28 ?. :

Тва е егати странната игра. Как може толкова много клишета, набухани на едно място, без никаква връзка помежду си...

561 мнения
профил »
dogma каза на 17.12.2009, 15:51 ?. :

Слаба, слаба, жалко наистина, защото при вложените усилия можеше да бъде къде-къде по-добре

35 мнения
профил »
PoPa78 каза на 27.02.2010, 01:09 ?. :

Вижте аз мисля, че нещата относно този шутър седят по следния начин. Bethesda Softworks са възложили на Zombie Studios да направят някакъв нов шутър за тийн обществото с цел да източат честно спечелени пари от геймърите. И след добре свършената работа от тях по проекта, Bethesda Softworks за изненада на всички го отхвърля като реагира крайно недоволно от замисления сюжет на играта в този жанр! При, което отхвърлят категорично проекта на Zombie Studios и възлагат работата на Rebellion, но след загуба на доста време, при което не се знае Rebellion дали са притиснати от времето или са били оставени да ръботят на спокойствие. Те избират варианта Richard Marchinko (DEMO DICK) за главен герой на играта, а за основен сюжет някоя от неговите истории като Американски Командос от войните във Виетнам завърнал се жив като победител. Някоя история, която Richard Marchinko може би е описал в някоя от своите книги озъглавени все с едно и също заглавие "Свирепия"! По този проект Bethesda Softworks се съгласява като безупречно го одобрява. От друга страна самия Richard Marchinko е съгласен да бъде направена игра за него, но при едно условие, че постоянно присъства и оказва влияние при нейната направа от страна на Rebellion. С една дума, че каквото той им каже те това ще правят, при което Rebellion нямат против, Bethesda Softworks тук вече нямат право да се бъркат. И така всяко едно ниво всяка една сцена в тази игра и всяко едно убийство спрямо руски войник или друг такъв е направен под зоркото око на самия Richard Marchinko. За това когато си в близост до врага играта те подканя да натиснеш еди кой си бутон, за да може Richard Marchinko сам да изпълни начина по, който да убие врага като ти само седиш и гледаш как го прави натискайки само бутона. За това самия Richard Marchinko използва 25 различни начина на брутални убийства от този род, за които сам е разказвал и предоставял информацията на Rebellion като сам им е казвал точно как да програмират точно начина на схватката за съответното убийство от изброените 25. Като всичко това им го е показвал с ръце и крака, за да може Rebellion да предостави на геймърите възможно най-реалния начин по, който изглежда всичко това. Друг е въпроса, че са предложили на Мики Рурк да озвучава говора на Richard Marchinko (DEMO DICK) и той е приел и го е направил по още по брутален начин присъщ на убиствата на DEMO DICK с крайно лоши и убидни изрази както и вулгарни псувни. Обаче върху всичко това цари една слаба графика от началото на 90-те години! И въпроса тук е на какво се дължи това? Дали, защото наистина в крайна сметка Rebellion са били притиснати от времето и са правили играта пет за четери или, защото по настояване от самия Richard Marchinko е трябвало да пресъздадът едно към едно картината на сюжета в самата игра от времето през средата на 80-те. Ако е така то това не става определено със супер модерна графика използвайки последна мода енджин за направа на шутери! Защото сюжета ще стане свръх модерен изобразявайки картината в реалноста на всичко, което прави великия американски войник. Но той е искал картината да изглежда така както през 80-те, това няма как дя стане, защото е ненормално да дадеш толкова много пари за супер модерен енджин след като ще правеш графика изглеждаща за като през 90-те след като това може да го направиш и с по обикновен и евтин енджин какъвто и Rebellion са използвали цитирам друга медия в интернет пространството "Играта използва някаква куца версия на преработен Unreal енджин и то предишно поколение, наречена Asura." Преработена е да, но специално за Rogue Warrior, за да могат да отговорят на изискванията и желанията на Richard Marchinko. Защото той се съгласява да беде направена игра за него, но по начин по който той иска, по който на него му харесва с цел пак повтарям да се предаде реалноста на всичко това, което е правил. Тогава варианта за притискането във времето отпада. И все пак като обърна обложката на кутията на диска, който днес купих за XBOX 360 разбира се винаги вeрeн на Microsoft и Windows пише, че играта е пусната в продажби през 2009 година или по точно след като човек се поразрови малко из интернет на 27 ноември 2009 година точно преди 3 месеца. Но въпроса тук е от кога Rebellion са започнали да работят по играта с Richard Marchinko и Мики Рурк? Казвам всичко това, за да може човек сам да си направи представа за времето на разработване на играта, а от там и до самата истина. Но както и да е, вече играта е на пазара от 3 месеца, а Rebellion пуснаха вече и в продажба включително и във България новата си игра Aliens vs. Predator. Така, че единствено, ако някой знае от къде можем да се доберем до информацията как вървят продажбите на Rogue Warrior ще е най-добрия вариант, за да разберем фактически все пак как гейм обществото приема това шутър заглавие и то не само в Европа, а и в САЩ където Rogue Warrior излиза на 30 ноември 2009 година. Но все пак остава въпросителната дали това заглавие ще има някакво продължение и дали невероятните истински истории на Richard Marchinko ще продължат с мишка и клавиатура или конзолния контролер наричан още джойстик! За феновете на шутера ДЕРЗАЙТЕ.


DOOM ON YOU!

1331 мнения
профил »
sollider каза на 23.01.2012, 12:27 ?. :

Очаквах повече от тази игра. Графиката е ужасна за изискванията си, а безоткатните оръжия и малоумното A.I. на лошковците ви гарантират чиста победа... Стелтът уж трябва да е вълнуващо изживяване... ама не е - тук единствено е загуба на време, тъй като е напълно излишен - убиеш ли чрез stealth kill 6-7 войника и изведнъж другите някак разбират, че си там и отварят огън. А крайният резултат е, че ще трябва да ги избиеш в рамбо стил. Играта куца в много отношения...
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Duke Nukem Forever 280
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Crysis 3 74
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69