facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Rise of the Tomb Raider
Ревю | 30.01.2016 | автор: Филип Станиславов


оценка:
Производител:
Crystal Dynamics
Издател:
Square Enix
Жанр:
Приключение, Екшън
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
70,39 лв.
купи играта »
PC Mania Store
70
00
 
Купи
от магазина

плюсове

едно красиво снежно приключение

полу-отворен свят с много възможности

богата на съдържание

допълнителните гробници

минуси

нищо наистина сериозно

Като всяко нещо в живота, тенденциите в гейминга също се менят. Лара Крофт взе ума на цяло поколение геймъри през втората половина на 90-те години, а десетилетие по-късно Нейтън Дрейк властваше над също толкова фенове със своя авантюристичен дух и изключително изпипани приключения. Така дойде ред някогашната икона на геймънга Tomb Raider да търси вдъхновение от модерния символ Uncharted и резултатът бе едноименния рибуут от 2013 г. - солидно, макар и позагубило идентичността си приключение, което се прие достатъчно добре, за да заслужи нова част под формата на Rise of the Tomb Raider.

За сагата около временната ексклузивност на играта се изписа доста, но за щастие на РС геймърите, два месеца след първоначалния ѝ дебют за ХВОХ конзоли, Rise of the Tomb Raider вече е налична и за тях в целия си блясък. Събитията в Rise of the Tomb Raider започват в Близкия изток, но бързо отвеждат младата Лара в Сибир, където тя не само попада в центъра на вековна конспирация и се сблъсква с изгубена цивилизация, но и трябва да разреши собствената си семейна драма. Историята на играта, написана от Риана Пратчет, няма да ви остави без дъх, но все пак поставя достатъчна основа, за да се разгърне върху нея едно солидно екшън приключение с потенциала за десетки часове игра.

Ранните игри от поредицата залагаха повече на платформинг елементите, но Rise of the Tomb Raider предлага добра комбинация от трите основни елемента - престрелки, платформинг и пъзели, като всичко това се развива на фона на един полу-отворен свят. Дизайнът на картите заслужава адмирации и всеки регион има по няколко базови лагера, където може да ъпгрейдвате екипировката си и да ги използвате за бързо придвижване. Извън това сте напълно свободни да изследвате въпросния район, а той наистина е пълен с неща за правене и откриване. Използвайки похват от стила Metroidvania, играта периодично ви поднася най-различни възможности, така че всеки път, когато придобиете ценен нов предмет или ъпгрейднете някой от инструментите на Лара, пред вас се разкриват недостъпни до момента локации.

Светът на Rise of the Tomb Raider е пълен със занимавки - всеки регион има определени странични мисии, както и т.нар. collectibles, откриването на които ви кара да откриете начин за достъп до някои особено трудни кътчета на картата. Освен това, може свободно да ловувате, да събирате ресурси и много други неща. Когато решите, че за момента сте направили всичко по силите ви, просто преминавате към следващия район, а по-късно отново може да се върнете, за да се пробвате да откриете нещо ново.

Едно нещо, което задължително трябва да направите в играта - не защото е необходимо, а защото е много интересно - е да изследвате всичките гробници. Те не са много, но всяка представлява някакъв пъзел (логичен, физичен или платформен), който трябва да решите, а като награда получавате различни специални умения и предмети. Целият този ролеви аспект е много интересен и позволява да развиете Лара в съответствие с геймплея, който предпочитате.

Теоретично, играта предлага възможност между стелт и екшън геймплей и в доста от ситуациите първият подход е не само по-зрелищен, но и по-подходящ. Лара има набор различни стрели и капани, с чиято помощ може да елиминира враговете безшумно, а когато това стане невъзможно, огнестрелните оръжия влизат в употреба. Към края на играта вероятно ще сте ъпгрейднали значително целия си арсенал и героинята ви спокойно може да се изправи срещу всеки един враг - от тежковъоръжените войници до огромните мечки, населяващи мрачните пещери.

Но не всичко е битки; в Rise of the Tomb Raider има и доста платформинг, чиято задача обикновено е да ви доведе до някое трудно достъпно място в света. Отново трябва да подчертаем колко добър е дизайнът на нивата - практически всяко едно кътче може да бъде достигнато, стига да имате правилната екипировка и да знаете как да я използвате. Тези места стават достъпни постепенно и удоволствието от това да достигнеш локация, която преди това само сте съзерцавали отдалече, определено е голямо.

Rise of the Tomb Raider е игра с мащабна сингъл кампания, подсилена от стимула да се връщате отново и отново в търсене на всички скрити по картата тайни. При първото ми изиграване оставих в нея около 20 часа, в рамките на които постигнах 84 процента изпълнение на всички задачи. В оставащите 15-16 процента се крият истински трудните предизвикателства, така че тяхното изиграване със сигурност ще ви отнеме още известно време. А едва след това идва допълнителния режим с карти, модифициращи различни геймплей елементи, и DLC-тата, подготвени от Crystal Dynamics.

Всичко това прави Rise of the Tomb Raider един отличен избор за всеки, който обича екшън приключенията и търси игра, която да е по-нелинейна от Uncharted, но не и прекалено нефокусирана като Assassin's Creed. Съчетанието от интересна кампания, хитър дизайн на нивата и богатото съдържание правят новото приключение на Лара Крофт привлекателно за възможно най-широк кръг геймъри. 

 
системни изисквания
OS: Windows 7 64bit Processor: Intel Core i3-2100 or AMD equivalent Memory: 6 GB RAM Graphics: NVIDIA GTX 650 2GB or AMD HD7770 2GB
напиши коментар
 

248 мнения
профил »
radi каза на 31.01.2016, 15:56 ?. :

Първата 4аст ми хареса доста :) До тази трудно ,ще се добера :)

406 мнения
профил »
Freedom or Death каза на 31.01.2016, 18:54 ?. :

Много добра игра, защитена от митичното Denuvo.

37 мнения
профил »
Hristo Lufchev каза на 01.02.2016, 07:11 ?. :

Като искат да я купуваме,да сложат по–приемлива цена.50 евро за игра дават ли се?

332 мнения
профил »
Tranquil каза на 01.02.2016, 11:58 ?. :

@Hristo, Научи се да ползваш сайтове като g2a и всичко ще ти излиза 40% и повече по-евтино от Стийм

429 мнения
профил »
kamengtaiv каза на 01.02.2016, 16:23 ?. :

Собствениците на XBOX 360 с LT 3.0 или RGH са късметлии .

1333 мнения
профил »
sollider каза на 01.02.2016, 00:11 ?. :

Геймплеят е копи-пейст на играта от 2013 година. Тая порочна практика зарази страшно много поредици, накрая доста от тях ще страдат от синдрома COD. Ако още веднъж изкопират всичките механики, със сигурност ще им е за последно.

Да не говорим, че на Ultra дори карти от ранга на GTX 970 и R9 390 се затрудняват с поддържането на 60 стабилни кадъра. На места редовно отива и под 40, та значи и с оптимизацията не са се справили добре. Като цяло играта е 2 крачки назад спрямо предшественика си.

И май-май практиката до момента показва, че с игрите, които ползват Denuvo не трябва да се бърза - JC3, Arkham Knight, TR, FC Primal - все заглавия с доста съмнително качество.

52 мнения
профил »
MakaveliTheDon каза на 02.02.2016, 16:21 ?. :

Добре де, абсурдно е. Но да приемем, че играта гълта повече от 3.5 GB VRAM на места. И заради това 970 да се затруднява, но при наличието на R9 390 с 8 GB VRAM, да се получава същото е просто абсурдно. Мда, сега я пуснах и видях, че тази игра на ултра гълта доста VRAM. Не, че е някакъв графичен шедьовър, дори си е повече copy paste с предишната. Някакви смешни филтрации и светлинки в повече. Никаква оптимизация. Жалко, за PS4 и XBOX могат да ги направят да заковат 30 кадъра, а на далеч по-производителни машини не могат да ги направят да вървят с 60 кадъра. А реално, погледнато не трябва да падат под 60 кадъра, говорим за видеокарти и процесори струващи повече от цялата конзола.

1333 мнения
профил »
sollider каза на 02.02.2016, 19:57 ?. :

Не съм гледал колко видео рам ползва играта, факт е обаче, че на ULTRA е доста gpu зависеща - самият графичен процесор на 970 и 390 явно не стига, че да държи стабилни 60 fps навсякъде.

Иначе графичен скок от предната игра има - просто не е толкова сериозен, че да оправдае тая голяма разлика в перформънса.

52 мнения
профил »
MakaveliTheDon каза на 03.02.2016, 15:25 ?. :

970 вече кляка. 390 има малко повече живот в нея, но и тя отива натам. Чакай само, да завалят новите игри и ще гледаме сейр. Щом 970 се задъхва, идва ред на чистата 980 която ще издържи малко повече от нея.

37 мнения
профил »
Hristo Lufchev каза на 01.02.2016, 07:07 ?. :

Рецепта за Rise of the Tomb Raider:Една чиния кървища,лъжица пъзели и щипка полуотворен свят.

1333 мнения
профил »
sollider каза на 02.02.2016, 14:13 ?. :

Към получената смес добавете шепа повтаряемост, една чаена чаша лъскава графика и бъркайте хубаво в продължение на 8-9 часа. След това играта е готова да отлежава поне няколко години, преди отново да се сетите за нея.

130 мнения
профил »
Osman каза на 02.02.2016, 05:18 ?. :

Защо триете критичните коментари към определени игри и юзъри,при положение че те са напълно основателни и уместни.Нали не сме в Северна Корея ?

14 мнения
профил »
meksikan каза на 05.02.2016, 11:07 ?. :

eee nai nakraq izkaraha robotesh krak i taaq zashtita padna :D

367 мнения
профил »
emsito каза на 06.02.2016, 10:28 ?. :

Да не пишеш на сън? :D

367 мнения
профил »
emsito каза на 11.08.2016, 05:02 ?. :

Човека се оказа прав :X
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Rise of the Tomb Raider

новини:
Главният дизайнер на Rise of the Tomb Raider Брайън Хортън обяви в своя Twitter профил, че ще се присъедини към Insomniac Games.
Знаем още, че новата игра няма да бъде дело на титулярите от Crystal Dynamics, а на Eidos Montreal.
Сега Йън Милъм ще стане част от инди студиото Outpost, което е създадено от бивши разработчици на Dead Space.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Assassin's Creed III 80
Dead Space 3 80
Alan Wake 73
Assassin's Creed IV: Black Flag 71
Portal 2 65
Grand Theft Auto V 61
Dishonored 58
Thief 56
Alien: Isolation - ВИДЕО РЕВЮ 50
Call of Juarez: Bound in Blood 48